16.
Book of Funerals
١٦-
كِتَابُ الْجَنَائِزِ
Chapter on prohibition of weeping loudly for the deceased
بَابُ النَّهْيِ عَنِ الْبُكَاءِ عَلَى الْمَيِّتِ
Name | Fame | Rank |
---|---|---|
jābir bn ‘atīkin | Jabr bin 'Atik al-Ansari | Companion |
‘atīyuk bn al-ḥārith | Utaik ibn al-Harith al-Ansari | Acceptable |
‘abd al-lah bn ‘abd al-lah bn jābir bn ‘atīkin | Abdullah ibn Abdullah al-Ansari | Trustworthy |
Muwatta Imam Malik 537
Yahya related to me from Malik from Abdullah ibn Abdullah ibn Jabir ibn Atik that Atik ibn al-Harith, the grandfather of Abdullah ibn Abdullah ibn Jabir on his mother's side, told him that Jabir ibn Atik had told him that the Messenger of Allah, may Allah bless him and grant him peace, came to visit Abdullah ibn Thabit and found him in his death-throes. He called to him but he did not reply. The Messenger of Allah, may Allah bless him and grant him peace, said, "We belong to Allah, and to Him we are returning," and added, "You are being taken from us, Abur-Rabi`." The women cried out and wept, and Jabir began to silence them. The Messenger of Allah, may Allah bless him and grant him peace, said, "Leave them, and when the necessary time comes, none of the women should cry." They said, "Messenger of Allah, what is the necessary time?" and he replied, "When he dies." The dying man's daughter said, "By Allah, I hope that you will be a martyr, for you have completed your preparations for battle," and the Messenger of Allah, may Allah bless him and grant him peace, said, "Allah has made his reward fall according to his intention. What do you consider dying a martyr to be?" They said, "Death in the way of Allah." The Messenger of Allah, may Allah bless him and grant him peace, said, "There are seven kinds of martyr other than those killed in the way of Allah. Someone who is killed by the plague is a martyr, someone who drowns is a martyr, someone who dies of pleurisy is a martyr, someone who dies of a disease of the belly is a martyr, someone who dies by fire is a martyr, someone who dies under a falling building is a martyr and a woman who dies in childbirth is a martyr."
Grade: Sahih
حضرت جابر بن عتیک رضی اللہ عنہ سے روایت ہے کہ رسول اللہ ﷺ حضرت عبداللہ بن ثابت رضی اللہ عنہ کی تیمارداری کے لیے تشریف لائے ، آپ ﷺ نے ان کو اس حالت میں پایا کہ ان پر ( بیماری کی شدت اور بیہوشی کا ) غلبہ ہو چکا تھا ، آپ ﷺ نے انھیں ذرا بلند آواز سے پکارا لیکن انھوں نے ( بیہوشی کی وجہ سے ) آپ ﷺ کو کوئی جواب نہ دیا تو رسول اللہ ﷺ نے ( اِنَّا لِلّٰہِ وَ اِنَّا اِلَیْہِ رَاجِعُوْنَ ) پڑھا ( کیونکہ یہ کلمہ صرف موت پر ہی نہیں بلکہ کسی بھی مصیبت پر پڑھا جاتا ہے ) آپ ﷺ نے ( انھیں کنیت سے مخاطب کر کے ) فرمایا :’’ اے ابو ربیع ! ہم تجھ پر مغلوب ہو گئے ہیں ۔‘‘ ( تقدیر کے مقابلے میں ہمارا کوئی بس نہیں چلتا ۔ گھر والوں نے سمجھا کہ شاید موت آ گئی ہے ) تو عورتوں کی چیخ نکل گئی اور وہ رونے لگیں ، حضرت جابر بن عتیک رضی اللہ عنہ انھیں خاموش کرانے لگے تو رسول اللہ نے فرمایا :’’ انھیں چھوڑ دو ، پھر جب واقع ہو جائے تو کوئی رونے والی ہرگز نہ روئے ۔‘‘ صحابہ رضی اللہ عنہم نے عرض کیا کہ اے اللہ کے رسول ! واقع ہو جانے سے کیا مراد ہے ؟ فرمایا :’’ ( مطلب یہ ہے کہ ) جب وہ مر جائے ( اور اس پر موت واقع ہو جائے ) ‘‘ ، ان کی ( حضرت عبداللہ بن ثابت رضی اللہ عنہ کی ) بیٹی اپنے والد کو مخاطب کر کے کہنے لگی کہ بے شک میں یہ امید لگائے بیٹھی تھی کہ آپ ( جہاد کے دوران ) شہید ہوں گے کیونکہ بلاشبہ آپ تو ( جہاد کے لیے ) اپنی تیاری بھی مکمل کر چکے تھے ، تو ( یہ سن کر ) رسول اللہ ﷺ نے فرمایا :’’ یقیناً اللہ تعالیٰ نے ان کی نیت کے حساب سے ان کا اجر جاری فرما دیا ہے ، اور ( بھلا ) تم کس چیز کو شہادت شمار کرتے ہو ؟‘‘ لوگوں نے عرض کیا کہ اللہ کی راہ میں قتل ہو جانے کو ۔ تو رسول اللہ ﷺ نے فرمایا :’’ راہ الٰہی میں قتل ہونے کے علاوہ بھی سات قسم کے شہداء ہیں : طاعون کی وبا سے مرنے والا بھی شہید ہے ، پانی میں ڈوب کر مرنے والا بھی شہید ہے ، پہلو کی تکلیف سے مرنے والا بھی شہید ہے ، پیٹ کی بیماری سے مرنے والا بھی شہید ہے ، جل کر مرنے والا بھی شہید ہے ، گرنے والی چیز کے نیچے آ کر مرنے والا بھی شہید ہے ، وہ عورت بھی شہید ہے جو ( بچے کی پیدائش سے پہلے ہی یا اس کے دوران یا بعد میں ) زچگی کی تکلیف سے مر جاتی ہے ۔‘‘
Hazrat Jabir bin Atik (رضي الله تعالى عنه) se riwayat hai ki Rasul Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) Hazrat Abdullah bin Thabit (رضي الله تعالى عنه) ki timardari ke liye tashreef laaye, Aap (صلى الله عليه وآله وسلم) ne unko is halat mein paaya ki un par (beemari ki shiddat aur behoshhi ka) galba ho chuka tha, Aap (صلى الله عليه وآله وسلم) ne unhein zara buland aawaz se pukara lekin unhon ne (behoshhi ki wajah se) Aap (صلى الله عليه وآله وسلم) ko koi jawab na diya to Rasul Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) ne (Inna Lillahi Wa Inna Ilaihi Rajioon) padha (kyunki yeh kalma sirf maut par hi nahin balki kisi bhi musibat par padha jata hai) Aap (صلى الله عليه وآله وسلم) ne (unhein kunniyat se mukhatib kar ke) farmaya: “Aye Abu Rabia! Hum tum par magloob ho gaye hain.” (taqdeer ke muqable mein hamara koi bas nahin chalta. Ghar walon ne samjha ki shayad maut aa gayi hai) to auraton ki cheekh nikal gayi aur wo rone lagi, Hazrat Jabir bin Atik (رضي الله تعالى عنه) unhein khamosh karane lage to Rasul Allah ne farmaya: “Unhein chhod do, phir jab waqe ho jaye to koi rone wali hargiz na roye.” Sahaba (رضي الله تعالى عنه) ne arz kiya ki aye Allah ke Rasul! Waqe ho jane se kya murad hai? Farmaya: “(matlab yeh hai ki) Jab wo mar jaye (aur is par maut waqe ho jaye)”, un ki (Hazrat Abdullah bin Thabit (رضي الله تعالى عنه) ki) beti apne walid ko mukhatib kar ke kehne lagi ki beshak mein yeh umeed lagaye baithi thi ki aap (jihad ke dauran) shaheed honge kyunki bila shuba aap to (jihad ke liye) apni tayyari bhi mukammal kar chuke the, to (yeh sunkar) Rasul Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) ne farmaya: “Yaqinan Allah Ta'ala ne unki niyat ke hisab se unka ajr jari farma diya hai, aur (bhala) tum kis cheez ko shahadat shumar karte ho?” Logon ne arz kiya ki Allah ki rah mein qatl ho jane ko. To Rasul Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) ne farmaya: “Rah ilahi mein qatl hone ke ilawa bhi saat qism ke shuhada hain: taoon ki waba se marne wala bhi shaheed hai, pani mein doob kar marne wala bhi shaheed hai, pehlu ki takleef se marne wala bhi shaheed hai, pet ki beemari se marne wala bhi shaheed hai, jal kar marne wala bhi shaheed hai, girne wali cheez ke neeche aa kar marne wala bhi shaheed hai, wo aurat bhi shaheed hai jo (bachche ki paidayesh se pehle hi ya iske dauran ya baad mein) zachgi ki takleef se mar jati hai.”
حَدَّثَنِي يَحْيَى ، عَنْ مَالِكٍ ، عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ جَابِرِ بْنِ عَتِيكٍ ، عَنْ عَتِيكِ بْنِ الْحَارِثِ ، وَهُوَ جَدُّ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ جَابِرٍ أَبُو أُمِّهِ ، أَنَّهُ أَخْبَرَهُ : أَنَّ جَابِرَ بْنَ عَتِيكٍ أَخْبَرَهُ أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ ﷺ جَاءَ يَعُودُ عَبْدَ اللَّهِ بْنَ ثَابِتٍ فَوَجَدَهُ قَدْ غُلِبَ عَلَيْهِ فَصَاحَ بِهِ فَلَمْ يُجِبْهُ ، فَاسْتَرْجَعَ رَسُولُ اللَّهِ ﷺ وَقَالَ : « غُلِبْنَا عَلَيْكَ يَا أَبَا الرَّبِيعِ »، فَصَاحَ النِّسْوَةُ وَبَكَيْنَ ، فَجَعَلَ جَابِرٌ يُسَكِّتُهُنَّ ، فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ ﷺ : « دَعْهُنَّ فَإِذَا وَجَبَ فَلَا تَبْكِيَنَّ بَاكِيَةٌ »، قَالُوا : يَا رَسُولَ اللَّهِ وَمَا الْوُجُوبُ ؟ قَالَ : « إِذَا مَاتَ »، فَقَالَتِ ابْنَتُهُ : وَاللَّهِ إِنْ كُنْتُ لَأَرْجُو أَنْ تَكُونَ شَهِيدًا ، فَإِنَّكَ كُنْتَ قَدْ قَضَيْتَ جِهَازَكَ ، فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ ﷺ : « إِنَّ اللَّهَ قَدْ أَوْقَعَ أَجْرَهُ عَلَى قَدْرِ نِيَّتِهِ ، وَمَا تَعُدُّونَ الشَّهَادَةَ ؟» قَالُوا : الْقَتْلُ فِي سَبِيلِ اللَّهِ ، فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ ﷺ : ⦗ص:٢٣٤⦘ " الشُّهَدَاءُ سَبْعَةٌ ، سِوَى الْقَتْلِ فِي سَبِيلِ اللَّهِ : الْمَطْعُونُ شَهِيدٌ ، وَالْغَرِقُ شَهِيدٌ ، وَصَاحِبُ ذَاتِ الْجَنْبِ شَهِيدٌ ، وَالْمَبْطُونُ شَهِيدٌ ، وَالْحَرِقُ شَهِيدٌ ، وَالَّذِي يَمُوتُ تَحْتَ الْهَدْمِ شَهِيدٌ ، وَالْمَرْأَةُ تَمُوتُ بِجُمْعٍ شَهِيدٌ "