18.
Book of Fasting
١٨-
كِتَابُ الصِّيَامِ
Chapter on fasting on days that are doubted
بَابُ صِيَامِ الْيَوْمِ الَّذِي يُشَكُّ فِيهِ
Muwatta Imam Malik 670
Yahya related to me from Malik from his paternal uncle Abu Suhayl ibn Malik from his father that Abu Hurayra said, "When Ramadan comes the gates of the Paradise are opened and the gates of Hell are locked, and the shayatin are chained." Yahya related to me from Malik that he had heard that the people of knowledge did not disapprove of people fasting using tooth-sticks at any hour of the day in Ramadan, whether at the beginning or the end, nor had he heard any of the people of knowledge disapproving of or forbidding the practice. Yahya said that he heard Malik say, about fasting for six days after breaking the fast at the end of Ramadan, that he had never seen any of the people of knowledge and fiqh fasting them. He said, "I have not heard that any of our predecessors used to do that, and the people of knowledge disapprove of it and they are afraid that it might become a bida and that common and ignorant people might join to Ramadan what does not belong to it, if they were to think that the people of knowledge had given permission for that to be done and were seen doing it. Yahya said that he heard Malik say, "I have never heard any of the people of knowledge and fiqh and those whom people take as an example forbidding fasting on the day of jumua. Fasting on it is good, and I have seen one of the people of knowledge fasting it, and it seemed to me that he was keen to do so."
یحییٰ نے مجھ سے مالک سے ان کے چچا ابو سہیل بن مالک سے ان کے والد سے روایت کی کہ ابو ہریرہ رضی اللہ عنہ نے کہا، "جب رمضان آتا ہے تو جنت کے دروازے کھول دیے جاتے ہیں اور جہنم کے دروازے بند کر دیے جاتے ہیں اور شیاطین کو جکڑ دیا جاتا ہے"۔ یحییٰ نے مجھ سے مالک سے روایت کی کہ انہوں نے سنا ہے کہ اہل علم نے لوگوں کے مسواک سے روزہ رکھنے کو رمضان کے کسی بھی وقت، چاہے شروع میں ہو یا آخر میں، ناپسند نہیں کیا، اور نہ ہی انہوں نے اہل علم میں سے کسی کو اس عمل کو ناپسند کرتے یا اس سے منع کرتے ہوئے سنا۔ یحییٰ نے کہا کہ انہوں نے مالک کو رمضان کے آخر میں روزہ افطار کرنے کے بعد چھ دن روزہ رکھنے کے بارے میں کہتے ہوئے سنا کہ انہوں نے کبھی بھی اہل علم اور فقہ کو ان دنوں روزے رکھتے ہوئے نہیں دیکھا۔ انہوں نے کہا کہ "میں نے نہیں سنا کہ ہمارے بزرگوں میں سے کوئی ایسا کرتا تھا، اور اہل علم اسے ناپسند کرتے ہیں اور انہیں ڈر ہے کہ کہیں یہ بدعت نہ بن جائے اور عوام الناس رمضان میں ایسی چیز کو شامل نہ کر لیں جو اس کی نہیں ہے اگر انہیں یہ گمان ہو جائے کہ اہل علم نے اس کی اجازت دے دی ہے اور ان کو ایسا کرتے ہوئے دیکھ لیں۔ یحییٰ نے کہا کہ انہوں نے مالک کو کہتے ہوئے سنا، "میں نے کبھی بھی اہل علم و فقہ اور جنہیں لوگ نمونہ بناتے ہیں ان میں سے کسی کو جمعہ کے دن روزہ رکھنے سے منع کرتے ہوئے نہیں سنا۔ اس پر روزہ رکھنا اچھا ہے اور میں نے اہل علم میں سے ایک کو اس پر روزہ رکھتے ہوئے دیکھا ہے اور مجھے ایسا لگا کہ وہ ایسا کرنے کے خواہشمند ہیں۔"
Yahiya ne mujh se Malik se unke chacha Abu Sohail bin Malik se unke walid se riwayat ki keh Abu Hurairah Radi Allahu Anhu ne kaha, "Jab Ramzan aata hai to Jannat ke darwaze khol diye jaate hain aur Jahannum ke darwaze band kar diye jaate hain aur shayaateen ko jakar diya jata hai". Yahiya ne mujh se Malik se riwayat ki keh unhon ne suna hai keh Ahle ilm ne logon ke miswak se roza rakhne ko Ramzan ke kisi bhi waqt, chahe shurua mein ho ya akhir mein, napasand nahin kiya, aur na hi unhon ne Ahle ilm mein se kisi ko is amal ko napasand karte ya is se mana karte huye suna. Yahiya ne kaha keh unhon ne Malik ko Ramzan ke akhir mein roza iftari karne ke baad chhe din roza rakhne ke baare mein kehte huye suna keh unhon ne kabhi bhi Ahle ilm aur fiqh ko in dinon roza rakhte huye nahin dekha. Unhon ne kaha keh "Maine nahin suna keh humare buzurgon mein se koi aisa karta tha, aur Ahle ilm ise napasand karte hain aur unhen dar hai keh kahin ye bidat na ban jaye aur awaam ul-nas Ramzan mein aisi cheez ko shamil na kar len jo is ki nahin hai agar unhen ye gumaan ho jaye keh Ahle ilm ne is ki ijazat de di hai aur un ko aisa karte huye dekh len. Yahiya ne kaha keh unhon ne Malik ko kehte huye suna, "Maine kabhi bhi Ahle ilm o fiqh aur jinhen log namuna banate hain un mein se kisi ko Jumma ke din roza rakhne se mana karte huye nahin suna. Is par roza rakhna achha hai aur maine Ahle ilm mein se ek ko is par roza rakhte huye dekha hai aur mujhe aisa laga keh wo aisa karne ke khwahishmand hain."
وَحَدَّثَنِي عَنْ مَالِكٍ عَنْ عَمِّهِ أَبِي سُهَيْلِ بْنِ مَالِكٍ ، عَنْ أَبِيهِ عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ ، أَنَّهُ ⦗ص:٣١١⦘ قَالَ : « إِذَا دَخَلَ رَمَضَانُ فُتِّحَتْ أَبْوَابُ الْجَنَّةِ ، وَغُلِّقَتْ أَبْوَابُ النَّارِ وَصُفِّدَتِ الشَّيَاطِينُ » ٦٠- وَحَدَّثَنِي عَنْ مالِكٍ أَنَّهُ سَمِعَ أَهْلَ الْعِلْمِ « لَا يَكْرَهُونَ السِّوَاكَ لِلصَّائِمِ فِي رَمَضَانَ . فِي سَاعَةٍ مِنْ سَاعَاتِ النَّهَارِ لَا فِي أَوَّلِهِ وَلَا فِي آخِرِهِ ، وَلَمْ أَسْمَعْ أَحَدًا مِنْ أَهْلِ الْعِلْمِ يَكْرَهُ ذَلِكَ وَلَا يَنْهَى عَنْهُ » قَالَ يَحْيَى : وسَمِعْتُ مَالِكًا يَقُولُ : فِي صِيَامِ سِتَّةِ أَيَّامٍ بَعْدَ الْفِطْرِ مِنْ رَمَضَانَ ، « إِنَّهُ لَمْ يَرَ أَحَدًا مِنْ أَهْلِ الْعِلْمِ وَالْفِقْهِ يَصُومُهَا . وَلَمْ يَبْلُغْنِي ذَلِكَ عَنْ أَحَدٍ مِنَ السَّلَفِ . وَإِنَّ أَهْلَ الْعِلْمِ يَكْرَهُونَ ذَلِكَ . وَيَخَافُونَ بِدْعَتَهُ . وَأَنْ يُلْحِقَ بِرَمَضَانَ مَا لَيْسَ مِنْهُ ، أَهْلُ الْجَهَالَةِ وَالْجَفَاءِ . لَوْ رَأَوْا فِي ذَلِكَ رُخْصَةً عِنْدَ أَهْلِ الْعِلْمِ . وَرَأَوْهُمْ يَعْمَلُونَ ذَلِكَ » وقَالَ يَحْيَى : سَمِعْتُ مَالِكًا يَقُولُ : « لَمْ أَسْمَعْ أَحَدًا مِنْ أَهْلِ الْعِلْمِ وَالْفِقْهِ . وَمَنْ يُقْتَدَى بِهِ . يَنْهَى عَنْ صِيَامِ يَوْمِ الْجُمُعَةِ . وَصِيَامُهُ حَسَنٌ . وَقَدْ رَأَيْتُ بَعْضَ أَهْلِ الْعِلْمِ يَصُومُهُ وَأُرَاهُ كَانَ يَتَحَرَّاهُ »