39.
Book of Written Documents
٣٩-
كِتَابُ الْمُكَاتَبِ


Chapter on what is mentioned about emancipating servitude and the mother of the child

‌بَابُ مَا جَاءَ فِي عِتْقِ الْمُكَاتَبِ وَأُمِّ وَلَدِهِ

Muwatta Imam Malik 1489

Malik said about a man who had his slave in a kitaba and then the mukatab died and left his umm walad, and there remained for him some of his kitaba to pay and he left what would pay it, "The umm walad is a slave since the mukatab was not freed until he died and he did not leave children that were set free by his paying what remained, so that the umm walad of their father was freed by their being set free." Malik said about a mukatab who set free a slave of his or gave sadaqa with some of his property and his master did not know that until he had set the mukatab free, "That has been performed by him and the master does not rescind it. If the master of the mukatab knows before he sets the mukatab free, he can reject that and not permit it. If the mukatab is then freed and it becomes in his power to do so, he does not have to free the slave, nor give the sadaqa unless he does it voluntarily from himself."

مالک نے ایک ایسے شخص کے بارے میں کہا جس نے اپنے غلام کو کتابت میں لیا ہوا تھا پھر مکاتب فوت ہوگیا اور اپنی ام ولد چھوڑ گیا اور اس کی کچھ کتابت کی رقم ادا کرنا باقی تھی اور اس نے اتنا چھوڑا کہ اس سے وہ ادا ہوجائے ، "ام ولد لونڈی ہی ہے کیونکہ مکاتب مرنے تک آزاد نہیں ہوا تھا اور اس نے ایسی اولاد نہیں چھوڑی جو اس کی باقی رقم ادا کرنے سے آزاد ہوجاتے، جس کی وجہ سے ان کے آزاد ہونے سے ان کے باپ کی ام ولد بھی آزاد ہوجاتی"۔ مالک نے ایک ایسے مکاتب کے بارے میں کہا جس نے اپنا کوئی غلام آزاد کردیا یا اپنی کچھ جائیداد صدقہ کردی اور اس کے آقا کو اس کا علم اس وقت تک نہ ہوا جب تک کہ اس نے مکاتب کو آزاد نہ کردیا، " وہ عمل اس کا ہوچکا اور آقا اسے رد نہیں کرسکتا۔ اگر مکاتب کے آقا کو اس کے مکاتب کو آزاد کرنے سے پہلے اس کا علم ہوجائے تو وہ اسے رد کرسکتا ہے اور اس کی اجازت نہیں دے سکتا۔ اگر مکاتب آزاد ہوجائے اور اس کے کرنے پر قادر ہو تو اس پر اس غلام کو آزاد کرنا یا صدقہ کرنا لازم نہیں ہے ہاں اگر وہ اپنی طرف سے رضاکارانہ طور پر یہ عمل کرنا چاہے تو کرسکتا ہے"۔

Malik ne ek aise shakhs ke bare mein kaha jis ne apne ghulam ko kitaabat mein liya hua tha phir katib foot ho gaya aur apni umm walad chhor gaya aur uski kuch kitaabat ki raqam ada karna baqi thi aur usne itna chhor diya ke us se woh ada ho jaye, "Umm walad laundi hi hai kyunki katib marne tak azad nahin hua tha aur usne aisi aulad nahin chhori jo uski baqi raqam ada karne se azad ho jate, jis ki wajah se unke azad hone se unke baap ki umm walad bhi azad ho jati". Malik ne ek aise katib ke bare mein kaha jis ne apna koi ghulam azad kar diya ya apni kuch jaedad sadaqah kardi aur uske aqa ko iska ilm us waqt tak na hua jab tak ke usne katib ko azad na kar diya, "Woh amal uska ho chuka aur aqa use radd nahin kar sakta. Agar katib ke aqa ko uske katib ko azad karne se pehle iska ilm ho jaye to woh use radd kar sakta hai aur uski ijazat nahin de sakta. Agar katib azad ho jaye aur uske karne par qaadir ho to us par is ghulam ko azad karna ya sadaqah karna lazim nahin hai haan agar woh apni taraf se razakarana taur par yeh amal karna chahe to kar sakta hai".

قَالَ مَالِكٌ فِي الرَّجُلِ يُكَاتِبُ عَبْدَهُ . ثُمَّ يَمُوتُ الْمُكَاتَبُ وَيَتْرُكُ أُمَّ وَلَدِهِ . وَقَدْ بَقِيَتْ عَلَيْهِ مِنْ كِتَابَتِهِ بَقِيَّةٌ وَيَتْرُكُ وَفَاءً بِمَا عَلَيْهِ : « إِنَّ أُمَّ وَلَدِهِ أَمَةٌ مَمْلُوكَةٌ حِينَ لَمْ يُعْتَقِ الْمُكَاتَبُ حَتَّى مَاتَ . وَلَمْ يَتْرُكْ وَلَدًا فَيُعْتَقُونَ بِأَدَاءِ مَا بَقِيَ فَتُعْتَقُ أُمُّ وَلَدِ أَبِيهِمْ بِعِتْقِهِمْ » قَالَ مَالِكٌ : « فِي الْمُكَاتَبِ يُعْتِقُ عَبْدًا لَهُ أَوْ يَتَصَدَّقُ بِبَعْضِ مَالِهِ وَلَمْ يَعْلَمْ بِذَلِكَ سَيِّدُهُ حَتَّى عَتَقَ الْمُكَاتَبُ » قَالَ مَالِكٌ : « يَنْفُذُ ذَلِكَ عَلَيْهِ وَلَيْسَ لِلْمُكَاتَبِ أَنْ يَرْجِعَ فِيهِ فَإِنْ عَلِمَ سَيِّدُ الْمُكَاتَبِ قَبْلَ أَنْ يَعْتِقَ الْمُكَاتَبُ فَرَدَّ ذَلِكَ وَلَمْ يُجِزْهُ فَإِنَّهُ إِنْ عَتَقَ الْمُكَاتَبُ وَذَلِكَ فِي يَدِهِ ⦗ص:٨٠٦⦘ لَمْ يَكُنْ عَلَيْهِ أَنْ يُعْتِقَ ذَلِكَ الْعَبْدَ وَلَا أَنْ يُخْرِجَ تِلْكَ الصَّدَقَةَ إِلَّا أَنْ يَفْعَلَ ذَلِكَ طَائِعًا مِنْ عِنْدِ نَفْسِهِ »