12.
Book of Eclipse Prayer
١٢-
كِتَابُ صَلَاةِ الْكُسُوفِ
Chapter on what is mentioned about the eclipse prayer
بَابُ مَا جَاءَ فِي صَلَاةِ الْكُسُوفِ
Name | Fame | Rank |
---|---|---|
asmā’ bint abī bakrin al-ṣiddīq | Asma bint Abi Bakr Al-Qurashiya | Sahabi |
fāṭimah bint al-mundhir | Fatima bint Al-Mundhir al-Asadiyya | Trustworthy |
hshām bn ‘urwah | Hisham ibn Urwah al-Asadi | Trustworthy Imam in Hadith |
الأسم | الشهرة | الرتبة |
---|---|---|
أَسْمَاءَ بِنْتِ أَبِي بَكْرٍ الصِّدِّيقِ | أسماء بنت أبي بكر القرشية | صحابي |
فَاطِمَةَ بِنْتِ الْمُنْذِرِ | فاطمة بنت المنذر الأسدية | ثقة |
هِشَامِ بْنِ عُرْوَةَ | هشام بن عروة الأسدي | ثقة إمام في الحديث |
Muwatta Imam Malik 430
Yahya related to me from Malik from Hisham ibn Urwa from Fatima bint al Mundhir that Asma bint Abi Bakr as-Siddiq said, "I went to A'isha, the wife of the Prophet, may Allah bless him and grant him peace, during an eclipse of the sun, and everybody was standing in prayer, and she too was standing praying. I said, 'What is everybody doing?' She pointed towards the sky with her hand and said, 'Glory be to Allah.' I said, 'A sign?' She nodded 'Yes' with her head."She continued, "I stood until I had almost fainted, and I began to pour water over my head. The Messenger of Allah, may Allah bless him and grant him peace, praised Allah and spoke well of Him, and then said, 'There is nothing which I had previously not seen beforehand that I have not now seen while standing - even the Garden and the Fire. It has been revealed to me that you will be tried in your graves with a trial, like, or near to, the trial of the Dajjal (I do not know which one Asma said). Every one of you will have someone who comes to him and asks him, 'What do you know about this man?' A mumin, or one who has certainty (muqin) (I do not know which one Asma said), will say, 'He is Muhammad, the Messenger of Allah, may Allah bless him and grant him peace, who came to us with clear proofs and guidance, and we answered and believed and followed.' He will then be told, 'Sleep in a good state. We know now that you were a mumin.' A hypocrite, however, or one who has doubts (l do not know which one Asma said), will say, 'I do not know, I heard everybody saying something and I said it.' "
Grade: Sahih
حضرت اسماء بنت ابی بکر رضی اللہ عنہا روایت کرتی ہیں کہ میں ( باپ کی طرف سے اپنی چھوٹی بہن ) سیدہ عائشہ رضی اللہ عنہا زوجہ پیغمبر علیہ السلام کے پاس سورج گہن کے موقع پر آئی تو اچانک ( کیا دیکھتی ہوں کہ ) لوگ کھڑے نماز ادا کر رہے ہیں ۔ اور ناگہاں ( سیدہ عائشہ رضی اللہ عنہا پر نظر پڑی تو ) وہ بھی کھڑی نماز پڑھ رہی تھیں ، میں نے ( ان سے ان کی حالتِ نماز میں ) پوچھا کہ لوگوں کو کیا ہو گیا ہے ؟ تو انھوں نے اپنے ہاتھ کے ساتھ آسمان کی طرف اشارہ کر دیا اور ( ساتھ ہی منہ سے ) سبحان اللہ کہا ، ( چونکہ یہ کلمہ تعجب کے وقت ادا کیا جاتا ہے اور اللہ تعالیٰ کی قدرت و شان پر بھی دلالت کرتا ہے ، اس لیے اندازے سے ) میں نے کہا کہ ( کیا قدرت الٰہیہ کی ) کوئی نشانی ( نمودار ہو گئی ہے ) ؟ تو انھوں نے اپنے سر کے اشارے سے ہاں میں جواب دیا ، ( حضرت اسماء رضی اللہ عنہا ) کہتی ہیں کہ پھر میں بھی ( ان کے ساتھ ہی نماز کے لیے ) کھڑی ہو گئی یہاں تک کہ ( شدید گرمی کی بنا پر ) مجھ پر بے ہوشی طاری ہونے لگی اور میں ( نماز ہی میں ) اپنے سر پر پانی ڈالنے لگی ۔ ( الغرض نماز ختم ہونے کے بعد آپ ﷺ نے خطبہ دیا ، ) چنانچہ رسول اللہ ﷺ نے اللہ تعالیٰ کی حمد و ثنا بیان فرمائی ، پھر ارشاد فرمایا :’’ کوئی بھی ایسی چیز جسے میں نے پہلے نہیں دیکھا تھا میں نے اسے یقیناً اپنی اس جگہ ( گرہن کی نماز ) میں دیکھ لیا ہے یہاں تک کہ جنت اور جہنم کو بھی ، اور بلاشبہ میری طرف یہ وحی کی گئی ہے کہ بے شک تمھیں قبروں میں فتنہ دجال کی مثل یا ( فرمایا کہ ) اس کے قریب قریب آزمائش میں ڈالا جائے گا ۔‘‘ ( حدیث کی راویہ فاطمہ بنت منذر رحمہ اللہ کہتی ہیں کہ ) مجھے علم نہیں رہا کہ حضرت اسماء رضی اللہ عنہا نے ان دونوں ( لفظوں یعنی مثل اور قریب ) میں سے کون سا لفظ بولا تھا ، ( بعد ازاں رسول اللہ ﷺ نے فرمایا : ) ’’ تم میں سے ہر ایک کے پاس ( قبر میں ) حاضر ہوا جائے گا ، ( منکر نکیر آئیں گے ) تو ( ان کی طرف سے ) پوچھا جائے گا کہ تمھیں اس ( مشہور و معروف ) شخصیت کے متعلق کیا علم ہے ؟ رہا ایمان رکھنے والا یا ( فرمایا کہ رہا ) یقین رکھنے والا ، ( فاطمہ بنت منذر رحمہ اللہ کہتی ہیں کہ ) میں نہیں جانتی کہ حضرت اسماء رضی اللہ عنہا نے ان ( دونوں لفظوں یعنی ایمان رکھنے والا اور یقین رکھنے والا ) میں سے کون سا لفظ بولا تھا ، ( مفہوم تو دونوں کا ایک ہی ہے بہرحال یہ ایمان و یقین والا شخص فرشتوں سے ) کہے گا کہ وہ ( مشہور و معروف شخصیت ) محمد ( ﷺ ) ہیں ، جو اللہ کے رسول ہیں ، جو ہمارے پاس ( اللہ کی طرف سے ) کھلے دلائل اور ہدایت لے کر آئے ، ہم نے ( ان کی دعوت کو ) قبول کیا ، ( ان پر ) ایمان لائے اور ( ان کی ) اتباع کی ۔ ( تین بار یہی جواب دے گا ) چنانچہ اس سے کہا جائے گا کہ اچھی طرح ( اور پورے امن و سکون سے ) سو جاؤ ، یقیناً ہمیں علم تھا کہ بلاشبہ تو مومن ہے ، رہا منافق یا ( فرمایا ) شک کرنے والا شخص ( فاطمہ بنت منذر رحمہ اللہ کہتی ہیں کہ ) کہ مجھے یاد نہیں رہا کہ حضرت اسماء رضی اللہ عنہا نے ان میں سے کون سا لفظ بولا تھا ، تو ( بہرحال یہ شک و نفاق والا ) کہے گا کہ مجھے ( اس آخری پیغمبر ﷺ کی شخصیت کے متعلق ) کوئی علم نہیں ، میں نے لوگوں کو کچھ کہتے ہوئے سنا تھا تو ( جو سنا ) وہ میں نے بھی کہہ دیا ( لیکن نہ کبھی حقیقت کو جانا نہ تسلیم کیا ) ۔‘‘
Hazrat Asma bint Abi Bakr ( (رضي الله تعالى عنه) ا) riwayat karti hain keh main baap ki taraf se apni chhoti behan Sayyidah Ayesha ( (رضي الله تعالى عنه) ا) زوجہ Paighambar Alaihissalam ke pass suraj grahan ke mauqe par aai to achanak kya dekhti hun keh log kharay namaz ada kar rahe hain aur naghaan Sayyidah Ayesha ( (رضي الله تعالى عنه) ا) par nazar pari to woh bhi khari namaz parh rahi thin main ne un se un ki halat e namaz mein poocha keh logon ko kya ho gaya hai to unhon ne apne hath ke sath asmaan ki taraf ishara kar diya aur sath hi munh se Subhan Allah kaha kyunki yeh kalmah ta'ajjub ke waqt ada kiya jata hai aur Allah Ta'ala ki qudrat o shan par bhi dalalat karta hai is liye andazay se main ne kaha keh kya qudrat e ilahiya ki koi nishani namudar ho gai hai to unhon ne apne sar ke ishaare se haan mein jawab diya Hazrat Asma ( (رضي الله تعالى عنه) ا) kehti hain keh phir main bhi un ke sath hi namaz ke liye khari ho gai yahan tak keh shadeed garmi ki bina par mujh par bayhoshi tari hone lagi aur main namaz hi mein apne sar par pani daalne lagi algharz namaz khatm hone ke baad Aap (صلى الله عليه وآله وسلم) ne khutbah diya chunacha Rasool Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) ne Allah Ta'ala ki hamd o sana bayan farmaai phir irshad farmaya koi bhi aisi cheez jise main ne pehle nahin dekha tha main ne use yaqinan apni is jagah grahan ki namaz mein dekh liya hai yahan tak keh jannat aur jahannam ko bhi aur bila shuba meri taraf yeh wahi ki gai hai keh be shak tumhen qabron mein fitna dajjal ki misl ya farmaya keh uske qareeb qareeb aazaish mein dala jayega Hadees ki rawiyah Fatimah bint Munzir Rahmatullah Alaih kehti hain keh mujhe ilm nahin raha keh Hazrat Asma ( (رضي الله تعالى عنه) ا) ne in donon lafzoun yani misl aur qareeb mein se kaun sa lafz bola tha baad azaan Rasool Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) ne farmaya tum mein se har ek ke pass qabr mein hazir hua jayega Munkar Nakir ayenge to un ki taraf se poocha jayega keh tumhen is mash-hoor o ma'ruf shakhsiyat ke mutalliq kya ilm hai raha imaan rakhne wala ya farmaya keh raha yaqeen rakhne wala Fatimah bint Munzir Rahmatullah Alaih kehti hain keh main nahin janti keh Hazrat Asma ( (رضي الله تعالى عنه) ا) ne in donon lafzoun yani imaan rakhne wala aur yaqeen rakhne wala mein se kaun sa lafz bola tha mafhoom to donon ka ek hi hai beherhaal yeh imaan o yaqeen wala shakhs farishton se kahega keh woh mash-hoor o ma'ruf shakhsiyat Muhammad (صلى الله عليه وآله وسلم) hain jo Allah ke Rasool hain jo hamare pass Allah ki taraf se khule dalail aur hidayat lekar aaye hum ne un ki dawat ko qubool kiya un par imaan laaye aur un ki ittiba ki teen baar yahi jawab dega chunacha us se kaha jayega keh achhi tarah aur poore aman o sukoon se so jao yaqinan hamen ilm tha keh bila shuba to momin hai raha munafiq ya farmaya shak karne wala shakhs Fatimah bint Munzir Rahmatullah Alaih kehti hain keh mujhe yaad nahin raha keh Hazrat Asma ( (رضي الله تعالى عنه) ا) ne in mein se kaun sa lafz bola tha to beherhaal yeh shak o nifaaq wala kahega keh mujhe is aakhri paighambar (صلى الله عليه وآله وسلم) ki shakhsiyat ke mutalliq koi ilm nahin main ne logon ko kuchh kehte huye suna tha to jo suna woh main ne bhi keh diya lekin na kabhi haqeeqat ko jana na tasleem kiya
حَدَّثَنِي يَحْيَى ، عَنْ مَالِكٍ ، عَنْ هِشَامِ بْنِ عُرْوَةَ ، عَنْ فَاطِمَةَ بِنْتِ الْمُنْذِرِ ، عَنْ أَسْمَاءَ بِنْتِ أَبِي بَكْرٍ الصِّدِّيقِ أَنَّهَا قَالَتْ : أَتَيْتُ عَائِشَةَ زَوْجَ النَّبِيِّ ﷺ ، حِينَ خَسَفَتِ الشَّمْسُ فَإِذَا النَّاسُ قِيَامٌ يُصَلُّونَ . وَإِذَا هِيَ قَائِمَةٌ تُصَلِّي . فَقُلْتُ : مَا لِلنَّاسِ ؟ فَأَشَارَتْ بِيَدِهَا نَحْوَ السَّمَاءِ ، وَقَالَتْ : سُبْحَانَ اللَّهِ . فَقُلْتُ : آيَةٌ ؟ فَأَشَارَتْ بِرَأْسِهَا أَنْ نَعَمْ . قَالَتْ : فَقُمْتُ حَتَّى تَجَلَّانِي الْغَشْيُ . وَجَعَلْتُ أَصُبُّ فَوْقَ رَأْسِي الْمَاءَ ، فَحَمِدَ اللَّهَ رَسُولُ اللَّهِ ﷺ وَأَثْنَى عَلَيْهِ . ثُمَّ قَالَ : " مَا مِنْ شَيْءٍ كُنْتُ لَمْ أَرَهُ إِلَّا قَدْ رَأَيْتُهُ فِي مَقَامِي هَذَا . حَتَّى الْجَنَّةُ وَالنَّارُ . وَلَقَدْ أُوحِيَ إِلَيَّ ⦗ص:١٨٩⦘ أَنَّكُمْ تُفْتَنُونَ فِي الْقُبُورِ مِثْلَ أَوْ قَرِيبًا مِنْ فِتْنَةِ الدَّجَّالِ لَا أَدْرِي أَيَّتَهُمَا قَالَتْ أَسْمَاءُ يُؤْتَى أَحَدُكُمْ فَيُقَالُ لَهُ : مَا عِلْمُكَ بِهَذَا الرَّجُلِ ؟ فَأَمَّا الْمُؤْمِنُ أَوِ الْمُوقِنُ لَا أَدْرِي أَيَّ ذَلِكَ قَالَتْ أَسْمَاءُ ، فَيَقُولُ هُوَ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ . جَاءَنَا بِالْبَيِّنَاتِ وَالْهُدَى . فَأَجَبْنَا ، وَآمَنَّا ، وَاتَّبَعْنَا ، فَيُقَالُ لَهُ : نَمْ صَالِحًا ، قَدْ عَلِمْنَا إِنْ كُنْتَ لَمُؤْمِنًا . وَأَمَّا الْمُنَافِقُ أَوِ الْمُرْتَابُ لَا أَدْرِي أَيَّتَهُمَا قَالَتْ أَسْمَاءُ ، فَيَقُولُ : لَا أَدْرِي سَمِعْتُ النَّاسَ يَقُولُونَ شَيْئًا فَقُلْتُهُ "