6.
The Book of Charity (Zakat)
٦-
كِتَابُ الزَّكَاةِ


Chapter on the severity in the acceptance of the collector's gift from those who take on the collection.

بَابُ التَّغْلِيظِ فِي قَبُولِ الْمُصَدِّقِ الْهَدِيَّةَ مِمَّنْ يَتَوَلَّى السِّعَايَةَ عَلَيْهِمْ

Sahih Ibn Khuzaymah 2339

It was narrated from Abu Humayd As-Sa’idi that the Messenger of Allah (ﷺ) appointed a man from the tribe of Azd, called Ibn Al-Lutbiyyah, to collect the Zakah. When he came back he said: "This is your Zakah, and this was given to me as a gift." The Messenger of Allah (ﷺ) delivered a sermon and praised and glorified Allah, then he said: "What is the matter with the worker whom we send, then he comes back and says: 'This is for you, and this was given to me as a gift?' Why does he not stay in his father’s house, then he can see whether he is given gifts or not? By the One in Whose Hand is the soul of Muhammad, none of you takes anything of that wrongfully, but he will come with it on the Day of Resurrection, carrying it on his neck, even if it is a camel that is groaning, or a cow that is mooing, or a sheep that is bleating." The narrator said: He said "Thawar" then he said "Tayr", meaning the same. Then the Prophet (ﷺ) raised both his hands until we saw the whiteness of his armpits, and he said: "O Allah, I have conveyed (Your Message)." And he said it three times.


Grade: Sahih

سیدنا ابوحمید الساعدی رضی اللہ عنہ سے روایت ہے کہ رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم نے ازد قبیلے کے ایک شخص جسے ابن لتبیہ کہا جاتا ہے، کو زکوٰۃ کی وصولی پر مقررکیا۔ پھر جب وہ واپس آیا تو کہنے لگا کہ یہ تمہاری زکوٰۃ ہے اور یہ میرا ہدیہ ہے۔ اس پر رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم نے لوگوں کو خطبہ ارشاد فرمایا، اللہ تعالیٰ کی حمد وثنا بیان کی، پھر فرمایا: ”اس عامل کا کیا حال ہے جسے ہم بھیجتے ہیں، وہ واپس آتا ہے تو کہتا ہے کہ یہ مال آپ کا ہے اور یہ مال مجھے ہدیہ دیا گیا ہے تو وہ شخص اپنے والدین کے گھر کیوں نہیں بیٹھ جاتا پھر وہ دیکھے کہ اسے ہدیہ ملتا ہے یا نہیں؟ اس ذات کی قسم، جس کے ہاتھ میں محمد ( صلی اللہ علیہ وسلم ) کی جان ہے، تم میں سے کوئی بھی ایسا مال لائیگا تو قیامت والے دن وہ شخص اس مال کو اپنی گردن پر رکھے لائیگا۔ اگر اونٹ ہوا تو وہ بلبلا رہا ہوگا اور اگرگائے ہوئی تو وہ ڈکار رہی ہوگی اور اگر بیل ہوا تو وہ آواز نکال رہا ہوگا۔ بعض دفعہ راوی نے ثَوَارٌ کی جگہ تَيْعَرُ کا لفظ بولا (معنی ایک ہی ہے کہ آواز نکالنا) پھر آپ صلی اللہ علیہ وسلم نے اپنے دونوں ہاتھ اُٹھائے حتّیٰ کہ ہم نے آپ کی بغلوں کی سفیدی دیکھ لی۔ پھر آپ صلی اللہ علیہ وسلم نے فرمایا: ”اے اللہ، کیا میں نے تیرا حُکم پہنچا دیا۔“ آپ نے یہ کلمات تین بارفرمائے۔

Sayidina Abu Humaid Alsaidi RA se riwayat hai keh Rasool Allah SAW ne Azad qabile ke aik shakhs jise Ibn Lutbia kaha jata hai, ko zakat ki vasool par muqarar kiya. Phir jab woh wapis aaya to kehne laga keh yeh tumhari zakat hai aur yeh mera hadiya hai. Is par Rasool Allah SAW ne logon ko khutba irshad farmaya, Allah Ta'ala ki hamd o sana bayan ki, phir farmaya: "Is aamil ka kya haal hai jise hum bhejte hain, woh wapis aata hai to kehta hai keh yeh maal aap ka hai aur yeh maal mujhe hadiya diya gaya hai to woh shakhs apne waldain ke ghar kyun nahi baith jata phir woh dekhe keh use hadiya milta hai ya nahi? Is zaat ki qasam, jis ke hath mein Muhammad SAW ki jaan hai, tum mein se koi bhi aisa maal lai ga to qayamat wale din woh shakhs is maal ko apni gardan par rakhe lai ga. Agar oont hua to woh bulbula raha hoga aur agar gaaye hui to woh dakar rahi hogi aur agar bail hua to woh aawaz nikal raha hoga." Baaz dafa raavi ne sawaar ki jagah tayar ka lafz bola (mani aik hi hai keh aawaz nikalna) phir aap SAW ne apne donon hath uthaye hatta keh hum ne aap ki bagalon ki safedi dekh li. Phir aap SAW ne farmaya: "Aye Allah, kya maine tera hukum pahuncha diya." Aap ne yeh kalmat teen baar farmaye.

حَدَّثَنَا عَبْدُ الْجَبَّارِ بْنُ الْعَلاءِ ، حَدَّثَنَا سُفْيَانُ ، حَدَّثَنَا الزُّهْرِيُّ ، أَخْبَرَنِي عُرْوَةُ ، عَنْ أَبِي حُمَيْدٍ السَّاعِدِيِّ ، أَنّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ اسْتَعْمَلَ رَجُلا مِنَ الأَزْدِ، يُقَالُ لَهُ: ابْنُ اللُّتْبِيَّةِ عَلَى صَدَقَةٍ، فَلَمَّا جَاءَ، قَالَ: هَذَا لَكُمْ، وَهَذَا أُهْدِيَ لِي، فَخَطَبَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ النَّاسَ، فَحَمِدَ اللَّهَ وَأَثْنَى عَلَيْهِ، ثُمَّ قَالَ: " مَا بَالُ الْعَامِلِ نَبْعَثُهُ فَيَجِيءُ، فَيَقُولُ: هَذَا لِي، وَهَذَا أُهْدِيَ إِلَيَّ فَهَلا جَلَسَ فِي بَيْتِ أَبِيهِ وَبَيْتِ أُمِّهِ، فَلْيَنْظُرْ هَلْ تَأْتِيهِ هَدِيَّةٌ أَمْ لا، وَالَّذِي نَفْسُ مُحَمَّدٍ بِيَدِهِ، لا يَأْتِي أَحَدٌ مِنْكُمْ بِشَيْءٍ إِلا طِيفَ بِهِ يَوْمَ الْقِيَامَةِ يَحْمِلُهُ عَلَى عُنُقِهِ إِنْ كَانَ بَعِيرًا لَهُ رُغَاءٌ، أَوْ بَقَرَةً لَهَا خُوَارٌ، أَوْ ثَوْرًا لَهُ ثُوَارٌ، وَرُبَّمَا قَالَ: يَتْعَرُ"، قَالَ: ثُمَّ رَفَعَ يَدَيْهِ حَتَّى رَأَيْنَا عُفْرَتَيْ إِبْطَيْهِ، ثُمَّ قَالَ:" اللَّهُمَّ هَلْ بَلَّغْتُ" ثَلاثًا