5.
The Book of Fasting
٥-
كِتَابُ الصِّيَامِ


1547.

1547.

Sahih Ibn Khuzaymah 2235

Sayyida Aisha (may Allah be pleased with her) narrates that I used to converse with the Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) at night while he was observing Itikaf (seclusion in the mosque during the last ten days of Ramadan). And sometimes, the narrator has stated these words, that she says, “I used to stay awake at night.” Imam Abu Bakr (may Allah have mercy upon him) says about this narration, “This narration has no place or rank in my heart. This is a Munkar (rejected) narration. And if I had not argued from the hadith of Sayyida Safiyya (may Allah be pleased with her) for the permissibility of nighttime conversation for a person in Itikaf, I would not have dedicated a chapter for this narration according to my condition, because this narration is not among those narrations from which it is permissible to derive rulings, except that the hadith of Sayyida Safiyya (may Allah be pleased with her) is sufficient for it. The narration of Sayyida Safiyya (may Allah be pleased with her) is Sahih (authentic), and in it is the evidence that a wife can converse with her husband at night during his Itikaf, and this is what is meant by “Samar” (nighttime conversation).


Grade: Da'if

سیدہ عائشہ رضی اللہ عنہا بیان کرتی ہیں کہ میں رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم کے پاس رات کو گفتگو کیا کرتی تھی جبکہ آپ اعتکاف بیٹھے ہوتے تھے اور بعض اوقات راوی نے یہ الفاظ بیان کیے ہیں، وہ فرماتی ہیں کہ میں شب بیداری کرتی تھی۔ امام ابوبکر رحمه الله فرماتے ہیں کہ اس روایت کا میرے دل میں کوئی مقام ومرتبہ نہیں ہے۔ اور یہ منکر روایت ہے اور اگر میں نے معتکف شخص کے لئے رات کی گفتگو کے جواز کے لئے سیدہ صفیہ رضی اللہ عنہا کی حدیث میں سے استدلال نہ کیا ہوتا تو اس روایت کے لئے اپنی شرط کے مطابق باب نہ باندھتا۔ کیونکہ یہ روایت اُن روایات میں سے نہیں ہے کہ جن سے دلیل لینا جائز ہے مگر یہ کہ سیدہ صفیہ رضی اللہ عنہا کی حدیث میں اس سے کفایت ہے۔ سیدہ صفیہ رضی اللہ عنہا کی روایت صحیح ثابت ہے۔ اور اس میں یہ دلیل موجود ہے کہ بیوی اپنے خاوند سے رات کے وقت اس کے اعتکاف میں گفتگو کرسکتی ہے اور یہی سمر (شب گوئی) ہے۔

Sayyida Ayesha Radi Allahu Anha bayan karti hain keh mein Raosol Allah Sallallahu Alaihi Wasallam ke pass raat ko guftagu kiya karti thi jab keh aap Aitekaf baithe hote thay aur baaz auqaat ravi ne ye alfaz bayan kiye hain, woh farmai hain keh mein shab bedari karti thi. Imam Abu Bakr Rehmatullah Alaih farmate hain keh iss riwayat ka mere dil mein koi maqam-o-martaba nahin hai. Aur ye munkar riwayat hai aur agar maine motekif shaks ke liye raat ki guftagu ke jawaaz ke liye Sayyida Safiyyah Radi Allahu Anha ki hadees mein se istedlal na kiya hota to is riwayat ke liye apni shart ke mutabiq bab na bandhta. Kyun keh ye riwayat un riwayat mein se nahin hai keh jin se daleel lena jaiz hai magar ye keh Sayyida Safiyyah Radi Allahu Anha ki hadees mein is se kifayat hai. Sayyida Safiyyah Radi Allahu Anha ki riwayat sahih sabit hai. Aur is mein ye daleel mojood hai ke biwi apne khawind se raat ke waqt uss ke aitekaf mein guftagu kar sakti hai aur yehi samr (shab guiyee) hai.

حَدَّثَنَا الْفَضْلُ بْنُ أَبِي طَالِبٍ ، حَدَّثَنَا الْمُعَلَّى بْنُ عَبْدِ الرَّحْمَنِ الْوَاسِطِيُّ ، حَدَّثَنَا عَبْدُ الْحَمِيدِ بْنُ جَعْفَرٍ ، عَنْ عُبَيْدِ اللَّهِ بْنِ أَبِي جَعْفَرٍ ، عَنْ أَبِي مَعْمَرٍ ، عَنْ عَائِشَةَ ، قَالَتْ: كُنْتُ أَسْمُرُ عِنْدَ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَهُوَ مُعْتَكِفٌ ، وَرُبَّمَا قَالَ: قَالَتْ:" كُنْتُ أَسْهَرُ". قَالَ أَبُو بَكْرٍ: هَذَا خَبَرٌ لَيْسَ لَهُ مِنَ الْقَلْبِ مَوْقِعٌ، وَهُوَ خَبَرٌ مُنْكَرٌ، لَوْلا مَا اسْتَدْلَلْتُ مِنْ خَبَرِ صَفِيَّةَ عَلَى إِبَاحَةِ السَّمَرِ لِلْمُعْتَكِفِ لَمْ يَجُزْ أَنْ يُجْعَلَ لِهَذَا الْخَبَرِ بَابٌ عَلَى أَصْلِنَا ؛ فَإِنَّ هَذَا الْخَبَرَ لَيْسَ مِنَ الأَخْبَارِ الَّتِي يَجُوزُ الاحْتِجَاجُ بِهَا، إِلا أَنَّ فِي خَبَرِ صَفِيَّةَ غُنْيَةً فِي هَذَا. فَأَمَّا خَبَرُ صَفِيَّةَ ثَابِتٌ صَحِيحٌ، وَفِيهِ مَا دَلَّ عَلَى أَنَّ مُحَادَثَةَ الزَّوْجَةِ زَوْجَهَا فِي اعْتِكَافِهِ لَيْلا جَائِزٌ، وَهُوَ السَّمَرُ نَفْسُهُ