27.
Book of Judgments
٢٧-
كِتَابُ الْقَضَاءِ
Section
فصل
Name | Fame | Rank |
---|---|---|
ibn ‘abbāsin | Abdullah bin Abbas Al-Qurashi | Companion |
‘ikrimah | Ikrimah the freed slave of Ibn Abbas | Trustworthy |
simākin | Sumakh ibn Harb Az-Zuhli | Truthful, poor memory, changed later in life, his narration from Ikrimah is confusing |
‘alī bn ṣāliḥin | Ali ibn Salih al-Hamdani | Trustworthy |
‘ubayd al-lah bn mūsá | Ubayd Allah ibn Musa al-Absi | Trustworthy, Shi'ite |
abū khaythamah | Zuhayr ibn Harb al-Harshi | Trustworthy, Upright |
aḥmad bn ‘alī bn al-muthanná | Abu Ya'la al-Mawsili | Trustworthy, Reliable |
الأسم | الشهرة | الرتبة |
---|---|---|
ابْنِ عَبَّاسٍ | عبد الله بن العباس القرشي | صحابي |
عِكْرِمَةَ | عكرمة مولى ابن عباس | ثقة |
سِمَاكٍ | سماك بن حرب الذهلي | صدوق سيء الحفظ, تغير بآخره وروايته عن عكرمة مضطربة |
عَلِيُّ بْنُ صَالِحٍ | علي بن صالح الهمداني | ثقة |
عُبَيْدُ اللَّهِ بْنُ مُوسَى | عبيد الله بن موسى العبسي | ثقة يتشيع |
أَبُو خَيْثَمَةَ | زهير بن حرب الحرشي | ثقة ثبت |
أَحْمَدُ بْنُ عَلِيِّ بْنِ الْمُثَنَّى | أبو يعلى الموصلي | ثقة مأمون |
Sahih Ibn Hibban 5057
Ibn Abbas narrated: There were the tribes of Qurayzah and Nadhir, and Nadhir were nobler than Qurayzah. If a man from Qurayzah killed a man from Nadhir, he would be killed in retaliation. But if a man from Nadhir killed a man from Qurayzah, he would pay a hundred wasqs of dates. Then when the Prophet (ﷺ) was sent as a Prophet, a man from Nadhir killed a man from Qurayzah. They said, “Hand him over to us so we can kill him.” But the others said, “The Prophet (ﷺ) is now between us.” So they came to him, and the verse was revealed: {And if you judge, judge between them with justice.} And justice meant life for life. Then the verse was revealed: {Then do they seek the judgment of Ignorance?}
ابن عباس رضی اللہ عنہما سے روایت ہے کہ بنو قریظہ اور بنو نضیر تھے اور نضیر قریظہ سے زیادہ عزت والے تھے۔ اگر قریظہ کا کوئی آدمی نضیر کے کسی آدمی کو قتل کر دیتا تو اسے قصاص میں قتل کر دیا جاتا۔ لیکن اگر نضیر کا کوئی آدمی قریظہ کے کسی آدمی کو قتل کر دیتا تو وہ سو وسق کھجوریں بطور دیت ادا کرتا۔ پھر جب نبی کریم ﷺ کو نبی بنا کر بھیجا گیا تو نضیر کے ایک شخص نے قریظہ کے ایک شخص کو قتل کر دیا۔ انہوں نے کہا: ’’اسے ہمارے حوالے کر دو تاکہ ہم اسے قتل کر دیں‘‘۔ لیکن دوسروں نے کہا: ’’اب ہمارے درمیان رسول اللہ ﷺ ہیں۔‘‘ چنانچہ وہ آپ ﷺ کی خدمت میں حاضر ہوئے تو یہ آیت نازل ہوئی:﴿ اِنۡ حَكَمۡتُمۡ فَاحۡكُمُوۡا بَيۡنَہُمۡ بِالۡقِسۡطِ﴾ ’’اور اگر تم فیصلہ کرو تو ان کے درمیان انصاف سے فیصلہ کرو‘‘ اور عدل کا تقاضا یہ تھا کہ جان کے بدلے جان۔ پھر یہ آیت نازل ہوئی: ﴿اَفَحُكۡمَ الۡجَاهِلِيَّةِ يَبۡغُوۡنَ﴾ ’’تو کیا یہ جاہلیت کا حکم چاہتے ہیں؟‘‘
Ibn Abbas razi Allah anhuma se riwayat hai ki Banu Quraiza aur Banu Nazir thay aur Nazir Quraiza se ziada izzat walay thay. Agar Quraiza ka koi aadmi Nazir ke kisi aadmi ko qatl kar deta to use qisas mein qatl kar diya jata. Lekin agar Nazir ka koi aadmi Quraiza ke kisi aadmi ko qatl kar deta to woh sau wasq khajoorain ba tor dait ada karta. Phir jab Nabi Kareem sallallahu alaihi wasallam ko nabi bana kar bheja gaya to Nazir ke ek shakhs ne Quraiza ke ek shakhs ko qatl kar diya. Unhon ne kaha: ''Ise hamare hawale kar do taake hum ise qatl kar den.'' Lekin doosron ne kaha: ''Ab hamare darmiyan Rasul Allah sallallahu alaihi wasallam hain.'' Chunancha woh aap sallallahu alaihi wasallam ki khidmat mein hazir huay to yeh ayat nazil hui: (In hakamtum faahkumu baynahum bil qist) ''Aur agar tum faisla karo to un ke darmiyan insaf se faisla karo'' aur adl ka taqaza yeh tha ki jaan ke badle jaan. Phir yeh ayat nazil hui: (Afhukm aljahiliyyati yabgoon) ''To kya yeh jahiliyyat ka hukm chahte hain?''
أَخْبَرَنَا أَحْمَدُ بْنُ عَلِيِّ بْنِ الْمُثَنَّى قَالَ حَدَّثَنَا أَبُو خَيْثَمَةَ قَالَ حَدَّثَنَا عُبَيْدُ اللَّهِ بْنُ مُوسَى قَالَ حَدَّثَنَا عَلِيُّ بْنُ صَالِحٍ عَنْ سِمَاكٍ* عَنْ عِكْرِمَةَ عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ قَالَ كَانَتْ قُرَيْظَةُ وَالنَّضِيرُ وَكَانَتِ النَّضِيرُ أَشْرَفَ مِنْ قُرَيْظَةَ قَالَ وَكَانَ إِذَا قَتَلَ رَجُلٌ مِنْ قُرَيْظَةَ رَجُلًا مِنَ النَّضِيرِ قُتِلَ بِهِ وَإِذَا قَتَلَ رَجُلٌ مِنَ النَّضِيرِ رَجُلًا مِنْ قُرَيْظَةَ وَدَى مِائَةَ وَسْقٍ مِنْ تَمْرٍ فَلَمَّا بُعِثَ النَّبِيُّ ﷺ قَتَلَ رَجُلٌ مِنَ النَّضِيرِ رَجُلًا مِنْ قُرَيْظَةَ فَقَالُوا ادْفَعُوهُ إِلَيْنَا نَقْتُلُهُ فَقَالُوا بَيْنَنَا وَبَيْنَكُمُ النَّبِيُّ ﷺ فَأَتَوْهُ فَنَزَلَتْ {وَإِنْ حَكَمْتَ فَاحْكُمْ بَيْنَهُمْ بِالْقِسْطِ} وَالْقِسْطُ النَّفْسُ بِالنَّفْسِ ثُمَّ نَزَلَتْ {أَفَحُكْمَ الْجَاهِلِيَّةِ يَبْغُونَ}