47.
Book of Numbers
٤٧-
كتاب العدد


Chapter on one who said there is no residence for a deceased husband

باب من قال: لا سكنى للمتوفى عنها زوجها

Sunan al-Kubra Bayhaqi 15507

(15507) Ibn Abi Najih narrated from Mujahid: { وَ الَّذِیْنَ یُتَوَفَّوْنَ مِنْکُمْ وَ یَذَرُوْنَ اَزْوَاجًا یَتَرَبَّصْنَ بِاَنْفُسِہِنَّ اَرْبَعَۃَ اَشْہُرٍ وَّ عَشْرًا } "And those of you who die and leave wives behind, they should wait [for four months and ten days], i.e., observe the waiting period." [Al-Baqarah 234] Allah Almighty said: { وَ الَّذِیْنَ یُتَوَفَّوْنَ مِنْکُمْ وَ یَذَرُوْنَ اَزْوَاجًا وَّصِیَّۃً لِّاَزْوَاجِھِمْ مَّتَاعًا اِلَی الْحَوْلِ غَیْرَ اِخْرَاجٍ فَاِنْ خَرَجْنَ فَلَا جُنَاحَ عَلَیْکُمْ فِیْ مَا فَعَلْنَ فِیْٓ اَنُفُسِھِنَّ مِنْ مَّعْرُوْفٍ } "And those of you who die and leave wives behind, having made a bequest to their wives for their provision for a year without turning [them] out, then there is no blame upon you for what they do with themselves in a lawful manner." [Al-Baqarah 240] Mujahid said: "Allah Almighty has set a bequest for this of nine months and twenty nights. If she wishes, she can stay in the place of her bequest, and if she wishes, she can leave. And this is Allah's saying: { فَاِنْ خَرَجْنَ فَلَا جُنَاحَ عَلَیْکُمْ فِیْ مَا فَعَلْنَ } is in regards to the waiting period that is obligatory upon her. This is Mujahid's opinion." Ata' said: "It is narrated from Ibn Abbas, then this verse غَیْرَ اِخْرَاجٍ abrogated her waiting period being spent with her husband's family. She may observe the waiting period wherever she wishes." Ata' said: "If she wishes, she may observe the waiting period with her family or in the place of her bequest, and if she wishes, she may leave," meaning her husband's family. This is based on Allah's saying: { فَاِنْ خَرَجْنَ فَلَا جُنَاحَ عَلَیْکُمْ الیٰ آخر الآیۃ } Ata' said: "Then inheritance came and abrogated the provision of housing. She should observe the waiting period wherever she wishes, and there is no housing provision for her." This was narrated by Bukhari.


Grade: Sahih

(١٥٥٠٧) ابن ابی نجیح مجاہد سے نقل فرماتے ہیں :{ وَ الَّذِیْنَ یُتَوَفَّوْنَ مِنْکُمْ وَ یَذَرُوْنَ اَزْوَاجًا یَتَرَبَّصْنَ بِاَنْفُسِہِنَّ اَرْبَعَۃَ اَشْہُرٍ وَّ عَشْرًا } ” اور تم میں سے جو فوت ہوجائیں اور بیویاں چھوڑ جائیں تو وہ چار ماہ اور دس دن انتظار کریں، یعنی عدت گزاریں۔ “[البقرۃ ٢٣٤] قال اللہ تعالیٰ :{ وَ الَّذِیْنَ یُتَوَفَّوْنَ مِنْکُمْ وَ یَذَرُوْنَ اَزْوَاجًا وَّصِیَّۃً لِّاَزْوَاجِھِمْ مَّتَاعًا اِلَی الْحَوْلِ غَیْرَ اِخْرَاجٍ فَاِنْ خَرَجْنَ فَلَا جُنَاحَ عَلَیْکُمْ فِیْ مَا فَعَلْنَ فِیْٓ اَنُفُسِھِنَّ مِنْ مَّعْرُوْفٍ } [البقرۃ ٢٤٠] ” اور وہ لوگ جو تم میں سے فوت ہوجاتے ہیں اور بیویاں چھوڑ جاتے ہیں اپنی بیویوں کے لیے ایک کے خرچے کی وصیت کر جاتے ہیں ان کو نہ نکالے ، اگر وہ خود چاہیں تو تم پر کوئی حرج نہیں ہے۔ جو وہ اپنے نفسوں کے سلسلے میں معروف طریقے سے۔ کریں۔ “ [البقرۃ ٢٤٠] مجاہد فرماتے ہیں : اللہ تعالیٰ نے اس کے لیے ٩ ماہ اور بیس راتوں کی وصیت مقرر کی ہے، اگر وہ چاہے تو اپنی وصیت کی جگہ میں رہے اور اگر چاہے تو خروج کر جائے اور وہ اللہ تعالیٰ کا یہ قول ہے : { فَاِنْ خَرَجْنَ فَلَا جُنَاحَ عَلَیْکُمْ فِیْ مَا فَعَلْنَ } عدت کے بارے میں ہے جو اس پر واجب ہے، یہ مجاہد کا گمان ہے۔ عطاء کہتے ہیں کہ ابن عباس سے روایت ہے، پھر اس آیت غَیْرَ اِخْرَاجٍ نے اس کی عدت کو اس کے اہل کے ہاں گزارنا منسوخ کردیا۔ وہ جہاں چاہتی ہو عدت گزارے۔ عطاء کہتے ہیں : اگر وہ چاہے عدت گزارے اپنے اہل میں یا اپنی وصیت کی جگہ میں اور اگر چاہے تو خروج کر جائے۔ ، یعنی اپنے خاوند کے اہل سے۔ اللہ تعالیٰ کے اس قول کو دلیل بناتے ہوئے : { فَاِنْ خَرَجْنَ فَلَا جُنَاحَ عَلَیْکُمْ الیٰ آخر الآیۃ } عطاء فرماتے ہیں : پھر وراثت آئی، اس نے رہائش کو منسوخ کردیا، وہ عدت گزارے جہاں وہ چاہے اور اس کے لیے رہائش نہیں ہے۔ اس کو بخاری نے روایت کیا ہے۔

(15507) Ibn Abi Najeh Mujahid se naql farmate hain: { wa allatheena yutawaffawna minkum wa yatharoona azwajan yatarabbasna bi anfusihinna arbaAAata ashhurin wa AAashran } ” Aur tum mein se jo foot hojain aur biwiyan chhorjain to woh chaar mah aur das din intezar karen, yani iddat guzaren. “[alBaqarah 234] qala Allahu taAAala : { wa allatheena yutawaffawna minkum wa yatharoona azwajan wawsiyyatan li azwajihim mataAAan ila alhawli ghayra ikhrajin fa in kharajna fala junaha AAalaykum fee ma faAAalna fee anfosihinna min maAAroofin } [alBaqarah 240] ” Aur woh log jo tum mein se foot hojate hain aur biwiyan chhor jate hain apni biwiyon ke liye ek ke kharche ki wasiyat kar jate hain un ko na nikale , agar woh khud chahen to tum par koi harj nahin hai. Jo woh apne nafsun ke silsile mein maroof tariqe se. karen. “ [alBaqarah 240] Mujahid farmate hain : Allah taala ne is ke liye 9 mah aur bees raaton ki wasiyat muqarrar ki hai, agar woh chahe to apni wasiyat ki jaga mein rahe aur agar chahe to khurooj kar jaye aur woh Allah taala ka yeh qaul hai : { fa in kharajna fala junaha AAalaykum fee ma faAAalna } iddat ke bare mein hai jo is par wajib hai, yeh Mujahid ka guman hai. Ata kahte hain ki Ibn Abbas se riwayat hai, phir is ayat ghayra ikhrajin ne is ki iddat ko is ke ahl ke han guzarna mansookh kardiya. Woh jahan chahti ho iddat guzare. Ata kahte hain : agar woh chahe iddat guzare apne ahl mein ya apni wasiyat ki jaga mein aur agar chahe to khurooj kar jaye. , yani apne khawanad ke ahl se. Allah taala ke is qaul ko daleel banate hue : { fa in kharajna fala junaha AAalaykum ila akhir alayat } Ata farmate hain : phir wirasat aayi, is ne rahaish ko mansookh kardiya, woh iddat guzare jahan woh chahe aur is ke liye rahaish nahin hai. Is ko Bukhari ne riwayat kiya hai.

١٥٥٠٧ - وَأَخْبَرَنَا أَبُو الْحُسَيْنِ مُحَمَّدُ بْنُ الْحُسَيْنِ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ الْفَضْلِ الْقَطَّانُ بِبَغْدَادَ نا أَبُو سَهْلٍ أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ عَبْدِ اللهِ بْنِ زِيَادٍ الْقَطَّانُ ثنا عَبْدُ اللهِ بْنُ رَوْحٍ الْمَدَائِنِيُّ، نا شَبَابَةُ، ثنا وَرْقَاءُ، عَنِ ابْنِ أَبِي نَجِيحٍ، عَنْ مُجَاهِدٍ،{وَالَّذِينَ يُتَوَفَّوْنَ مِنْكُمْ وَيَذَرُونَ أَزْوَاجًا يَتَرَبَّصْنَ بِأَنْفُسِهِنَّ أَرْبَعَةَ أَشْهُرٍ وَعَشْرًا}[البقرة: ٢٣٤]قَالَ:" كَانَتْ هَذِهِ الْعِدَّةُ تَعْتَدُّ عِنْدَ أَهْلِ زَوْجِهَا وَاجِبٌ ذَلِكَ عَلَيْهَا "فَأَنْزَلَ اللهُ عَزَّ وَجَلَّ{وَالَّذِينَ يُتَوَفَّوْنَ مِنْكُمْ وَيَذَرُونَ أَزْوَاجًا وَصِيَّةً لِأَزْوَاجِهِمْ مَتَاعًا إِلَى الْحَوْلِ غَيْرَ إِخْرَاجٍ فَإِنْ خَرَجْنَ فَلَا جُنَاحَ عَلَيْكُمْ فِيمَا فَعَلْنَ فِي أَنْفُسِهِنَّ مِنْ مَعْرُوفٍ}قَالَ: " جَعَلَ اللهُ لَهَا تِسْعَةَ أَشْهُرٍ وَعِشْرِينَ لَيْلَةً وَصِيَّةً إِنْ شَاءَتْ سَكَنَتْ فِي وَصِيَّتِهَا، وَإِنْ شَاءَتْ خَرَجَتْ وَهُوَ قَوْلُ اللهِ عَزَّ وَجَلَّ{غَيْرَ إِخْرَاجٍ فَإِنْ خَرَجْنَ فَلَا جُنَاحَ عَلَيْكُمْ فِيمَا فَعَلْنَ}فِي الْعِدَّةِ كَمَا هِيَ وَاجِبَةٌ عَلَيْهَا، زَعَمَ ذَلِكَ مُجَاهِدٌ وَقَالَ عَطَاءُ عنِ ابْنِ عَبَّاسٍ رَضِيَ اللهُ عَنْهُمَا ثُمَّ نَسَخَتْ هَذِهِ الْآيَةُ عِدَّتَهَا فِي أَهْلِهِ تَعْتَدُّ حَيْثُ شَاءَتْ وَهُوَ قَوْلُ اللهِ عَزَّ وَجَلَّ{غَيْرَ إِخْرَاجٍ}[البقرة: ٢٤٠]قَالَ عَطَاءٌ: إِنْ شَاءَتِ اعْتَدَّتْ فِي أَهْلِهِ أَوْ سَكَنَتْ فِي وَصِيَّتِهَا وَإِنْ شَاءَتْ خَرَجَتْ لِقَوْلِ اللهِ عَزَّ وَجَلَّ{فَإِنْ خَرَجْنَ فَلَا جُنَاحَ عَلَيْكُمْ فِيمَا فَعَلْنَ فِي أَنْفُسِهِنَّ}قَالَ عَطَاءٌ: ثُمَّ جَاءَ الْمِيرَاثُ فَنَسَخَ السُّكْنَى فَتَعْتَدُّ حَيْثُ شَاءَتْ وَلَا سُكْنَى لَهَا ⦗٧١٦⦘ رَوَاهُ الْبُخَارِيُّ فِي الصَّحِيحِ، عَنْ إِسْحَاقَ عَنْ رَوْحٍ عَنْ شِبْلٍ وَعَنْ مُحَمَّدِ بْنِ يُوسُفَ عَنْ وَرْقَاءَ