7.
The Book of Pilgrimage (Rites of Hajj)
٧-
كِتَابُ الْمَنَاسِكِ


Chapter on the Permission for Umrah on Animals Dedicated in the Way of Allah.

بَابُ الرُّخْصَةِ فِي الْعُمْرَةِ عَلَى الدَّوَابِّ الْمُحْبَسَةِ فِي سَبِيلِ اللَّهِ

Sahih Ibn Khuzaymah 3075

Abu Bakr ibn Abdur Rahman ibn Harith reported that Marwan sent a person to Umm Ma'qil, may Allah be pleased with her, to inquire about this hadith. She narrated that her husband dedicated a camel for Jihad in the cause of Allah. When Umm Ma'qil, may Allah be pleased with her, intended to perform Hajj, she asked her husband for the camel for the journey. Her husband refused to give her the camel, so Umm Ma'qil, may Allah be pleased with her, went to the Messenger of Allah, peace and blessings be upon him, and informed him of the matter. The Prophet, peace and blessings be upon him, ordered her husband to give her the camel and said, "Hajj and Umrah are also included in the cause of Allah, and indeed, Umrah performed in Ramadan is equal to Hajj or sufficient for Hajj." Imam Abu Bakr, may Allah have mercy on him, said, "In my opinion, this narration is evidence against the view of the one who says that if someone dedicates something in the cause of Allah and then keeps it in his possession and use, then this dedication is not valid. This is because the Prophet, peace and blessings be upon him, allowed Abu Ma'qil, may Allah be pleased with him, to keep his camel dedicated in the cause of Allah and not remove it from his personal possession." And this narration is evidence for the correctness of Imam Shafi'i's, may Allah have mercy on him, school of thought that dedication is completed by verbal pronouncement, even if the dedicator does not remove the dedicated item from his possession and use.


Grade: Sahih

جناب ابوبکر بن عبدالرحمٰن بن حارث بیان کرتے ہیں کہ مروان نے سیدہ ام معقل رضی اللہ عنہا کی خدمت میں ایک شخص کو یہ حدیث پوچھنے کے لئے بھیجا تو اُنھوں نے بیان کیا کہ ان کے خاوند نے ایک اونٹ جہاد فی سبیل اللہ کے لئے وقف کردیا اور سیدہ ام معقل رضی اللہ عنہا نے عمرہ کرنے کا ارادہ کیا تو اپنے خاوند سے وہ اونٹ سفر کے لئے مانگا۔ خاوند نے انھیں اونٹ دینے سے انکار کردیا، چنانچہ سیدہ ام معقل رضی اللہ عنہا رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم کے پاس آئیں اور آپ کو یہ بات بتائی۔ نبی کریم صلی اللہ علیہ وسلم نے اُن کے خاوند کو اونٹ دینے کا حُکم دیا اور فرمایا: ”حج اور عمرہ بھی فی سبیل اللہ میں شامل ہے اور بیشک رمضان المبارک میں کیا ہوا عمرہ حج کے برابر ہے یا حج سے کافی ہے۔“ امام ابوبکر رحمه الله فرماتے ہیں کہ میرے نزدیک یہ روایت اس شخص کے موقف کے خلاف دلیل ہے جو کہتا ہے کہ جس نے کوئی چیز اللہ کی راہ میں وقف کی اور پھر اسے اپنے قبضے اور استعمال میں رکھا تو یہ وقف جائز نہیں ہے۔ حالانکہ نبی کریم صلی اللہ علیہ وسلم نے سیدنا ابو معقل رضی اللہ عنہ کو اجازت دی ہے کہ وہ اپنے اونٹ کو فی سبیل اللہ وقف کردیں اور اپنے ذاتی تصرف سے بھی نہ نکالیں۔ اور یہ روایت امام شافعی رحمه الله کے مذہب کے صحیح ہونے کی دلیل ہے کہ وقف زبان کے اقرار سے مکمّل ہوجاتا ہے اگرچہ وقف کرنے والا اس چیز کو اپنے قبضے اور تصرف سے نہ بھی نکالے۔

Janab Abubakar bin Abdur Rahman bin Haris bayan karte hain ki Marwan ne Sayyida Umm Maqil Radi Allahu Anha ki khidmat mein ek shakhs ko yeh hadees poochhne ke liye bheja to unhon ne bayan kiya ki unke khaawind ne ek unt jihad fi sabeelillah ke liye waqf kar diya aur Sayyida Umm Maqil Radi Allahu Anha ne umrah karne ka irada kiya to apne khaawind se woh unt safar ke liye maanga. Khaawind ne unhen unt dene se inkaar kar diya, chunanche Sayyida Umm Maqil Radi Allahu Anha Rasul Allah Sallallahu Alaihi Wasallam ke paas aayin aur aapko yeh baat batai. Nabi Kareem Sallallahu Alaihi Wasallam ne unke khaawind ko unt dene ka hukum diya aur farmaya: "Hajj aur umrah bhi fi sabeelillah mein shamil hai aur beshak Ramzan ul Mubarak mein kiya hua umrah Hajj ke barabar hai ya Hajj se kaafi hai." Imam Abu Bakr Rahmatullah Alaih farmate hain ki mere nazdeek yeh riwayat us shakhs ke mauqif ke khilaf daleel hai jo kehta hai ki jis ne koi cheez Allah ki raah mein waqf ki aur phir use apne qabze aur istemal mein rakha to yeh waqf jaiz nahi hai. Halan ki Nabi Kareem Sallallahu Alaihi Wasallam ne Sayyiduna Abu Maqil Radi Allahu Anhu ko ijazat di hai ki woh apne unt ko fi sabeelillah waqf kar den aur apne zaati tasurruf se bhi na nikalen. Aur yeh riwayat Imam Shafai Rahmatullah Alaih ke mazhab ke sahi hone ki daleel hai ki waqf zaban ke iqrar se mukmmal ho jata hai agarche waqf karne wala us cheez ko apne qabze aur tasurruf se na bhi nikale.

حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ بَشَّارٍ ، حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ جَعْفَرٍ ، حَدَّثَنَا شُعْبَةُ ، عَنْ إِبْرَاهِيمَ بْنِ مُهَاجِرٍ ، عَنْ أَبِي بَكْرِ بْنِ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ الْحَارِثِ ، قَالَ: أَرْسَلَ مَرْوَانُ إِلَى أُمِّ مَعْقِلٍ مَنْ يَسْأَلُهَا عَنْ هَذَا الْحَدِيثِ، فَحَدَّثَتْ أَنَّ زَوْجَهَا جَعَلَ بَكْرًا فِي سَبِيلِ اللَّهِ، وَأَنَّهَا أَرَادَتِ الْعُمْرَةَ، فَسَأَلَتْ زَوْجَهَا الْبَكْرَ، فَأَبَى عَلَيْهَا، فَأَتَتْ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، فَذَكَرَتْ ذَلِكَ لَهُ، فَأَمَرَهُ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ أَنْ يُعْطِيَهَا، وَقَالَ:" إِنَّ الْحَجَّ وَالْعُمْرَةَ مِنْ سُبُلِ اللَّهِ، وَأَنَّ عُمْرَةً فِي رَمَضَانَ تَعْدِلُ حَجَّةً أَوْ تُجْزِئُ حَجَّةً" ، قَالَ أَبُو بَكْرٍ: هَذَا الْخَبَرُ عِنْدِي دَالٌ عَلَى ضِدِّ قَوْلِ مَنْ زَعَمَ أَنَّ مَنْ حَبَسَ شَيْئًا فِي سَبِيلٍ مِنْ سُبُلِ الْخَيْرِ، فَلَمْ يُخْرِجْهُ مِنْ يَدِهِ أَنَّ الْحَبْسَ غَيْرُ جَائِزٍ، وَالنَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَدْ أَجَازَ لأَبِي مَعْقِلٍ تَسْبِيلَ الْبَكْرِ مِنْ غَيْرِ أَنْ يُخْرِجَهُ مِنْ يَدِهِ، وَهَذَا الْخَبَرُ يَدُلُّ عَلَى صِحَّةِ قَوْلِ الْمُطَّلِبِيِّ: إِنَّ الْحَبْسَ يَتِمُّ بِالْكَلامِ، وَإِنْ لَمْ يُخْرِجْهُ الْمُحْبِسُ مِنْ يَدِهِ