6.
The Book of Charity (Zakat)
٦-
كِتَابُ الزَّكَاةِ


Chapter on the prohibition of offering bad grains and dates in charity.

بَابُ الزَّجْرِ عَنْ إِخْرَاجِ الْحُبُوبِ وَالتُّمُورِ الرَّدِيئَةِ فِي الصَّدَقَةِ،

Sahih Ibn Khuzaymah 2313

Sayyiduna Sahl bin Hunaif (may Allah be pleased with him) narrated that the Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) commanded the giving of Zakah, so a man brought a few bunches of dates whose kernels were unripe and soft. Imam Sufian said, meaning Shis (unripe dates), so the Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) asked: "Who has brought this (worthless and inferior dates)?" And whatever a person brought was attributed to him, and this verse was revealed: "And do not aim at the defective therefrom, spending (in charity)..." [Al-Baqarah: 267]. And the Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) forbade accepting Ja'rur and Habiq types of dates in Zakah. Imam Zuhri said that Ja'rur and Habiq are two types of dates of Madinah.

سیدنا سہل بن حنیف رضی اللہ عنہ بیان کرتے ہیں کہ رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم نے زکوٰۃ کا حُکم دیا تو ایک شخص کھجور کے چند ایسے خوشے لایا جن کی گٹھلیاں کچی اور نرم تھیں۔ امام سفیان کہتے ہیں، یعنی شیص (پلپلی کھجوریں) تو رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم نے پوچھا: ”یہ (نکمّی اور ردی کھجوریں) کون لایا ہے؟“ اور جو شخص جو چیز لیکرآتا تھا اس کی نسبت اس کی طرف کی جاتی تھی اور یہ آیت نازل ہوئی «‏‏‏‏وَلَا تَيَمَّمُوا الْخَبِيثَ مِنْهُ تُنفِقُونَ» ‏‏‏‏ [ سورة البقرة: 267 ] اور رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم نے زکوٰۃ میں جعرور اور حبیق قسم کی کھجور یں وصول کرنے سے منع کردیا۔ امام زہری فرماتے ہیں کہ جعرور اور حبیق مدینہ منوّرہ کی کھجوروں کی دو قسمیں ہیں۔

Sayyiduna Sahl bin Haneef Radi Allahu Anhu bayan karte hain ki Rasul Allah Sallallahu Alaihi Wasallam ne zakat ka hukum diya to ek shakhs khajoor ke chand aise khoshe laya jin ki guthlian kachi aur narm thin. Imam Sufyan kahte hain, yani shees (pulpli khajoorein) to Rasul Allah Sallallahu Alaihi Wasallam ne poocha: “Yeh (nikammi aur raddi khajoorein) kaun laya hai?” aur jo shakhs jo cheez lekar aata tha uski nisbat uski taraf ki jati thi aur yeh ayat nazil hui “Wa la tayammamu alkhabeesa minhu tunfiqoon” aur Rasul Allah Sallallahu Alaihi Wasallam ne zakat mein jarur aur habeeq qisam ki khajoorein wasool karne se mana kar diya. Imam Zuhri farmate hain ki jarur aur habeeq Madina Munawwara ki khajooron ki do qismein hain.

حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى ، حَدَّثَنَا سَعِيدُ بْنُ سُلَيْمَانَ ، حَدَّثَنَا عَبَّادٌ يَعْنِي أَبَا الْعَوَّامِ ، عَنْ سُفْيَانَ بْنِ حُسَيْنٍ ، عَنِ الزُّهْرِيِّ ، عَنْ أَبِي أُمَامَةَ بْنِ سَهْلِ بْنِ حُنَيْفٍ ، عَنْ أَبِيهِ ، قَالَ: " أَمَرَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ بِالصَّدَقَةِ" فَجَاءَ رَجُلٌ مِنْ هَذَا السَّخْلِ بِكَبَايِسَ قَالَ سُفْيَانُ: يَعْنِي الشِّيصَ فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: " مَنْ جَاءَ بِهَذَا"، وَكَانَ لا يَجِيءُ أَحَدٌ بِشَيْءٍ إِلا نُسِبَ إِلَى الَّذِي جَاءَ بِهِ وَنَزَلَتْ: وَلا تَيَمَّمُوا الْخَبِيثَ مِنْهُ تُنْفِقُونَ سورة البقرة آية 267، قَالَ:" وَنَهَى رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ عَنِ الْجُعْرُورِ، وَلَوْنِ الْحُبَيْقِ أَنْ تُؤْخَذَا فِي الصَّدَقَةِ" ، قَالَ الزُّهْرِيُّ: لَوْنَانِ ثَمَرٌ مِنْ ثَمَرِ الْمَدِينَةِ.