21.
Book of Jihad
٢١-
كِتَابُ الْجِهَادِ


Chapter on giving the fifth (Khums) in voluntary acts

‌بَابُ مَا جَاءَ فِي إِعْطَاءِ النَّفَلِ مِنَ الْخُمُسِ

NameFameRank
sa‘īd bn al-musayyab Sa'id ibn al-Musayyib al-Qurashi One of the most knowledgeable and greatest jurists
abī al-zinād Abdullah ibn Dhakwan al-Qurashi Imam, Trustworthy, Upright
الأسمالشهرةالرتبة
سَعِيدِ بْنِ الْمُسَيَّبِ سعيد بن المسيب القرشي أحد العلماء الأثبات الفقهاء الكبار
أَبِي الزِّنَادِ عبد الله بن ذكوان القرشي إمام ثقة ثبت

Muwatta Imam Malik 962

Yahya related to me from Malik from Abu'z-Zinad that Said ibn al- Musayyab said, "People used to be given bonuses from the Khumus."Malik said, "That is the best of what I have heard on the matter."Malik was asked about bonuses and whether they were taken from the first of the spoils, and he said, "That is only decided according to the ijtihad of the Imam. We do not have a known reliable command about that other than it is up to the ijtihad of the Sultan. I have not heard that the Messenger of Allah, may Allah bless him and grant him peace, gave bonuses in all his raids. I have only heard that he gave bonuses in one of them, namely the day of Hunayn. It depends on the ijtihad of the Imam whether they are taken from the first of the spoils or what is after it."

یحییٰ نے مجھ سے مالک سے ابو الزناد سے روایت کی کہ سعید بن المسیب نے کہا کہ "لوگوں کو خمس سے عطیہ دیا جاتا تھا۔" مالک نے کہا کہ "یہ اس سلسلے میں میں نے جو سنا ہے اس میں بہترین ہے۔" مالک سے عطیہ کے بارے میں پوچھا گیا کہ کیا وہ مال غنیمت کے پہلے حصے سے دیا جاتا تھا تو انہوں نے کہا کہ "یہ صرف امام کے اجتہاد کے مطابق طے ہوتا ہے۔ ہمارے پاس اس کے بارے میں کوئی معلوم اور قابل اعتماد حکم نہیں ہے سوائے اس کے کہ یہ سلطان کے اجتہاد پر منحصر ہے۔ میں نے نہیں سنا کہ رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم نے اپنی تمام غزوات میں عطیہ دیا ہو۔ میں نے صرف اتنا سنا ہے کہ آپ نے ان میں سے ایک غزوہ میں عطیہ دیا تھا یعنی حنین کے دن۔ یہ امام کے اجتہاد پر منحصر ہے کہ وہ مال غنیمت کے پہلے حصے سے دیا جائے یا اس کے بعد والے حصے سے۔"

Yahya ne mujh se Malik se Abu al-Zinad se riwayat ki keh Saeed bin al-Musayyab ne kaha keh "logon ko khums se ataa diya jata tha." Malik ne kaha keh "yeh is silsile mein main ne jo suna hai is mein behtarin hai." Malik se ataa ke bare mein poocha gaya keh kya woh maal-e-ghanimat ke pehle hisse se diya jata tha to unhon ne kaha keh "yeh sirf Imam ke ijtihad ke mutabiq tai hota hai. Hamare pass is ke bare mein koi maloom aur qabil-e-aitmad hukum nahin hai siwae is ke keh yeh Sultan ke ijtihad per munhasir hai. Main ne nahin suna keh Rasul Allah Sallallahu Alaihi Wasallam ne apni tamam ghazawat mein ataa diya ho. Main ne sirf itna suna hai keh aap ne in mein se ek ghazwah mein ataa diya tha yani Hunain ke din. Yeh Imam ke ijtihad per munhasir hai keh woh maal-e-ghanimat ke pehle hisse se diya jae ya is ke bad wale hisse se."

حَدَّثَنِي يَحْيَى ، عَنْ مَالِكٍ ، عَنْ أَبِي الزِّنَادِ ، عَنْ سَعِيدِ بْنِ الْمُسَيِّبِ أَنَّهُ قَالَ : « كَانَ النَّاسُ يُعْطَوْنَ النَّفَلَ مِنَ الْخُمُسِ » قَالَ مَالِكٌ : « وَذَلِكَ أَحْسَنُ مَا سَمِعْتُ إِلَيَّ فِي ذَلِكَ » وَسُئِلَ مالكٌ عَنِ النَّفَلِ ، هَلْ يَكُونُ فِي أَوَّلِ مَغْنَمٍ ؟ قَالَ : « ذَلِكَ عَلَى وَجْهِ الْاجْتِهَادِ مِنَ الْإِمَامِ . وَلَيْسَ عِنْدَنَا فِي ذَلِكَ أَمْرٌ مَعْرُوفٌ مَوْقُوفٌ ، إِلَّا اجْتِهَادُ السُّلْطَانِ ، وَلَمْ يَبْلُغْنِي أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ ﷺ نَفَّلَ فِي مَغَازِيهِ كُلِّهَا . وَقَدْ بَلَغَنِي أَنَّهُ نَفَّلَ فِي بَعْضِهَا يَوْمَ حُنَيْنٍ . وَإِنَّمَا ذَلِكَ عَلَى وَجْهِ الْاجْتِهَادِ مِنَ الْإِمَامِ ، فِي أَوَّلِ مَغْنَمٍ وَفِيمَا بَعْدَهُ »