2.
The Book of Prayer
٢-
كِتَابُ الصَّلَاةِ


Chapter on the Report of a Description of the Prophet's Prayer While Sitting, Which Some Scholars Believed to Contradict the Mentioned Report

بَابُ ذِكْرِ خَبَرٍ رُوِيَ عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فِي صِفَةِ صَلَاتِهِ جَالِسًا حَسِبَ بَعْضُ الْعُلَمَاءِ أَنَّهُ خِلَافُ هَذَا الْخَبَرِ الَّذِي ذَكَرْنَاهُ

Sahih Ibn Khuzaymah 1247

It is narrated from Abdullah bin Shaqiq that he asked Sayyida Aisha, may Allah be pleased with her, about the Prophet, peace and blessings be upon him, praying while sitting. She said: The Messenger of Allah, peace and blessings be upon him, would stand for prayer for a long time at night. When he would pray sitting, he would also perform the bowing (ruku) while sitting. And when he would pray standing, he would also perform the bowing while standing. Abu Khalid said: I mentioned this hadith to Hisham bin Urwah, so he said: Hamid made a mistake, and Abdullah bin Shaqiq did not narrate correctly. My father (Sayyiduna Urwah, may Allah be pleased with him) narrated to me from Aisha, may Allah be pleased with her, that she said: The Messenger of Allah, peace and blessings be upon him, never prayed sitting until he became old, then he would recite the surahs (while sitting). And when some verses of them remained, he would stand up, recite them, and perform the bowing. Abu Bakr (may Allah have mercy on him) said similarly that he would recite the "surahs." Imam Abu Bakr (may Allah have mercy on him) said: Hisham bin Urwah rejected the narration of Abdullah bin Shaqiq because, according to him, the apparent meaning of Abdullah's narration contradicts his narration. However, in my opinion, it does not contradict their hadith. Because, in the hadith of Khalid on the authority of Abdullah from Sayyida Aisha, may Allah be pleased with her, it is stated that when he would recite while standing, he would also perform the bowing and prostration while standing. And when he would recite while sitting, he would also perform the bowing and prostration while sitting. Considering these words, this hadith does not contradict the hadith of Sayyiduna Urwah and Umar, may Allah be pleased with them. Because, these words of Khalid's narration indicate that whenever the Prophet, peace and blessings be upon him, would recite the entire Quran while sitting, he would also perform the bowing while sitting. And whenever his entire recitation would be while standing, he would also perform the bowing while standing. And Abdullah bin Shaqiq did not describe the manner of the Prophet's prayer in which he recited some of it while sitting and some while standing. Undoubtedly, this manner was described by Urwah, Abu Salama, and Amrah from Sayyida Aisha, may Allah be pleased with her, that when his recitation would be in both ways, some while standing and some while sitting, then they stated that he would perform the bowing while standing, even though his recitation would be in both ways. However, Urwah, Abu Salama, and Amrah did not mention how he would begin that prayer (standing or sitting) in which he would recite both while sitting and standing. Whereas, in the narration that Ibn Sirin narrated from Sayyida Aisha, may Allah be pleased with her, on the authority of Abdullah bin Shaqiq, there is evidence that he would begin that prayer while standing.


Grade: Sahih

جناب عبداللہ بن شقیق سے مروی ہے کہ اُنہوں نے سیدہ عائشہ رضی اللہ عنہا سے رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم کے بیٹھ کر نماز پڑھنے کے بارے میں پوچھا تو اُنہوں نے فرمایا کہ رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم رات کو دیر تک کھڑے ہوکر نماز پڑھتے تھے، تو جب آپ صلی اللہ علیہ وسلم بیٹھ کر نماز پڑھتے تو رکوع بھی بیٹھے بیٹھے کر لیتے، اور جب آپ صلی اللہ علیہ وسلم کھڑے ہو کر نماز پڑھتے تو رکوع بھی کھڑے ہو کر کرتے۔ ابوخالد بیان کرتے ہیں کہ میں نے یہ حدیث ہشام بن عروہ کو بیان کی تو اُنہوں نے کہا کہ حمید کو غلطی لگی ہے، اور عبداللہ بن شقیق نے بھی درست نہیں کہا، مجھے میرے والد (سیدنا عروہ رضی اللہ عنہ) نے عائشہ رضی اللہ عنہ سے بیان کیا ہے کہ اُنہوں نے فرمایا کہ رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم نے کبھی بیٹھ کر نماز نہیں پڑھی حتیٰ کہ جب آپ صلی اللہ علیہ وسلم بوڑھے ہو گئے تو آپ صلی اللہ علیہ وسلم سورتوں کی تلاوت (بیٹھ کر) کرتے، اور جب اُن کی کچھ آیات باقی رہ جاتیں تو آپ صلی اللہ علیہ وسلم کھڑے ہو کر اُن کی تلاوت کرتے اور رکوع کرتے۔ ابوبکر رحمه الله نے اسی طرح کہا ہے کہ آپ صلی اللہ علیہ وسلم ”سورتیں“ پڑھتے۔ امام ابوبکر رحمه الله فرماتے ہیں کہ جناب ہشام بن عروہ نے عبداللہ بن شقیق کی روایت کا انکار کیا ہے، کیونکہ اُن کے نزدیک عبداللہ کی خبرکا ظاہری مفہوم ان کی روایت کے خلاف ہے جبکہ میرے نزدیک وہ ان کی حدیث کے خلاف نہیں ہے۔ کیونکہ خالد کی عبداللہ کے واسطے سے سیدہ عائشہ رضی اللہ عنہا کی حدیث میں ہے کہ جب آپ صلی اللہ علیہ وسلم کھڑے ہوکر قراءت کرتے تو آپ صلی اللہ علیہ وسلم رکوع اور سجدہ بھی کھڑے ہوکر کرتے اور جب آپ صلی اللہ علیہ وسلم بیٹھ کر تلاوت کرتے تو رکوع اور سجدہ بھی بیٹھ کرکرتے۔ ان الفاظ کے لحاظ سے یہ حدیث سیدنا عروہ اور عمر رضی اللہ عنہما کی حدیث کے خلاف نہیں ہے۔ کیونکہ خالد کی روایت کے یہ الفاظ اس بات کی دلیل ہیں کہ نبی کریم صلی اللہ علیہ وسلم جب ساری قراءت بیٹھ کر کرتے تو رکوع بھی بیٹھ کر کرتے، اور جب آپ صلی اللہ علیہ وسلم کی ساری قراءت کھڑے ہوکر ہوتی تو آپ صلی اللہ علیہ وسلم رکوع بھی کھڑے ہوکر کرتے، اور جناب عبدﷲ بن شقیق نے نبی کریم صلی اللہ علیہ وسلم کی نماز کی وہ کیفیت بیان نہیں کی جس میں کچھ قراءت آپ صلی اللہ علیہ وسلم نے بیٹھ کر کی اور کچھ قراءت کھڑے ہو کر کی۔ بلاشبہ یہ کیفیت حضرت عروہ، ابوسلمہ اور عمرہ نے سیدہ عائشہ رضی اللہ عنہ سے بیان کی ہے کہ جب آپ صلی اللہ علیہ وسلم کی قراءت دونوں طرح ہوتی، کچھ قراءت کھڑے ہو کر اور کچھ بیٹھ کر پھر انہوں نے بیان کیا کہ آپ صلی اللہ علیہ وسلم کھڑے ہو کر رکوع کرتے تھے۔ جبکہ آپ صلی اللہ علیہ وسلم کی قراءت دونوں طریقوں سے ہوتی تھی۔ لیکن حضرت عردہ، ابوسلمہ اور عمرہ نے یہ بیان نہیں کیا کہ جس نماز میں آپ صلی اللہ علیہ وسلم بیٹھ کر اور کھڑے ہو کر (دونوں طریقوں سے) قراءت کرتے تھے اور رکوع بھی کھڑے ہوکر کرتے تھے، آپ صلی اللہ علیہ وسلم اس نماز کی ابتداء کیسے کرتے تھے، (کھڑے ہو کر یا بیٹھ کر) جبکہ ابن سیرین نے عبداللہ بن شقیق کے واسطے سے سیدہ عائشہ رضی اللہ عنہا سے جو روایت بیان کی ہے، اس میں اس بات کی دلیل موجود ہے کہ اس نماز کی ابتدا کھڑے ہوکر کر تے تھے۔

Janab Abdullah bin Shaqiq se marvi hai ki unhon ne Sayyida Ayesha Radi Allahu Anha se Rasul Allah Sallallahu Alaihi Wasallam ke baith kar namaz parhne ke baare mein poocha to unhon ne farmaya ki Rasul Allah Sallallahu Alaihi Wasallam raat ko der tak kharay hokar namaz parhte thay, to jab Aap Sallallahu Alaihi Wasallam baith kar namaz parhte to rukooh bhi baithe baithe kar lete, aur jab Aap Sallallahu Alaihi Wasallam kharay ho kar namaz parhte to rukooh bhi kharay ho kar karte. Abu Khalid bayan karte hain ki maine yeh hadees Hisham bin Urwah ko bayan ki to unhon ne kaha ki Humaid ko ghalti lagi hai, aur Abdullah bin Shaqiq ne bhi durust nahin kaha, mujhe mere walid (Sayyiduna Urwah Radi Allahu Anhu) ne Ayesha Radi Allahu Anha se bayan kiya hai ki unhon ne farmaya ki Rasul Allah Sallallahu Alaihi Wasallam ne kabhi baith kar namaz nahin parhi hatta ki jab Aap Sallallahu Alaihi Wasallam boorhe ho gaye to Aap Sallallahu Alaihi Wasallam suraaton ki tilawat (baith kar) karte, aur jab un ki kuchh aayaten baqi reh jaati to Aap Sallallahu Alaihi Wasallam kharay ho kar un ki tilawat karte aur rukooh karte. Abubakar Rahimahullah ne isi tarah kaha hai ki Aap Sallallahu Alaihi Wasallam "suraaten" parhte. Imam Abubakar Rahimahullah farmate hain ki janab Hisham bin Urwah ne Abdullah bin Shaqiq ki riwayat ka inkar kiya hai, kyunki un ke nazdeek Abdullah ki khabar ka zahiri mafhoom un ki riwayat ke khilaf hai jabki mere nazdeek woh un ki hadees ke khilaf nahin hai. Kyunki Khalid ki Abdullah ke waste se Sayyida Ayesha Radi Allahu Anha ki hadees mein hai ki jab Aap Sallallahu Alaihi Wasallam kharay hokar qiraat karte to Aap Sallallahu Alaihi Wasallam rukooh aur sajdah bhi kharay hokar karte aur jab Aap Sallallahu Alaihi Wasallam baith kar tilawat karte to rukooh aur sajdah bhi baith kar karte. In alfaz ke lihaz se yeh hadees Sayyiduna Urwah aur Umar Radi Allahu Anhuma ki hadees ke khilaf nahin hai. Kyunki Khalid ki riwayat ke yeh alfaz is baat ki daleel hain ki Nabi Kareem Sallallahu Alaihi Wasallam jab saari qiraat baith kar karte to rukooh bhi baith kar karte, aur jab Aap Sallallahu Alaihi Wasallam ki saari qiraat kharay hokar hoti to Aap Sallallahu Alaihi Wasallam rukooh bhi kharay hokar karte, aur janab Abdullah bin Shaqiq ne Nabi Kareem Sallallahu Alaihi Wasallam ki namaz ki woh kayfiyat bayan nahin ki jis mein kuchh qiraat Aap Sallallahu Alaihi Wasallam ne baith kar ki aur kuchh qiraat kharay ho kar ki. Bilashuba yeh kayfiyat Hazrat Urwah, Abu Salamah aur Umrah ne Sayyida Ayesha Radi Allahu Anha se bayan ki hai ki jab Aap Sallallahu Alaihi Wasallam ki qiraat dono tarah hoti, kuchh qiraat kharay ho kar aur kuchh baith kar phir unhon ne bayan kiya ki Aap Sallallahu Alaihi Wasallam kharay ho kar rukooh karte thay. Jabki Aap Sallallahu Alaihi Wasallam ki qiraat dono tariqon se hoti thi. Lekin Hazrat Urdah, Abu Salamah aur Umrah ne yeh bayan nahin kiya ki jis namaz mein Aap Sallallahu Alaihi Wasallam baith kar aur kharay ho kar (dono tariqon se) qiraat karte thay aur rukooh bhi kharay hokar karte thay, Aap Sallallahu Alaihi Wasallam us namaz ki ibtida kaise karte thay, (kharay ho kar ya baith kar) jabki Ibn Sireen ne Abdullah bin Shaqiq ke waste se Sayyida Ayesha Radi Allahu Anha se jo riwayat bayan ki hai, us mein is baat ki daleel maujood hai ki us namaz ki ibtida kharay hokar kar te thay.

حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ الْعَلاءِ بْنِ كُرَيْبٍ ، حَدَّثَنَا أَبُو خَالِدٍ ، حَدَّثَنَا حُمَيْدٌ ، عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ شَقِيقٍ ، عَنْ عَائِشَةَ ، أَنَّهُ سَأَلَهَا عَنْ صَلاةِ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ جَالِسًا، فَقَالَتْ: كَانَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ " يُصَلِّي لَيْلا طَوِيلا قَائِمًا، فَإِذَا صَلَّى قَاعِدًا رَكَعَ قَاعِدًا، وَإِذَا صَلَّى قَائِمًا رَكَعَ قَائِمًا" . فَقَالَ أَبُو خَالِدٍ: فَحَدَّثْتُ بِهِ هِشَامَ بْنَ عُرْوَةَ، فَقَالَ: كَذَبَ حُمَيْدٌ وَكَذَبَ عَبْدُ اللَّهِ بْنُ شَقِيقٍ، حَدَّثَنِي أَبِي، عَنْ عَائِشَةَ، قَالَتْ: مَا صَلَّى رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَاعِدًا قَطُّ حَتَّى دَخَلَ فِي السِّنِّ، فَكَانَ يُقْرَأُ السُّوَرَ فَإِذَا بَقِيَ مِنْهَا آيَاتٌ قَامَ فَقَرَأَهُنَّ، ثُمَّ رَكَعَ، هَكَذَا قَالَ أَبُو بَكْرٍ: السُّوَرُ. قَالَ أَبُو بَكْرٍ: قَدْ أَنْكَرَ هِشَامُ بْنُ عُرْوَةَ خَبَرَ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ شَقِيقٍ، إِذْ ظَاهِرُهُ كَانَ عِنْدَهُ خِلافَ خَبَرِهِ عَنْ أَبِيهِ، عَنْ عَائِشَةَ، وَهُوَ عِنْدِي غَيْرُ مُخَالِفٍ لِخَبَرِهِ ؛ لأَنَّ فِي رِوَايَةِ خَالِدٍ، عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ شَقِيقٍ، عَنْ عَائِشَةَ: فَإِذَا قَرَأَ وَهُوَ قَائِمٌ رَكَعَ وَسَجَدَ وَهُوَ قَائِمٌ، وَإِذَا قَرَأَ وَهُوَ قَاعِدٌ رَكَعَ وَسَجَدَ وَهُوَ قَاعِدٌ، فَعَلَى هَذِهِ اللَّفْظَةِ هَذَا الْخَبَرُ لَيْسَ بِخِلافِ خَبَرِ عُرْوَةَ وَعَمْرَةَ، عَنْ عَائِشَةَ ؛ لأَنَّ هَذِهِ اللَّفْظَةِ الَّتِي ذَكَرَهَا خَالِدٌ دَالَّةٌ عَلَى أَنَّهُ كَانَ إِذَا كَانَ جَمِيعُ الْقِرَاءَةِ قَاعِدًا رَكَعَ قَاعِدًا، وَإِذَا كَانَ جَمِيعُ الْقِرَاءَةِ قَائِمًا رَكَعَ قَائِمًا، وَلَمْ يَذْكُرْ عَبْدُ اللَّهِ بْنُ شَقِيقٍ صِفَةَ صَلاتِهِ إِذَا كَانَ بَعْضُ الْقِرَاءَةِ قَائِمًا، وَبَعْضُهَا قَاعِدًا، وَإِنَّمَا ذَكَرَهُ عُرْوَةُ، وَأَبُو سَلَمَةَ، وَعَمْرَةُ، عَنْ عَائِشَةَ إِذَا كَانَتِ الْقِرَاءَةُ فِي الْحَالَتَيْنِ جَمِيعًا بَعْضُهَا قَائِمًا وَبَعْضُهَا قَاعِدًا، فَذَكَرَ أَنَّهُ كَانَ يَرْكَعُ وَهُوَ قَائِمٌ إِذَا كَانَتْ قِرَاءَتُهُ فِي الْحَالَتَيْنِ كِلْتَيْهِمَا، وَلَمْ يَذْكُرْ عُرْوَةُ، وَلا أَبُو سَلَمَةَ، وَلا عَمْرَةُ كَيْفَ كَانَ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَفْتَتِحُ هَذِهِ الصَّلاةَ الَّتِي يَقْرَأُ فِيهَا قَائِمًا وَقَاعِدًا وَيَرْكَعُ قَائِمًا، وَذَكَرَ ابْنُ سِيرِينَ، عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ شَقِيقٍ، عَنْ عَائِشَةَ مَا دَلَّ عَلَى أَنَّهُ كَانَ يَفْتَتِحُهَا قَائِمًا