2.
The Book of Prayer
٢-
كِتَابُ الصَّلَاةِ
Chapter on the Evidence That the Prophet's Prohibition of Praying After Fajr Until Sunrise and After Asr Until Sunset Is Specific, Not General
بَابُ ذِكْرِ الدَّلِيلِ عَلَى أَنَّ نَهْيَ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ عَنِ الصَّلَاةِ بَعْدَ الصُّبْحِ حَتَّى تَطْلُعَ الشَّمْسُ، وَبَعْدَ الْعَصْرِ حَتَّى تَغْرُبَ نَهْيٌ خَاصٌّ لَا عَامٌّ،
Sahih Ibn Khuzaymah 1277
Sayyidah Umm Salamah (may Allah be pleased with her) narrated that the Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) came to me after Asr prayer and prayed two rak'ahs. I asked, "O Messenger of Allah, what prayer is this? You do not usually pray this." He (peace and blessings of Allah be upon him) said, "A delegation from Banu Tamim came to me and they kept me busy from praying the two rak'ahs that I pray after Zuhr prayer." I have mentioned the chains of narration of this hadith in Kitab al-Kabir. - Imam Abu Bakr (may Allah have mercy on him) said: Therefore, the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) prayed two rak'ahs of Sunnah after Asr prayer - making up for the two rak'ahs that he (peace and blessings of Allah be upon him) would pray after Zuhr. Had it been prohibited for him (peace and blessings of Allah be upon him) to offer any voluntary prayers after Asr until sunset, then it would not have been permissible for him (peace and blessings of Allah be upon him) to make up for the two rak'ahs that he prayed after Zuhr, by praying them after Asr. Undoubtedly, he (peace and blessings of Allah be upon him) used to observe these two rak'ahs regularly as a supererogatory act, establishing them as a consistent practice. For he (peace and blessings of Allah be upon him) said, "The most beloved deeds to Allah are those done consistently, even if they are small." And he (peace and blessings of Allah be upon him) loved to be consistent in whatever deeds he performed.
Grade: Sahih
سیدہ اُم سلمہ رضی اللہ عنہا بیان کرتی ہیں کہ رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم عصر کے بعد میرے پاس تشریف لائے تو آپ صلی اللہ علیہ وسلم نے دو رکعات ادا کیں، میں نے عرض کی کہ اے اللہ کے رسول، یہ کونسی نماز ہے؟ آپ صلی اللہ علیہ وسلم یہ نماز نہیں پڑھا کرتے تھے تو آپ صلی اللہ علیہ وسلم نے فرمایا: ”میرے پاس بنی تمیم کا وفد آیا تھا تو اُنہوں نے مجھے ان دو رکعات کی ادائیگی سے مشغول کر دیا تھا جو میں نماز ظہر کے بعد ادا کرتا تھا۔“ میں نے اس روایت کے طرق کتاب الکبیر میں بیان کیے ہیں - امام ابوبکر رحمه الله فرماتے ہیں کہ لہٰذا نبی کریم صلی اللہ علیہ وسلم عصر کی نماز کے بعد دو رکعت سنّت ادا کی ہیں - ان دو رکعات کی قضا دیتے ہوئے جو آپ صلی اللہ علیہ وسلم ظہر کے بعد پڑھتے تھے - اور اگر عصر کے بعد غروب آفتاب تک تمام نفلی نمازوں کی ادائیگی آپ صلی اللہ علیہ وسلم نے منع کی ہوتی تو پھر یہ جائز نہ ہوتا کہ آپ صلی اللہ علیہ وسلم جو دو رکعات ظہر کے بعد پڑھتے تھے ان کی قضا عصر کے بعد دیتے بلا شبہ آپ صلی اللہ علیہ وسلم نے یہ دو رکعات نفلی عمل پر ہمیشگی اختیار کرتے ہوئے استحباب کے طور پر ادا کی تھیں - کیونکہ آپ صلی اللہ علیہ وسلم نے فرمایا: ”بیشک افضل ترین عمل ہمیشگی والا ہے۔“ اور آپ صلی اللہ علیہ وسلم جب کوئی عمل کرتے تھے تو اس پر ہمیشگی اختیار کرنا پسند کرتے تھے۔
Sayyida Umme Salma Radi Allahu Anha bayan karti hain keh Rasul Allah Sallallahu Alaihi Wasallam Asar ke baad mere paas tashreef laaye to aap Sallallahu Alaihi Wasallam ne 2 rakat ada ki, maine arz ki keh aye Allah ke Rasul yeh kaunsi namaz hai? Aap Sallallahu Alaihi Wasallam yeh namaz nahi parha karte thay to aap Sallallahu Alaihi Wasallam ne farmaya: “Mere paas Bani Tamim ka wafd aaya tha to unhon ne mujhe in 2 rakat ki adayegi se mashghol kar diya tha jo main namaz Zuhr ke baad ada karta tha.” Maine is riwayat ke taraq Kitab Al-Kabeer mein bayan kiye hain - Imam Abu Bakr Rahmatullah Alaih farmate hain keh lihaza Nabi Kareem Sallallahu Alaihi Wasallam Asar ki namaz ke baad 2 rakat sunnat ada ki hain - in 2 rakat ki qaza dete hue jo aap Sallallahu Alaihi Wasallam Zuhr ke baad parhte thay - aur agar Asar ke baad ghuroob-e-aftab tak tamam nafli namaazon ki adayegi aap Sallallahu Alaihi Wasallam ne mana ki hoti to phir yeh jaiz na hota keh aap Sallallahu Alaihi Wasallam jo 2 rakat Zuhr ke baad parhte thay unki qaza Asar ke baad dete bila shuba aap Sallallahu Alaihi Wasallam ne ye 2 rakat nafli amal par hameshagi ikhtiyar karte hue istehaab ke tor par ada ki thi - kyunki aap Sallallahu Alaihi Wasallam ne farmaya: “Beshak afzal tareen amal hameshagi wala hai.” Aur aap Sallallahu Alaihi Wasallam jab koi amal karte thay to us par hameshagi ikhtiyar karna pasand karte thay.
حَدَّثَنَا الصَّنْعَانِيُّ مُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِ الأَعْلَى ، حَدَّثَنَا الْمُعْتَمِرُ ، قَالَ: سَمِعْتُ مُحَمَّدًا ، عَنْ أَبِي سَلَمَةَ ، أَنَّ أُمَّ سَلَمَةَ ، قَالَتْ: دَخَلَ عَلَيَّ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ بَعْدَ الْعَصْرِ فَصَلَّى رَكْعَتَيْنِ، فَقُلْتُ: أَيْ رَسُولَ اللَّهِ، أَيُّ صَلاةٍ هَذِهِ؟ مَا كُنْتَ تُصَلِّيهَا، قَالَ:" إِنَّهُ قَدِمَ وَفْدٌ مِنْ بَنِي تَمِيمٍ فَشَغَلُونِي عَنْ رَكْعَتَيْنِ كُنْتُ أَرْكَعُهُمَا بَعْدَ الظُّهْرِ" . خَرَّجْتُ طُرُقَ هَذَا الْخَبَرِ فِي كِتَابِ الْكَبِيرُ. قَالَ أَبُو بَكْرٍ: فَالنَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَدْ تَطَوُّعَ بِرَكْعَتَيْنِ بَعْدَ الْعَصْرِ قَضَاءَ الرَّكْعَتَيْنِ اللَّتَيْنِ كَانَ يُصَلِّيهِمَا بَعْدَ الظُّهْرِ، فَلَوْ كَانَ نَهْيُهُ عَنِ الصَّلاةِ بَعْدَ الْعَصْرِ حَتَّى تَغْرُبَ الشَّمْسُ عَنْ جَمِيعِ التَّطَوُّعِ، لَمَا جَازَ أَنْ يَقْضِيَ رَكْعَتَيْنِ كَانَ يُصَلِّيهِمَا بَعْدَ الظُّهْرِ، فَيَقْضِيهِمَا بَعْدَ الْعَصْرِ، وَإِنَّمَا صَلاهُمَا اسْتِحْبَابًا مِنْهُ لِلدَّوَامِ عَلَى عَمَلِ التَّطَوُّعِ ؛ لأَنَّهُ أَخْبَرَ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ أَنَّ أَفْضَلَ الأَعْمَالِ أَدْوَمُهَا، وَكَانَ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ إِذَا عَمِلَ عَمَلا أَحَبَّ أَنْ يُدَاوِمَ عَلَيْهِ