7.
The Book of Pilgrimage (Rites of Hajj)
٧-
كِتَابُ الْمَنَاسِكِ
Chapter on the Permissibility of Entering into Ihram Without Specifying Hajj or Umrah, or Without a Specific Intention at the Beginning of Ihram
بَابُ إِبَاحَةِ الْإِحْرَامِ مِنْ غَيْرِ تَسْمِيَةِ حَجٍّ وَلَا عَمْرَةٍ، وَمِنْ غَيْرِ قَصْدِ نِيَّةٍ وَاحِدٍ بِعَيْنِهِ عِنْدَ ابْتِدَاءِ الْإِحْرَامِ
Name | Fame | Rank |
---|---|---|
ibn ‘abbāsin | Abdullah bin Abbas Al-Qurashi | Companion |
mujāhidin | Mujahid ibn Jabr al-Qurashi | Trustworthy Imam in Tafsir and knowledge |
‘abd al-lah bn abī najīḥin | Abdullah ibn Abi Nujayh al-Thaqafi | Trustworthy |
muḥammadin | Ibn Ishaq al-Qurashi | Saduq Mudallis |
‘abd al-‘lá | Abd al-A'la ibn Abd al-A'la al-Qurashi | Thiqah |
al-faḍl bn ya‘qūb al-jazarī | Al-Fadl ibn Yaqub al-Jazari | Saduq (truthful) Hasan al-Hadith |
الأسم | الشهرة | الرتبة |
---|---|---|
ابْنِ عَبَّاسٍ | عبد الله بن العباس القرشي | صحابي |
مُجَاهِدٍ | مجاهد بن جبر القرشي | ثقة إمام في التفسير والعلم |
عَبْدِ اللَّهِ بْنِ أَبِي نَجِيحٍ | عبد الله بن أبي نجيح الثقفي | ثقة |
مُحَمَّدٍ | ابن إسحاق القرشي | صدوق مدلس |
عَبْدُ الأَعْلَى | عبد الأعلى بن عبد الأعلى القرشي | ثقة |
الْفَضْلُ بْنُ يَعْقُوبَ الْجَزَرِيُّ | الفضل بن يعقوب الجزري | صدوق حسن الحديث |
Sahih Ibn Khuzaymah 2620
Narrated Jabir bin 'Abdullah (RA): We assumed Ihram with the Messenger of Allah (ﷺ) for Hajj only, and when we reached Mecca, the Messenger of Allah (ﷺ) performed Tawaf (circumambulation) of the Ka'bah seven times and offered two Rakat of prayer at Maqam-e-Ibrahim. Then he (ﷺ) said, "We will start (the Sa'i) from where Allah started (in the Quran)." So, he (ﷺ) started (the Sa'i) from As-Safa and finished the seventh round at Al-Marwah and thus completed the Sa'i. 'Ali bin Abi Talib (RA) came with the Hady (sacrificial animals) from Yemen. The Prophet (ﷺ) asked (him), "With what intention did you assume Ihram (for which Hajj did you pronounce Talbiyah)?" He replied, "O Allah, I assume Ihram with the same intention as Your Messenger." The Prophet (ﷺ) said, "I have assumed Ihram for Hajj." Then Duraqi narrated the rest of the Hadith. Imam Abu Bakr (may Allah have mercy on him) said that 'Ali (RA) assumed Ihram with the same intention as the Prophet (ﷺ), even though he did not know with what intention the Prophet (ﷺ) had assumed Ihram at the time of assuming it. This is because the Prophet (ﷺ) had assumed Ihram from Dhu'l-Hulayfah, a Miqat (place for assuming Ihram) on the way from Madinah, while 'Ali (RA) was in Yemen at that time, and 'Ali (RA) only found out about the intention of the Prophet (ﷺ) upon reaching Mecca. However, the Prophet (ﷺ) validated 'Ali's Ihram, which he had assumed with the same intention as the Prophet (ﷺ), even though he did not know at the time of assuming Ihram whether the Prophet (ﷺ) had intended Hajj, 'Umrah, or both. The story of Abu Musa Al-Ash'ari (RA) is also related to this issue. When he came to the Prophet (ﷺ) while he was in Al-Batha', the Prophet (ﷺ) said to him, "You have done well (by not bringing your sacrificial animal with you, so perform 'Umrah and end your Ihram)." However, in the end, the Prophet (ﷺ) gave 'Ali (RA) a different order than Abu Musa (RA). He (ﷺ) ordered 'Ali (RA) to remain in his state of Ihram because he had the sacrificial animal with him, so he was not allowed to end his Ihram until the animal was sacrificed (on the 10th of Dhul-Hijjah). And he (ﷺ) ordered Abu Musa (RA) to perform 'Umrah and end his Ihram because he did not have the sacrificial animal with him. I have explained this issue in the book "Al-Kabir."
سیدنا جابر بن عبداللہ رضی اللہ عنہما بیان کرتے ہیں کہ ہم رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم کے ساتھ صرف حج کی نیت سے (مدینہ منوّرہ سے) نکلے حتّیٰ کہ رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم مکّہ مکرّمہ پہنچ گئے تو آپ صلی اللہ علیہ وسلم نے بیت اللہ کے سات چکر لگائے (طواف کیا) اور مقام ابراہیم کے پاس دو رکعات ادا کیں، پھر آپ صلی اللہ علیہ وسلم نے فرمایا: ”ہم بھی (سعی کی) ابتداء اسی سے کریںگے جس سے اللہ تعالیٰ نے (قرآن مجید میں) ابتداء کی ہے۔“ لہٰذا آپ نے صفا پہاڑی سے (سعی کی) ابتدء کی۔ حتّیٰ کہ آخری ساتواں چکّر مروہ پہاڑی پر پہنچ کر ختم کیا اور سعی سے فارغ ہو گئے۔ سیدنا علی بن ابی طالب رضی اللہ عنہ یمن سے آپ کے لئے جانور لیکر حاضر ہوگئے۔ تو رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم نے پوچھا: ”تم نے احرام باندھتے وقت کیا نیت کی تھی۔ (کس حج کا تلبیہ پکارا تھا)“ انہوں نے عرض کی کہ میں نے کہا تھا کہ اے اللہ، میں بھی اسی نیت سے احرام باندھتا ہوں جس نیت سے تیرے رسول نے احرام باندھا ہے۔ آپ صلی اللہ علیہ وسلم نے فرمایا:“ بیشک میں نے حج کا احرام باندھا ہے۔“ پھر جناب دورقی نے بقیہ حدیث بیا ن کی۔ امام ابوبکر رحمه الله فرماتے ہیں کہ سیدنا علی رضی اللہ عنہ نے نبی کریم صلی اللہ علیہ وسلم کے احرام کی طرح احرام باندھا حالانکہ احرام باندھتے وقت سیدنا علی رضی اللہ عنہ کو معلوم نہیں تھا کہ نبی کریم صلی اللہ علیہ وسلم نے کس حج کی نیت کرکے احرام باندھا ہے۔ کیونکہ نبی کریم صلی اللہ علیہ وسلم نے مدینہ منوّرہ کے راستے میں آنے والے میقات ذوالحلیفہ سے احرام باندھا تھا جب کہ سیدنا علی رضی اللہ عنہ اس وقت یمن کی جانب موجود تھے اور سیدنا علی رضی اللہ عنہ کو مکّہ مکرّمہ پہنچ کر آپ سے معلوم ہوا تھا کہ رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم نے کس حج کی نیت سے احرام باندھا ہے۔ لیکن نبی کریم صلی اللہ علیہ وسلم نے سیدنا علی رضی اللہ عنہ کے اسی احرام کو درست قرار دیدیا جو انہوں نے رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم کی نیت پر احرام باندھا تھا حلانکہ احرام باندھے وقت انہیں معلوم نہیں تھا کہ رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم نے حج، عمرے یا ان دونوں کی نیت سے احرام باندھا ہے۔ سیدنا ابوموسیٰ اشعری رضی اللہ عنہ کا قصّہ بھی اس مسئلے کے متعلق ہے۔ جب وہ نبی کریم صلی اللہ علیہ وسلم کی خدمت میں حاضر ہوئے تھے جب کہ آپ بطحاء میں تشریف فرما تھے۔ آپ نے ان سے فرمایا تھا: ”تم نے بہت اچھا کیا ہے (کہ اپنی قربانی ساتھ نہیں لائے اس لئے عمرہ ادا کرکے احرام کھول لو) لیکن آخر میں نبی اکرم صلی اللہ علیہ وسلم نے سیدنا علی رضی اللہ عنہ کو سیدنا ابوموسیٰ رضی اللہ عنہ سے مختلف حُکم دیا۔ آپ صلی اللہ علیہ وسلم نے سیدنا علی رضی اللہ عنہ کو حُکم دیا کہ وہ اپنے احرام میں پابند رہیں کیونکہ ان کے پاس قربانی کا جانور موجود تھا۔ لہٰذا انہیں (10 ذوالحجہ کو) قربانی کا جانور اپنی جگہ پہنچنے تک احرام کھولنے کی اجازت نہ تھی۔ اور آپ نے سیدنا ابوموسیٰ رضی اللہ عنہ کو عمرہ کرکے احرام کھولنے کا حُکم دیا کیونکہ ان کے پاس قربانی کا جانور موجود نہیں تھا۔ میں نے یہ مسئلہ کتاب الکبیر میں بیان کر دیا ہے۔
Sayyiduna Jabir bin Abdullah Radi Allahu Anhuma bayan karte hain keh hum Rasul Allah Sallallahu Alaihi Wasallam ke sath sirf Hajj ki niyat se (Madina Munawwara se) nikle hatta keh Rasul Allah Sallallahu Alaihi Wasallam Makkah Mukarramah pahunche to aap Sallallahu Alaihi Wasallam ne Baitullah ke saat chakkar lagaye (tawaaf kiya) aur Maqaam Ibrahim ke paas do rakat ada kiye, phir aap Sallallahu Alaihi Wasallam ne farmaya: "Hum bhi (sa'ee ki) ibtida isi se karenge jis se Allah Ta'ala ne (Quran Majeed mein) ibtida ki hai." Lihaza aap ne Safa pahari se (sa'ee ki) ibtida ki. Hatta keh aakhri saatwan chakkar Marwah pahari par pahunch kar khatam kiya aur sa'ee se farigh ho gaye. Sayyiduna Ali bin Abi Talib Radi Allahu Anhu Yemen se aap ke liye janwar lekar hazir ho gaye. To Rasul Allah Sallallahu Alaihi Wasallam ne pucha: "Tum ne ehram bandhte waqt kya niyat ki thi. (Kis Hajj ka talbiyah pukara tha)" Unhon ne arz ki keh maine kaha tha keh aye Allah, main bhi usi niyat se ehram bandhta hun jis niyat se tere Rasul ne ehram bandha hai. Aap Sallallahu Alaihi Wasallam ne farmaya: "Beshak maine Hajj ka ehram bandha hai." Phir Janab Durqi ne baqiya hadees bayan ki. Imam Abu Bakr Rahmatullah Alaih farmate hain keh Sayyiduna Ali Radi Allahu Anhu ne Nabi Kareem Sallallahu Alaihi Wasallam ke ehram ki tarah ehram bandha halanke ehram bandhte waqt Sayyiduna Ali Radi Allahu Anhu ko maloom nahin tha keh Nabi Kareem Sallallahu Alaihi Wasallam ne kis Hajj ki niyat karke ehram bandha hai. Kyunki Nabi Kareem Sallallahu Alaihi Wasallam ne Madina Munawwara ke raste mein aane wale miqat Zul Hulaifa se ehram bandha tha jab keh Sayyiduna Ali Radi Allahu Anhu us waqt Yemen ki jaanib maujood the aur Sayyiduna Ali Radi Allahu Anhu ko Makkah Mukarramah pahunch kar aap se maloom hua tha keh Rasul Allah Sallallahu Alaihi Wasallam ne kis Hajj ki niyat se ehram bandha hai. Lekin Nabi Kareem Sallallahu Alaihi Wasallam ne Sayyiduna Ali Radi Allahu Anhu ke usi ehram ko durust qarar diya jo unhon ne Rasul Allah Sallallahu Alaihi Wasallam ki niyat par ehram bandha tha halanke ehram bandhe waqt unhen maloom nahin tha keh Rasul Allah Sallallahu Alaihi Wasallam ne Hajj, Umrah ya in donon ki niyat se ehram bandha hai. Sayyiduna Abu Musa Ash'ari Radi Allahu Anhu ka qissa bhi is masle ke mutalliq hai. Jab woh Nabi Kareem Sallallahu Alaihi Wasallam ki khidmat mein hazir hue the jab keh aap Batha mein tashreef farma the. Aap ne un se farmaya tha: "Tum ne bahut achcha kiya hai (keh apni qurbani sath nahin laaye is liye Umrah ada karke ehram khol lo) lekin aakhir mein Nabi Akram Sallallahu Alaihi Wasallam ne Sayyiduna Ali Radi Allahu Anhu ko Sayyiduna Abu Musa Radi Allahu Anhu se mukhtalif hukm diya. Aap Sallallahu Alaihi Wasallam ne Sayyiduna Ali Radi Allahu Anhu ko hukm diya keh woh apne ehram mein paband rahen kyunki un ke paas qurbani ka janwar maujood tha. Lihaza unhen (10 Zul Hijjah ko) qurbani ka janwar apni jagah pahunchne tak ehram kholne ki ijazat nahin thi. Aur aap ne Sayyiduna Abu Musa Radi Allahu Anhu ko Umrah karke ehram kholne ka hukm diya kyunki un ke paas qurbani ka janwar maujood nahin tha. Maine yeh masla kitab al-Kabir mein bayan kar diya hai.
حَدَّثَنَا يَعْقُوبُ بْنُ إِبْرَاهِيمَ الدَّوْرَقِيُّ ، حَدَّثَنَا ابْنُ أَبِي حَازِمٍ ، أَخْبَرَنِي جَعْفَرُ بْنُ مُحَمَّدٍ ، عَنْ أَبِيهِ ، عَنْ جَابِرِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ ، قَالَ: خَرَجْنَا مَعَ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ لا نَرَى إِلا الْحَجَّ حَتَّى قَدِمَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ مَكَّةَ فَطَافَ بِالْبَيْتِ سَبْعًا، وَصَلَّى خَلْفَ الْمَقَامِ رَكْعَتَيْنِ، ثُمَّ قَالَ: " نَبْدَأُ بِالَّذِي بَدَأَ اللَّهُ بِهِ"، فَبَدَأَ بِالصَّفَا حَتَّى فَرَغَ مِنْ آخِرِ سَبْعَةٍ عَلَى الْمَرْوَةِ، فَجَاءَهُ عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ بِهَدِيَّةٍ مِنَ الْيَمَنِ، فَقَالَ لَهُ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ:" بِمَ أَهْلَلْتَ؟" قَالَ: قُلْتُ: اللَّهُمَّ إِنِّي أُهِلُّ بِمَا أَهَلَّ بِهِ رَسُولُكَ، قَالَ:" فَإِنِّي أَهْلَلْتُ بِالْحَجِّ" ، فَذَكَرَ الدَّوْرَقِيُّ الْحَدِيثَ بِطُولِهِ، قَالَ أَبُو بَكْرٍ: فَقَدْ أَهَلَّ عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ بِمَا أَهَلَّ بِهِ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، وَهُوَ غَيْرُ عَالِمٍ فِي وَقْتِ إِهْلالِهِ مَا الَّذِي بِهِ أَهَلَّ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، لأَنَّ النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ إِنَّمَا كَانَ مُهِلا مِنْ طَرِيقِ الْمَدِينَةِ، وَكَانَ عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ رَحِمَهُ اللَّهُ مِنْ نَاحِيَةِ الْيَمَنِ، وَإِنَّمَا عَلِمَ عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ مَا الَّذِي بِهِ أَهَلَّ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ عِنْدَ اجْتِمَاعِهِمَا بِمَكَّةَ، فَأَجَازَ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ إِهْلالَهُ بِمَا أَهَلَّ بِهِ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، وَهُوَ غَيْرُ عَالِمٍ فِي وَقْتِ إِهْلالِهِ أَهَلَّ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ بِالْحَجِّ أَوْ بِالْعُمْرَةِ أَوْ بِهِمَا جَمِيعًا، وَقِصَّةُ أَبِي مُوسَى الأَشْعَرِيِّ مِنْ هَذَا الْبَابِ لَمَّا قَدِمَ عَلَى النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، وَهُوَ مُنِيخٌ بِالْبَطْحَاءِ، فَقَالَ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ:" قَدْ أَحْسَنْتَ"، غَيْرَ أَنَّ النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فِي الْمُتَعَقَّبِ أَمَرَ عَلِيًّا بِغَيْرِ مَا أَمَرَ بِهِ أَبَا مُوسَى، أَمَرَ عَلِيًّا بِالْمُقَامِ عَلَى إِحْرَامِهِ، إِذْ كَانَ مَعَهُ هَدْيٌ، فَلَمْ يَجِدْ لَهُ الإِحْلالَ إِلَى أَنْ بَلَغَ الْهَدْيَ مَحِلَّهُ، وَأَمَرَ أَبَا مُوسَى بِالإِحْلالِ بِعُمْرَةٍ، إِذْ لَمْ يَكُنْ مَعَهُ هَدْيٌ، وَقَدْ بَيَّنْتُ هَذِهِ الْمَسْأَلَةَ فِي كِتَابِ الْكَبِيرِ