17.
Book of Zakat
١٧-
كِتَابُ الزَّكَاةِ


Chapter on Zakat of buried treasures

‌بَابُ زَكَاةِ الرِّكَازِ

NameFameRank
abī hurayrah Abu Hurairah al-Dausi Companion
abī slmh bn ‘abd al-raḥman Abu Salamah ibn Abdur-Rahman az-Zuhri Trustworthy Imam, prolific narrator
sa‘īd bn al-musayyab Sa'id ibn al-Musayyib al-Qurashi One of the most knowledgeable and greatest jurists
ibn shihābin Muhammad ibn Shihab al-Zuhri The Faqih, the Hafiz, agreed upon for his greatness and mastery

Muwatta Imam Malik 566

Yahya related to me from Malik from Ibn Shihab from Said ibn al- Musayyab and from Abu Salama ibn Abd ar-Rahman from Abu Hurayra that the Messenger of Allah, may Allah bless him and grant him peace ,said, "There is a tax of a fifth on buried treasure." Malik said, "The position which we are agreed upon, and which I have heard the people of knowledge mentioning, is that rikaz refers to treasure which has been found which was buried during the jahiliyya, as long as neither capital is required, nor expense, great labour or inconvenience incurred in recovering it. If capital is required or great labour is incurred, or on one occasion the mark is hit and on another it is missed, then it is not rikaz."

یحییٰ نے مجھ سے، مالک نے ابن شہاب سے، وہ سعید بن المسیب اور ابوسلمہ بن عبدالرحمٰن سے اور وہ ابوہریرہ رضی اللہ عنہ سے روایت کی کہ رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم نے فرمایا: ”مدفون خزانے میں پانچواں حصہ بطور محصول ہے“۔ مالک نے کہا: ”ہم اس بات پر متفق ہیں، اور میں نے اہل علم کو یہی ذکر کرتے ہوئے سنا ہے کہ ”رِکَاز“ اس خزانے کو کہتے ہیں جو جاہلیت کے زمانے میں دفن کیا گیا ہو اور اسے حاصل کرنے کے لیے نہ تو سرمائے کی ضرورت ہو، نہ خرچ کی، نہ مشقت اٹھائی جائے اور نہ ہی تکلیف، اور اگر اس کے لیے سرمائے یا سخت محنت کی ضرورت ہو یا ایک بار نشانے پر لگے اور دوسری بار نہ لگے تو یہ ”رِکَاز“ نہیں ہے۔

Yahya ne mujh se, Malik ne Ibn Shahab se, wo Saeed bin Al-Musayyab aur Abu Salama bin Abdur Rahman se aur wo Abu Hurairah Radi Allahu Anhu se riwayat ki keh Rasul Allah SallAllahu Alayhi Wasallam ne farmaya: “Madfoon khazanay mein panchwan hissa ba tor mahsol hai”. Malik ne kaha: “Hum is baat par muttafiq hain, aur maine ahl-e-ilm ko yahi zikr karte hue suna hai keh “Rikaaz” us khazanay ko kehte hain jo jahiliyat ke zamane mein dafan kiya gaya ho aur usay hasil karne ke liye na to sarmaye ki zarurat ho, na kharch ki, na mushqat uthai jaye aur na hi takleef, aur agar uske liye sarmaye ya sakht mehnat ki zarurat ho ya ek baar nishane par lage aur dusri baar na lage to ye “Rikaaz” nahi hai.

حَدَّثَنِي يَحْيَى ، عَنْ مَالِكٍ ، عَنْ ابْنِ شِهَابٍ ، عَنْ سَعِيدِ بْنِ الْمُسَيِّبِ ، وَعَنْ أَبِي سَلَمَةَ بْنِ عَبْدِ الرَّحْمَنِ ، عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ ﷺ قَالَ : « فِي الرِّكَازِ الْخُمُسُ » ⦗ص:٢٥٠⦘ قَالَ مَالِكٌ : " الْأَمْرُ الَّذِي لَا اخْتِلَافَ فِيهِ عِنْدَنَا ، وَالَّذِي سَمِعْتُ أَهْلَ الْعِلْمِ يَقُولُونَهُ : إِنَّ الرِّكَازَ إِنَّمَا هُوَ دِفْنٌ يُوجَدُ مِنْ دِفْنِ الْجَاهِلِيَّةِ ، مَا لَمْ يُطْلَبْ بِمَالٍ ، وَلَمْ يُتَكَلَّفْ فِيهِ نَفَقَةٌ ، وَلَا كَبِيرُ عَمَلٍ وَلَا مَئُونَةٍ فَأَمَّا مَا طُلِبَ بِمَالٍ ، وَتُكُلِّفَ فِيهِ كَبِيرُ عَمَلٍ ، فَأُصِيبَ مَرَّةً ، وَأُخْطِئَ مَرَّةً ، فَلَيْسَ بِرِكَازٍ "