2.
The Book of Prayer
٢-
كِتَابُ الصَّلَاةِ
Chapter on the virtue of praising Allah, glorifying Him, and declaring His greatness with a large number of Allah’s creations or other than His creations.
بَابُ فَضْلِ التَّحْمِيدِ وَالتَّسْبِيحِ وَالتَّكْبِيرِ يُوصَفُ بِالْعَدَدِ الْكَثِيرِ مِنْ خَلْقِ اللَّهِ أَوْ غَيْرِ خَلْقِهِ.
Name | Fame | Rank |
---|---|---|
juwayriyah bint al-ḥārith | Juwayriyya bint al-Harith al-Khuza'iyyah | Companion |
ibn ‘abbāsin | Abdullah bin Abbas Al-Qurashi | Companion |
kuraybin | Karib bin Abi Muslim al-Qurashi | Trustworthy |
muḥammad bn ‘abd al-raḥman | Muhammad ibn Abd al-Rahman al-Qurashi | Trustworthy |
sufyān | Sufyan bin `Uyainah Al-Hilali | Trustworthy Hadith Scholar |
‘abd al-jabbār bn al-‘alā’ | Abd al-Jabbar ibn al-'Ala' al-'Attar | Saduq Hasan al-Hadith |
sufyān bn ‘uyaynah | Sufyan bin `Uyainah Al-Hilali | Trustworthy Hadith Scholar |
ibn ‘abbāsin | Abdullah bin Abbas Al-Qurashi | Companion |
yaḥyá bn ḥakīmin | Yahya ibn Hakim al-Muqawwim | Trustworthy, Hafiz, Musannif |
الأسم | الشهرة | الرتبة |
---|---|---|
جُوَيْرِيَةُ بِنْتُ الْحَارِثِ | جويرية بنت الحارث الخزاعية | صحابي |
ابْنِ عَبَّاسٍ | عبد الله بن العباس القرشي | صحابي |
كُرَيْبٍ | كريب بن أبي مسلم القرشي | ثقة |
مُحَمَّدِ بْنِ عَبْدِ الرَّحْمَنِ | محمد بن عبد الرحمن القرشي | ثقة |
سُفْيَانُ | سفيان بن عيينة الهلالي | ثقة حافظ حجة |
عَبْدُ الْجَبَّارِ بْنُ الْعَلاءِ | عبد الجبار بن العلاء العطار | صدوق حسن الحديث |
سُفْيَانُ بْنُ عُيَيْنَةَ | سفيان بن عيينة الهلالي | ثقة حافظ حجة |
ابْنِ عَبَّاسٍ | عبد الله بن العباس القرشي | صحابي |
يَحْيَى بْنُ حَكِيمٍ | يحيى بن حكيم المقوم | ثقة حافظ مصنف |
Sahih Ibn Khuzaymah 753
Narrated by Sayyidah Juwairiyah bint al-Harith (may Allah be pleased with her), that her name was Barrah. The Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) changed her name to Juwairiyah and he (peace and blessings of Allah be upon him) liked it to be said: “You came out from Barrah (goodness).” She said: The Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) went out while I was in my prayer place (sitting in remembrance of Allah). Then he (peace and blessings of Allah be upon him) came back after the sun had risen, while I was still sitting in my prayer place (in remembrance of Allah). He (peace and blessings of Allah be upon him) asked: “Have you been sitting in your prayer place continuously since I left?” I replied: Yes. He (peace and blessings of Allah be upon him) said: “I recited just four words three times after I left (for you). If they were weighed against all your remembrance (of Allah), they would outweigh them. (And they are): «سُبْحـانَ اللهِ وَبِحَمْـدِهِ عَدَدَ خَلْـقِه، وَرِضـا نَفْسِـه، وَزِنَـةَ عَـرْشِـه، وَمِـدادَ كَلِمـاتِـه» “Glory be to Allah, and praise be to Him, the number of His creation, and to the extent of His pleasure, and to the weight of His Throne, and to the extent of the ink of His words.” This is the narration of Yahya bin Hakim. In the narration of Abdul Jabbar, Ibn Abbas (may Allah be pleased with him) reported from the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) that when he (peace and blessings of Allah be upon him) went out for the Fajr prayer, Sayyidah Juwairiyah (may Allah be pleased with her) was sitting in the mosque. Then he narrated the rest of the hadith and did not mention the previous words.
Grade: Sahih
سیدنا ابن عباس رضی اللہ عنہما بیان کرتے ہیں کہ سیدہ جویریہ بنت حارث رضی اللہ عنہا نے بیان کیا، اُن کا نام برہ تھا۔ نبی اکرم صلی اللہ علیہ وسلم نے ان کا نام تبدیل کر کے جویریہ نام رکھا اور آپ صلی اللہ علیہ وسلم یہ بات پسند کرتے تھے کہ کہا جائے۔ آپ برہ (نیکی) کے ہاں سے نکلے ہیں۔ وہ فرماتی ہیں کہ نبی اکرم صلی اللہ علیہ وسلم باہر تشریف لے گئے جبکہ میں اپنی نماز گاہ میں (بیٹھی ذکر کر رہی) تھی۔ پھر آپ صلی اللہ علیہ وسلم دن چڑھے واپس تشریف لائے جبکہ میں ابھی تک جائے نماز ہی میں بیٹھی (ذکرکر رہی) تھی۔ آپ صلی اللہ علیہ وسلم نے پوچھا: ”جب سے میں گیا ہوں تم (اس جگہ) اپنی نمازگاہ میں مسلسل بیٹھی ہوئی ہو؟“ میں نے جواب دیا کہ جی ہاں۔ آپ صلی اللہ علیہ وسلم نے فرمایا: ”میں نے (تیرے پاس جانے کے بعد) صرف چار کلمات تین مرتبہ پڑھے ہیں۔ اگر ان کا وزن تیرے سارے ذکر کے ساتھ کیا جائے تو وہ ان پر بھاری ہوں گے۔ (وہ کلمات یہ ہیں)، «سُبْحـانَ اللهِ وَبِحَمْـدِهِ عَدَدَ خَلْـقِه، وَرِضـا نَفْسِـه، وَزِنَـةَ عَـرْشِـه، وَمِـدادَ كَلِمـاتِـه» ”میں اللہ تعالیٰ کی پاکی اور حمد و ثنا اس کی مخلوق کی تعداد کے برابر بیان کرتا ہوں۔ اور اٗس کے نفس کی رضا اور خوشنودی کے برابر، اور اُس کے عرش کے وزن کے برابر اور اُس کے کلمات کی سیاہی کے برابر۔“ یہ یحییٰ بن حکیم کی روایت ہے۔ عبدالجبار کی روایت میں ہے کہ سیدنا ابن عباس رضی اللہ عنہما نبی اکرم صلی اللہ علیہ وسلم سے روایت کرتے ہیں کہ جب آپ صلی اللہ علیہ وسلم صبح کی نماز کے لئے تشریف لے گئے تو سیدہ جویریہ رضی اللہ عنہا مسجد میں بیٹھی ہوئی تھیں۔ پھر باقی حدیث بیان کی اور اس سے پہلے والا کلام ذکر نہیں کیا۔
Sayyidna Ibn Abbas Radi Allahu Anhuma bayan karte hain keh Sayyida Juwairiyah bint Harith Radi Allahu Anha ne bayan kiya, un ka naam Barrah tha. Nabi Akram Sallallahu Alaihi Wasallam ne un ka naam tabdeel kar ke Juwairiyah naam rakha aur Aap Sallallahu Alaihi Wasallam yeh baat pasand karte thay keh kaha jaye. Aap Barrah (neki) ke haan se nikle hain. Woh farmai hain keh Nabi Akram Sallallahu Alaihi Wasallam bahar tashreef le gaye jabke main apni namaz gah mein (bethi zikr kar rahi) thi. Phir Aap Sallallahu Alaihi Wasallam din chadhe wapas tashreef laye jabke main abhi tak jaye namaz hi mein bethi (zikr kar rahi) thi. Aap Sallallahu Alaihi Wasallam ne poocha: "Jab se main gaya hun tum (is jagah) apni namaz gah mein musalsal bethi hui ho?" Maine jawab diya keh ji haan. Aap Sallallahu Alaihi Wasallam ne farmaya: "Maine (tere pass jane ke baad) sirf chaar kalimat teen martaba padhe hain. Agar in ka wazan tere sare zikr ke sath kiya jaye to woh in par bhari honge. (woh kalimat yeh hain), «Subhana Allahi Wa Bihamdihi Adada Khalqihi, Wa Ridha Nafsihi, Wa Zinata Arshihi, Wa Midada Kalimatihi» "Main Allah Ta'ala ki paaki aur hamd o sana us ki makhlooq ki tadad ke barabar bayan karta hun. Aur us ke nafs ki raza aur khushnudi ke barabar, aur us ke arsh ke wazan ke barabar aur us ke kalimat ki siyahi ke barabar." Yeh Yahya bin Hakeem ki riwayat hai. Abdul Jabbar ki riwayat mein hai keh Sayyidna Ibn Abbas Radi Allahu Anhuma Nabi Akram Sallallahu Alaihi Wasallam se riwayat karte hain keh jab Aap Sallallahu Alaihi Wasallam subah ki namaz ke liye tashreef le gaye to Sayyida Juwairiyah Radi Allahu Anha masjid mein bethi hui thin. Phir baqi hadees bayan ki aur is se pehle wala kalaam zikr nahin kiya.
نا يَحْيَى بْنُ حَكِيمٍ ، نا سُفْيَانُ بْنُ عُيَيْنَةَ . ح وَحَدَّثَنَا عَبْدُ الْجَبَّارِ بْنُ الْعَلاءِ ، نا سُفْيَانُ ، عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَبْدِ الرَّحْمَنِ وَهُوَ مَوْلَى آلِ طَلْحَةَ، عَنْ كُرَيْبٍ ، عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ ، قَالَ: قَالَتْ جُوَيْرِيَةُ بِنْتُ الْحَارِثِ ، وَكَانَ اسْمُهَا بَرَّةَ، فَحَوَّلَ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ اسْمَهَا وَسَمَّاهَا جُوَيْرِيَةَ، وَكَرِهَ أَنْ يُقَالَ: خَرَجَ مِنْ عِنْدِ بَرَّةَ، قَالَتْ: خَرَجَ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَأَنَا فِي مُصَلاي، فَرَجَعَ حِينَ تَعَالَى النَّهَارُ وَأَنَا فِيهِ، فَقَالَ:" لَمْ تَزَالِي فِي مُصَلاكِ مُنْذُ خَرَجْتُ؟"، قُلْتُ: نَعَمْ، قَالَ:" قَدْ قُلْتُ أَرْبَعَ كَلِمَاتٍ ثَلاثَ مَرَّاتٍ لَوْ وُزِنَّ بِمَا قُلْتِ لَوَزَنَتْهُنَّ: سُبْحَانَ اللَّهِ وَبِحَمْدِهِ، عَدَدَ خَلْقِهِ، وَرِضَا نَفْسِهِ، وَزِنَةَ عَرْشِهِ، وَمِدَادَ كَلِمَاتِهِ" . هَذَا حَدِيثُ يَحْيَى بْنِ حَكِيمٍ، وَقَالَ عَبْدُ الْجَبَّارِ: عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ ، أَنَّ النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ حِينَ خَرَجَ إِلَى صَلاةِ الصُّبْحِ وَجُوَيْرِيَةُ جَالِسَةٌ فِي الْمَسْجِدِ، فَذَكَرَ الْحَدِيثَ وَلَمْ يَذْكُرْ مَا قَبْلَ هَذَا مِنَ الْكَلامِ