2.
The Book of Prayer
٢-
كِتَابُ الصَّلَاةِ
Chapter on Mentioning a Report Used by Some Who Oppose the People of Hijaz Regarding the Traveler's Intention to Stay for Four Days and His Right to Shorten the Prayer
بَابُ ذِكْرِ خَبَرٍ احْتَجَّ بِهِ بَعْضُ مَنْ خَالَفَ الْحِجَازِيِّينَ فِي إِزْمَاعِ الْمُسَافِرِ مَقَامَ أَرْبَعٍ أَنَّ لَهُ قَصْرَ الصَّلَاةِ
Name | Fame | Rank |
---|---|---|
ibn ‘umar | Abdullah ibn Umar al-Adwi | Sahabi |
nāfi‘un | Nafi', the freed slave of Ibn Umar | Trustworthy, reliable, and famous |
‘ubayd al-lah | Ubayd Allah ibn Umar al-Adawi | Thiqah Thabat |
yaḥyá | Yahya ibn Sa'id al-Qattan | Trustworthy, Pious, حافظ (Preserver of Hadith), Imam, Exemplary |
bundāran | Muhammad ibn Bashshar al-Abdi | Trustworthy Hadith Scholar |
الأسم | الشهرة | الرتبة |
---|---|---|
ابْنِ عُمَرَ | عبد الله بن عمر العدوي | صحابي |
نَافِعٌ | نافع مولى ابن عمر | ثقة ثبت مشهور |
عُبَيْدُ اللَّهِ | عبيد الله بن عمر العدوي | ثقة ثبت |
يَحْيَى | يحيى بن سعيد القطان | ثقة متقن حافظ إمام قدوة |
بُنْدَارًا | محمد بن بشار العبدي | ثقة حافظ |
Sahih Ibn Khuzaymah 961
Sayyiduna Ibn Umar (may Allah be pleased with them both) narrates that the Messenger of Allah (peace and blessings be upon him) entered Makkah al-Mukarramah from Thaniyyah al-'Ulya, which is near al-Bat'ha, and exited from Thaniyyah al-Sufla. Imam Abu Bakr (may Allah have mercy on him) says that Sayyiduna Ibn Umar's statement that the Noble Prophet (peace and blessings be upon him) entered Makkah al-Mukarramah from Thaniyyah al-'Ulya proves that Thaniyyah is not included within Makkah. Although Thaniyyah and the area beyond it are included in Makkah, and Kadhaa and the area beyond it are also considered part of the Haram up to the markers that have been placed to indicate the boundaries of the Haram and Hil. So, how can it be said that the Prophet (peace and blessings be upon him) entered Makkah while already in Makkah? If Thaniyyah and Kadhaa were part of Makkah, it would never be said that the Prophet (peace and blessings be upon him) entered Makkah from Thaniyyah and Kadhaa. It is possible to argue that the entire Haram is included in Makkah al-Mukarramah because the Prophet (peace and blessings be upon him) said, "Verily, Allah made Makkah al-Mukarramah sacred on the day He created the heavens and the earth." Therefore, the name Makkah can be applied to the entire Haram. However, it is commonly understood among people that Makkah al-Mukarramah refers to the populated area where buildings are connected to each other. One could say, for instance, that someone left Makkah and returned to Makkah al-Mukarramah from Mina. You will find numerous hadiths in this sense when you reflect upon the Prophet's hadiths regarding Hajj. However, 'Arafat and the areas beyond the Haram are undoubtedly not included in Makkah al-Mukarramah. The proof for this is that the Prophet (peace and blessings be upon him) departed from Mina on the third day of the Days of Tashreeq. (Then follows hadith number 962.)
Grade: Sahih
سیدنا ابن عمر رضی اللہ عنہما بیان کرتے ہیں کہ رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم بطحاء کے پاس واقع ثنیہ علیا سے مکّہ مکرّمہ میں داخل ہوئے اور ثنیہ سفلیٰ سے باہر نکلے۔ امام ابوبکر رحمه الله فرماتے ہیں کہ سیدنا ابن عمر رضی اللہ عنہما کا یہ فرمانا کہ نبی کریم صلی اللہ علیہ وسلم ثنیہ علیا سے مکّہ مکرّمہ میں داخل ہوئے، یہ اس بات کی دلیل ہے کہ ثنیہ مکّہ مکرّمہ میں داخل نہیں ہے۔ حالانکہ ثنیہ اور اس کے بعد والا علاقہ مکّہ مکرّمہ میں داخل ہے۔ اور کداء اور اس کے بعد والا علاقہ بھی ان علامات تک حرم میں داخل ہے جو علامات حرم اور حل کے حدود ظاہر کرنے کے لئے لگائی گئی ہیں۔ یہ کس طرح کہا جا سکتا ہے کہ نبی اکرم صلی اللہ علیہ وسلم مکّہ میں مکّہ سے داخل ہوئے؟ چنانچہ اگر ثنیہ اور کدا مکّہ کا حصّہ ہوتے تو ہرگز نہیں کہا جا سکتا کہ نبی صلی اللہ علیہ وسلم مکّہ میں ثنیہ اور کدا سے داخل ہوئے - یہ ممکن ہے کہ دلیل دی جائے کہ سارا حرم مکّہ مکرّمہ میں داخل ہے کیونکہ نبی اکرم صلی اللہ علیہ وسلم نے فرمایا ہے کہ ”بیشک مکہ مکرمہ کو اللہ تعالیٰ نے آسمانوں اور زمین کی تخلیق کے دن ہی حرام قرار دے دیا تھا -“ لہٰذا سارے حرم پر اسم مکّہ کا لفظ بولا جاسکتا ہے - البتہ لوگوں کے ہاں معروف یہ ہے کہ مکّہ مکرّمہ وہ آبادی ہے جس کی عمارات ایک دوسری سے متصل ہیں - کہنے والا کہہ سکتا ہے کہ فلاں شخص مکّہ سے منیٰ گیا اور منیٰ سے مکّہ مکرّمہ واپس آگیا اور جب تم حج کے متعلق نبی اکرم صلی اللہ علیہ وسلم کی احادیث پر غوروفکر کرو گے تو تمہیں اس معنی میں بہت ساری احادیث مل جائیں گی - لیکن عرفات اور حرم کے بعد والے علاقے تو بغیر کسی شک و شبہ کے مکّہ مکرّمہ میں داخل نہیں ہیں ـ اور اس بات کی دلیل نبی کریم صلی اللہ علیہ وسلم ایام تشریق کے تیسرے روز منیٰ سے روانہ ہو گئے تھے ـ (تو درج ذیل حدیث نمبر 962 ہے۔)
Sayyiduna Ibn Umar Radi Allahu Anhuma bayan karte hain keh Rasul Allah Sallallahu Alaihi Wasallam Batha ke pass waqe Thaniya Ulya se Makkah Mukarramah mein dakhil hue aur Thaniya Sufla se bahar nikle. Imam Abu Bakr Rahmatullah Alaih farmate hain keh Sayyiduna Ibn Umar Radi Allahu Anhuma ka yeh farmana keh Nabi Kareem Sallallahu Alaihi Wasallam Thaniya Ulya se Makkah Mukarramah mein dakhil hue, yeh is baat ki daleel hai keh Thaniya Makkah Mukarramah mein dakhil nahi hai. Halanke Thaniya aur iske baad wala ilaqa Makkah Mukarramah mein dakhil hai. Aur Kidda aur uske baad wala ilaqa bhi in alamat tak haram mein dakhil hai jo alamat haram aur hal ke hudood zahir karne ke liye lagai gayi. Yeh kis tarah kaha ja sakta hai keh Nabi Akram Sallallahu Alaihi Wasallam Makkah mein Makkah se dakhil hue? Chunache agar Thaniya aur Kidda Makkah ka hissa hote to hargiz nahi kaha ja sakta keh Nabi Sallallahu Alaihi Wasallam Makkah mein Thaniya aur Kidda se dakhil hue - Yeh mumkin hai keh daleel di jaye keh sara haram Makkah Mukarramah mein dakhil hai kyunki Nabi Akram Sallallahu Alaihi Wasallam ne farmaya hai keh "Beshak Makkah Mukarramah ko Allah Ta'ala ne aasmanon aur zameen ki takhleeq ke din hi haram qarar de diya tha -" Lihaza sare haram par ism Makkah ka lafz bola ja sakta hai - Albatta logon ke yahan maroof yeh hai ki Makkah Mukarramah woh aabadi hai jiski imarat ek dusri se muttasil hain - Kehne wala keh sakta hai ki falan shaks Makkah se Muna gaya aur Muna se Makkah Mukarramah wapas aagaya aur jab tum Hajj ke mutalliq Nabi Akram Sallallahu Alaihi Wasallam ki ahadees par ghaur o fikr karoge to tumhein is ma'ani mein bohat sari ahadees mil jayengi - Lekin Arafat aur haram ke baad wale ilaqe to baghair kisi shak o shuba ke Makkah Mukarramah mein dakhil nahi hain - Aur is baat ki daleel Nabi Kareem Sallallahu Alaihi Wasallam ayyam-e-tashreeq ke teesre roz Muna se rawana hue the - (to darj zail hadees number 962 hai.)
فأما حَدِيثُ ابْنِ عُمَرَ، فَإِنَّ بُنْدَارًا حَدَّثَنَا، قَالَ: حَدَّثَنَا يَحْيَى ، نَا ??ُبَيْدُ اللَّهِ ، أَخْبَرَنِي نَافِعٌ ، عَنِ ابْنِ عُمَرَ ، أَنّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ " دَخَلَ مَكَّةَ مِنَ الثَّنِيَّةِ الْعُلْيَا الَّتِي عِنْدَ الْبَطْحَاءِ، وَخَرَجَ مِنَ الثَّنِيَّةِ السُّفْلَى" . قَالَ أَبُو بَكْرٍ: فَقَوْلُ ابْنِ عُمَرَ: دَخَلَ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ مَكَّةَ مِنَ الثَّنِيَّةِ الْعُلْيَا دَالٌ عَلَى أَنَّ الثَّنِيَّةَ لَيْسَتْ مِنْ مَكَّةَ وَالثَّنِيَّةُ مِنَ الْحَرَمِ، وَوَرَاءَهَا أَيْضًا مِنَ الْحَرَمِ، وَكَذَا مِنَ الْحَرَمِ، وَمَا وَرَاءَهَا أَيْضًا مِنَ الْحَرَمِ إِلَى الْعَلامَاتِ الَّتِي أَعْلَمْتُ بَيْنَ الْحَرَمِ وَبَيْنَ الْحِلِّ، فَكَيْفَ يَجُوزُ، أَنْ يُقَالَ: دَخَلَ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ مَكَّةَ مِنْ مَكَّةَ، فَلَوْ كَانَتِ الثَّنِيَّةُ مِنْ مَكَّةَ وَكَدَا مِنْ مَكَّةَ لَمَا جَازَ، أَنْ يُقَالَ: دَخَلَ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ مَكَّةَ مِنَ الثَّنِيَّةِ وَمِنْ كَدَا. وَقَدْ يَجُوزُ أَنْ يُحْتَجَّ بِأَنَّ جَمِيعَ الْحَرَمِ مِنْ مَكَّةَ، لِقَوْلِهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ:" أَنَّ مَكَّةَ حَرَّمَهَا اللَّهُ يَوْمَ خَلَقَ السَّمَوَاتِ وَالأَرْضَ"، فَجَمِيعُ الْحَرَمِ قَدْ يَجُوزُ أَنْ يَكُونَ قَدْ يَقَعُ عَلَيْهِ اسْمُ مَكَّةَ إِلا أَنَّ الْمُتَعَارَفَ عِنْدَ النَّاسِ أَنَّ مَكَّةَ مَوْضِعُ الْبِنَاءِ الْمُتَّصِلِ بَعْضُهُ بِبَعْضٍ، يَقُولُ الْقَائِلُ: خَرَجَ فُلانٌ مِنْ مَكَّةَ إِلَى مِنًى، وَرَجَعَ مِنْ مِنًى إِلَى مَكَّةَ، وَإِذَا تَدَبَّرْتَ أَخْبَارَ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فِي الْمَنَاسِكِ وَجَدْتَ مَا يُشْبِهُ هَذِهِ اللَّفْظَةِ كَثِيرًا فِي الأَخْبَارِ، فَأَمَّا عَرَفَةُ وَمَا وَرَاءَ الْحَرَمِ فَلا شَكَّ وَلا مِرْيَةَ أَنَّهُ لَيْسَ مِنْ مَكَّةَ، وَالدَّلِيلُ عَلَى أَنَّ النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ نَفَرَ مِنْ مِنًى يَوْمَ الثَّالِثِ مِنْ أَيَّامِ التَّشْرِيقِ