2.
The Book of Prayer
٢-
كِتَابُ الصَّلَاةِ
Chapter on Mentioning the Report Indicating That These Three Reports I Mentioned Are Not Contradictory or Inconsistent
بَابُ ذِكْرِ الْخَبَرِ الدَّالِّ عَلَى أَنَّ هَذِهِ الْأَخْبَارَ الثَّلَاثَةَ الَّتِي ذَكَرْتُهَا لَيْسَتْ بِمُتَضَادَّةٍ وَلَا مُتَهَاتِرَةٍ
Name | Fame | Rank |
---|---|---|
al-jurayrī | Sa'eed ibn 'Iyaas al-Jarree | Trustworthy |
ibn ‘ulayyah | Isma'il ibn 'Ulya al-Asadi | Trustworthy, Authoritative Hadith Scholar, Preserver |
ya‘qūb al-dawraqī | Yaqub ibn Ibrahim al-Abdi | Trustworthy |
al-jurayrī | Sa'eed ibn 'Iyaas al-Jarree | Trustworthy |
sālim bn nūḥin | Salem Bin Nooh Al-Basri | Saduq Hasan Al-Hadith |
bundārun | Muhammad ibn Bashshar al-Abdi | Trustworthy Hadith Scholar |
kahmasin | Kahmas ibn al-Hassan al-Taymi | Trustworthy |
wakī‘un | Wakee' ibn al-Jarrah al-Ra'asi | Trustworthy Hafez Imam |
salm bn junādah | Salam ibn Junadah al-Suwai | Thiqah (Trustworthy) |
kahmasun | Kahmas ibn al-Hassan al-Taymi | Trustworthy |
li‘ā’ishah | Aisha bint Abi Bakr as-Siddiq | Sahabi |
‘uthmān bn ‘umar | Uthman ibn Umar al-Abdi | Trustworthy |
‘abd al-lah bn shaqīqin | Abdullah Ibn Shiqeeq al-'Uqayli | Thiqah fihi nasb (Trustworthy, with some bias) |
al-dawraqī | Yaqub ibn Ibrahim al-Abdi | Trustworthy |
الأسم | الشهرة | الرتبة |
---|---|---|
الْجُرَيْرِيِّ | سعيد بن إياس الجريري | ثقة |
ابْنُ عُلَيَّةَ | إسماعيل بن علية الأسدي | ثقة حجة حافظ |
يَعْقُوبُ الدَّوْرَقِيُّ | يعقوب بن إبراهيم العبدي | ثقة |
الْجُرَيْرِيُّ | سعيد بن إياس الجريري | ثقة |
سَالِمُ بْنُ نُوحٍ | سالم بن نوح البصري | صدوق حسن الحديث |
بُنْدَارٌ | محمد بن بشار العبدي | ثقة حافظ |
كَهْمَسٍ | كهمس بن الحسن التيمي | ثقة |
وَكِيعٌ | وكيع بن الجراح الرؤاسي | ثقة حافظ إمام |
سَلْمُ بْنُ جُنَادَةَ | سلم بن جنادة السوائي | ثقة |
كَهْمَسٌ | كهمس بن الحسن التيمي | ثقة |
لِعَائِشَةَ | عائشة بنت أبي بكر الصديق | صحابي |
عُثْمَانُ بْنُ عُمَرَ | عثمان بن عمر العبدي | ثقة |
عَبْدِ اللَّهِ بْنِ شَقِيقٍ | عبد الله بن شقيق العقيلي | ثقة فيه نصب |
الدَّوْرَقِيُّ | يعقوب بن إبراهيم العبدي | ثقة |
Sahih Ibn Khuzaymah 1168
It has been narrated on the authority of Hadrat Masruq that he went to Hadrat Aisha (may Allah be pleased with her) and asked her about the Prophet's (peace and blessings of Allah be upon him) prayer. She said that the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) used to pray thirteen rak'ahs at night, then he (peace and blessings of Allah be upon him) started praying eleven rak'ahs and left two rak'ahs, then when he (peace and blessings of Allah be upon him) passed away, he (peace and blessings of Allah be upon him) was praying nine rak'ahs at night. The last prayer of the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) at night used to be Isha. Then sometimes he (peace and blessings of Allah be upon him) would come to his bed (and rest) then Hadrat Bilal (may Allah be pleased with him) would come and inform him (peace and blessings of Allah be upon him) about the prayer (so he (peace and blessings of Allah be upon him) would go to lead the prayer). Imam Abu Bakr (may Allah have mercy on him) said that we act according to the narrations that we have mentioned in the book Al-Kabir regarding the number of rak'ahs of the Prophet's (peace and blessings of Allah be upon him) Tahajjud prayer. The difference of opinion among the narrators regarding the number of rak'ahs is similar to the narrations that I have mentioned in this book. The Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) used to offer more rak'ahs on some nights than on others. Therefore, all the Companions (may Allah be pleased with them), the pure wives of the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him), or other women, whatever number of rak'ahs of the Prophet's (peace and blessings of Allah be upon him) Tahajjud prayer they have narrated, or whatever manner of the Prophet's (peace and blessings of Allah be upon him) prayer they have narrated, the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) has prayed with that number and in that manner on some nights. And this difference is permissible. Therefore, it is permissible for the worshiper to pray according to any number and manner narrated from the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) that he likes. There is nothing forbidden in it for anyone.
جناب مسروق سے روایت ہے کہ وہ سیدہ عائشہ رضی اللہ عنہا کی خدمت میں حاضر ہوئے اور اُن سے رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم کی نماز کے متعلق پوچھا تو اُنہوں نے فرمایا کہ آپ صلی اللہ علیہ وسلم رات کو تیرہ رکعات پڑھا کرتے تھے، پھر آپ صلی اللہ علیہ وسلم نے گیارہ رکعات پڑھنا شروع کر دیں اور دو رکعت چھوڑ دیں، پھر جب آپ صلی اللہ علیہ وسلم کی وفات ہوئی تو اس وقت آپ صلی اللہ علیہ وسلم نو رکعات رات کو پڑھتے تھے، رات کے وقت آپ صلی اللہ علیہ وسلم کی آخری نماز وتر ہوتی تھی، پھر بعض اوقات آپ صلی اللہ علیہ وسلم اپنے اس بستر پر تشریف لے آتے (اور آرام کرتے) پھر سیدنا بلال رضی اللہ عنہ آکر آپ صلی اللہ علیہ وسلم کو نماز کی اطلاع کرتے (تو آپ صلی اللہ علیہ وسلم نماز پڑھانے تشریف لے جاتے) امام ابوبکر رحمه الله فرماتے ہیں کہ ہم ان روایات کے مطابق عمل کرتے ہیں جو نبی اکرم صلی اللہ علیہ وسلم کی نماز تہجّد کی تعداد کے متعلق ہم نے کتاب الکبیرمیں بیان کی ہیں - تعداد رکعات میں راویوں کا اختلاف اسی طرح کا ہے جیسے ان روایات میں ہے جو میں نے اس کتاب میں بیان کی ہیں - نبی اکرم صلی اللہ علیہ وسلم بعض راتوں میں بعض راتوں سے زیادہ رکعات ادا کرتے تھے - چنانچہ تمام صحابہ کرام رضی اللہ عنہم، آپ صلی اللہ علیہ وسلم کی ازواج مطہرات رضی اللہ عنہم اجمعین یا دیگر خواتین نے نبی کریم صلی اللہ علیہ وسلم کی نماز تہجّد کی جو تعداد رکعات بیان کی ہے یا نبی کریم صلی اللہ علیہ وسلم کی نماز کی کوئی کیفیت بیان کی ہے تو نبی اکرم صلی اللہ علیہ وسلم نے بعض راتوں میں اس تعداد اور اس کیفیت کے ساتھ نماز ادا کی ہے ـ اور یہ اختلاف جائز قسم سے ہے ـ لہٰذا نمازی کے لئے جائز ہے کہ نبی اکرم صلی اللہ علیہ وسلم سے مروی کسی بھی تعداد اور کیفیت کے مطابق جو اسے پسند ہو، نماز ادا کرلے۔ کسی شخص کے لئے اس میں کوئی چیز ممنوع نہیں ہے۔
Janab Masrooq se riwayat hai ki woh Sayyida Ayesha Radi Allahu Anha ki khidmat mein hazir huye aur un se Rasul Allah Sallallahu Alaihi Wasallam ki namaz ke mutalliq poocha to unhon ne farmaya ki aap Sallallahu Alaihi Wasallam raat ko terah rakat parhte thay, phir aap Sallallahu Alaihi Wasallam ne gyarah rakat parhna shuru kar dien aur do rakat chhor dien, phir jab aap Sallallahu Alaihi Wasallam ki wafat hui to us waqt aap Sallallahu Alaihi Wasallam nau rakat raat ko parhte thay, raat ke waqt aap Sallallahu Alaihi Wasallam ki aakhri namaz witr hoti thi, phir baaz auqaat aap Sallallahu Alaihi Wasallam apne iss bistar par tashreef le aate (aur aaram karte) phir Sayyiduna Bilal Radi Allahu Anhu aakar aap Sallallahu Alaihi Wasallam ko namaz ki ittila karte (to aap Sallallahu Alaihi Wasallam namaz parhane tashreef le jate) Imam Abu Bakr Rahmatullah Alaih farmate hain ki hum inn riwayat ke mutabiq amal karte hain jo Nabi Akram Sallallahu Alaihi Wasallam ki namaz tahajjud ki tadaad ke mutalliq hum ne kitab al kabir mein bayan ki hain - tadaad rakat mein rawiyon ka ikhtilaf isi tarah ka hai jaise inn riwayat mein hai jo maine iss kitab mein bayan ki hain - Nabi Akram Sallallahu Alaihi Wasallam baaz raaton mein baaz raaton se zyada rakat ada karte thay - chunancha tamam sahaba kiram Radi Allahu Anhum, aap Sallallahu Alaihi Wasallam ki azwaj mutahharaat Radi Allahu Anhum ajmaeen ya deegar khawateen ne Nabi Kareem Sallallahu Alaihi Wasallam ki namaz tahajjud ki jo tadaad rakat bayan ki hai ya Nabi Kareem Sallallahu Alaihi Wasallam ki namaz ki koi kayfiyat bayan ki hai to Nabi Akram Sallallahu Alaihi Wasallam ne baaz raaton mein iss tadaad aur iss kayfiyat ke sath namaz ada ki hai - aur yeh ikhtilaf jaiz qism se hai - lihaza namaazi ke liye jaiz hai ki Nabi Akram Sallallahu Alaihi Wasallam se marvi kisi bhi tadaad aur kayfiyat ke mutabiq jo use pasand ho, namaz ada karle. Kisi shakhs ke liye iss mein koi cheez mamnu nahin hai.
حَدَّثَنَا مُؤَمَّلُ بْنُ هِشَامٍ الْيَشْكُرِيُّ ، نَا إِسْمَاعِيلُ يَعْنِي ابْنَ عُلَيَّةَ ، عَنْ مَنْصُورِ بْنِ عَبْدِ الرَّحْمَنِ وَهُوَ الْغُدَانِيُّ الَّذِي يُقَالُ لَهُ الأَشَلُّ ، عَنْ أَبِي إِسْحَاقَ الْهَمْدَانِيِّ ، عَنْ مَسْرُوقٍ ، أَنَّهُ دَخَلَ عَلَى عَائِشَةَ فَسَأَلَهَا عَنْ صَلاةِ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، فَقَالَتْ:" كَانَ يُصَلِّي ثَلاثَ عَشْرَةَ رَكْعَةً مِنَ اللَّيْلِ، ثُمَّ أَنَّهُ صَلَّى إِحْدَى عَشْرَةَ رَكْعَةً، تَرَكَ رَكْعَتَيْنِ، ثُمَّ قُبِضَ حِينَ قُبِضَ وَهُوَ يُصَلِّي مِنَ اللَّيْلِ بِتِسْعِ رَكَعَاتٍ، آخِرُ صَلاتِهِ مِنَ اللَّيْلِ الْوِتْرُ، ثُمَّ رُبَّمَا جَاءَ إِلَى فِرَاشِهِ هَذَا، فَيَأْتِيهِ بِلالٌ، فَيُؤْذِنُهُ بِالصَّلاةِ" . قَالَ أَبُو بَكْرٍ: نَأْخُذُ بِالأَخْبَارِ كُلِّهَا الَّتِي أَخْرَجْنَاهَا فِي كِتَابِ الْكَبِيرُ، فِي عَدَدِ صَلاةِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ بِاللَّيْلِ، وَاخْتِلافُ الرُّوَاةِ فِي عَدَدِهَا كَاخْتِلافِهِمْ فِي هَذِهِ الأَخْبَارِ الَّتِي ذَكَرْتُهَا فِي هَذَا الْكِتَابِ، قَدْ كَانَ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يُصَلِّي فِي بَعْضِ اللَّيَالِي أَكْثَرَ مِمَّا يُصَلِّي فِي بَعْضٍ، فَكُلُّ مَنْ أَخْبَرَ مِنْ أَصْحَابِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، أَوْ مِنْ أَزْوَاجِهِ، أَوْ غَيْرِهِنَّ مِنَ النِّسَاءِ، أَنَّ النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ صَلَّى مِنَ اللَّيْلِ عَدَدًا مِنَ الصَّلاةِ، أَوْ صَلَّى بِصِفَةٍ، فَقَدْ صَلَّى النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ تِلْكَ الصَّلاةِ فِي بَعْضِ اللَّيَالِي، بِذَلِكَ الْعَدَدِ، وَبِتِلْكَ الصِّفَةِ، وَهَذَا الاخْتِلافُ مِنْ جِنْسِ الْمُبَاحِ، فَجَائِزٌ لِلْمَرْءِ أَنْ يُصَلِّيَ أَيَّ عَدَدٍ أَحَبَّ مِنَ الصَّلاةِ مِمَّا رُوِيَ عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ أَنَّهُ صَلاهُنَّ، وَعَلَى الصِّفَةِ الَّتِي رُوِيَتْ عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ أَنَّهُ صَلاهَا، لا حَظْرَ عَلَى أَحَدٍ فِي شَيْءٍ مِنْهَا