3.
The Book of Leadership in Prayer
٣-
كِتَابُ الْإِمَامَةِ فِي الصَّلَاةِ


Chapter on Permission for the Supreme Imam to Pray Behind One of His Subjects, Even if the Imam is From Among Them and Leads Without the Supreme Imam's Permission

بَابُ الرُّخْصَةِ فِي صَلَاةِ الْإِمَامِ الْأَعْظَمِ خَلْفَ مَنْ أَمَّ النَّاسَ مِنْ رَعِيَّتِهِ، وَإِنْ كَانَ الْإِمَامُ مِنَ الرَّعِيَّةِ يَؤُمُّ النَّاسَ بِغَيْرِ إِذْنِ الْإِمَامِ الْأَعْظَمِ

Sahih Ibn Khuzaymah 1515

Sayyiduna Mughirah bin Shubah narrates that he participated in the Battle of Tabuk with the Messenger of Allah, peace and blessings be upon him. Sayyiduna Mughirah says that I was with him until we saw that the people had moved Sayyiduna Abdur Rahman bin Auf forward, and he was leading them in prayer. The Messenger of Allah, peace and blessings be upon him, offered one rak'ah and joined the people in the last rak'ah. Then, when Sayyiduna Abdur Rahman finished the Salam, the Messenger of Allah, peace and blessings be upon him, stood up to complete his prayer. The Muslims became anxious and started reciting SubhanAllah abundantly. When the Holy Prophet, peace and blessings be upon him, completed his prayer, he turned towards them and said, "You have done a very good thing," or he said, "You have done the right thing." You were envious of them that they prayed on time. Imam Abu Bakr, may Allah have mercy on him, says that this hadith proves that when the time for prayer enters and the Imam (leader) is not present among the people or is behind them on a journey, it is permissible for the people to make someone their Imam to lead them in prayer. Because the Holy Prophet, peace and blessings be upon him, approved or considered correct the action of the Companions, may Allah be pleased with them, when they moved Sayyiduna Abdur Rahman bin Auf forward for Imamah and prayed on time. He did not order them to wait for him. However, when the Imam is present, it is not permissible for anyone to lead the prayer without his permission because the Holy Prophet, peace and blessings be upon him, forbade leading the prayer in the presence of the ruler or leader without their permission.


Grade: Sahih

سیدنا مغیرہ بن شعبہ رضی اللہ عنہ بیان کرتے ہیں کہ اُنہوں نے رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم کی معیت میں غزوہ تبوک میں شرکت کی۔ سیدنا مغیرہ رضی اللہ عنہ فرماتے ہیں کہ میں آپ کے ساتھ آیا حتّیٰ کہ ہم نے دیکھا کہ لو گوں نے سیدنا عبدالرحمان بن عوف رضی اللہ عنہ کو آگے بڑھایا ہوا ہے اور وہ اُنہیں نماز پڑھا رہے ہیں۔ رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم نے ایک رکعت پا لی اور آخری رکعت لوگوں کے ساتھ ادا کی، پھر جب سیدنا عبد الرحمان رضی اللہ عنہ نے سلام پھیرا، تو رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم اپنی نماز مکمل کرنے کے لئے کھڑے ہو گئے۔ اس سے مسلمان پریشان ہو گئے اور اُنہوں نے بکثرت سبحان اللہ پڑھنا شروع کر دیا۔ جب نبی اکرم صلی اللہ علیہ وسلم نے اپنی نماز مکمل کی تو اُن کی طرف متوجہ ہوئے اور پھر فرمایا: ”تم نے بہت اچھا کام کیا ہے“، یا فرمایا: ”تم نے درست کام کیا ہے۔“ آپ اُن پر رشک کر رہے تھے کہ اُنہوں نے نماز کو اُس کے وقت پر ادا کیا ہے۔ امام ابوبکر رحمه الله فرماتے ہیں کہ اس حدیث میں اس بات کی دلیل ہے کہ جب نماز کا وقت ہو جائے اور امام اعظم لوگوں میں موجود نہ ہو یا وہ سفر میں ان کے پیچھے رہ گیا ہو تو رعایا کے لئے جائز ہے کہ وہ کسی آدمی کا اپنا امام بنا لیں جو اُنہیں نماز پڑھائے۔ کیونکہ نبی کریم صلی اللہ علیہ وسلم نے صحابہ کرام رضی االلہ عنہم کے فعل کی تحسین فرمائی ہے یا اسے درست قرار دیا ہے۔ جبکہ انہوں نے سیدنا عبدالرحمان بن عوف رضی اللہ عنہ کو امامت کے لئے آگے بڑھا لیا تھا اور نماز کو اس کے وقت پر ادا کیا تھا۔ آپ صلی اللہ علیہ وسلم نے اُنہیں اپنا انتظار کرنے کا حکم نہیں دیا۔ مگر جب امام اعظم موجود ہو تو پھر اُس کی اجازت کے بغیر کسی شخص کے لئے امامت کرانا جائز نہیں ہے کیونکہ نبی کریم صلی اللہ علیہ وسلم نے حکمران و امیر کی اجازت کے بغیر اُس کی امامت کرانے سے منع کیا ہے۔

Sayyidna Mughirah bin Shubah Radi Allahu Anhu bayan karte hain ke unhon ne Rasulullah Sallallahu Alaihi Wasallam ki maiyyat mein Ghazwa Tabuk mein shirkat ki. Sayyidna Mughirah Radi Allahu Anhu farmate hain ke main aap ke sath aaya hatta ke hum ne dekha ke logon ne Sayyidna Abdul Rahman bin Auf Radi Allahu Anhu ko aage badhaya hua hai aur wo unhen namaz parha rahe hain. Rasulullah Sallallahu Alaihi Wasallam ne ek rakat paa li aur aakhri rakat logon ke sath ada ki, phir jab Sayyidna Abdul Rahman Radi Allahu Anhu ne salaam pheira, to Rasulullah Sallallahu Alaihi Wasallam apni namaz mukammal karne ke liye khare ho gaye. Iss se Musalman pareshan ho gaye aur unhon ne bakasrat Subhan Allah parhna shuru kar diya. Jab Nabi Akram Sallallahu Alaihi Wasallam ne apni namaz mukammal ki to un ki taraf mutawajjah huye aur phir farmaya: "Tum ne bahut achcha kaam kiya hai", ya farmaya: "Tum ne durust kaam kiya hai." Aap un par rashk kar rahe the ke unhon ne namaz ko uss ke waqt par ada kiya hai. Imam Abu Bakr Rahmatullah Alaih farmate hain ke iss hadees mein iss baat ki daleel hai ke jab namaz ka waqt ho jaye aur Imam Azam logon mein maujood na ho ya wo safar mein un ke peeche reh gaya ho to raaya ke liye jaiz hai ke wo kisi aadmi ka apna imam bana len jo unhen namaz parhae. Kyunki Nabi Kareem Sallallahu Alaihi Wasallam ne Sahaba Kiram Radi Allahu Anhum ke fiqr ki tahseen farmaayi hai ya ise durust qarar diya hai. Jabke unhon ne Sayyidna Abdul Rahman bin Auf Radi Allahu Anhu ko imamat ke liye aage badha liya tha aur namaz ko uss ke waqt par ada kiya tha. Aap Sallallahu Alaihi Wasallam ne unhen apna intezaar karne ka hukum nahin diya. Magar jab Imam Azam maujood ho to phir uss ki ijazat ke baghair kisi shakhs ke liye imamat karana jaiz nahin hai kyunki Nabi Kareem Sallallahu Alaihi Wasallam ne hakumran o ameer ki ijazat ke baghair uss ki imamat karane se mana kiya hai.

نا مُحَمَّدُ بْنُ رَافِعٍ ، نا عَبْدُ الرَّزَّاقِ ، أَخْبَرَنَا ابْنُ جُرَيْجٍ ، حَدَّثَنِي ابْنُ شِهَابٍ ، عَنْ حَدِيثِ عَبَّادِ بْنِ زِيَادٍ ، أَنَّ عُرْوَةَ بْنَ الْمُغِيرَةِ بْنِ شُعْبَةَ أَخْبَرَهُ، أَنَّ الْمُغِيرَةِ بْنَ شُعْبَةَ أَخْبَرَهُ، أَنَّهُ غَزَا مَعَ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ غَزْوَةَ تَبُوكَ، قَالَ الْمُغِيرَةُ: فَأَقْبَلْتُ مَعَهُ حَتَّى نَجِدَ النَّاسَ قَدْ قَدَّمُوا عَبْدَ الرَّحْمَنِ بْنَ عَوْفٍ، فَصَلَّى لَهُمْ، فَأَدْرَكَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ إِحْدَى الرَّكْعَتَيْنِ، فَصَلَّى مَعَ النَّاسِ الرَّكْعَةَ الأَخِيرَةَ، فَلَمَّا سَلَّمَ عَبْدُ الرَّحْمَنِ" قَامَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يُتِمُّ صَلاتَهُ، فَأَفْزَعَ ذَلِكَ الْمُسْلِمِينَ، فَأَكْثَرُوا التَّسْبِيحَ"، فَلَمَّا قَضَى النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ صَلاتَهُ، أَقْبَلَ عَلَيْهِمْ، ثُمَّ قَالَ:" أَحْسَنْتُمْ" ، أَوْ قَالَ:" أَصَبْتُمْ"، يَغْبِطُهُمْ أَنْ صَلُّوا الصَّلاةَ لِوَقْتِهَا. قَالَ أَبُو بَكْرٍ: فِي الْخَبَرِ دَلالَةٌ عَلَى أَنَّ الصَّلاةَ إِذَا حَضَرَتْ وَكَانَ الإِمَامُ الأَعْظَمُ غَائِبًا عَنِ النَّاسِ، أَوْ مُتَخَلِّفًا عَنْهُمْ فِي سَفَرٍ، فَجَائِزٌ لِلرَّعِيَّةِ أَنْ يُقَدِّمُوا رَجُلا مِنْهُمْ يَؤُمُّهُمْ، إِذِ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَدْ حَسَّنَ فِعْلَ الْقَوْمِ أَوْ صَوَّبَهُ، إِذْ صَلُّوا الصَّلاةَ لِوَقْتِهَا بِتَقْدِيمِهِمْ عَبْدَ الرَّحْمَنِ بْنَ عَوْفٍ لِيَؤُمَّهُمْ، وَلَمْ يَأْمُرْهُمْ بِانْتِظَارِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ. فَأَمَّا إِذَا كَانَ الإِمَامُ الأَعْظَمُ حَاضِرًا، فَغَيْرُ جَائِزٍ أَنْ يَؤُمَّهُمْ أَحَدٌ بِغَيْرِ إِذْنِهِ ؛ لأَنَّ النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَدْ" زَجَرَ عَنْ أَنْ يُؤَمَّ السُّلْطَانُ بِغَيْرِ أَمْرِهِ"