6.
The Book of Charity (Zakat)
٦-
كِتَابُ الزَّكَاةِ


Chapter on the mention of the Sunnah indicating the meaning of Umar ibn al-Khattab's taking from the horses and slaves in charity.

بَابُ ذِكْرِ السُّنَّةِ الدَّالَّةِ عَلَى مَعْنَى أَخْذِ عُمَرَ بْنِ الْخَطَّابِ عَنِ الْخَيْلِ وَالرَّقِيقِ الصَّدَقَةَ

NameFameRank
الأسمالشهرةالرتبة

Sahih Ibn Khuzaymah 2290

Haritha bin Mudrib narrated that some Syrian people came to Umar (may Allah be pleased with him) and said, "Indeed, we have horses and slaves, and we would like Zakat to be collected from our wealth." Umar (may Allah be pleased with him) said, "My two companions before me did not do this, so how can I?" Then he consulted the companions of the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him), among whom was Ali (may Allah be pleased with him). Ali (may Allah be pleased with him) said, "This is a good thing, provided that it does not become a regular Jizya (tax)." Imam Abu Bakr (may Allah have mercy on him) said, "The Sunnah of the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) is that there is no Zakat on less than five camels unless the owner wishes to pay it voluntarily, then it may be accepted. As for goats, the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) said, 'There is no Zakat on grazing goats less than forty, unless the owner wishes to pay it voluntarily. And in silver, the Zakat is one-fortieth. So if the silver is only one hundred and nine Dirhams, then there is no Zakat on it unless the owner wishes to pay it voluntarily.'" This is evidence that if the owner of the wealth wishes to pay Zakat on his wealth voluntarily, even though Zakat is not obligatory on it, then the Imam can accept his Zakat. Similarly, when Umar Farooq (may Allah be pleased with him) informed the Syrian people that the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) and Abu Bakr Siddiq (may Allah be pleased with him) did not collect Zakat on horses and slaves, and they wished to pay their voluntary Zakat, then it became permissible for Umar Farooq (may Allah be pleased with him) to collect Zakat on their wealth. Just as the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) made it permissible to collect Zakat on less than five camels, less than forty goats, and less than two hundred Dirhams of silver.


Grade: Hasan

جناب حارثہ بن مضرب بیان کرتے ہیں کہ کچھ شامی لوگ سیدنا عمر رضی اللہ عنہ کے پاس حاضر ہوئے تو اُنہوں نے عرض کی کہ بیشک ہمارے پاس گھوڑے اور غلام موجود ہیں اور ہم پسند کرتے ہیں کہ ہمارے ان اموال میں زکوٰۃ وصول کی جائے۔ اس پر سیدنا عمر رضی اللہ عنہ نے فرمایا کہ یہ کام مجھ سے پہلے میرے دونوں ساتھیوں نے نہیں کیا تو میں کیسے کروں؟ پھر انہوں نے نبی مکرم کے صحابہ کرام سے مشورہ کیا۔ ان میں سیدنا علی رضی اللہ عنہ بھی تھے تو سیدنا علی رضی اللہ عنہ نے فرمایا، یہ بڑی اچھی بات ہے بشرطیکہ یہ مسلسل وصول ہونے والا جزیہ نہ بن جائے۔ امام ابوبکر رحمه الله فرماتے ہیں کہ سنّت نبوی یہ ہے کہ چار اونٹوں میں کوئی زکوٰۃ نہیں ہے الاّیہ کہ ان کا مالک خود اپنی خوشی سے ادا کرنا چاہے تو لے لی جائیگی۔ بکریوں کے بارے میں آپ کا ارشاد گرامی ہے کہ ”جب کسی شخص کی چرنے والی بکریاں چالیس سے ایک بھی کم ہوں تو اس میں زکوٰۃ نہیں الاّیہ کہ ان کا مالک اپنی مرضی سے ادا کرنا چاہے اور چاندی میں چالیسواں حصّہ زکوٰۃ ہے۔ پھر اگر چاندی صرف ایک سو نوے درہم ہو تو اس میں زکٰوۃ نہیں ہے مگر یہ کہ اس کا مالک بخوشی ادا کرنا چاہے۔ یہ اس بات کی دلیل ہے کہ جب صاحب مال اپنے مال کی زکوٰۃ بخوشی ادا کرے جبکہ اس میں زکوٰۃ فرض نہ بنتی ہو تو امام ان کی زکوٰۃ وصول کر سکتا ہے۔ اسی طرح جب سیدنا عمر فاروق رضی اللہ عنہ نے شامی لوگوں کو آگاہ کردیا کہ ان سے پہلے نبی کریم صلی اللہ علیہ وسلم اور سیدنا ابوبکر صدیق رضی اللہ عنہ نے گھوڑوں اور غلاموں کی زکوٰۃ وصول نہیں کی۔ پھر اُنہوں نے اپنی خوشی سے ان کی نفلی زکوٰۃ ادا کرنی چاہی تو سیدنا عمر فاروق رضی اللہ عنہ کے لئے ان کے مالوں کی زکوٰۃ وصول کرنا جائز ہوگیا۔ جیسا کہ نبی مصطفیٰ صلی اللہ علیہ وسلم نے پانچ سے کم اونٹوں، چالیس سے کم بکریوں اور دو سو درہم چاندی سے کم چاندی میں زکوٰۃ وصول کرنا جائز قراردیا ہے۔

Janab Harisa bin Muzrib bayan karte hain keh kuch shami log Sayyiduna Umar Radi Allahu Anhu ke pass hazir hue to unhon ne arz ki keh beshak humare pass ghore aur gulam mojood hain aur hum pasand karte hain keh humare in amwal mein zakat wasool ki jaye. Iss par Sayyiduna Umar Radi Allahu Anhu ne farmaya keh yeh kaam mujh se pehle mere donon sathion ne nahi kiya to main kaise karon? Phir unhon ne Nabi Mukarram ke sahaba kiram se mashwara kiya. Un mein Sayyiduna Ali Radi Allahu Anhu bhi thay to Sayyiduna Ali Radi Allahu Anhu ne farmaya, yeh badi achchi baat hai basharte keh yeh musalsal wasool hone wala jazia na ban jaye. Imam Abu Bakr Rahmatullah Alayh farmate hain keh sunnat nabvi yeh hai keh chaar oonton mein koi zakat nahi hai illa yeh keh un ka malik khud apni khushi se ada karna chahe to le li jayegi. Bakrion ke bare mein aap ka irshad girami hai keh "Jab kisi shakhs ki charne wali bakriyan chalis se ek bhi kam hon to iss mein zakat nahi illa yeh keh un ka malik apni marzi se ada karna chahe aur chandi mein chaliswan hissa zakat hai. Phir agar chandi sirf ek sau nau darham ho to iss mein zakat nahi hai magar yeh keh iss ka malik khushi se ada karna chahe." Yeh iss baat ki daleel hai jab sahib maal apne maal ki zakat khushi se ada kare jab keh iss mein zakat farz na banti ho to imam un ki zakat wasool kar sakta hai. Isi tarah jab Sayyiduna Umar Farooq Radi Allahu Anhu ne shami logon ko agah kiya keh un se pehle Nabi Kareem Sallallahu Alaihi Wasallam aur Sayyiduna Abu Bakr Siddiq Radi Allahu Anhu ne ghoron aur gulam ki zakat wasool nahi ki. Phir unhon ne apni khushi se un ki nafli zakat ada karni chahi to Sayyiduna Umar Farooq Radi Allahu Anhu ke liye un ke maal ki zakat wasool karna jayaz ho gaya. Jaisa keh Nabi Mustafa Sallallahu Alaihi Wasallam ne panch se kam oonton, chalis se kam bakrion aur do sau darham chandi se kam chandi mein zakat wasool karna jayaz qarar diya hai.

حَدَّثَنَا حَدَّثَنَا أَبُو مُوسَى مُحَمَّدُ بْنُ الْمُثَنَّى، حَدَّثَنَا عَبْدُ الرَّحْمَنِ، حَدَّثَنَا سُفْيَانُ، عَنْ أَبِي إِسْحَاقَ، عَنْ حَارِثَةَ بْنِ مُضَرِّبٍ، قَالَ: جَاءَ نَاسٌ مِنْ أَهْلِ الشَّامِ إِلَى عُمَرَ، فَقَالُوا: إِنَّا قَدْ أَصَبْنَا أَمْوَالا: خَيْلا، وَرَقِيقًا، نُحِبُّ أَنْ يَكُونَ لَنَا فِيهَا زَكَاةٌ وَطَهُورٌ، فَقَالَ:" مَا فَعَلَهُ صَاحِبَايَ قَبْلِي، فَأَفْعَلُهُ"، فَاسْتَشَارَ أَصْحَابَ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، وَفِيهِمْ عَلِيٌّ، فَقَالَ عَلِيٌّ:" هُوَ حَسَنٌ إِنْ لَمْ تَكُنْ جِزْيَةً يُؤْخَذُونَ بِهَا رَاتِبَةً" ، قَالَ أَبُو بَكْرٍ:" فَسُنَّةُ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فِي أَنْ لَيْسَ فِي أَرْبَعٍ مِنَ الإِبِلِ صَدَقَةٌ إِلا أَنْ يَشَاءَ رَبُّهَا، وَقَوْلُهُ فِي الْغَنَمِ: فَإِذَا كَانَتْ سَائِمَةُ الرَّجُلِ نَاقِصَةً مِنْ أَرْبَعِينَ شَاةً شَاةٌ وَاحِدَةٌ، فَلَيْسَ فِيهَا صَدَقَةٌ إِلا أَنْ يَشَاءَ رَبُّهَا، وَفِي الرِّقَّةِ رُبْعُ الْعُشْرِ، فَإِنْ لَمْ يَكُنْ إِلا تِسْعِينَ وَمِائَةٍ، فَلَيْسَ فِيهَا صَدَقَةٌ إِلا أَنْ يَشَاءَ رَبُّهَا، دَلالَةٌ عَلَى أَنَّ صَاحِبَ الْمَالِ إِنْ أَعْطَى صَدَقَةً مِنْ مَالِهِ، وَإِنْ كَانَتِ الصَّدَقَةُ غَيْرَ وَاجِبَةٍ فِي مَالِهِ، فَجَائِزٌ لِلإِمَامِ أَخْذُهَا إِذَا طَابَتْ نَفْسُ الْمُعْطِي"، وَكَذَلِكَ الْفَارُوقُ لَمَّا أَعْلَمَ الْقَوْمَ أَنَّ النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، وَالصِّدِّيقَ قَبْلَهُ لَمْ يَأْخُذَا صَدَقَةَ الْخَيْلِ وَالرَّقِيقِ، فَطَابَتْ أَنْفُسُهُمْ بِإِعْطَاءِ الصَّدَقَةِ مِنَ الْخَيْلِ وَالرَّقِيقِ مُتَطَوِّعِينَ جَازَ لِلْفَارُوقُ أَخْذَ الصَّدَقَةِ مِنْهُمْ، كَمَا أَبَاحَ الْمُصْطَفي صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ أَخْذَ الصَّدَقَةِ مِمَّا دُونَ خَمْسٍ مِنَ الإِبِلِ، وَدُونَ أَرْبَعِينَ مِنَ الْغَنَمِ، وَدُونَ مِائَتَيْ دِرْهَمٍ مِنَ الْوَرِقِ