2.
The Book of Prayer
٢-
كِتَابُ الصَّلَاةِ


Chapter on Repetition in the Adhan Along with the Repetition in the Iqama.

بَابُ التَّرْجِيعِ فِي الْأَذَانِ مَعَ تَثْنِيَةِ الْإِقَامَةِ،

Sahih Ibn Khuzaymah 384

Jarir narrated from A'mash, who narrated it from Amr ibn Murrah, who said that Abdur Rahman ibn Abi Layla narrated a portion of this tradition from a man. What I mean are these words: "The prayer went through three phases." He did not mention the names of Sayyiduna Abdullah ibn Zayd and Sayyiduna Muadh, may Allah be pleased with them. Ibn Fudayl narrated this tradition, and Abdur Rahman ibn Abi Layla said, "The prayer had to go through three changes, and the fasts also had to go through three stages." Then he narrated the complete hadith. But he did not mention Sayyiduna Abdullah ibn Zayd, Sayyiduna Muadh, may Allah be pleased with them, or any other Companion, nor did he say "Hadathana As'haabuna" or "An Rajul". Imam Abu Bakr, may Allah have mercy on him, said that this is the hadith of the Iraqis from Sayyiduna Abdullah ibn Zayd, may Allah be pleased with him, from which they argue for the doubling of the Adhan and Iqamah. However, their chains of narration are mixed up, as I have explained. Abdur Rahman ibn Abi Layla did not hear from Sayyiduna Muadh ibn Jabal, may Allah be pleased with him, nor did he hear from Sayyiduna Abdullah ibn Zayd ibn Abd Rabah, the owner of the Adhan. Therefore, it is not permissible to argue based on unverified narrations in comparison to what is authentically proven. I will explain this complete issue in the book of Salat in Musnad Kabir, not in Musnad Mukhtasar.


Grade: Sahih

جریر نے اعمش سے، اُنہوں نے عمرو بن مرہ سے یہ روایت بیان کی تو کہا کہ عبدالرحمان بن ابی لیلیٰ نے ایک آدمی سے اس روایت کا کچھ حصّہ روایت کیا، میری مراد یہ کلمات ہیں کہ نماز تین مراحل سے گزری۔ اُنہوں نے سیدنا عبداللہ بن زید اور سیدنا معاذ رضی اللہ عنہما کا نام نہیں لیا۔ ابن فضیل نے یہ روایت بیان کی تو عبدالرحمان بن ابی لیلیٰ نے کہا، نماز کو تین دفعہ تبدیلیوں سے گزرنا پڑا اور روزوں کو بھی تین مراحل سے گزرنا پڑا۔ پھر مکمّل حدیث بیان کی۔ لیکن سیدنا عبداللہ بن زید سیدنا معاذ رضی اللہ عنہم یا کسی اور صحابی کا ذکر نہیں کیا اور نہ «‏‏‏‏حدثنا اصحابنا» ‏‏‏‏ کہا اور نہ «‏‏‏‏عن رجل» ‏‏‏‏ کہا۔ امام ابوبکر رحمہ اللہ کہتے ہیں کہ سیدنا عبد اللہ بن زید رضی اللہ عنہ سے عراقیوں کی یہ وہ حدیث ہے کہ جس سے وہ اذان اور اقامت کے دوہرے ہونے پر استدلال کرتے ہیں۔ حالانکہ ان کی اسانید خلط ملط ہیں جیسا کہ میں نے بیان کیا ہے۔ عبدالرحمٰن بن ابی لیلیٰ نے سیدنا معاذ بن جبل رضی اللہ عنہ سے نہیں سنا اور نہ سیدنا عبداللہ بن زید بن عبدربہ صاحب اذان سے سنا ہے لہٰذا صحیح ثابت کے مقابلے میں غیر ثابت روایات سے استدالال کرنا جائز نہیں ہے، میں عنقریب یہ مکمّل مسئلہ مسند کبیر کی کتاب الصلاۃ میں بیان کردوں گا، مسند مختصر میں نہیں۔

Jareer ne Aamash se, unhon ne Amr bin Murrah se yeh riwayat bayan ki to kaha ke Abdul Rahman bin Abi Layla ne ek aadmi se is riwayat ka kuch hissa riwayat kiya, meri muraad yeh kalmaat hain ke namaz teen marahil se guzri. Unhon ne Sayyiduna Abdullah bin Zaid aur Sayyiduna Muaz Radi Allahu anhuma ka naam nahin liya. Ibn Fazil ne yeh riwayat bayan ki to Abdul Rahman bin Abi Layla ne kaha, namaz ko teen dafa tabdeelun se guzarna pada aur rozon ko bhi teen marahil se guzarna pada. Phir mukammal hadees bayan ki. Lekin Sayyiduna Abdullah bin Zaid Sayyiduna Muaz Radi Allahu anhum ya kisi aur Sahabi ka zikr nahin kiya aur na «‏‏‏‏Hadisna Ashabuna‏‏‏‏» kaha aur na «‏‏‏‏An Rajul‏‏‏‏» kaha. Imam Abu Bakr Rahmatullah Alaih kehte hain ke Sayyiduna Abdullah bin Zaid Radi Allahu anhu se Iraqiyon ki yeh woh hadees hai ke jis se woh azaan aur iqamat ke dohre hone par istadlaal karte hain. Halaanke un ki isnaad khalt milt hain jaisa ke maine bayan kiya hai. Abdul Rahman bin Abi Layla ne Sayyiduna Muaz bin Jabal Radi Allahu anhu se nahin suna aur na Sayyiduna Abdullah bin Zaid bin Arbad Saheb Azaan se suna hai lahaza sahih sabit ke muqabale mein ghair sabit riwayaton se istadlaal karna jaiz nahin hai, main anqareeb yeh mukammal masla Musnad Kabeer ki kitaabus-salaah mein bayan karun ga, Musnad Mukhtasar mein nahin.

وَرَوَاهُ جَرِيرٌ، عَنِ الْأَعْمَشِ، عَنْ عَمْرِو بْنِ مُرَّةَ، فَقَالَ: عَنْ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ أَبِي لَيْلَى، عَنْ رَجُلٍ، بَعْضُ هَذَا الْخَبَرِ - أَعِنِّي قَوْلَهُ: «أُحِيلَتِ الصَّلَاةُ ثَلَاثَةَ أَحْوَالٍ»  وَلَمْ يَذْكُرْ عَبْدَ اللَّهِ بْنَ زَيْدٍ، وَلَا مُعَاذًا. ناه يُوسُفُ بْنُ مُوسَى، نا جَرِيرٌ، عَنِ الْأَعْمَشِ، وَرَوَاهُ ابْنُ فُضَيْلٍ، عَنِ الْأَعْمَشِ، عَنْ عَمْرِو بْنِ مُرَّةَ، عَنْ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ أَبِي لَيْلَى قَالَ: أُحِيلَتِ الصَّلَاةُ ثَلَاثَةَ أَحْوَالٍ، وَأُحِيلَ الصَّوْمُ ثَلَاثَةَ أَحْوَالٍ، فَذَكَرَ الْحَدِيثَ بِطُولِهِ، وَلَمْ يَذْكُرْ عَبْدَ اللَّهِ بْنَ زَيْدٍ، وَلَا مُعَاذَ بْنَ جَبَلٍ، وَلَا أَحَدًا مِنْ أَصْحَابِ النَّبِيِّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، وَلَا قَالَ: حَدَّثَنَا أَصْحَابُنَا، وَلَمْ يَقُلْ أَيْضًا: عَنْ رَجُلٍ. ناه هَارُونُ بْنُ إِسْحَاقَ الْهَمْدَانِيُّ، نا ابْنُ فُضَيْلٍ، عَنِ الْأَعْمَشِ. قَالَ أَبُو بَكْرٍ: فهَذَا خَبَرُ الْعِرَاقِيِّينَ الَّذِينَ احْتَجُّوا بِهِ، عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ زَيْدٍ فِي تَثْنِيَةِ الْأَذَانِ وَالْإِقَامَةِ، وَفِي أَسَانِيدِهِمْ مِنَ التَّخْلِيطِ مَا بَيَّنْتُهُ، وَعَبْدُ الرَّحْمَنِ بْنُ أَبِي لَيْلَى لَمْ يَسْمَعْ مِنْ مُعَاذِ بْنِ جَبَلٍ، وَلَا مِنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ زَيْدِ بْنِ عَبْدِ رَبِّهِ صَاحِبِ الْأَذَانِ، فَغَيْرُ جَايِزٍ أَنْ يُحْتَجَّ بِخَبَرٍ غَيْرِ ثَابِتٍ عَلَى أَخْبَارٍ ثَابِتَةٍ، وَسَأُبَيِّنُ هَذِهِ الْمَسْأَلَةَ بِتَمَامِهَا فِي كِتَابِ الصَّلَاةِ «الْمُسْنَدُ الْكَبِيرُ»  لَا «الْمُخْتَصَرُ»