2.
The Book of Prayer
٢-
كِتَابُ الصَّلَاةِ


Chapter on the Clarification of the Fajr by Which the Morning Prayer Is Permissible After Its Appearance.

بَابُ ذِكْرِ بَيَانِ الْفَجْرِ الَّذِي يَجُوزُ صَلَاةُ الصُّبْحِ بَعْدَ طُلُوعِهِ،

NameFameRank
ibn ‘abbāsin Abdullah bin Abbas Al-Qurashi Companion
‘aṭā’in Ata' ibn Abi Rabah al-Qurashi Trustworthy, Content, Argument, Imam, Great Scholar
ibn jurayjin Ibn Juraij al-Makki Trustworthy
sufyān Sufyan al-Thawri Trustworthy Hadith scholar, Jurist, Imam, Hadith expert, and he may have concealed the identity of some narrators
abū aḥmad al-zubayrī Muhammad ibn Abdullah al-Zubayri Trustworthy, Upright, may err in Thawri's Hadiths
muḥammad bn ‘alīin bn miḥrz Muhammad ibn Ali al-Baghdadi Trustworthy

Sahih Ibn Khuzaymah 356

It is narrated on the authority of Sayyiduna Ibn 'Abbas (may Allah be pleased with him) that the Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) said: "There are two Fajrs (dawns): one Fajr in which it becomes unlawful to eat (for a fasting person) and it becomes permissible to offer Salah (prayer). And there is a Fajr in which it is unlawful to offer Fajr prayer while it is permissible to eat." Imam Abu Bakr (may Allah have mercy on him) said that in this Hadith, there is evidence that it is not permissible to offer the obligatory prayer before its time. Imam Abu Bakr (may Allah have mercy on him) said that your (peace and blessings of Allah be upon him) statement: "One Fajr is that in which it becomes unlawful to eat." Your (peace and blessings of Allah be upon him) intention is the fasting person. And in this, offering prayer becomes permissible. Your (peace and blessings of Allah be upon him) intention is the Fajr prayer. And there is a Fajr in which offering prayer is unlawful. Your (peace and blessings of Allah be upon him) intention is the Fajr prayer because when the first Fajr (false dawn) rises, it is not permissible to offer Fajr prayer at that time because the first Fajr rises during the night. Your (peace and blessings of Allah be upon him) intention is not that the voluntary prayer cannot be offered at that time. Your (peace and blessings of Allah be upon him) statement: "And in this, eating is permissible." Your intention is the person who wants to fast, they can eat. Imam Abu Bakr (may Allah have mercy on him) said that no one in the world has narrated this narration as Marfu' (directly attributed to the Prophet) except Abu Ahmad Zubayri.


Grade: Sahih

سیدنا ابن عباس رضی اللہ عنہما سے روایت ہے کہ رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم نے فرمایا: ”فجر دو قسم کی ہے، ایک فجر وہ ہے کہ (روزے دار کے لئے) اس میں کھانا کھانا حرام ہوجاتا ہے اور نماز ادا کرنا حلال ہوتا ہے۔ ایک وہ فجر ہے کہ اس میں نماز فجر ادا کرنا حرام ہوتا ہے جبکہ کھانا کھانا حلال ہوتا ہے۔“ امام ابوبکر رحمہ اﷲ فرماتے ہیں کہ اس حدیث میں اس بات کی دلیل ہے کہ فرض نماز اُس کے وقت ہونے سے قبل ادا کرنا جائز نہیں ہے۔ اما م ابوبکر رحمہ اللہ فرماتے ہیں کہ آپ صلی اللہ علیہ وسلم کا فرمان: ”ایک فجر وہ ہے کہ اس میں کھا نا کھانا حرام ہوتا ہے۔“ آپ صلی اللہ علیہ وسلم کی مراد روزہ دارہے۔ اور اس میں نماز کا ادا کرنا حلال ہوتا ہے۔ آپ صلی اللہ علیہ وسلم کی مراد نماز فجر ہے اور ایک فجر وہ ہے جس میں نماز پڑھنا حرام ہوتا ہے۔ آپ صلی اللہ علیہ وسلم کی مراد نماز فجر ہے۔ کیونکہ جب فجر اول طلوع ہوتی ہے تو اُس وقت نماز فجر ادا کرنا جائز نہیں کیونکہ فجر اوّل رات کے وقت طلوع ہوتی ہے۔ آپ صلی اللہ علیہ وسلم کا مقصد یہ نہیں کہ اُس وقت نفلی نماز ادا نہیں کی جاسکتی۔ آپ صلی اللہ علیہ وسلم کا یہ فرمان ”اور اس میں کھانا کھانا حلال ہوتا ہے۔“ آپ کی مراد وہ شخص ہے جو روزہ رکھنا چاہتا ہو تو وہ کھانا کھا سکتا ہے۔ امام ابوبکر رحمہ اللہ کہتے ہیں کہ اس روایت کو دنیا میں ابواحمد زبیری کے سوا کسی نے مرفوع بیان نہیں کیا۔

Sayyidna Ibn Abbas Radi Allahu Anhuma se riwayat hai ki Rasul Allah Sallallahu Alaihi Wasallam ne farmaya: "Fajr do qisam ki hai, ek fajr woh hai ke (rozedar ke liye) is mein khana khana haram hojata hai aur namaz ada karna halal hota hai. Ek woh fajr hai ke is mein namaz fajr ada karna haram hota hai jabke khana khana halal hota hai." Imam Abu Bakr Rahmatullah Alaih farmate hain ki is hadees mein is baat ki daleel hai ki farz namaz us ke waqt hone se pehle ada karna jaiz nahi hai. Ama M Abu Bakr Rahmatullah Alaih farmate hain ki aap Sallallahu Alaihi Wasallam ka farman: "Ek fajr woh hai ke is mein kha na khana haram hota hai." Aap Sallallahu Alaihi Wasallam ki murad rozedar hai. Aur is mein namaz ka ada karna halal hota hai. Aap Sallallahu Alaihi Wasallam ki murad namaz fajr hai aur ek fajr woh hai jis mein namaz parhna haram hota hai. Aap Sallallahu Alaihi Wasallam ki murad namaz fajr hai. Kyunki jab fajr awwal talu hoti hai to us waqt namaz fajr ada karna jaiz nahi kyunki fajr awwal raat ke waqt talu hoti hai. Aap Sallallahu Alaihi Wasallam ka maqsad yeh nahi ki us waqt nafli namaz ada nahi ki ja sakti. Aap Sallallahu Alaihi Wasallam ka yeh farman "Aur is mein khana khana halal hota hai." Aap ki murad woh shakhs hai jo roza rakhna chahta ho to woh khana kha sakta hai. Imam Abu Bakr Rahmatullah Alaih kahte hain ki is riwayat ko duniya mein Ab Ahmad Zubayri ke siwa kisi ne marfu بیان nahi kiya.

نا مُحَمَّدُ بْنُ عَلِيٍّ بنِ مِحْرز ، أَصْلُهُ بَغْدَاديٌّ بِالْفُسْطَاط نا أَبُو أَحْمَدَ الزُّبَيْرِيُّ ، نا سُفْيَانُ ، عَنِ ابْنِ جُرَيْجٍ ، عَنْ عَطَاءٍ ، عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ ، أَنّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ: " الْفَجْرُ فَجْرَانِ، فَجَرٌ يَحْرُمُ فِيهِ الطَّعَامُ وَيَحِلُّ فِيهِ الصَّلاةُ، وَفَجَرٌ يَحْرُمُ فِيهِ الصَّلاةُ وَيَحِلُّ فِيهِ الطَّعَامُ" . قَالَ أَبُو بَكْرٍ: فِي هَذَا الْخَبَرِ دَلالَةٌ عَلَى أَنَّ صَلاةَ الْفَرْضِ لا يَجُوزُ أَدَاؤُهَا قَبْلَ دُخُولِ وَقْتِهَا، قَالَ أَبُو بَكْرٍ: قَوْلُهُ:" فَجَرٌ يَحْرُمُ فِيهِ الطَّعَامُ": يُرِيدُ عَلَى الصَّائِمِ، وَيَحِلُّ فِيهِ الصَّلاةُ، يُرِيدُ صَلاةَ الصُّبْحِ،" وَفَجَرٌ يَحْرُمُ فِيهِ الصَّلاةُ": يُرِيدُ صَلاةَ الصُّبْحِ إِذَا طَلَعَ الْفَجْرُ الأَوَّلُ لَمْ يَحِلَّ أَنْ يُصَلَّى فِي ذَلِكَ الْوَقْتِ صَلاةُ الصُّبْحِ، لأَنَّ الْفَجْرَ الأَوَّلَ يَكُونُ بِاللَّيْلِ، وَلَمْ يَرِدْ أَنَّهُ لا يَجُوزُ أَنْ يُتَطَوَّعَ بِالصَّلاةِ بَعْدَ طُلُوعِ الْفَجْرِ الأَوَّلِ، وَقَوْلُهُ:" وَيَحِلُّ فِيهِ الطَّعَامُ": يُرِيدُ لِمَنْ يُرِيدُ الصِّيَامَ، قَالَ أَبُو بَكْرٍ: لَمْ يَرْفَعْهُ فِي الدُّنْيَا غَيْرُ أَبِي أَحْمَدَ الزُّبَيْرِيِّ