12.
Book of Hajj
١٢-
كتاب الحج


Chapter on Tahlil until stoning the Jamrat al-Aqabah with the first pebble then cutting hair.

باب التلبية حتى يرمي جمرة العقبة بأول حصاة ثم يقطع

Sunan al-Kubra Bayhaqi 9604

(9604) He (Fazl) said: I returned with the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) from Arafat and he (peace and blessings of Allah be upon him) continued to recite the Talbiyah until he stoned the Jamaratul Aqabah. He (peace and blessings of Allah be upon him) would say Takbir with every pebble. Then, with the last pebble, he ended the Talbiyah. (b) Shaykh (RA) said: His saying Takbir with every pebble indicates the ending of the Talbiyah with the first pebble, as we have narrated in the Hadith of Abdullah bin Mas'ud (RA). And his saying, "He would recite the Talbiyah...until he finished stoning the Jamarat," means "until he began stoning the Jamarat." And the addition in the narration of Fazl bin Abbas is strange. Shaykh (RA) said: Saying Takbir with every pebble indicates the ending of the Talbiyah with the first pebble, as is clear from the Hadith. But the additional words at the end of the second narration are indeed strange.


Grade: Sahih

(٩٦٠٤) فضل فرماتے ہیں کہ میں نبی (صلی اللہ علیہ وآلہ وسلم) کے ساتھ عرفات سے لوٹا اور آپ (صلی اللہ علیہ وآلہ وسلم) جمرہ عقبہ کو رمی کرنے تک تلبیہ کہتے رہے، آپ (صلی اللہ علیہ وآلہ وسلم) پر کنکری کے ساتھ تکبیر کہتے تھے۔ پھر آخری کنکری کے ساتھ تلبیہ ختم کیا۔ (ب) شیخ (رض) فرماتے ہیں : ان کا ہر کنکری کے ساتھ تکبیر کہنا پہلی کنکری کے ساتھ تلبیہ کے ختم کرنے پر دلالت کرتا ہے، جیسا کہ ہم نے عبداللہ بن مسعود (رض) کی حدیث میں روایت کیا ہے اور ان کا قول : یلبی۔۔۔ کہ وہ تلبیہ کہتے حتیٰ کہ رمی جمار کرلیتے، اس سے ان کی مراد یہ ہے ” حتی اخذ فی رمی الجمرۃ “ اور باقی فضل بن عباس والی روایت میں جو اضافہ ہے وہ غریب ہے۔ شیخ صاحب (رض) فرماتے ہیں : ہر کنکری کے ساتھ تکبیر کہنا تلبیہ قطع کرنے پر دلالت کرتا ہے۔ پہلی کنکری پر ہی جیسا کہ حدیث سے واضح ہوتا ہے لیکن جو دوسری روایت کے آخر میں جو الفاظ زائد ہیں یہ تو انوکھے ہی ہیں۔

(9604) fazl farmate hain ki main nabi ((صلى الله عليه وآله وسلم)) ke sath arafaat se lauta aur aap ((صلى الله عليه وآله وسلم)) jumrah uqbah ko rami karne tak talbiyah kahte rahe, aap ((صلى الله عليه وآله وسلم)) par kankari ke sath takbir kahte the. phir aakhri kankari ke sath talbiyah khatam kya. (b) sheikh (rh) farmate hain : in ka har kankari ke sath takbir kahna pehli kankari ke sath talbiyah ke khatam karne par dalalat karta hai, jaisa ki humne Abdullah bin masood (rh) ki hadees mein riwayat kya hai aur in ka qaul : ylabi... ki woh talbiyah kahte hatta ki rami jamar karlete, is se in ki murad yeh hai ” hatta akhiza fi rami aljimarah “ aur baqi fazl bin abbas wali riwayat mein jo izafa hai woh ghareeb hai. sheikh sahab (rh) farmate hain : har kankari ke sath takbir kahna talbiyah qata karne par dalalat karta hai. pehli kankari par hi jaisa ki hadees se wazeh hota hai lekin jo dusri riwayat ke akhir mein jo alfaz zaid hain yeh to anokhe hi hain.

٩٦٠٤ - وَأَخْبَرَنَا الْإِمَامُ أَبُو عُثْمَانَ، أنبأ أَبُو طَاهِرٍ، أنبأ جَدِّي، ثنا عُمَرُ بْنُ حَفْصٍ الشَّيْبَانِيُّ، ثنا حَفْصُ بْنُ غِيَاثٍ، ثنا جَعْفَرُ بْنُ مُحَمَّدٍ، عَنْ أَبِيهِ، عَنْ عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ، عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ، عَنِ الْفَضْلِ رَضِيَ اللهُ عَنْهُ،قَالَ:أَفَضْتُ مَعَ النَّبِيِّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ مِنْ عَرَفَاتٍ فَلَمْ يَزَلْ يُلَبِّي حَتَّى رَمَى جَمْرَةَ الْعَقَبَةِ يُكَبِّرُ مَعَ كُلِّ حَصَاةٍ،ثُمَّ قَطَعَ التَّلْبِيَةَ مَعَ آخِرِ حَصَاةٍ قَالَ الشَّيْخُ:تَكْبِيرُهُ مَعَ كُلِّ حَصَاةٍ كَالدِّلَالَةِ عَلَى قَطْعِهِ التَّلْبِيَةَ بِأَوَّلِ حَصَاةٍ، كَمَا رُوِّينَا فِي حَدِيثِ عَبْدِ اللهِ بْنِ مَسْعُودٍ،وَقَوْلُهُ:يُلَبِّي حَتَّى رَمَى الْجَمْرَةَ أَرَادَ بِهِ حَتَّى أَخَذَ فِي رَمْيِ الْجَمْرَةِ، وَأَمَّا مَا فِي رِوَايَةِ الْفَضْلِ بْنِ عَبَّاسٍ مِنَ الزِّيَادَةِ فَإِنَّهَا غَرِيبَةٌ أَوْرَدَهَا مُحَمَّدُ بْنُ إِسْحَاقَ بْنِ خُزَيْمَةَ وَاخْتَارَهَا وَلَيْسَتْ فِي الرِّوَايَاتِ الْمَشْهُورَةِ عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ، عَنِ الْفَضْلِ بْنِ عَبَّاسٍ فَاللهُ أَعْلَمُ