3.
Book of Prayer
٣-
كِتَابُ الصَّلَاةِ


Chapter of the call to prayer

‌بَابُ مَا جَاءَ فِي النِّدَاءِ لِلصَّلَاةِ

Muwatta Imam Malik 149

Yahya related to me from Malik from Abu Hazim ibn Dinar that Sahl ibn Sad as-Saidi said, "There are two times when the gates of heaven are opened, and few who make supplication have it returned to them unanswered. They are at the timeof the adhan, and in a rank of people fighting in the way of Allah." Malik was asked whether the adhan on the day of jumua was called before the time had come for the prayer and he said, "It is not called until after the sun has passed the meridian." Malik was asked about doubling the adhan and the iqama, and at what point people had to stand when the iqama for the prayer was called. He said, "I have heard nothing about the adhan and iqama except what I have seen people do. As for the iqama, it is not doubled. That is what the people of knowledge in our region continue to do. As for people standing up when the iqama for the prayer is called, I have not heard of any definite point at which it is begun, and I consider it rather to be according to people's (individual) capacity, for some people are heavy and some are light, and they are not able to be as one man ." Malik was asked about a gathering of people who wished to do the prescribed prayer calling the iqama and not the adhan, and he said, "lt is enough for them. The adhan is only obligatory in mosques where the prayer is said in congregation." Malik was asked about the muadhdhin saying "Peace be upon you" to the imam and calling him to the prayer, and he was asked who was the first person to whom such a greeting was made. He replied, "I have not heard that this greeting occurred in the first community." Yahya said that Malik was asked whether a muadhdhin who called the people to prayer and then waited to see if anyone would come and no one did, so he said the iqama and did the prayer by himself and then people came after he had finished, should repeat the prayer with them. Malik said, "He does not repeat the prayer, and whoever comes after he has finished should do the prayer by himself." Yahya said that Malik was asked about a muadhdhin who called the adhan for a group of people, did voluntary prayers, and then the group of people wanted to do the prayer with some one else saying the iqama. He said, "There is no harm in that. His iqama or somebody else's are the same." Yahya said that Malik said, "The subh prayer is still called before dawn. As for the other prayers, we believe that they should only be called after the time has started."

یحییٰ نے مجھ سے، مالک نے ابوحازم بن دینار سے روایت کی کہ سہل بن سعد ساعدی رضی اللہ عنہ نے کہا: ''دو وقت ایسے ہیں جن میں آسمان کے دروازے کھول دیے جاتے ہیں اور دعا کرنے والے کی دعا لوٹائی نہیں جاتی، ایک اذان کے وقت اور دوسرے اللہ کی راہ میں لڑائی کی حالت میں صف کیے ہوئے (مسلمانوں) کی۔'' امام مالک رحمہ اللہ سے پوچھا گیا: کیا جمعہ کے دن اذان، نماز کے وقت سے پہلے کہی جاتی ہے؟ آپ نے فرمایا: ''سورج کے ڈھل جانے کے بعد ہی کہی جائے گی۔'' امام مالک رحمہ اللہ سے اذان اور اقامت کے اعادہ کے بارے میں پوچھا گیا اور یہ بھی کہ نماز کی اقامت کہنے پر لوگ کب کھڑے ہوں؟ آپ نے فرمایا: ''میں نے اذان اور اقامت کے بارے میں وہی سنا ہے جو میں نے لوگوں کو کرتے ہوئے دیکھا ہے، رہی اقامت تو اسے دہرایا نہیں جاتا، اسی پر ہمارے یہاں کے اہل علم عمل کرتے ہیں، رہا نماز کی اقامت پر کھڑے ہونے کا مسئلہ تو میں نے اس کی کوئی خاص حد سنی ہے اور نہ ہی میں اسے لوگوں کی استطاعت کے مطابق ہی سمجھتا ہوں کیونکہ بعض لوگ وزنی ہوتے ہیں اور بعض ہلکے اور ان کے لیے ایک ساتھ کھڑے ہونا ممکن نہیں ہے۔''امام مالک رحمہ اللہ سے ایسی جماعت کے بارے میں پوچھا گیا جو فرض نماز پڑھنے کے لیے جمع ہوں اور انہوں نے اقامت کہی ہو، اذان نہ کہی ہو، آپ نے فرمایا: ''ان کے لیے اتنا ہی کافی ہے، اذان تو صرف ان مسجدوں میں فرض ہے جہاں اجتماعی نماز ہوتی ہے۔'' امام مالک رحمہ اللہ سے موذن کے اس فعل کے بارے میں پوچھا گیا کہ وہ امام کو سلام کر کے نماز کے لیے بلاتا ہے اور یہ بھی پوچھا گیا کہ یہ السلام علیک پہلے پہل کس کو کہا گیا تھا، آپ نے فرمایا: ''میں نے نہیں سنا کہ یہ کلمہ پہلی جماعت میں بھی کہا گیا ہو۔'' یحییٰ کہتے ہیں کہ امام مالک رحمہ اللہ سے ایک ایسے موذن کے بارے میں پوچھا گیا جس نے اذان کہی، پھر انتظار کیا کہ شاید کوئی آجائے لیکن کوئی نہ آیا تو اس نے اقامت کہہ کر خود ہی نماز پڑھ لی، اس کے بعد لوگ آگئے تو آپ نے فرمایا: ''وہ دوبارہ نماز نہیں پڑھے گا اور جو اس کے بعد آئیں وہ اپنی نماز خود پڑھ لیں۔'' یحییٰ کہتے ہیں کہ امام مالک رحمہ اللہ سے ایک ایسے موذن کے بارے میں پوچھا گیا جس نے لوگوں کو نماز کے لیے اذان کہی پھر نفل پڑھنے لگ گیا، پھر لوگوں نے کسی اور کو اقامت کہہ کر نماز پڑھانی چاہی، آپ نے فرمایا: ''اس میں کوئی حرج والی بات نہیں، اس کی اقامت ہو یا کسی اور کی، برابر ہے۔'' یحییٰ کہتے ہیں کہ امام مالک رحمہ اللہ نے فرمایا: ''صبح کی نماز کی اذان ابھی تک فجر سے پہلے کہی جاتی ہے اور باقی نمازوں کی اذان ہمارے نزدیک ان کے اوقات کے شروع ہونے کے بعد ہی کہی جائے گی۔''

Yahya ne mujh se, Malik ne Abu Hazim bin Dinar se riwayat ki ke Sahl bin Saad Saidi Radi Allahu Anhu ne kaha: ''Do waqt aise hain jin mein aasman ke darwaze khol diye jate hain aur dua karne wale ki dua loutai nahi jati, ek azan ke waqt aur dusre Allah ki rah mein larai ki halat mein saf kiye huye (musalmanon) ki.'' Imam Malik Rahmatullah Alaih se pucha gaya: kya Jumma ke din azan, namaz ke waqt se pehle kahi jati hai? Aap ne farmaya: ''Suraj ke dhal jane ke baad hi kahi jayegi.'' Imam Malik Rahmatullah Alaih se azan aur iqamat ke iada ke bare mein pucha gaya aur ye bhi ke namaz ki iqamat kehne par log kab khare hon? Aap ne farmaya: ''Maine azan aur iqamat ke bare mein wohi suna hai jo maine logon ko karte huye dekha hai, rahi iqamat to ise dohraaya nahi jata, isi par humare yahan ke ahl e ilm amal karte hain, raha namaz ki iqamat par khare hone ka masla to maine is ki koi khas had suni hai aur na hi main ise logon ki istataat ke mutabiq hi samjhta hun kyunki baaz log wazni hote hain aur baaz halke aur un ke liye ek sath khare hona mumkin nahi hai.''Imam Malik Rahmatullah Alaih se aisi jamaat ke bare mein pucha gaya jo farz namaz padhne ke liye jama hon aur unhon ne iqamat kahi ho, azan na kahi ho, aap ne farmaya: ''Un ke liye itna hi kafi hai, azan to sirf un masajid mein farz hai jahan ijtimai namaz hoti hai.'' Imam Malik Rahmatullah Alaih se moذن ke is fail ke bare mein pucha gaya ke woh imam ko salam kar ke namaz ke liye bulata hai aur ye bhi pucha gaya ke ye Assalamu Alaikum pehle pehal kis ko kaha gaya tha, aap ne farmaya: ''Maine nahi suna ke ye kalma pehli jamaat mein bhi kaha gaya ho.'' Yahya kehte hain ke Imam Malik Rahmatullah Alaih se ek aise moذن ke bare mein pucha gaya jis ne azan kahi, phir intezar kiya ke shayad koi aa jaye lekin koi na aaya to us ne iqamat keh kar khud hi namaz padh li, is ke baad log aa gaye to aap ne farmaya: ''Woh dobara namaz nahi padhega aur jo is ke baad aaen woh apni namaz khud padh len.'' Yahya kehte hain ke Imam Malik Rahmatullah Alaih se ek aise moذن ke bare mein pucha gaya jis ne logon ko namaz ke liye azan kahi phir nafl padhne lag gaya, phir logon ne kisi aur ko iqamat keh kar namaz padhani chahi, aap ne farmaya: ''Is mein koi harj wali baat nahi, is ki iqamat ho ya kisi aur ki, barabar hai.'' Yahya kehte hain ke Imam Malik Rahmatullah Alaih ne farmaya: ''Subah ki namaz ki azan abhi tak fajr se pehle kahi jati hai aur baqi namazon ki azan humare nazdeek un ke auqat ke shuru hone ke baad hi kahi jayegi.''

وَحَدَّثَنِي عَنْ مَالِكٍ ، عَنْ أَبِي حَازِمِ بْنِ دِينَارٍ عَنْ سَهْلِ بْنِ سَعْدٍ السَّاعِدِيِّ أَنَّهُ قَالَ : " سَاعَتَانِ يُفْتَحُ لَهُمَا أَبْوَابُ السَّمَاءِ ، وَقَلَّ دَاعٍ تُرَدُّ عَلَيْهِ دَعْوَتُهُ : حَضْرَةُ النِّدَاءِ لِلصَّلَاةِ ، وَالصَّفُّ فِي سَبِيلِ اللَّهِ ⦗ص:٧١⦘ " وَسُئِلَ مَالِكٌ عَنِ النِّدَاءِ يَوْمَ الْجُمُعَةِ . هَلْ يَكُونُ قَبْلَ أَنْ يَحِلَّ الْوَقْتُ ؟ فَقَالَ : « لَا يَكُونُ إِلَّا بَعْدَ أَنْ تَزُولَ الشَّمْسُ » وَسُئِلَ مَالِكٌ عَنْ تَثْنِيَةِ الْأَذَانِ وَالْإِقَامَةِ ، وَمَتَى يَجِبُ الْقِيَامُ عَلَى النَّاسِ حِينَ تُقَامُ الصَّلَاةُ ؟ فَقَالَ : « لَمْ يَبْلُغْنِي فِي النِّدَاءِ وَالْإِقَامَةِ إِلَّا مَا أَدْرَكْتُ النَّاسَ عَلَيْهِ ، فَأَمَّا الْإِقَامَةُ ، فَإِنَّهَا لَا تُثَنَّى . وَذَلِكَ الَّذِي لَمْ يَزَلْ عَلَيْهِ أَهْلُ الْعِلْمِ بِبَلَدِنَا . وَأَمَّا قِيَامُ النَّاسِ ، حِينَ تُقَامُ الصَّلَاةُ ، فَإِنِّي لَمْ أَسْمَعْ فِي ذَلِكَ بِحَدٍّ يُقَامُ لَهُ ، إِلَّا أَنِّي أَرَى ذَلِكَ عَلَى قَدْرِ طَاقَةِ النَّاسِ ، فَإِنَّ مِنْهُمُ الثَّقِيلَ وَالْخَفِيفَ ، وَلَا يَسْتَطِيعُونَ أَنْ يَكُونُوا كَرَجُلٍ وَاحِدٍ » وَسُئِلَ مَالِكٌ عَنْ قَوْمٍ حُضُورٍ أَرَادُوا أَنْ يَجْمَعُوا الْمَكْتُوبَةَ ، فَأَرَادُوا أَنْ يُقِيمُوا وَلَا يُؤَذِّنُوا ؟ قَالَ مَالِكٌ : « ذَلِكَ مُجْزِئٌ عَنْهُمْ . وَإِنَّمَا يَجِبُ النِّدَاءُ فِي مَسَاجِدِ الْجَمَاعَاتِ الَّتِي تُجْمَعُ فِيهَا الصَّلَاةُ » وَسُئِلَ مَالِكٌ عَنْ تَسْلِيمِ الْمُؤَذِّنِ عَلَى الْإِمَامِ ، وَدُعَائِهِ إِيَّاهُ لِلصَّلَاةِ ، وَمَنْ أَوَّلُ مَنْ سُلِّمَ عَلَيْهِ ؟ فَقَالَ : « لَمْ يَبْلُغْنِي أَنَّ التَّسْلِيمَ كَانَ فِي الزَّمَانِ الْأَوَّلِ » ⦗ص:٧٢⦘ قَالَ يَحْيَى : وَسُئِلَ مَالِكٌ عَنْ مُؤَذِّنٍ أَذَّنَ لِقَوْمٍ ، ثُمَّ انْتَظَرَ هَلْ يَأْتِيهِ أَحَدٌ ؟ فَلَمْ يَأْتِهِ أَحَدٌ ، فَأَقَامَ الصَّلَاةَ ، وَصَلَّى وَحْدَهُ ، ثُمَّ جَاءَ النَّاسُ بَعْدَ أَنْ فَرَغَ ، أَيُعِيدُ الصَّلَاةَ مَعَهُمْ ؟ قَالَ : « لَا يُعِيدُ الصَّلَاةَ . وَمَنْ جَاءَ بَعْدَ انْصِرَافِهِ ، فَلْيُصَلِّ لِنَفْسِهِ وَحْدَهُ » قَالَ يَحْيَى : وَسُئِلَ مَالِكٌ عَنْ مُؤَذِّنٍ أَذَّنَ لِقَوْمٍ ، ثُمَّ تَنَفَّلَ ، فَأَرَادُوا أَنْ يُصَلُّوا بِإِقَامَةِ غَيْرِهِ ؟ فَقَالَ : « لَا بَأْسَ بِذَلِكَ . إِقَامَتُهُ وَإِقَامَةُ غَيْرِهِ سَوَاءٌ » قَالَ يَحْيَى : قَالَ مَالِكٌ : « لَمْ تَزَلِ الصُّبْحُ يُنَادَى لَهَا قَبْلَ الْفَجْرِ . فَأَمَّا غَيْرُهَا مِنَ الصَّلَوَاتِ ، فَإِنَّا لَمْ نَرَهَا يُنَادَى لَهَا ، إِلَّا بَعْدَ أَنْ يَحِلَّ وَقْتُهَا »