21.
Book of Military Expeditions
٢١-
كِتَابُ السِّيَرِ
Chapter on the Caliphate and Leadership
بَابُ فِي الْخِلَافَةِ وَالْإِمَارَةِ
Name | Fame | Rank |
---|---|---|
‘uthmān | Uthman ibn Affan | Sahabi |
الأسم | الشهرة | الرتبة |
---|---|---|
عُثْمَانُ | عثمان بن عفان | صحابي |
Sahih Ibn Hibban 4507b
Ibn Shihab said: Anas bin Malik informed me: “That the people of Syria and Iraq gathered for the conquest of Azerbaijan and Armenia, so they discussed the Quran and differed about it until there was almost a fight between them. He said: Hudhayfah bin Al-Yaman rode when he saw their difference regarding the Quran to Uthman bin Affan and said: ‘Indeed, the people have differed in the Quran until I, by Allah, fear that what afflicted the Jews and Christians of difference will afflict them.’ So this greatly frightened Uthman, may Allah be pleased with him, and he sent to Hafsah (asking her) to bring out the sheets which Abu Bakr had ordered Zayd to compile, so he copied the Mushafs from them and sent them to the various lands. Then when Marwan was the governor of Madinah, he sent to Hafsah asking her for the sheets so that he could tear them up, fearing that some of the common people would contradict others, but she refused him." Ibn Shihab said: Salim bin `Abdullah narrated to me: "When Hafsah died, (Marwan) sent for them with the intention of sending them to Abdullah bin `Umar. Once they returned from Hafsah’s funeral, Ibn `Umar sent to Marwan and he burned them, fearing that there would be any difference in anything of that which Uthman had copied."
ابن شہاب کہتے ہیں کہ مجھ سے انس بن مالک رضی اللہ عنہ نے بیان کیا کہ "اہل شام اور اہل عراق آذربائیجان اور آرمینیا کی فوج کشی کے لیے جمع ہوئے تو انہوں نے قرآن کے بارے میں گفتگو کی یہاں تک کہ ان میں اختلاف ہوگیا اور قریب تھا کہ وہ آپس میں لڑ پڑتے۔" انہوں نے کہا کہ "حضرت حذیفہ بن یمان رضی اللہ عنہ نے جب قرآن کے بارے میں ان کے اختلاف کو دیکھا تو حضرت عثمان بن عفان رضی اللہ عنہ کے پاس سوار ہو کر آئے اور کہا کہ لوگ قرآن میں اختلاف کرنے لگے ہیں، اللہ کی قسم! مجھے ڈر ہے کہ کہیں انہیں بھی وہی چیز نہ پہنچ جائے جو یہودیوں اور عیسائیوں کو ان کے اختلاف کی وجہ سے پہنچی۔" چنانچہ یہ بات حضرت عثمان رضی اللہ عنہ کو بہت ناگوار گزری تو آپ نے حضرت حفصہ رضی اللہ عنہا کے پاس کہلا بھیجا کہ وہ اوراق (صحیفے) منگوا لیں جنہیں حضرت ابو بکر صدیق رضی اللہ عنہ نے حضرت زید بن ثابت رضی اللہ عنہ کو جمع کرنے کا حکم دیا تھا۔ چنانچہ انہوں (حضرت عثمان رضی اللہ عنہ ) نے انہی سے نسخے اتار کر شہروں کی طرف بھیج دیے۔ پھر جب حضرت مروان رضی اللہ عنہ مدینہ کے گورنر بنے تو انہوں نے حضرت حفصہ رضی اللہ عنہا کے پاس ان اوراق (صحیفوں) کو منگوانے کے لیے کہلا بھیجا تاکہ انہیں پھاڑ دیں، انہیں ڈر تھا کہ کہیں عوام میں سے بعض لوگ ان کی وجہ سے اختلاف نہ کریں لیکن حضرت حفصہ رضی اللہ عنہا نے انہیں دینے سے انکار کر دیا۔ ابن شہاب کہتے ہیں کہ مجھ سے سلیم بن عبداللہ نے بیان کیا کہ "جب حضرت حفصہ رضی اللہ عنہا کی وفات ہو گئی تو (حضرت مروان رضی اللہ عنہ ) نے ان اوراق (صحیفوں) کو حضرت عبداللہ بن عمر رضی اللہ عنہ کے پاس بھیجنے کی نیت سے منگوا لیا اور جب وہ حضرت حفصہ رضی اللہ عنہا کی نماز جنازہ سے فارغ ہوئے تو حضرت عبداللہ بن عمر رضی اللہ عنہ نے حضرت مروان رضی اللہ عنہ کے پاس کہلا بھیجا تو انہوں نے انہیں جلوا دیا، انہیں ڈر تھا کہ کہیں ان چیزوں میں سے جنہیں حضرت عثمان رضی اللہ عنہ نے نقل کیا تھا، اختلاف نہ ہو۔"
Ibn Shahab kahte hain keh mujh se Anas bin Malik razi Allahu anhu ne bayan kiya keh "Ahl Sham aur Ahl Iraq Azerbaijan aur Armenia ki fauj kashi ke liye jama hue to unhon ne Quran ke bare mein guftagu ki yahan tak keh un mein ikhtilaf ho gaya aur qareeb tha keh woh aapas mein larh parte." Unhon ne kaha keh "Hazrat Huzaifa bin Yaman razi Allahu anhu ne jab Quran ke bare mein un ke ikhtilaf ko dekha to Hazrat Usman bin Affan razi Allahu anhu ke pass sawar ho kar aaye aur kaha keh log Quran mein ikhtilaf karne lage hain, Allah ki qasam! Mujhe dar hai keh kahin unhen bhi wohi cheez na pahunch jaye jo Yahudion aur Isaiyon ko un ke ikhtilaf ki wajah se pahunchi." Chunanche yeh baat Hazrat Usman razi Allahu anhu ko bohat nagawar guzri to aap ne Hazrat Hafsa razi Allahu anha ke pass kahla bheja keh woh auراق (sahife) mangwa len jinhen Hazrat Abu Bakr Siddiq razi Allahu anhu ne Hazrat Zaid bin Sabit razi Allahu anhu ko jama karne ka hukum diya tha. Chunanche unhon (Hazrat Usman razi Allahu anhu) ne unhi se nuske utar kar shehron ki taraf bhej diye. Phir jab Hazrat Marwan razi Allahu anhu Madina ke governor bane to unhon ne Hazrat Hafsa razi Allahu anha ke pass un auراق (sahifon) ko mangwane ke liye kahla bheja taake unhen phaar den, unhen dar tha keh kahin awaam mein se baaz log un ki wajah se ikhtilaf na karen lekin Hazrat Hafsa razi Allahu anha ne unhen dene se inkar kar diya. Ibn Shahab kahte hain keh mujh se Saleem bin Abdullah ne bayan kiya keh "Jab Hazrat Hafsa razi Allahu anha ki wafat ho gai to (Hazrat Marwan razi Allahu anhu) ne un auراق (sahifon) ko Hazrat Abdullah bin Umar razi Allahu anhu ke pass bhejne ki niyat se mangwa liya aur jab woh Hazrat Hafsa razi Allahu anha ki namaz janaza se farigh hue to Hazrat Abdullah bin Umar razi Allahu anhu ne Hazrat Marwan razi Allahu anhu ke pass kahla bheja to unhon ne unhen jalwa diya, unhen dar tha keh kahin un cheezon mein se jinhen Hazrat Usman razi Allahu anhu ne naqal kiya tha, ikhtilaf na ho."
قَالَ ابْنُ شِهَابٍ وَأَخْبَرَنِي أَنَسُ بْنُ مَالِكٍ «أَنَّهُ اجْتَمَعَ لِغَزْوَةِ أَذْرِبِيجَانَ وَأَرْمِينِيَةَ أَهْلِ الشَّامِ وَأَهْلِ الْعِرَاقِ فَتَذَاكَرُوا الْقُرْآنَ فَاخْتَلَفُوا فِيهِ حَتَّى كَادَ يَكُونُ بَيْنَهُمْ قِتَالٌ قَالَ فَرَكِبَ حُذَيْفَةُ بْنُ الْيَمَانِ لَمَّا رَأَى اخْتِلَافَهُمْ فِي الْقُرْآنِ إِلَى عُثْمَانَ بْنِ عَفَّانَ فَقَالَ إِنَّ النَّاسَ قَدِ اخْتَلَفُوا فِي الْقُرْآنِ حَتَّى إِنِّي وَاللَّهِ لَأَخْشَى أَنْ يُصِيبَهُمْ مَا أَصَابَ الْيَهُودَ وَالنَّصَارَى مِنَ الِاخْتِلَافِ فَفَزِعَ لِذَلِكَ عُثْمَانُ رِضْوَانُ اللَّهِ عَلَيْهِ فَزِعًا شَدِيدًا وَأَرْسَلَ إِلَى حَفْصَةَ فَاسْتَخْرَجَ الصُّحُفَ الَّتِي كَانَ أَبُو بَكْرٍ أَمَرَ زَيْدًا بِجَمْعِهَا فَنَسَخَ مِنْهَا الْمَصَاحِفَ فَبَعَثَ بِهَا إِلَى الْآفَاقِ ثُمَّ لَمَّا كَانَ مَرْوَانُ أَمِيرُ الْمَدِينَةِ أَرْسَلَ إِلَى حَفْصَةَ يَسْأَلُهَا عَنِ الصُّحُفِ لِيُمَزِّقَهَا وَخَشِيَ أَنْ يُخَالِفَ بَعْضُ الْعَامِ بَعْضًا فَمَنَعْتُهُ إِيَّاهَا» قَالَ ابْنُ شِهَابٍ فَحَدَّثَنِي سَالِمُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ قَالَ «لَمَّا تُوُفِّيَتْ حَفْصَةُ أَرْسَلَ إِلَى عَبْدِ اللَّهِ بْنِ عُمَرَ بِعَزِيمَةٍ لِيُرْسِلَ بِهَا فَسَاعَةَ رَجَعُوا مِنْ جَنَازَةِ حَفْصَةَ أَرْسَلَ ابْنُ عُمَرَ إِلَى مَرْوَانَ فَحَرَقَهَا مَخَافَةَ أَنْ يَكُونَ فِي شَيْءٍ مِنْ ذَلِكَ اخْتِلَافٌ لَمَّا نَسْخَ عُثْمَانُ ؓ »