3.
Book of Prayer
٣-
كتاب الصلاة
Chapter on the Follower Not Saluting Until the Imam Salutes
باب من قال ينوي بالسلام التحليل من الصلاة
Sunan al-Kubra Bayhaqi 2996
(2996) (a) It is narrated on the authority of Samurah ibn Jundub (may Allah be pleased with him) that the Messenger of Allah (peace and blessings be upon him) commanded us that when you are in the middle of prayer or near its end, before saying the Salam, begin by saying these words: “All compliments, all physical and financial worship, and all sovereignty belong to Allah.” Then say Salam to your right and then say Salam to your Imam and also upon yourself. (b) This Hadith proves that the purpose of replying to the Imam’s Salam is that a person should also intend to reply to the Imam’s Salam when he turns for Salam from the prayer. It is not necessary to say a separate Salam for this. (c) It has been narrated to us on the authority of Sayyiduna Ibn Umar (may Allah be pleased with him) that he would say ‘As-salamu alaykum’ on his right side, then reply to the Salam of the Imam, and if someone greeted him with Salam from his left side, he would reply to his Salam as well. (d) Zuhri says that it is Sunnah to respond to the Salam of the Imam. (e) Yahya bin Said used to say that when you turn for Salam to your right, it will be sufficient for you in response to the Imam’s Salam.
Grade: Da'if
(٢٩٩٦) (ا) سمرہ بن جندب (رض) سے روایت ہے کہ رسول اللہ (صلی اللہ علیہ وآلہ وسلم) نے ہمیں حکم دیا کہ جب تم درمیانِ نماز میں ہو یا اس کے اختتام کے قریب تو سلام سے قبل ابتدا کرو ، یعنی یہ کلمات پڑھو : ” التحیات الطیبات۔۔۔ ” تمام قولی، مالی اور فعلی عبادات اور تمام بادشاہی اللہ ہی کے لیے ہے۔ “ پھر اپنے دائیں طرف سلام کہو اور اپنے امام پر اور اپنے آپ پر بھی سلام کہو۔ (ب) اس حدیث میں اس بات کی دلیل ہے کہ امام کو سلام کا جواب دینے سے مراد یہ ہے کہ آدمی نماز سے سلام پھیرتے وقت امام کو سلام کا جواب دینے کی نیت بھی کرلے۔ اس کے لیے الگ سلام کرنا ضروری نہیں۔ (ج) ہمیں سیدنا ابن عمر (رض) کے واسطے سے روایت بیان کی گئی کہ وہ اپنی دائیں جانب السلام علیکم کہتے، اس کے بعد امام کو سلام کا جواب دیتے، اگر کوئی ان کی بائیں جانب سے انھیں سلام کرتا تو وہ اس کو بھی سلام کا جواب دیتے۔ (د) زہری فرماتے ہیں کہ امام کو سلام کا جواب دینا سنت ہے۔ (ہ) یحییٰ بن سعید فرمایا کرتے تھے کہ جب تو اپنی دائیں طرف سلام پھیرے تو تجھے امام کے سلام کے جواب میں کافی ہوجائے گا۔
(2996) (a) Samra bin Jundab (RA) se riwayat hai ki Rasool Allah ((صلى الله عليه وآله وسلم)) ne humein hukm diya ki jab tum darmiyan-e-namaz mein ho ya iske ikhtitam ke qareeb to salam se pehle ibtida karo, yaani ye kalimat padho: “Al-tahiyyatul mubarakatus salawatu lillah” tamam qauli, mali aur feli ibadat aur tamam badshahi Allah hi ke liye hai. Phir apne dayen taraf salam kaho aur apne imam par aur apne aap par bhi salam kaho. (b) Is hadees mein is baat ki daleel hai ki imam ko salam ka jawab dene se murad ye hai ki aadmi namaz se salam pherte waqt imam ko salam ka jawab dene ki niyat bhi karle. Iske liye alag salam karna zaroori nahi. (c) Humein Sayyidna Ibn Umar (RA) ke waste se riwayat bayan ki gayi ki wo apni dayen janib “Assalamu alaikum” kehte, iske baad imam ko salam ka jawab dete, agar koi unki bayen janib se unhein salam karta to wo isko bhi salam ka jawab dete. (d) Zuhri farmate hain ki imam ko salam ka jawab dena sunnat hai. (h) Yahya bin Saeed farmaya karte the ki jab tu apni dayen taraf salam phere to tujhe imam ke salam ke jawab mein kaafi hojayega.
٢٩٩٦ - وَأَخْبَرَنَا أَبُو عَلِيٍّ الرُّوذْبَارِيُّ، أنبأ مُحَمَّدُ بْنُ بَكْرٍ، ثنا أَبُو دَاوُدَ، ثنا مُحَمَّدُ بْنُ دَاوُدَ بْنِ سُفْيَانَ، ثنا يَحْيَى بْنُ حَسَّانَ، ثنا سُلَيْمَانُ بْنُ مُوسَى أَبُو دَاوُدَ، ثنا جَعْفَرُ بْنُ سَعْدِ بْنِ سَمُرَةَ بْنِ جُنْدُبٍ، حَدَّثَنِي خُبَيْبُ بْنُ سُلَيْمَانَ، عَنْ أَبِيهِ سُلَيْمَانَ بْنِ سَمُرَةَ، عَنْ سَمُرَةَ بْنِ جُنْدُبٍ، أَمَّا بَعْدَ" أَمَرَنَا رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ إِذَا كَانَ فِي وَسَطِ الصَّلَاةِ،أَوْ حِينَ انْقِضَائِهَا فَابْدَءُوا قَبْلَ التَّسْلِيمِ فَقُولُوا:التَّحِيَّاتُ وَالطَّيِّبَاتُ وَالصَّلَوَاتُ وَالْمُلْكُ لِلَّهِ، ثُمَّ سَلِّمُوا عَلَى الْيَمِينِ ثُمَّ سَلِّمُوا عَلَى قَارِئِكُمْ، وَعَلَى أَنْفُسِكُمْ وَفِي هَذِهِ دَلَالَةٌ عَلَى أَنَّ الْمُرَادَ بِالرَّدِّ عَلَى الْإِمَامِ أَنْ يَنْوِيَ فِي تَسْلِيمِهِ عَنِ الصَّلَاةِ الرَّدَّ عَلَيْهِ لَا أَنَّهُ يُفْرِدُهُ "وَرُوِّينَا عَنِ ابْنِ عُمَرَ رَضِيَ اللهُ عَنْهُمَا أَنَّهُ كَانَ يَقُولُ:" السَّلَامُ عَلَيْكُمْ، عَنْ يَمِينِهِ ثُمَّ يَرُدُّ عَلَى الْإِمَامِ فَإِنْ سَلَّمَ عَلَيْهِ أَحَدٌ عَنْ يَسَارِهِ رَدَّ عَلَيْهِ "،وَرُوِّينَا عَنِ الزُّهْرِيِّ أَنَّهُ قَالَ:الرَّدُّ عَلَى الْإِمَامِ سَلَامُهُ سُنَّةٌ وَكَانَ يَحْيَى بْنُ سَعِيدٍ الْأَنْصَارِيُّ يَقُولُ:" إِذَا سَلَّمْتَ عَنْ يَمِينِكَ أَجْزَأَكَ مِنَ الرَّدِّ عَلَيْهِ "