27.
Book of Legal Judgments
٢٧-
كِتَابُ الْفَرَائِضِ
Chapter on the inheritance of paternal grandmother
بَابُ مِيرَاثِ الْجَدَّةِ
Name | Fame | Rank |
---|---|---|
abā bakr bn ‘abd al-raḥman bn al-ḥārith bn hshāmin | Abu Bakr ibn Abdur-Rahman al-Makhzumi | Trustworthy |
‘abd rabbih bn sa‘īdin | Abd Rabbah ibn Sa'id al-Ansari | Trustworthy |
Muwatta Imam Malik 1064
Yahya related to me from Malik from Abdu Rabbih ibn Said that Abu Bakr ibn Abd ar-Rahman ibn al-Harith ibn Hisham only gave a fixed share to two grandmothers (together).Malik said, "The generally agreed on way of doing things among us in which there is no dispute and which I saw the people of knowledge in our city doing, is that the maternal grandmother does not inherit anything at all with the mother. Outside of that, she is given a sixth as a fixed share. The paternal grandmotherdoes not inherit anything along with the mother or the father. Outside of that she is given a sixth as a fixed share." If both the paternal grandmother and maternal grandmother are alive, and the deceased does not have a father or mother outside of them, Malik said,."I have heard that if the maternal grandmother is the nearest of the two of them, then she has a sixth instead of the paternal grandmother. If the paternal grandmother is nearer, or they are in the same position in relation to the deceased, the sixth is divided equally between them."Malik said, "None of the female grand-relations except for these two has any inheritance because I have heard that the Messenger of Allah, may Allah bless him and grant him peace, gave the grandmother inheritance, and then Abu Bakr asked about that until someone reliable related from the Messenger of Allah, may Allah bless him and grant him peace, that he had made the grandmother an heir and given a share to her. Another grandmother came to Umar ibn al-Khattab, and he said, 'I am not one to add to fixed shares. If there are two of you together, it is between you. If either of you is left alone with it, it is hers.' " Malik said, "We do not know of anyone who made other than the two grandmothers heirs from the beginning of Islam to this day."
یحییٰ نے مجھ سے مالک کی سند سے عبد ربیع بن سعید سے روایت کی کہ ابوبکر بن عبدالرحمن بن الحارث بن ہشام دونوں دادیوں (ایک ساتھ) کو صرف ایک مقرر حصہ دیتے تھے۔ مالک نے کہا کہ ’’ہمارے یہاں جس طریقہ پر عمل کرنے پر اتفاق ہے اور جس میں کوئی اختلاف نہیں اور جسے میں نے اپنے شہر کے اہل علم کو کرتے ہوئے دیکھا ہے وہ یہ ہے کہ ماں کے ساتھ نانی کو کچھ بھی وراثت میں نہیں ملتا۔ اس کے علاوہ، اسے ایک چھٹا حصہ بطور مقرر حصہ دیا جاتا ہے۔ باپ اور ماں کے ساتھ دادی کو کچھ بھی وراثت میں نہیں ملتا۔ اس کے علاوہ اسے چھٹا حصہ بطور مقرر حصہ دیا جاتا ہے۔‘‘ اگر دادی اور نانی دونوں زندہ ہوں، اور متوفی کے ان کے علاوہ باپ یا ماں نہ ہو تو مالک نے کہا کہ ’’میں نے سنا ہے کہ اگر نانی ان دونوں میں سے قریب تر ہے تو دادی کی بجائے اسے چھٹا حصہ ملے گا۔ اگر دادی قریب تر ہے یا متوفی سے ان کا رشتہ ایک ہی درجہ کا ہے تو چھٹا حصہ ان میں برابر تقسیم ہو جائے گا۔‘‘ مالک نے کہا کہ ’’ان دونوں کے علاوہ کسی بھی دادی، نانی وغیرہ کو وراثت میں کچھ نہیں ملتا کیونکہ میں نے سنا ہے کہ رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم نے دادی کو وراثت دی، پھر ابوبکر صدیق رضی اللہ عنہ نے اس کے بارے میں پوچھا یہاں تک کہ کسی ثقہ شخص نے رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم سے روایت کی کہ آپ نے دادی کو وارث بنایا ہے اور اسے حصہ دیا ہے۔ ایک اور دادی حضرت عمر بن الخطاب رضی اللہ عنہ کے پاس آئیں تو آپ نے فرمایا ’’میں مقرر حصوں میں اضافہ کرنے والا نہیں ہوں۔ اگر تم دونوں اکٹھی ہو تو یہ تمہارے درمیان ہے۔ اگر تم میں سے کوئی ایک اس کے ساتھ اکیلی رہ گئی تو یہ اس کی ہے۔‘‘ مالک نے کہا کہ ’’ہم اسلام کے آغاز سے لے کر آج تک دو دادیوں کے علاوہ کسی اور کو وارث بنانے والے کے بارے میں نہیں جانتے۔‘‘
Yahya ne mujh se Malik ki sanad se Abd Rabie bin Saeed se riwayat ki ke Abu Bakr bin Abdur Rahman bin al-Harith bin Hisham donon dadiyon (ek sath) ko sirf ek muqarrar hissa dete the. Malik ne kaha ke '' Humare yahan jis tareeqay par amal karne par ittefaq hai aur jisme koi ikhtilaf nahin aur jise main ne apne shehar ke ahl-e-ilm ko karte hue dekha hai woh yeh hai ke maan ke sath nani ko kuchh bhi wirasat mein nahin milta. Iss ke ilawa, isse ek chhata hissa ba-taur muqarrar hissa diya jata hai. Baap aur maan ke sath dadi ko kuchh bhi wirasat mein nahin milta. Iss ke ilawa isse chhata hissa ba-taur muqarrar hissa diya jata hai.'' Agar dadi aur nani donon zinda hon, aur mutawaffi ke in ke ilawa baap ya maan na ho to Malik ne kaha ke '' Main ne suna hai ke agar nani in donon mein se qareeb tar hai to dadi ki bajaye isse chhata hissa milega. Agar dadi qareeb tar hai ya mutawaffi se in ka rishta ek hi darja ka hai to chhata hissa in mein barabar taqseem ho jayega.'' Malik ne kaha ke '' In donon ke ilawa kisi bhi dadi, nani wagera ko wirasat mein kuchh nahin milta kyunki main ne suna hai ke Rasul Allah Sallallahu Alaihi Wasallam ne dadi ko wirasat di, phir Abu Bakr Siddiq Radi Allahu Anhu ne iss ke bare mein poochha yahan tak ke kisi saqah shakhs ne Rasul Allah Sallallahu Alaihi Wasallam se riwayat ki ke aap ne dadi ko waris banaya hai aur isse hissa diya hai. Ek aur dadi Hazrat Umar bin al-Khattab Radi Allahu Anhu ke pass aayin to aap ne farmaya '' Main muqarrar hisson mein izafa karne wala nahin hoon. Agar tum donon ekthi ho to yeh tumhare darmiyaan hai. Agar tum mein se koi ek iss ke sath akeli reh gayi to yeh iss ki hai.'' Malik ne kaha ke '' Hum Islam ke aaghaz se le kar aaj tak do dadiyon ke ilawa kisi aur ko waris banane wale ke bare mein nahin jaante.''
وَحَدَّثَنِي عَنْ مَالِكٍ ، عَنْ عَبْدِ رَبِّهِ بْنِ سَعِيدٍ ، أَنَّ أَبَا بَكْرِ بْنَ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ الْحَارِثِ بْنِ هِشَامٍ ، كَانَ « لَا يَفْرِضُ إِلَّا لِلْجَدَّتَيْنِ » قَالَ مَالِكٌ : « الْأَمْرُ الْمُجْتَمَعُ عَلَيْهِ عِنْدَنَا ، الَّذِي لَا اخْتِلَافَ فِيهِ ، وَالَّذِي أَدْرَكْتُ عَلَيْهِ أَهْلَ الْعِلْمِ بِبَلَدِنَا ، أَنَّ الْجَدَّةَ أُمَّ الْأُمِّ لَا تَرِثُ مَعَ الْأُمِّ دِنْيَا شَيْئًا ، وَهِيَ فِيمَا سِوَى ذَلِكَ يُفْرَضُ لَهَا السُّدُسُ فَرِيضَةً . وَأَنَّ الْجَدَّةَ أُمَّ الْأَبِ لَا تَرِثُ مَعَ الْأُمِّ ، وَلَا مَعَ الْأَبِ شَيْئًا . وَهِيَ فِيمَا سِوَى ذَلِكَ يُفْرَضُ لَهَا السُّدُسُ فَرِيضَةً . فَإِذَا اجْتَمَعَتِ الْجَدَّتَانِ أُمُّ الْأَبِ ، وَأُمُّ الْأُمِّ ، وَلَيْسَ لِلْمُتَوَفَّى دُونَهُمَا أَبٌ وَلَا أُمٌّ » قَالَ مَالِكٌ : « فَإِنِّي سَمِعْتُ أَنَّ أُمَّ الْأُمِّ ، إِنْ كَانَتْ أَقْعَدَهُمَا ، كَانَ لَهَا السُّدُسُ ، دُونَ أُمِّ الْأَبِ . وَإِنْ كَانَتْ أُمُّ الْأَبِ أَقْعَدَهُمَا ، أَوْ كَانَتَا فِي الْقُعْدَدِ مِنَ الْمُتَوَفَّى ، بِمَنْزِلَةٍ سَوَاءٍ فَإِنَّ السُّدُسَ بَيْنَهُمَا ، نِصْفَانِ » قَالَ مَالِكٌ : " وَلَا مِيرَاثَ لِأَحَدٍ مِنَ الْجَدَّاتِ . إِلَّا لِلْجَدَّتَيْنِ . لِأَنَّهُ بَلَغَنِي أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ ﷺ وَرَّثَ الْجَدَّةَ . ثُمَّ سَأَلَ أَبُو بَكْرٍ عَنْ ذَلِكَ . حَتَّى أَتَاهُ الثَّبَتُ عَنْ رَسُولِ اللَّهِ ﷺ ، أَنَّهُ وَرَّثَ الْجَدَّةَ . فَأَنْفَذَهُ . لَهَا ثُمَّ أَتَتِ الْجَدَّةُ الْأُخْرَى إِلَى عُمَرَ بْنِ الْخَطَّابِ ، فَقَالَ لَهَا : مَا أَنَا بِزَائِدٍ فِي الْفَرَائِضِ شَيْئًا . فَإِنِ اجْتَمَعْتُمَا ، فَهُوَ بَيْنَكُمَا وَأَيَّتُكُمَا خَلَتْ بِهِ فَهُوَ لَهَا " قَالَ مَالِكٌ : « ثُمَّ لَمْ نَعْلَمْ أَحَدًا وَرَّثَ غَيْرَ جَدَّتَيْنِ . مُنْذُ كَانَ الْإِسْلَامُ إِلَى الْيَوْمِ »