59.
Book of Tribute
٥٩-
كتاب الجزية
Chapter: Explanation of the territory of Hijaz and the Arabian Peninsula
باب ما جاء في تفسير أرض الحجاز وجزيرة العرب
Sunan al-Kubra Bayhaqi 18759
Imam Shafi'i (may Allah be pleased with him) said: If they are asked from whom Jizya will be taken, and Hijaz, Makkah, Madinah, Yamamah and their surrounding areas are complete. Imam Shafi'i (may Allah have mercy on him) said: I do not know of any Dhimmi person who was exiled from Yemen, because there was a covenant with them, and the land of Yemen was not included in Hijaz, so no one was exiled from Yemen, and there is no harm in making peace with them while they are living in Yemen. The Sheikh said: Yemen is the land of the Arabs, the people of Najran were exiled from it, and there was a covenant with the people of Hijaz, not with the people of Yemen, because it was not Hijaz, nor did they consider it to be the land of the Arabs. There is a specification in the Hadith. Abu Ubaidah bin Jarrah said that it is necessary to have evidence or doubt for a specific place.
Grade: Sahih
(١٨٧٥٩) امام شافعی (رض) فرماتے ہیں : اگر ان سے سوال ہو کہ جزیہ کن سے لیا جائے گا اور حجاز، مکہ، مدینہ، یمامہ اور ان کی مخالف اطراف مکمل ہے۔ امام شافعی (رح) فرماتے ہیں : مجھے معلوم نہیں کہ کوئی ذمی شخص یمن سے جلا وطن کیا گیا ہو۔ کیونکہ ان کے ساتھعہد تھا اور یمن کا علاقہ حجاز میں شامل نہ تھا اس لیے کسی کو یمن سے جلا وطن نہ کیا گیا اور یمن میں رہتے ہوئے ان سے صلح کرنے میں کوئی حرج نہیں ہے۔ شیخ فرماتے ہیں : یمن عرب کی سرزمین ہے اہل نجران کو اس سے جلا وطن کیا گیا اور اہل حجاز کا عہد تھا نہ کہ اہل یمن کا۔ کیونکہ یہ حجاز نہ تھا اور نہ ہی ان کے خیال میں یہ عرب کی سرزمین تھی۔ حدیث میں تخصیص ہے۔ ابو عبیدہ بن جراح کہتے ہیں کہ مخصوص جگہ کے لیے دلیل یا شبہ دلیل کا ہونا ضروری ہے۔
(18759) Imam Shafi (rz) farmate hain : Agar in se sawal ho keh jizya kin se liya jaye ga aur Hijaz, Makkah, Madinah, Yamama aur in ki mukhalif atraaf mukammal hai. Imam Shafi (rh) farmate hain : Mujhe maloom nahi keh koi zimmi shakhs Yemen se jala watan kya gaya ho. Kyunki in ke sath ahd tha aur Yemen ka ilaqa Hijaz mein shamil na tha is liye kisi ko Yemen se jala watan na kya gaya aur Yemen mein rahte huye in se sulah karne mein koi harj nahi hai. Sheikh farmate hain : Yemen Arab ki sarzameen hai ehl Najran ko is se jala watan kya gaya aur ehl Hijaz ka ahd tha na keh ehl Yemen ka. Kyunki yeh Hijaz na tha aur na hi in ke khayal mein yeh Arab ki sarzameen thi. Hadees mein takhsees hai. Abu Ubaidah bin Jarrah kehte hain keh makhsoos jaga ke liye daleel ya shuba daleel ka hona zaroori hai.
١٨٧٥٨ - أَخْبَرَنَا أَبُو عَلِيٍّ الرُّوذْبَارِيُّ، أنبأ مُحَمَّدُ بْنُ بَكْرٍ، ثنا أَبُو دَاوُدَ،قَالَ:قُرِئَ عَلَى الْحَارِثِ بْنِ مِسْكِينٍ وَأَنَا شَاهِدٌ، أَخْبَرَكَ أَشْهَبُ بْنُ عَبْدِ الْعَزِيزِ،قَالَ:قَالَ مَالِكٌ: عُمَرُ رَضِيَ اللهُ عَنْهُ أَجْلَى أَهْلَ نَجْرَانَ وَلَمْ يُجْلَوْا مِنْ تَيْمَاءَ لِأَنَّهَا لَيْسَتْ مِنْ بِلَادِ الْعَرَبِ، فَأَمَّا الْوَادِي فَإِنِّي أَرَى أَنَّمَا لَا يُجْلَى مَنْ فِيهَا مِنَ الْيَهُودِ أَنَّهُمْ لَمْ يَرَوْهَا مِنْ أَرْضِ الْعَرَبِ١٨٧٥٩ - أَخْبَرَنَا أَبُو سَعِيدِ بْنُ أَبِي عَمْرٍو، ثنا أَبُو الْعَبَّاسِ الْأَصَمُّ، أَنْبَأَ الرَّبِيعُ،قَالَ:قَالَ الشَّافِعِيُّ: وَإِنْ سَأَلَ مَنْ يُؤْخَذُ مِنْهُ الْجِزْيَةَ أَنْ يُعْطِيَهَا وَيَجْرِيَ عَلَيْهِ الْحُكْمُ عَلَى أَنْ يَسْكُنَ الْحِجَازَ لَمْ يَكُنْ ذَلِكَ لَهُ، وَالْحِجَازُ مَكَّةُ وَالْمَدِينَةُ وَالْيَمَامَةُ وَمَخَالِيفُهَا كُلُّهَا.قَالَ الشَّافِعِيُّ:وَلَمْ أَعْلَمْ أَحَدًا أُجْلِيَ مِنْ أَهْلِ الذِّمَّةِ مِنَ الْيَمَنِ، وَقَدْ كَانَتْ بِهَا ذِمَّةٌ وَلَيْسَتِ الْيَمَنُ بِحِجَازٍ، فَلَا يُجْلِيهِمْ أَحَدٌ مِنَ الْيَمَنِ،وَلَا بَأْسَ أَنْ يُصَالِحَهُمْ عَلَى مَقَامِهِمْ بِالْيَمَنِ قَالَ الشَّيْخُ:قَدْ جَعَلُوا الْيَمَنَ مِنْ أَرْضِ الْعَرَبِ وَالْجَلَاءُ وَقَعَ عَلَى أَهْلِ نَجْرَانَ، وَذِمَّةُ أَهْلِ الْحِجَازِ دُونَ ذِمَّةِ أَهْلِ الْيَمَنِ؛ لِأَنَّهَا لَيْسَتْ بِحِجَازٍ، لَا لِأَنَّهُمْ لَمْ يَرَوْهَا مِنْ أَرْضِ الْعَرَبِ، وَالْجَلَاءُ فِي الْحَدِيثِ تَخْصِيصٌ، وَفِي حَدِيثِ سَمُرَةَ عَنْ أَبِي عُبَيْدَةَ بْنِ الْجَرَّاحِ رَضِيَ اللهُ عَنْهُ دَلِيلٌ أَوْ شِبْهُ دَلِيلٍ عَلَى مَوْضِعِ الْخُصُوصِ، وَاللهُ أَعْلَمُ