41.
Book of Legal Punishments
٤١-
كِتَابُ الْحُدُودِ


Chapter on what has no definitive cutting (punishment)

‌بَابُ مَا لَا قَطْعَ فِيهِ

Muwatta Imam Malik 1533

Yahya related to me from Malik that Yahya ibn Said said that Abu Bakr ibn Muhammad ibn Amr ibn Hazm informed him that he had taken a Nabatean who had stolen some iron rings and jailed him in order to cut off his hand. Amra bint Abd ar-Rahman sent a girl mawla to him called Umayya. Abu Bakr said that she had come to him while he was among the people and said that his aunt Amra sent word to him saying, "Son of my brother! You have taken a Nabatean for something insignificant which was mentioned to me. Do you want to cut off his hand?" He had said, "Yes." She said, ''Amra says to you not to cut off the hand except for a quarter of a dinar and upwards."Abu Bakr added, "So I let the Nabatean go."Malik said, "The generally agreed on way of doing things among us about the confession of slaves is that if a slave confesses something against himself, the hadd and punishment for it is inflicted on his body. His confession is accepted from him and one does not suspect that he would inflict something on himself."Malik said, "As for the one of them who confesses to a matter which will incur damages agains this master, his confession is not accepted against his master."Malik said, "One does not cut off the hand of a hireling or a man who is with some people to serve them, if he robs them, because his state is not the state of a thief. His state is the state of a treacherous one. The treacherous one does not have his hand cut off."Malik said about a person who borrows something and then denies it, "His hand is not cut off. He is like a man who owes a debt to another man and denies it. He does not have his hand cut off for what he has denied."Malik said, "The generally agreed-on way of dealing among us, with the thief who is found in a house and has gathered up goods and has not taken them out, is that his hand is not cut off. That is like the man who places wine before him to drink it and does not do it. The hadd is not imposed on him. That is like a man who sits with a woman and desires to have haram intercourse with her and does not do it and he does not reach her. There is no hadd against that either."Malik said, "The generally agreed-on way of doing things among us is that there is no cutting off the hand for what is taken by chance, openly and in haste, whether or not its price reaches that for which the hand is cut off."

یحییٰ نے مجھ سے مالک سے روایت کی ، کہا کہ یحییٰ بن سعید نے کہا کہ ابوبکر بن محمد بن عمرو بن حزم نے انھیں بتلایا کہ انھوں نے ایک نبطی کو لوہے کی انگوٹھیاں چرانے کے جرم میں پکڑ کر قید کردیا تھا تاکہ اس کا ہاتھ کاٹ دیا جائے ۔ امراء بنت عبدالرحمٰن نے ایک لونڈی ان کے پاس بھیجی جس کا نام اُمَیمہ تھا ۔ ابوبکر نے کہا کہ وہ میرے پاس لوگوں کے درمیان آئی اور کہا کہ آپ کی پھوپھی امراء آپ کو یہ کہہ کر بھیجتی ہیں کہ '' میرے بھائی کے بیٹے ! تم نے ایک نبطی کو ایک معمولی سی چیز کے لیے پکڑ رکھا ہے جس کا ذکر میرے پاس ہوا ہے ، کیا تم اس کا ہاتھ کاٹنا چاہتے ہو ؟ '' میں نے کہا '' ہاں '' اس نے کہا '' امراء آپ سے کہتی ہیں کہ اس کا ہاتھ ایک دینار یا اس سے زیادہ کی قیمت کی چیز کے علاوہ نہ کاٹنا '' ۔ ابوبکر نے کہا '' تو میں نے اس نبطی کو چھوڑ دیا '' ۔ مالک نے کہا '' غلاموں کے اقرار کے بارے میں ہمارے یہاں معروف طریقہ یہ ہے کہ اگر کوئی غلام اپنے اوپر کوئی جرم ثابت کرتا ہے تو اس پر حد اور سزا قائم کردی جاتی ہے ، اس کا اقرار اس سے قبول کرلیا جاتا ہے اور یہ شبہ نہیں کیا جاتا کہ وہ اپنے اوپر خود کوئی جرم عائد کر رہا ہے '' ۔ مالک نے کہا '' رہا وہ غلام جو ایسی چیز کا اقرار کرے جس سے اس کے مالک کو نقصان پہنچے تو اس کا اقرار اس کے مالک کے خلاف قبول نہیں کیا جائے گا '' ۔ مالک نے کہا '' اجیر کا ہاتھ نہیں کاٹا جاتا اور نہ ہی اس شخص کا ہاتھ کاٹا جاتا ہے جو لوگوں کے پاس ان کی خدمت کے لیے ہو اگر وہ انہیں لوٹ لے کیونکہ اس کی یہ حالت چور والی نہیں ہے ، اس کی یہ حالت خائن والی ہے اور خائن کا ہاتھ نہیں کاٹا جاتا '' ۔ مالک نے اس شخص کے بارے میں کہا جو کسی سے قرض لے کر انکار کر دے کہ '' اس کا ہاتھ نہیں کاٹا جاتا ، وہ اس شخص کی طرح ہے جس کا کسی پر قرض ہو اور وہ انکار کر دے تو اس کے انکار پر اس کا ہاتھ نہیں کاٹا جاتا '' ۔ مالک نے کہا '' جس چور کو گھر میں مال جمع کرتے ہوئے پکڑ لیا جائے اور وہ اسے باہر نہ لے گیا ہو تو ہمارے یہاں اس کے بارے میں معروف طریقہ یہ ہے کہ اس کا ہاتھ نہیں کاٹا جاتا ، وہ اس شخص کی طرح ہے جس نے شراب اپنے سامنے رکھی ہو کہ اسے پئے مگر نہ پیتا ہو تو اس پر حد قائم نہیں ہوتی ، اور وہ اس شخص کی طرح ہے جو کسی عورت کے پاس بیٹھے اور اس کے ساتھ حرام کرنے کا ارادہ کرے اور کرے نہیں اور اس تک پہنچے نہیں تو اس پر بھی کوئی حد نہیں ہے '' ۔ مالک نے کہا '' ہمارے ہاں معروف طریقہ یہ ہے کہ جو چیز غفلت میں ، کھلے طور پر اور جلدی میں لی گئی ہو خواہ اس کی قیمت اس حد تک پہنچے یا نہ پہنچے جس پر ہاتھ کاٹا جاتا ہے ، اس پر ہاتھ نہیں کاٹا جاتا '' ۔

Yahiya ne mujh se Malik se riwayat ki, kaha ki Yahiya bin Saeed ne kaha ki Abu Bakr bin Muhammad bin Amr bin Hazm ne unhen batlaya ki unhon ne ek Nabti ko lohe ki ungoothian churane ke jurm mein pakar kar qaid kar diya tha taake is ka hath kaat diya jaye. Umra bint Abdul Rahman ne ek laundi un ke paas bheji jis ka naam Umaima tha. Abu Bakr ne kaha ki woh mere paas logon ke darmiyan aai aur kaha ki aap ki bhatee Umra aap ko yeh keh kar bhejti hain ki '' mere bhai ke bete! tum ne ek Nabti ko ek मामूली si cheez ke liye pakar rakha hai jis ka zikar mere paas hua hai, kya tum is ka hath kaatna chahte ho?'' mein ne kaha ''haan'' is ne kaha ''Umra aap se kehti hain ki is ka hath ek dinar ya is se zyada ki qeemat ki cheez ke alawa na kaatna''. Abu Bakr ne kaha ''to mein ne is Nabti ko chhor diya''. Malik ne kaha ''ghulamon ke iqrar ke bare mein hamare yahan maroof tareeqa yeh hai ki agar koi ghulam apne upar koi jurm sabit karta hai to is par had aur saza qaim kar di jati hai, is ka iqrar is se qubool kar liya jata hai aur yeh shak nahin kiya jata ki woh apne upar khud koi jurm aaid kar raha hai''. Malik ne kaha ''raha woh ghulam jo aisi cheez ka iqrar kare jis se is ke malik ko nuqsan pahunche to is ka iqrar is ke malik ke khilaf qubool nahin kiya jaye ga''. Malik ne kaha ''ujir ka hath nahin kata jata aur na hi is shakhs ka hath kata jata hai jo logon ke paas un ki khidmat ke liye ho agar woh unhen loot le kyunki is ki yeh halat chor wali nahin hai, is ki yeh halat khain wali hai aur khain ka hath nahin kata jata''. Malik ne is shakhs ke bare mein kaha jo kisi se qarz lekar inkar kar de ki ''is ka hath nahin kata jata, woh is shakhs ki tarah hai jis ka kisi par qarz ho aur woh inkar kar de to is ke inkar par is ka hath nahin kata jata''. Malik ne kaha ''jis chor ko ghar mein maal jama karte hue pakar liya jaye aur woh ise bahar na le gaya ho to hamare yahan is ke bare mein maroof tareeqa yeh hai ki is ka hath nahin kata jata, woh is shakhs ki tarah hai jis ne sharab apne samne rakhi ho ki ise piye magar na pita ho to is par had qaim nahin hoti, aur woh is shakhs ki tarah hai jo kisi aurat ke paas baithe aur is ke sath haram karne ka irada kare aur kare nahin aur is tak pahunche nahin to is par bhi koi had nahin hai''. Malik ne kaha ''hamare yahan maroof tareeqa yeh hai ki jo cheez ghaflat mein, khule taur par aur jaldi mein li gai ho chahe is ki qeemat is had tak pahunche ya na pahunche jis par hath kata jata hai, is par hath nahin kata jata''.

وَحَدَّثَنِي عَنْ مَالِكٍ ، عَنْ يَحْيَى بْنِ سَعِيدٍ ، أَنَّهُ قَالَ : أَخْبَرَنِي أَبُو بَكْرِ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ عَمْرِو بْنِ حَزْمٍ ، أَنَّهُ أَخَذَ نَبَطِيًّا قَدْ سَرَقَ خَوَاتِمَ مِنْ حَدِيدٍ . فَحَبَسَهُ لِيَقْطَعَ يَدَهُ . فَأَرْسَلَتْ إِلَيْهِ عَمْرَةُ بِنْتُ عَبْدِ الرَّحْمَنِ مَوْلَاةً لَهَا يُقَالُ لَهَا أُمَيَّةُ قَالَ : أَبُو بَكْرٍ : فَجَاءَتْنِي وَأَنَا بَيْنَ ظَهْرَانَيِ النَّاسِ . فَقَالَتْ : تَقُولُ لَكَ خَالَتُكَ عَمْرَةُ : يَا ابْنَ أُخْتِي أَخَذْتَ نَبَطِيًّا فِي شَيْءٍ يَسِيرٍ ذُكِرَ لِي فَأَرَدْتَ قَطْعَ يَدِهِ . قُلْتُ : نَعَمْ . قَالَتْ : فَإِنَّ عَمْرَةَ تَقُولُ لَكَ : لَا قَطْعَ إِلَّا فِي رُبُعِ دِينَارٍ فَصَاعِدًا . قَالَ أَبُو بَكْرٍ : فَأَرْسَلْتُ النَّبَطِيَّ قَالَ مَالِكٌ : وَالْأَمْرُ الْمُجْتَمَعُ عَلَيْهِ عِنْدَنَا فِي اعْتِرَافِ الْعَبِيدِ أَنَّهُ مَنِ اعْتَرَفَ مِنْهُمْ عَلَى نَفْسِهِ ⦗ص:٨٤١⦘ بِشَيْءٍ . يَقَعُ الْحَدُّ فِيهِ أَوِ الْعُقُوبَةُ فِيهِ فِي جَسَدِهِ فَإِنَّ اعْتِرَافَهُ جَائِزٌ عَلَيْهِ وَلَا يُتَّهَمُ أَنْ يُوقِعَ عَلَى نَفْسِهِ هَذَا . قَالَ مَالِكٌ : وَأَمَّا مَنِ اعْتَرَفَ مِنْهُمْ . بِأَمْرٍ يَكُونُ غُرْمًا عَلَى سَيِّدِهِ . فَإِنَّ اعْتِرَافَهُ غَيْرُ جَائِزٍ عَلَى سَيِّدِهِ . قَالَ مَالِكٌ : لَيْسَ عَلَى الْأَجِيرِ وَلَا عَلَى الرَّجُلِ يَكُونَانِ مَعَ الْقَوْمِ يَخْدُمَانِهِمْ . إِنْ سَرَقَاهُمْ قَطْعٌ . لِأَنَّ حَالَهُمَا لَيْسَتْ بِحَالِ السَّارِقِ . وَإِنَّمَا حَالُهُمَا حَالُ الْخَائِنِ . وَلَيْسَ عَلَى الْخَائِنِ قَطْعٌ . قَالَ مَالِكٌ فِي الَّذِي يَسْتَعِيرُ الْعَارِيَةَ فَيَجْحَدُهَا : إِنَّهُ لَيْسَ عَلَيْهِ قَطْعٌ . وَإِنَّمَا مَثَلُ ذَلِكَ مَثَلُ رَجُلٍ كَانَ لَهُ عَلَى رَجُلٍ دَيْنٌ فَجَحَدَهُ ذَلِكَ . فَلَيْسَ عَلَيْهِ فِيمَا جَحَدَهُ قَطْعٌ . قَالَ مَالِكٌ الْأَمْرُ الْمُجْتَمَعُ عَلَيْهِ عِنْدَنَا فِي السَّارِقِ يُوجَدُ فِي الْبَيْتِ قَدْ جَمَعَ الْمَتَاعَ وَلَمْ يَخْرُجْ بِهِ : إِنَّهُ لَيْسَ عَلَيْهِ قَطْعٌ وَإِنَّمَا مَثَلُ ذَلِكَ . كَمَثَلِ رَجُلٍ وَضَعَ بَيْنَ يَدَيْهِ خَمْرًا لِيَشْرَبَهَا . فَلَمْ يَفْعَلْ . فَلَيْسَ عَلَيْهِ حَدٌّ . وَمَثَلُ ذَلِكَ رَجُلٌ جَلَسَ مِنِ امْرَأَةٍ مَجْلِسًا وَهُوَ يُرِيدُ أَنْ يُصِيبَهَا حَرَامًا . فَلَمْ يَفْعَلْ . وَلَمْ يَبْلُغْ ذَلِكَ مِنْهَا . فَلَيْسَ عَلَيْهِ أَيْضًا فِي ذَلِكَ حَدٌّ . قَالَ مَالِكٌ الْأَمْرُ الْمُجْتَمَعُ عَلَيْهِ عِنْدَنَا أَنَّهُ لَيْسَ فِي الْخُلْسَةِ قَطْعٌ بَلَغَ ثَمَنُهَا مَا يُقْطَعُ فِيهِ أَوْ لَمْ يَبْلُغْ