7.
The Book of Pilgrimage (Rites of Hajj)
٧-
كِتَابُ الْمَنَاسِكِ


Chapter on the Concession for Riding Between Safa and Marwah If the One Circumambulating is Harmed by the Crowd

بَابُ الرُّخْصَةِ فِي الرُّكُوبِ بَيْنَ الصَّفَا وَالْمَرْوَةِ إِذَا أُوذِيَ الطَّائِفُ بَيْنَهُمَا بِالِازْدِحَامِ عَلَيْهِ،

Sahih Ibn Khuzaymah 2779

Sayyiduna Abu Tufail (may Allah be pleased with him) reported: I asked Ibn 'Abbas (may Allah be pleased with him), "Tell me about the ruling of performing Sa'i between Safa and Marwah while riding, as your people consider it to be the Sunnah of the Prophet (peace and blessings be upon him)." He replied, "They have spoken the truth (that the Prophet performed Sa'i while riding), but they have erred in saying that it is Sunnah. (The actual event is that) when the Prophet (peace and blessings be upon him) arrived in Makkah, he began performing Sa'i between Safa and Marwah. The people of Makkah came out, even the women, to see him. No one was pushed away from him, nor would they leave him alone. So he called for his mount and rode upon it. If the people had allowed him to perform Sa'i on foot, he would have preferred that." Imam Abu Bakr (may Allah have mercy on him) said regarding Ibn 'Abbas's (may Allah be pleased with him) statement, "They have spoken the truth and they have also erred," that he meant they spoke truthfully in saying that the Prophet (peace and blessings be upon him) performed Sa'i while riding, but they erred in saying that it was a confirmed Sunnah or a Sunnah carrying special virtue. Indeed, it is merely permissible, neither obligatory nor a source of additional reward.

سیدنا ابوطفیل رضی اللہ عنہ بیان کرتے ہیں کہ میں نے سیدنا ابن عباس رضی اللہ عنہما سے عرض کیا کہ مجھے بتائیں کہ صفا اور مروہ کی سعی سوار ہوکر کرنے کا کیا حُکم ہے کیونکہ آپ کی قوم کا خیال ہے کہ یہ سنّت نبوی ہے۔ اُنہوں نے فرمایا کہ انہوں نے سچ کہا ہے (کہ نبی اکرم نے صفا مروہ کی سعی سوار ہو کر کی تھی) اور یہ بات غلط کی ہے کہ یہ سنّت ہے۔ (اصل واقعہ یہ ہے کہ) نبی اکرم صلی اللہ علیہ وسلم مکّہ مکرّمہ تشریف لائے تو صفا اور مروہ کی سعی شروع کی، پس اہلِ مکّہ نکل آئے حتّیٰ کہ عورتیں بھی آپ کی زیارت کے لئے آئیں۔ اور آپ کے پاس سے کسی کو مار کر بٹایا نہیں جاتا تھا اور نہ آ پکو لوگ چھوڑتے تھے۔ چنانچہ آپ نے اپنی سواری منگوائی اور اس پر سوار ہوگئے اور اگر لوگ آپ کو پیدل سعی کرنے دیتے تو آپ کو پیدل سعی کرنا ہی زیادہ پسند تھا۔ امام ابوبکر رحمه الله فرماتے ہیں کہ سیدنا ابن عباس رضی اللہ عنہما کا یہ کہنا کہ انہوں نے سچ کہا ہے اور غلط بیانی بھی کی ہے۔ اس سے اُن کی مراد یہ ہے کہ انہوں نے یہ بات کہی ہے کہ نبی کریم صلی اللہ علیہ وسلم نے صفا مروہ کی سعی سوار ہوکر کی تھی اور ان کی یہ بات غلط ہے کہ یہ سنّت موکدہ یا فضیلت کی حامل سنّت ہے، بیشک یہ تو صرف جواز کے لئے ہے نہ واجب ہے نہ فضیلت کا باعث۔

Sayyidina Abu Tufail Radi Allahu Anhu bayan karte hain ke maine Sayyidina Ibn Abbas Radi Allahu Anhuma se arz kiya ke mujhe bataein ke Safa aur Marwah ki saee savar hokar karne ka kya hukm hai kyunki aap ki qaum ka khayal hai ke yeh sunnat nabvi hai Unhon ne farmaya ke unhon ne sach kaha hai (ke Nabi Akram ne Safa Marwah ki saee savar hokar ki thi) aur yeh baat ghalat ki hai ke yeh sunnat hai (Asal waqea yeh hai ke) Nabi Akram Sallallahu Alaihi Wasallam Makkah Mukarramah tashreef laaye to Safa aur Marwah ki saee shuru ki, pas ahle Makkah nikal aaye hatta ke auraten bhi aap ki ziyarat ke liye aayin aur aap ke pass se kisi ko maar kar bataya nahin jata tha aur na aap ko log chhorte thay Chunache aap ne apni savari mangwaai aur is par savar hogaye aur agar log aap ko paidal saee karne dete to aap ko paidal saee karna hi zyada pasand tha Imam Abubakar Rahmatullah Alaih farmate hain ke Sayyidina Ibn Abbas Radi Allahu Anhuma ka yeh kehna ke unhon ne sach kaha hai aur ghalat bayani bhi ki hai is se un ki muraad yeh hai ke unhon ne yeh baat kahi hai ke Nabi Kareem Sallallahu Alaihi Wasallam ne Safa Marwah ki saee savar hokar ki thi aur un ki yeh baat ghalat hai ke yeh sunnat moakkada ya fazilat ki hamil sunnat hai beshak yeh to sirf jawaaz ke liye hai na wajib hai na fazilat ka baais

حَدَّثَنَا أَبُو بِشْرٍ الْوَاسِطِيُّ ، حَدَّثَنَا خَالِدٌ ، عَنِ الْجُرَيْرِيِّ ، عَنْ أَبِي الطُّفَيْلِ ، قَالَ: قُلْتُ لابْنِ عَبَّاسٍ : أَرَأَيْتَ الرُّكُوبَ بَيْنَ الصَّفَا وَالْمَرْوَةِ؟ قَالَ: قَوْمُكَ يَزْعُمُونَ أَنَّهَا سُنَّةٌ، قَالَ: صَدَقُوا وَكَذَبُوا،" جَاءَ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ إِلَى مَكَّةَ فَجَعَلَ يَطُوفُ بَيْنَ الصَّفَا وَالْمَرْوَةِ، فَخَرَجَ أَهْلُ مَكَّةَ حَتَّى خَرَجَ النِّسَاءُ، وَكَانَ لا يَضْرِبُ أَحَدًا عِنْدَهُ وَلا يَدَعُونَهُ فَدَعَا بِرَاحِلَتِهِ فَرَكِبَ، وَلَوْ يُتْرَكُ لَكَانَ الْمَشْيُ أَحَبَّ إِلَيْهِ" ، قَالَ أَبُو بَكْرٍ: قَوْلُ ابْنِ عَبَّاسٍ: صَدَقُوا وَكَذَبُوا يُرِيدُ صَدَقُوا أَنَّ النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَدْ رَكِبَ بَيْنَهُمَا، وَكَذَبُوا بِقَوْلِ إِنَّهُ لَيْسَ بِسُنَّةٍ وَاجِبَةٍ، وَلا فَضِيلَةٍ، وَإِنَّمَا هِيَ إِبَاحَةٌ لا حَتْمٌ، وَلا فَضِيلَةٌ