6.
From the Book of Hajj
٦-
من كتاب المناسك


Chapter on performing Tamattu' (Umrah followed by Hajj)

باب في التمتع

Sunan al-Darimi 1852

Muhammad bin Abdullah Nawfal said: The year Sayyiduna Mu'awiya (may Allah be pleased with him) performed Hajj, I heard him ask Sayyiduna Sa'd bin Malik (may Allah be pleased with him): What do you say about Tamattu' for Hajj after 'Umrah? (i.e., ending the state of Ihram after 'Umrah and re-entering it for Hajj on the 8th of Dhul-Hijjah). He replied: Tamattu' is far better and good, meaning it is preferable. Sayyiduna Mu'awiya (may Allah be pleased with him) said: But Sayyiduna 'Umar (may Allah be pleased with him) used to prohibit it (Tamattu'). Are you better than Sayyiduna 'Umar (may Allah be pleased with him)? He replied: Sayyiduna 'Umar (may Allah be pleased with him) was better than me, but the Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) performed it, and he is better than even Sayyiduna 'Umar (may Allah be pleased with him).


Grade: Sahih

محمد بن عبدالله نوفل نے کہا: جس سال سیدنا معاویہ رضی اللہ عنہ نے حج کیا، میں نے انہیں سیدنا سعد بن مالک رضی اللہ عنہ سے دریافت کرتے ہوئے سنا: آپ عمرے کے بعد حج کے لئے تمتع کے بارے میں کیا کہتے ہیں؟ (یعنی عمرے کے بعد احرام کھول دینے اور آٹھ ذوالحجہ کو حج کے لئے دوبارہ احرام باندھنے کے بارے میں)، انہوں نے کہا: تمتع بہت بہتر و اچھا ہے یعنی افضل ہے، سیدنا معاویہ رضی اللہ عنہ نے کہا: لیکن سیدنا عمر رضی اللہ عنہ تو اس (تمتع) سے منع کرتے تھے تو کیا تم سیدنا عمر رضی اللہ عنہ سے بہتر ہو؟ جواب دیا: سیدنا عمر رضی اللہ عنہ مجھ سے بہتر تھے لیکن رسول اللہ ﷺ نے ایسا کیا اور وہ سیدنا عمر رضی اللہ عنہ سے بھی بہتر تھے۔

Muhammad bin Abdullah Nofal ne kaha: Jis sal Sayyiduna Muawiya (رضي الله تعالى عنه) ne Hajj kiya, maine unhen Sayyiduna Saad bin Malik (رضي الله تعالى عنه) se daryaft karte hue suna: Aap Umrah ke baad Hajj ke liye Tamattu ke baare mein kya kehte hain? (yani Umrah ke baad ehram khol dene aur aath Zul-Hijjah ko Hajj ke liye dobara ehram baandhne ke baare mein), unhon ne kaha: Tamattu bahut behtar wa achcha hai yani afzal hai, Sayyiduna Muawiya (رضي الله تعالى عنه) ne kaha: Lekin Sayyiduna Umar (رضي الله تعالى عنه) to is (Tamattu) se mana karte the to kya tum Sayyiduna Umar (رضي الله تعالى عنه) se behtar ho? Jawab diya: Sayyiduna Umar (رضي الله تعالى عنه) mujhse behtar the lekin Rasul Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) ne aisa kiya aur wo Sayyiduna Umar (رضي الله تعالى عنه) se bhi behtar the.

أَخْبَرَنَا أَحْمَدُ بْنُ خَالِدٍ، حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ إِسْحَاق، عَنْ الزُّهْرِيِّ، عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ نَوْفَلٍ، قَالَ: سَمِعْتُ عَامَ حَجَّ مُعَاوِيَةُ يَسْأَلُ سَعْدَ بْنَ مَالِكٍ: "كَيْفَ تَقُولُ بِالتَّمَتُّعِ بِالْعُمْرَةِ إِلَى الْحَجِّ؟ قَالَ: حَسَنَةٌ جَمِيلَةٌ". فَقَالَ: قَدْ كَانَ عُمَرُ يَنْهَى عَنْهَا، فَأَنْتَ خَيْرٌ مِنْ عُمَرَ؟ قَالَ: عُمَرُ خَيْرٌ مِنِّي، وَقَدْ فَعَلَ ذَلِكَ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَهُوَ خَيْرٌ مِنْ عُمَرَ.

Sunan al-Darimi 1853

Abu Musa Ash'ari (may Allah be pleased with him) narrated: When the Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) performed Hajj, I (returned from Yemen) came to him while he was staying in (the valley of) Bat'ha. He (peace and blessings of Allah be upon him) asked me: "Did you intend to perform Hajj?" I replied: "Yes." He said: "What type of Ihram did you assume?" I said: "The same as you did." He said: "You have done well. Now go and perform Tawaf of the Ka'bah and Sa'i between Safa and Marwah, then you may end your Ihram." Abu Musa (may Allah be pleased with him) added: I performed Tawaf and Sa'i between Safa and Marwah, then I went to a woman from Banu Qais (my tribe) who removed lice from my head (i.e., combed it). I then began to give a verdict to the people, allowing them to end their Ihram after Umrah (i.e., Tamattu'). A man said to me: "O Abdullah bin Qais! (This was the name of Abu Musa). Stop giving this verdict, for you do not know that after you, the Amir al-Mu'minin (leader of the believers) has issued a new order." So, I announced: "O people! Whoever we have given the verdict of (Tamattu') to, should wait because the Amir al-Mu'minin is about to arrive. You must follow him." When the Amir al-Mu'minin (Umar ibn al-Khattab, may Allah be pleased with him) arrived, I mentioned it to him. He said: "The fact is that we should act upon the Book of Allah. Allah Almighty has commanded us to remain in the state of Ihram: 'And complete the Hajj and 'Umrah for Allah...' (2:196). And we should also follow the Sunnah of the Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him), who did not end his Ihram until the sacrifice of the Hadi (animal)."


Grade: Sahih

سیدنا ابوموسیٰ اشعری رضی اللہ عنہ نے کہا: جب رسول اللہ ﷺ نے حج کیا تو میں (یمن سے واپس) آپ ﷺ کے پاس آیا اور آپ ﷺ (وادی بطحاء) میں پڑاؤ ڈالے ہوئے تھے، آپ ﷺ نے مجھ سے پوچھا: ”کیا تم نے حج کا ارادہ کیا؟“ عرض کیا: جی ہاں، فرمایا: ”تم نے کون سا احرام باندھا؟“ عرض کیا: جیسا آپ نے باندھا، فرمایا: ”تم نے بہت اچھا کیا، اب جاؤ کعبہ کا طواف کرو اور صفا و مروہ کی سعی کرو پھر احرام کھول دو“، سیدنا ابوموسیٰ رضی اللہ عنہ نے کہا: میں نے طواف و سعی صفا و مروہ کی کر لی پھر (اپنے خاندان) بنو قیس کی ایک عورت کے پاس آیا جس نے میرے سر کی جوئیں نکالیں (یعنی کنگھی کی)، پھر میں لوگوں کو عمرے کے بعد احرام کھول دینے یعنی تمتع کا فتویٰ دینے لگا، تو ایک شخص نے مجھ سے کہا: اے عبداللہ بن قیس (یہ سیدنا ابوموسیٰ رضی اللہ عنہ کا نام ہے) اپنے اس فتوے سے توقف کرو، کیونکہ تم کو معلوم نہیں تمہارے بعد امیر المومنین نے نیا حکم دیا ہے، چنانچہ میں نے اعلان کیا کہ: اے لوگو! ہم نے جس کو (تمتع کا) فتویٰ دیا ہے وہ انتظار کرے کیونکہ امیر المومنین تشریف لانے والے ہیں، تم ان کی اقتدا کرنا، پس جب امیر المومنین (سیدنا عمر رضی اللہ عنہ) تشریف لے آئے تو میں نے ان سے اس کا ذکر کیا، فرمایا: واقعہ یہ ہے کہ ہم کتاب اللہ پر عمل کریں، اللہ تعالیٰ نے احرام کی حالت میں رہنے کا حکم دیا ہے «وَأَتِمُّوا الْحَجَّ وَالْعُمْرَةَ لِلَّهِ» اور رسول اللہ ﷺ کی سنت پر بھی عمل کریں جنہوں نے ہدی کی قربانی تک احرام نہیں کھولا۔

Sayyidina Abumusa Ashari (رضي الله تعالى عنه) ne kaha: Jab Rasul Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) ne Hajj kiya to main (Yemen se wapas) Aap (صلى الله عليه وآله وسلم) ke pass aaya aur Aap (صلى الله عليه وآله وسلم) (Wadi Batha) mein padav dale huye the, Aap (صلى الله عليه وآله وسلم) ne mujhse pucha: "Kya tum ne Hajj ka irada kiya?" Arz kiya: "Ji haan," Farmaya: "Tum ne kaun sa ahram bandha?" Arz kiya: "Jaisa Aap ne bandha," Farmaya: "Tum ne bahut achcha kiya, ab jao Kaba ka tawaf karo aur Safa o Marwah ki sa'ee karo phir ahram khol do", Sayyidina Abumusa (رضي الله تعالى عنه) ne kaha: Main ne tawaf o sa'ee Safa o Marwah ki kar li phir (apne khandan) Banu Qais ki ek aurat ke pass aaya jis ne mere sar ki jooein nikaleen (yani kanghi ki), phir main logon ko Umrah ke baad ahram khol dene yani Tamattu ka fatwa dene laga, to ek shakhs ne mujhse kaha: "Aye Abdullah bin Qais (ye Sayyidina Abumusa (رضي الله تعالى عنه) ka naam hai) apne is fatwe se taqaffuf karo, kyunki tum ko maloom nahin tumhare baad Amir-ul-Momineen ne naya hukm diya hai," chunanche main ne elaan kiya ke: "Aye logon! Hum ne jis ko (Tamattu ka) fatwa diya hai wo intezar kare kyunki Amir-ul-Momineen tashreef lane wale hain, tum un ki iqtida karna," Pas jab Amir-ul-Momineen (Sayyidina Umar (رضي الله تعالى عنه) ) tashreef le aaye to main ne un se is ka zikr kiya, Farmaya: "Waqea ye hai ke hum Kitab Allah par amal karen, Allah Ta'ala ne ahram ki halat mein rahne ka hukm diya hai "Wa atimmo-lhajja wal umrata lillah" aur Rasul Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) ki sunnat par bhi amal karen jinhon ne hadi ki qurbani tak ahram nahin khola."

حَدَّثَنَا سَهْلُ بْنُ حَمَّادٍ، حَدَّثَنَا شُعْبَةُ، حَدَّثَنَا قَيْسُ بْنُ مُسْلِمٍ، عَنْ طَارِقٍ، عَنْ أَبِي مُوسَى، قَالَ: أَتَيْتُ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ حِينَ حَجَّ وَهُوَ مُنِيخٌ بِالْبَطْحَاءِ، فَقَالَ لِي:"أَحَجَجْتَ؟"قُلْتُ: نَعَمْ. قَالَ:"كَيْفَ أَهْلَلْتَ؟". قَالَ: قُلْتُ: لَبَّيْكَ بِإِهْلَالٍ كَإِهْلَالِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ. قَالَ:"أَحْسَنْتَ، اذْهَبْ فَطُفْ بِالْبَيْتِ، وَبِالصَّفَا وَالْمَرْوَةِ، ثُمَّ حِلَّ". قَالَ: فَطُفْتُ بِالْبَيْتِ، وَبِالصَّفَا وَالْمَرْوَةِ، ثُمَّ أَتَيْتُ امْرَأَةً مِنْ نِسَاءِ بَنِي قَيْسٍ فَجَعَلَتْ تَفْلِي رَأْسِي، فَجَعَلْتُ أُفْتِي النَّاسَ بِذَلِكَ، فَقَالَ لِي رَجُلٌ: يَا عَبْدَ اللَّهِ بْنَ قَيْسٍ، رُوَيْدًا بَعْضَ فُتْيَاكَ، فَإِنَّكَ لَا تَدْرِي مَا أَحْدَثَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ فِي النُّسُكِ بَعْدَكَ. فَقُلْتُ: يَا أَيُّهَا النَّاسُ، مَنْ كُنَّا أَفْتَيْنَاهُ فُتْيَا، فَلْيَتَّئِدْ، فَإِنَّ أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ قَادِمٌ عَلَيْكُمْ فَبِهِ فَأْتَمُّوا. فَلَمَّا قَدِمَ أَتَيْتُهُ فَذَكَرْتُ ذَلِكَ لَهُ، فَقَالَ: إِنْ نَأْخُذْ بِكِتَابِ اللَّهِ، فَإِنَّ كِتَابَ اللَّهِ يَأْمُرُ بِالتَّمَامِ، وَإِنْ نَأْخُذْ بِسُنَّةِ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، فَإِنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ لَمْ يَحِلَّ حَتَّى بَلَغَ الْهَدْيُ مَحِلَّهُ.