8.
Prayers (Salat)
٨-
كتاب الصلاة


18
Chapter: (It is permissible) to offer Salat (prayer) on roofs, a pulpit or wood

١٨
باب الصَّلاَةِ فِي السُّطُوحِ وَالْمِنْبَرِ وَالْخَشَبِ

Sahih al-Bukhari 377

Abu Hazim narrated that Sahl bin Sa`d (رضي الله تعالى عنه) was asked about the (Prophet's ﷺ) pulpit as to what thing it was made of? Sahl (رضئ هللا تعالی عنہ) replied: "None remains alive among the people who knows about it better than I. It was made of tamarisk (wood) of the forest. So and so, the slave of so and so prepared it for Allah's Apostle (صلى الله عليه وآله وسلم) . When it was constructed and place (in the Mosque), Allah's Apostle (صلى الله عليه وآله وسلم) stood on it facing the Qibla and said 'Allahu Akbar', and the people stood behind him (and led the people in prayer). He recited and bowed and the people bowed behind him. Then he raised his head and stepped back, got down and prostrated on the ground and then he again ascended the pulpit, recited, bowed, raised his head and stepped back, got down and prostrate on the ground. So, this is what I know about the pulpit." Ahmad bin Hanbal said, "As the Prophet ( صلى الله عليه وآله وسلم) was at a higher level than the people, there is no harm according to the above-mentioned Hadith if the Imam is at a higher level than his followers during the prayers."

ہم سے علی بن عبداللہ مدینی نے بیان کیا، کہا کہ ہم سے سفیان بن عیینہ نے بیان کیا، کہا کہ ہم سے ابوحازم سلمہ بن دینار نے بیان کیا۔ کہا کہ لوگوں نے سہل بن سعد ساعدی سے پوچھا کہ منبرنبوی کس چیز کا تھا۔ آپ نے فرمایا کہ اب ( دنیائے اسلام میں ) اس کے متعلق مجھ سے زیادہ جاننے والا کوئی باقی نہیں رہا ہے۔ منبر غابہ کے جھاؤ سے بنا تھا۔ فلاں عورت کے غلام فلاں نے اسے رسول اللہ ﷺ کے لیے بنایا تھا۔ جب وہ تیار کر کے ( مسجد میں ) رکھا گیا تو رسول اللہ ﷺ اس پر کھڑے ہوئے اور آپ نے قبلہ کی طرف اپنا منہ کیا اور تکبیر کہی اور لوگ آپ کے پیچھے کھڑے ہو گئے۔ پھر آپ نے قرآن مجید کی آیتیں پڑھیں اور رکوع کیا۔ آپ کے پیچھے تمام لوگ بھی رکوع میں چلے گئے۔ پھر آپ نے اپنا سر اٹھایا۔ پھر اسی حالت میں آپ الٹے پاؤں پیچھے ہٹے۔ پھر زمین پر سجدہ کیا۔ پھر منبر پر دوبارہ تشریف لائے اور قرآت رکوع کی، پھر رکوع سے سر اٹھایا اور قبلہ ہی کی طرف رخ کئے ہوئے پیچھے لوٹے اور زمین پر سجدہ کیا۔ یہ ہے منبر کا قصہ۔ ابوعبداللہ ( امام بخاری رحمہ اللہ ) نے کہا کہ علی بن عبداللہ مدینی نے کہا کہ مجھ سے امام احمد بن حنبل نے اس حدیث کو پوچھا۔ علی نے کہا کہ میرا مقصد یہ ہے کہ نبی کریم ﷺ نماز میں لوگوں سے اونچے مقام پر کھڑے ہوئے تھے اس لیے اس میں کوئی حرج نہ ہونا چاہیے کہ امام مقتدیوں سے اونچی جگہ پر کھڑا ہو۔ علی بن مدینی کہتے ہیں کہ میں نے امام احمد بن حنبل سے کہا کہ سفیان بن عیینہ سے یہ حدیث اکثر پوچھی جاتی تھی، آپ نے بھی یہ حدیث ان سے سنی ہے تو انہوں نے جواب دیا کہ نہیں۔

Hum se Ali bin Abdullah Madini ne bayan kiya, kaha ke hum se Sufyan bin Uyaina ne bayan kiya, kaha ke hum se Abu Hazim Salama bin Dinar ne bayan kiya. Kaha ke logon ne Suhail bin Saad Saa'idi se poocha ke manbar-e-Nabi kis chez ka tha. Aap ne farmaya ke ab (dunya-e-Islam mein) is ke muta'liq mujh se ziada jaan ne wala koi baki nahin raha. Manbar Ghaba ke jha'o se bana tha. Falan aurat ke ghulam falan ne isse Rasoolullah (صلى الله عليه وآله وسلم) ke liye banaya tha. Jab woh tayyar kar ke (masjid mein) rakha gaya to Rasoolullah (صلى الله عليه وآله وسلم) is per khade hue aur aap ne qibla ki taraf apna munh kiya aur takbir kahi aur log aap ke peeche khade ho gaye. Phir aap ne Quran Majeed ki aayatein parhi aur rukoo kiya. Aap ke peeche tamam log bhi rukoo mein chale gaye. Phir aap ne apna sir uthaya. Phir isi halat mein aap ulte paon peeche hate. Phir zameen per sajdah kiya. Phir manbar per dobara tashreef laye aur qirat rukoo ki, phir rukoo se sir uthaya aur qibla hi ki taraf rukh kiye hue peeche lote aur zameen per sajdah kiya. Yeh hai manbar ka qissa. Abu Abdullah (Imam Bukhari Rahmatullah) ne kaha ke Ali bin Abdullah Madini ne kaha ke mujh se Imam Ahmad bin Hanbal ne is hadees ko poocha. Ali ne kaha ke mera maqsad yeh hai ke Nabi Kareem (صلى الله عليه وآله وسلم) namaz mein logon se oonche maqam per khade hue the is liye is mein koi harj nah hoona chahiye ke imam maqtadeen se oonchi jagah per khada ho. Ali bin Madini kehte hain ke maine Imam Ahmad bin Hanbal se kaha ke Sufyan bin Uyaina se yeh hadees aksar poochi jati thi, aap ne bhi yeh hadees in se suni hai to unhon ne jawab diya ke nahin.

حَدَّثَنَا عَلِيُّ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ ، قَالَ : حَدَّثَنَا سُفْيَانُ ، قَالَ : حَدَّثَنَا أَبُو حَازِمٍ ، قَالَ : سَأَلُوا سَهْلَ بْنَ سَعْدٍ ، مِنْ أَيِّ شَيْءٍ الْمِنْبَرُ ؟ فَقَالَ : مَا بَقِيَ بِالنَّاسِ أَعْلَمُ مِنِّي ، هُوَ مِنْ أَثْلِ الْغَابَةِ ، عَمِلَهُ فُلَانٌ مَوْلَى فُلَانَةَ لِرَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ ، وَقَامَ عَلَيْهِ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ حِينَ عُمِلَ وَوُضِعَ ، فَاسْتَقْبَلَ الْقِبْلَةَ كَبَّرَ وَقَامَ النَّاسُ خَلْفَهُ ، فَقَرَأَ وَرَكَعَ وَرَكَعَ النَّاسُ خَلْفَهُ ، ثُمَّ رَفَعَ رَأْسَهُ ، ثُمَّ رَجَعَ الْقَهْقَرَى فَسَجَدَ عَلَى الْأَرْضِ ، ثُمَّ عَادَ إِلَى الْمِنْبَرِ ، ثُمَّ رَكَعَ ، ثُمَّ رَفَعَ رَأْسَهُ ، ثُمَّ رَجَعَ الْقَهْقَرَى حَتَّى سَجَدَ بِالْأَرْضِ ، فَهَذَا شَأْنُهُ ، قَالَ أَبُو عَبْد اللَّهِ : قَالَ عَلِيُّ بْنُ الْمَدِينِيِّ : سَأَلَنِي أَحْمَدُ بْنُ حَنْبَلٍ رَحِمَهُ اللَّهُ عَنْ هَذَا الْحَدِيثِ ، قَالَ : فَإِنَّمَا أَرَدْتُ أَنَّ النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ كَانَ أَعْلَى مِنَ النَّاسِ ، فَلَا بَأْسَ أَنْ يَكُونَ الْإِمَامُ أَعْلَى مِنَ النَّاسِ بِهَذَا الْحَدِيثِ ، قَالَ : فَقُلْتُ : إِنَّ سُفْيَانَ بْنَ عُيَيْنَةَ كَانَ يُسْأَلُ عَنْ هَذَا كَثِيرًا فَلَمْ تَسْمَعْهُ مِنْهُ ، قَالَ : لَا .

Sahih al-Bukhari 378

Anas bin Malik (رضي الله تعالى عنه) narrated that once Allah's Apostle (صلى الله عليه وآله وسلم) fell off a horse and his leg or shoulder got injured. He swore that he would not go to his wives for one month and he stayed in a 'Mashruba' (attic room) having stairs made of date palm trunks. So his companions came to visit him, and he led them in prayer sitting, whereas his companions were standing. When he finished the prayer, he said, "Imam is meant to be followed, so when he says 'Allahu Akbar,' say 'Allahu Akbar' and when he bows, bow and when he prostrates, prostrate and if he prays standing pray, standing. After the 29th day the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) came down (from the attic room) and the people asked him, "O Allah's Apostle (صلى الله عليه وآله وسلم) ! You swore that you will not go to your wives for one month." He said, "The month is 29 days."

ہم سے محمد بن عبدالرحیم نے بیان کیا کہ کہا ہم سے یزید بن ہارون نے، کہا ہم کو حمید طویل نے خبر دی انس بن مالک رضی اللہ عنہ سے کہ نبی کریم ﷺ ( 5 ھ میں ) اپنے گھوڑے سے گر گئے تھے۔ جس سے آپ کی پنڈلی یا کندھا زخمی ہو گئے اور آپ نے ایک مہینے تک اپنی بیویوں کے پاس نہ جانے کی قسم کھائی۔ آپ اپنے بالاخانہ پر بیٹھ گئے۔ جس کے زینے کھجور کے تنوں سے بنائے گئے تھے۔ صحابہ رضی اللہ عنہم مزاج پرسی کو آئے۔ آپ نے انہیں بیٹھ کر نماز پڑھائی اور وہ کھڑے تھے۔ جب آپ نے سلام پھیرا تو فرمایا کہ امام اس لیے ہے کہ اس کی پیروی کی جائے۔ پس جب وہ تکبیر کہے تو تم بھی تکبیر کہو اور جب وہ رکوع میں جائے تو تم بھی رکوع میں جاؤ اور جب وہ سجدہ کرے تو تم بھی سجدہ کرو اور اگر کھڑے ہو کر تمہیں نماز پڑھائے تو تم بھی کھڑے ہو کر نماز پڑھو اور آپ انتیس دن بعد نیچے تشریف لائے، تو لوگوں نے کہا یا رسول اللہ! آپ نے تو ایک مہینہ کے لیے قسم کھائی تھی۔ آپ ﷺ نے فرمایا کہ یہ مہینہ انتیس دن کا ہے۔

Hum se Muhammad bin Abdul Rehman ne bayan kiya ke kaha hum se Yazeed bin Haroon ne, kaha hum ko Hameed Taweel ne khabar di Anas bin Malik رضی اللہ عنہ se ke Nabi Kareem صلی اللہ علیہ وسلم (5 ھ میں) apne ghode se gir gaye thay. Jis se aap ki pandli ya kandha zakhmi ho gaye aur aap ne ek mahine tak apni biwiyo ke paas na jaane ki qasam khayi. Aap apne balakhana par baith gaye. Jis ke zeene khajoor ke tanon se banaye gaye thay. Sahaba رضی اللہ عنہم mizaj pursi ko aaye. Aap ne unhein baith kar namaz parhai aur woh khade thay. Jab aap ne salaam phera to farmaya ke imam is liye hai ke us ki pehrawi ki jaye. Pas jab woh takbeer kahe to tum bhi takbeer kaho aur jab woh ruku mein jaaye to tum bhi ruku mein jao aur jab woh sajdah kare to tum bhi sajdah karo aur agar khade ho kar tumhein namaz parhai to tum bhi khade ho kar namaz parho aur aap untees din baad neeche tashreef laye, to logon ne kaha ya Rasool Allah! Aap ne to ek mahine ke liye qasam khayi thi. Aap صلی اللہ علیہ وسلم ne farmaya ke yeh mahine untees din ka hai.

حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِ الرَّحِيمِ ، قَالَ : حَدَّثَنَا يَزِيدُ بْنُ هَارُونَ ، قَالَ : أَخْبَرَنَا حُمَيْدٌ الطَّوِيلُ ، عَنْ أَنَسِ بْنِ مَالِكٍ ، أَنّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ سَقَطَ عَنْ فَرَسِهِ ، فَجُحِشَتْ سَاقُهُ أَوْ كَتِفُهُ وَآلَى مِنْ نِسَائِهِ شَهْرًا ، فَجَلَسَ فِي مَشْرُبَةٍ لَهُ دَرَجَتُهَا مِنْ جُذُوعٍ ، فَأَتَاهُ أَصْحَابُهُ يَعُودُونَهُ ، فَصَلَّى بِهِمْ جَالِسًا وَهُمْ قِيَامٌ ، فَلَمَّا سَلَّمَ ، قَالَ : إِنَّمَا جُعِلَ الْإِمَامُ لِيُؤْتَمَّ بِهِ ، فَإِذَا كَبَّرَ فَكَبِّرُوا ، وَإِذَا رَكَعَ فَارْكَعُوا ، وَإِذَا سَجَدَ فَاسْجُدُوا ، وَإِنْ صَلَّى قَائِمًا فَصَلُّوا قِيَامًا ، وَنَزَلَ لِتِسْعٍ وَعِشْرِينَ ، فَقَالُوا : يَا رَسُولَ اللَّهِ ، إِنَّكَ آلَيْتَ شَهْرًا ، فَقَالَ : إِنَّ الشَّهْرَ تِسْعٌ وَعِشْرُونَ .