64.
Military Expeditions led by the Prophet (pbuh) (Al-Maghaazi)
٦٤-
كتاب المغازى
29
Chapter: The Ghazwa of Al-Khandaq or Al-Ahzab Battle
٢٩
باب غَزْوَةُ الْخَنْدَقِ وَهْىَ الأَحْزَابُ
Name | Fame | Rank |
---|---|---|
anasin | Anas ibn Malik al-Ansari | Sahabi |
‘abd al-‘azīz | Abd al-Aziz ibn Suhayb al-Banani | Thiqah |
‘abd al-wārith | Abd al-Warith ibn Sa'id al-'Anbari | Trustworthy, Firm |
abū ma‘marin | Abdullah bin Umar Al-Tamimi | Trustworthy, Firm, Accused of Fatalism |
الأسم | الشهرة | الرتبة |
---|---|---|
أَنَسٍ | أنس بن مالك الأنصاري | صحابي |
عَبْدِ الْعَزِيزِ | عبد العزيز بن صهيب البناني | ثقة |
عَبْدُ الْوَارِثِ | عبد الوارث بن سعيد العنبري | ثقة ثبت |
أَبُو مَعْمَرٍ | عبد الله بن عمر التميمي | ثقة ثبت قدري |
Sahih al-Bukhari 4100
Anas (رضي الله تعالى عنه) narrated that Muhajireen and the Ansar were digging the trench around Medina and were carrying the earth on their backs while saying, ‘we are those who have given the pledge of allegiance to Muhammad (صلى الله عليه وآله وسلم) for Islam as long as we live.’ The Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) said in reply to their saying, ‘O Allah, there is no goodness except the goodness of the Hereafter; so please grant Your Blessing to the Ansar and the Emigrants.’ The people used to bring a handful of barley, and a meal used to be prepared thereof by cooking it with a cooking material (oil, fat and butter having a change in color and smell) and it used to be presented to the people (workers) who were hungry, and it used to stick to their throats and had a nasty smell.
ہم سے ابومعمر عبداللہ بن عمر عقدی نے بیان کیا، کہا ہم سے عبدالوارث بن سعید نے بیان کیا، ان سے عبدالعزیز بن صہیب نے اور ان سے انس رضی اللہ عنہ نے بیان کیا کہ مدینہ کے گرد مہاجرین و انصار خندق کھودنے میں مصروف ہو گئے اور مٹی اپنی پیٹھ پر اٹھانے لگے۔ اس وقت وہ یہ شعر پڑھ رہے تھے «نحن الذين بايعوا محمدا *** على الأسلام ما بقينا أبدا» ہم نے ہی محمد ( ﷺ ) سے اسلام پر بیعت کی ہے جب تک ہماری جان میں جان ہے۔ انہوں نے بیان کیا کہ اس پر نبی کریم ﷺ نے دعا کی «اللهم إنه لا خير إلا خير الآخرة. فبارك في الأنصار والمهاجره» ”اے اللہ! خیر تو صرف آخرت ہی کی خیر ہے۔ پس انصار اور مہاجرین کو تو برکت عطا فرما۔“ انس رضی اللہ عنہ نے بیان کیا کہ ایک مٹھی جَو آتا اور ان صحابہ کے لیے ایسے روغن میں جس کا مزہ بھی بگڑ چکا ہوتا ملا کر پکا دیا جاتا۔ یہی کھانا ان صحابہ کے سامنے رکھ دیا جاتا۔ صحابہ بھوکے ہوتے۔ یہ ان کے حلق میں چپکتا اور اس میں بدبو ہوتی۔ گویا اس وقت ان کی خوراک کا بھی یہ حال تھا۔
hum se abu mu'ammar Abdullah bin Umar Aqdi ne byan kiya, kaha hum se Abdul Waris bin Saeed ne byan kiya, un se Abdul Aziz bin Saheeb ne aur un se Anas (رضي الله تعالى عنه) ne byan kiya ke Madinah ke gird muhajireen aur ansar khandaq khodne mein mashgool ho gaye aur mitti apni peeth par uthane lage. Is waqt woh yeh shair parh rahe the "nahnu allazeena baye'u muhammada *** 'ala al-islam ma baqina abadan" hum ne hi Muhammad ((صلى الله عليه وآله وسلم)) se Islam par bay'at ki hai jab tak hamari jaan mein jaan hai. Unhone byan kiya ke is par Nabi Kareem (صلى الله عليه وآله وسلم) ne dua ki "allahumma innahu la khair illa khair al-akhirah. Fabarik fi al-ansar wal-muhajirah" "aye Allah! Khair tu sirf akhirat hi ki khair hai. Pas ansar aur muhajireen ko tu barkat ata farma." Anas (رضي الله تعالى عنه) ne byan kiya ke ek muthi jo aata aur un sahaba ke liye aise roghan mein jis ka maza bhi bigar chuka hota mila kar paka diya jata. Yehi khana un sahaba ke samne rakh diya jata. Sahaba bhooke hote. Yeh unke halq mein chipakta aur is mein badbu hoti. Goya is waqt un ki khurak ka bhi yeh haal tha.
حَدَّثَنَا أَبُو مَعْمَرٍ , حَدَّثَنَا عَبْدُ الْوَارِثِ , عَنْ عَبْدِ الْعَزِيزِ , عَنْ أَنَسٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ , قَالَ : جَعَلَ المُهَاجِرُونَ وَالْأَنْصَارُ يَحِفْرُونَ الَخْندَقَ حَوْلَ الَمَدِيِنَةِ , وَيَنْقلُونَ التُّرَابَ عَلى مُتونِهمْ وَهُمْ يَقُولونَ : نَحْنُ الًّذِينَ بَايَعُوا مُحَمَّدًا عَلَى الإِسْلامِ مَا بَقِينَا أَبَدَا قَالَ : يَقُولُ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَهُوَ يُجِيبُهُمْ : اللَّهُمَّ إِنَّهُ لَا خَيْرَ إِلَّا خَيْرُ الْآخِرَهْ فَبَارِكْ فِي الْأَنْصَارِ وَالْمُهَاجِرَهْ , قَالَ : يُؤْتَوْنَ بِمِلْءِ كَفِّي مِنَ الشَّعِيرِ فَيُصْنَعُ لَهُمْ بِإِهَالَةٍ سَنِخَةٍ تُوضَعُ بَيْنَ يَدَيِ الْقَوْمِ , وَالْقَوْمُ جِيَاعٌ وَهِيَ بَشِعَةٌ فِي الْحَلْقِ وَلَهَا رِيحٌ مُنْتِنٌ .