6.
The Book of Charity (Zakat)
٦-
كِتَابُ الزَّكَاةِ
Chapter on the mention of the exemption of charity from donkeys along with the evidence for its exemption from horses.
بَابُ ذِكْرِ إِسْقَاطِ الصَّدَقَةِ عَنِ الْحُمُرِ مَعَ الدَّلِيلِ عَلَى إِسْقَاطِهَا عَنِ الْخَيْلِ،
Name | Fame | Rank |
---|
الأسم | الشهرة | الرتبة |
---|
Sahih Ibn Khuzaymah 2291
Narrated Abu Huraira (may Allah be pleased with him): The Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) said, “Whoever possesses wealth and does not pay Zakat, his wealth will be gathered on the Day of Resurrection and made into plates of fire. These plates will be heated in the Fire of Hell and then used to cauterize his sides and forehead until Allah judges among His servants on a Day that will be like fifty thousand years. Then he will see his path, whether it leads to Paradise or to Hellfire.” And then he (Abu Huraira) narrated the whole Hadith (tradition) about camels and goats. They (the Companions) said, “O Messenger of Allah, what about horses?” He (peace and blessings of Allah be upon him) said, “There is goodness and blessing tied to the forelocks of horses until the Day of Resurrection. Horses are of three types for three types of people: a source of reward for one, a shield for another (neither reward nor sin), and a source of sin for the third. The one for whom they are a source of reward is the one who keeps them for Jihad in the cause of Allah, prepared and ready. Whatever goes into their stomachs is written as a reward for him. And if he grazes it in a pasture or a green meadow, then whatever they eat will be a reward for him. And if he gives it a drink from a river, then for every drop that enters the horse's stomach, he will receive a reward.” He even mentioned the reward for their dung and urine. "And the horse that serves as a shield (neither reward nor sin) is the one a man keeps for the purpose of safeguarding himself from asking others, for beauty, and as a means of transportation. He does not withhold their feed, whether he is in need or in a state of plenty." "And the horse that is a source of sin is the one that one keeps for show, boasting, and arrogance." They (the Companions) said, “O Messenger of Allah, what about donkeys?” He (peace and blessings of Allah be upon him) said, “Allah has not revealed to me any specific ruling about them, except this comprehensive and perfect verse: "So whoever does an atom's weight of good will see it, and whoever does an atom's weight of evil will see it." (Quran 99:7-8)
سیدنا ابوہریرہ رضی اللہ عنہ نبی کریم صلی اللہ علیہ وسلم سے بیان کرتے ہیں کہ آپ نے فرمایا: ”جس شخص کے پاس مال ہو اور وہ اس کی زکوٰۃ ادا نہ کرتا ہو تو قیامت کے دن اُس کا مال جمع کرکے اُن کی تختیاں بنا کر جہنّم کی آگ میں گرم کی جائیںگی اور ان کے ساتھ اس شخص کے پہلو اور اس کی پشت کو داغا جائیگا حتّیٰ کہ تمہارے حساب کے مطابق پچاس ہزار سال والے دن میں اللہ تعالیٰ اپنے بندوں کے درمیان فیصلہ فرمادے۔ پھر وہ جنّت یا جہنّم کی طرف اپنا راستہ دیکھے گا۔“ اور پھر اونٹوں اور بکریوں کے قصّے کے متعلق مکمّل حدیث بیان کی۔ رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم سے عرض کی گئی کہ گھوڑوں کی زکوٰۃ کے متعلق آپ کا حُکم کیا ہے؟ آپ صلی اللہ علیہ وسلم نے فرمایا: ”گھوڑوں کی پیشانی میں تا قیامت خیروبرکت بندھی ہوئی ہے اور گھوڑے تین قسم کے افراد کے لئے ہیں۔ ایک شخص کے لئے یہ اجر کا باعث ہیں اور ایک شخص کے لئے (پردہ پوشی) برابر ہیں (نہ ثواب نہ گناہ) اور تیسرے شخص کے لئے یہ گناہ کا باعث ہیں۔ جس شخص کے لئے یہ اجر و ثواب کا باعث ہیں وہ وہ شخص ہے جس نے انہیں اللہ کی راہ میں جہاد کے لئے پالا اور اس کے لئے انہیں تیار رکھتا ہے۔ ان کے پیٹ میں کو کچھ جاتا ہے وہ اس کے لئے اجر لکھا جاتا ہے اور اگر وہ اسے کسی چراگاہ یا دوسبزہ زاروں میں چراتا ہے تو جو کچھ ان کے پیٹ میں جائیگا اس کے بدلے ان کے مالک کو اجر ملیگا اور اگر وہ ایک یا دو زقنذ بھرتا ہے تو مالک کو اس کے ہر قدم پر اجرملیگا۔ اور اگر اس نے کسی نہر سے اسے پانی پلایا تو گھوڑے کے پیٹ میں جانے والے ہر قطرے کے بدلے اُسے اجر ملیگا۔ حتّیٰ کہ آپ نے ان کی لید اور پیشابوں میں بھی اجر کا ذکر کیا۔ اور وہ گھوڑا جو اس کے لئے برابر برابر ہے تو وہ، وہ ہے جسے وہ سوال کرنے سے بچنے کے لئے، خوبصورتی اور اپنی پردہ پوشی کے لئے رکھتا ہے اور مالک تنگدستی اور خوشحالی میں ان پر سواری کرنے اور ان کی خوراک کے حقوق کو نہیں روکتا اور وہ گھوڑا جو اس کے لئے گناہ کا باعث ہے تو وہ، وہ ہے جسے وہ اترانے، فخر وغرور اور تکبر کے اظہار کے لئے پالتا ہے۔“ صحابہ نے عرض کیا کہ اے اللہ کے رسول، گدھوں کے بارے میں کیا ارشاد ہے؟ آپ صلی اللہ علیہ وسلم نے فرمایا: ”ان کے بارے میں اللہ تعالیٰ نے مجھ پر کوئی حُکم نازل نہیں فرمایا سوائے اس جامع اور منفرد آیت کریمہ کے «فَمَن يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ خَيْرًا يَّرَهُ، وَمَن يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ شَرًّا يَّرَهُ» ”جس شخص نے ذرّہ بھر بھلائی کی وہ اسے دیکھ لیگا اور جس نے ذرّہ بھر برائی کی وہ بھی اسے دیکھ لیگا۔“ [ سورة الزلزلة: 6-7 ]
Sayyidana Abu Hurairah Radi Allahu Anhu Nabi Kareem Sallallahu Alaihi Wasallam se bayan karte hain ki aap ne farmaya: ”Jis shakhs ke pass maal ho aur woh us ki zakat ada na karta ho to qayamat ke din us ka maal jama kar ke un ki takhtiyan bana kar jahannam ki aag mein garam ki jaengi aur in ke sath us shakhs ke pehloo aur us ki pusht ko daagha jaiga hatta ki tumhare hisab ke mutabiq pachas hazar saal wale din mein Allah Ta'ala apne bandon ke darmiyaan faisla farma de. Phir woh jannat ya jahannam ki taraf apna rasta dekhe ga.“ Aur phir oonton aur bakriyon ke qisse ke mutalliq mukammal hadees bayan ki. Rasul Allah Sallallahu Alaihi Wasallam se arz ki gai ki ghoron ki zakat ke mutalliq aap ka hukm kya hai? Aap Sallallahu Alaihi Wasallam ne farmaya: ”Ghoron ki peshani mein ta qayamat khair-o-barkat bandhi hui hai aur ghore teen qism ke afrad ke liye hain. Ek shakhs ke liye ye ajr ka baais hain aur ek shakhs ke liye (parda poshi) barabar hain (na sawab na gunah) aur teesre shakhs ke liye ye gunah ka baais hain. Jis shakhs ke liye ye ajr-o-sawab ka baais hain woh woh shakhs hai jisne inhen Allah ki rah mein jihad ke liye pala aur is ke liye inhen tayyar rakhta hai. In ke pet mein ko kuch jata hai woh is ke liye ajr likha jata hai aur agar woh ise kisi charagah ya dosabza zaron mein charata hai to jo kuch in ke pet mein jaiga is ke badle in ke malik ko ajr milega aur agar woh ek ya do zaqandh bharta hai to malik ko is ke har qadam par ajr milega. Aur agar is ne kisi nahar se ise pani pilaya to ghore ke pet mein jane wale har qatre ke badle usse ajr milega. Hatta ki aap ne in ki leed aur peshabon mein bhi ajr ka zikr kiya. Aur woh ghora jo is ke liye barabar barabar hai to woh, woh hai jise woh sawal karne se bachne ke liye, khoobsoorti aur apni parda poshi ke liye rakhta hai aur malik tangdasti aur khushhali mein in par sawari karne aur in ki khurak ke huqooq ko nahin rokta aur woh ghora jo is ke liye gunah ka baais hai to woh, woh hai jise woh utarne, fakhr-o-ghuroor aur takabbur ke izhaar ke liye palta hai.“ Sahaba ne arz kiya ki aye Allah ke Rasul, gadhon ke bare mein kya irshad hai? Aap Sallallahu Alaihi Wasallam ne farmaya: ”In ke bare mein Allah Ta'ala ne mujh par koi hukm nazil nahin farmaya siwae is jami aur munfarid ayat karima ke «Faman ya'mal mithqala zarratin khayran yyara hu, waman ya'mal mithqala zarratin sharran yyara hu» ”Jis shakhs ne zarra bhar bhalai ki woh ise dekh lega aur jisne zarra bhar burai ki woh bhi ise dekh lega.“ [ Surah al-Zalzalah: 6-7 ]
حَدَّثَنَا أَبُو الْخَطَّابِ زِيَادُ بْنُ يَحْيَى الْحَسَّانِيُّ ، حَدَّثَنَا يَزِيدُ بْنُ زُرَيْعٍ ، حَدَّثَنَا ابْنُ الْقَاسِمِ ، حَدَّثَنَا سُهَيْلُ بْنُ أَبِي صَالِحٍ ، عَنْ أَبِيهِ ، عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ ، عَنْ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، قَالَ: " مَا مِنْ عَبْدٍ لَهِ مَالٌ لا يُؤَدِّي زَكَاتَهُ، إِلا جُمِعَ يَوْمَ الْقِيَامَةِ تُحْمَى عَلَيْهِ صَفَائِحُ فِي جَهَنَّمَ، وَكُوِيَ بِهَا جَنْبُهُ، وَظَهْرُهُ حَتَّى يَقْضِيَ اللَّهُ بَيْنَ عِبَادِهِ فِي يَوْمٍ كَانَ مِقْدَارُهُ خَمْسِينَ أَلْفَ سَنَةٍ مِمَّا تَعُدُّونَ، ثُمَّ يَرَى سَبِيلَهُ، إِمَّا إِلَى الْجَنَّةِ، وَإِمَّا إِلَى النَّارِ" ، وَذَكَرَ الْحَدِيثَ بِطُولِهِ فِي قِصَّةِ الإِبِلِ وَالْغَنَمِ. قَالَ: قِيلَ: يَا رَسُولَ اللَّهِ، وَالْخَيْلُ؟ قَالَ: " الْخَيْلُ مَعْقُودٌ فِي نَوَاصِيهَا الْخَيْرُ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ، وَالْخَيْلُ لِثَلاثَةٍ: هِيَ لِرَجُلٍ أَجْرٌ، وَلِرَجُلٍ سِتْرٌ، وَعَلَى رَجُلٍ وِزْرٌ، فَأَمَّا الَّذِي هِيَ لَهُ أَجْرٌ، فَالَّذِي يَتَّخِذُهَا فِي سَبِيلِ اللَّهِ، وَيُعِدُّهَا لَهُ لا يَغِيبُ فِي بُطُونِهَا شَيْئًا إِلا كَتَبَ لَهُ بِهَا أَجْرٌ، وَلَوْ عَرْضَ مَرْجًا أَوْ مَرْجَيْنِ فَرَعَاهَا صَاحِبُهَا فِيهِ، كُتِبَ لَهُ مِمَّا غَيَّبَتْ فِي بُطُونِهَا أَجْرٌ، وَلَوِ اسْتَنَّتْ شَرَفًا أَوْ شَرَفَيْنِ، كُتِبَ لَهُ بِكُلِّ خُطْوَةٍ خَطَاهَا أَجْرٌ، وَلَوْ عَرَضَ نَهَرٌ فَسَقَاهَا بِهِ، كَانَتْ لَهُ بِكُلِّ قَطْرَةٍ غُيِّبَتْ فِي بُطُونِهَا مِنْهُ أَجْرٌ، حَتَّى ذَكَرَ الأَجْرَ فِي أَرْوَاثِهَا وَأَبْوَالِهَا، وَأَمَّا الَّتِي هِيَ لَهُ سِتْرٌ فَالَّذِي يَتَّخِذُهَا تَعَفُّفًا وَتَجَمُّلا وَتَسَتُّرًا، وَلا يَحْبِسُ حَقَّ ظُهُورِهَا وَبُطُونِهَا فِي يُسْرِهَا وَعُسْرِهَا، وَأَمَّا الَّذِي عَلَيْهِ وِزْرٌ فَالَّذِي يَتَّخِذُهَا أَشَرًا وَبَطَرًا وَبَذَخًا عَلَيْهِمْ" . قَالُوا: فَالْحُمُرُ يَا رَسُولَ اللَّهِ؟ قَالَ:" مَا أَنْزَلَ اللَّهُ عَلَيَّ فِيهَا شَيْئًا، إِلا هَذِهِ الآيَةَ الْجَامِعَةَ الْفَاذَّةَ: فَمَنْ يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ خَيْرًا يَرَهُ وَمَنْ يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ شَرًّا يَرَهُ سورة الزلزلة آية 7 - 8"