56.
The Book of Commentary on the Qur'an
٥٦-
كتاب التفسير


Sahih Muslim 3023d

Ibn Abbas (رضي الله تعالى عنه) said, these verses were revealed in Makka – [Who do not invoke any god apart from Allah, who do not take a life which Allah has forbidden except for a cause that is just, and do not fornicate; and anyone who does so, will be punished for the crime. Torment will be doubled for him on Resurrection Day, and he will remain disgraced forever in it.] (Al-Furqaan: 68-69). Thereupon the polytheists said, Islam is of no avail to us for we have made peer with Allah and we killed the soul which Allah had forbidden to do, and we committed debauchery, and it was (on this occasion) that Allah, the Exalted and Glorious, revealed this verse - [As for those who repent, believe, and do good deeds, they are the ones whose evil deeds Allah will change into good deeds. For Allah is All Forgiving, Most Merciful.] (Al-Furqaan – 70). Ibn Abbis said, he who enters the fold of Islam and understands its command and then kills the soul, then there is no repentance for him.

ابو معاویہ شیبان نے منصور بن معتمر سے انھوں نے سعید بن جیبر سے اور انھوں نے حضرت ابن عباس رضی اللہ تعالیٰ عنہ سے روایت کی کہا : یہ آیت : " جو لوگ اللہ کے ساتھ کسی اور معبود کو نہیں پکارتے " سے لے کر " ذلت کے عالم میں ( ہمیشہ رہے گا ) تک مکہ میں نازل ہوئی ۔ مشرکوں نے کہا : ہمیں اسلام کس بات کا فائدہ دے گا ۔ جبکہ ہم اللہ کے ساتھ ( دوسروں کو ) شریک بھی ٹھہراچکے ہیں اور اللہ کی حرام کردہ جانوں کو قتل بھی کر چکے ہیں اور فواحش کا ارتکاب بھی کر چکے ہیں ؟اس پر اللہ تعالیٰ نے ( یہ آیت ) نازل فرمائی : " سوائے اس شخص کے جس نے تو بہ کی ایمان لے آیا اور نیک عمل کیے " آیت کے آخری حصے تک ۔ انھوں نے ( ابن عباس رضی اللہ تعالیٰ عنہ ) نے کہا : لیکن جو شخص اسلام میں داخل ہو گیا اور اس کو سمجھ لیا پھر اس نے ( عمداً کسی مومن کو ) قتل کیا تو اس کے لیے کوئی توبہ نہیں ۔

Abu Muawiyah Shiban ne Mansoor bin Mu'tamir se, unhon ne Saeed bin Jiber se aur unhon ne Hazrat Ibn Abbas radiyallahu ta'ala anhu se riwayat ki kaha: yeh aayat: "jo log Allah ke sath kisi aur ma'bud ko nahin pukarte", se lekar "zulat ke aalam mein ( hamesha rahega ) tak Makkah mein nazil hui. Mushrikon ne kaha: humein Islam kis baat ka faida dega? Jabki hum Allah ke sath ( dusron ko ) sharik bhi thahra chuke hain aur Allah ki haram kardi jaanon ko qatal bhi kar chuke hain aur fawahesh ka irtikaab bhi kar chuke hain? Is par Allah ta'ala ne ( yeh aayat ) nazil farma'i: "sawa'e is shakhs ke jisne taubah ki, iman lay aaya aur neik amal kiye", aayat ke aakhri hisse tak. Unhon ne ( Ibn Abbas radiyallahu ta'ala anhu ) ne kaha: lekin jo shakhs Islam mein daakhil ho gaya aur isko samajh liya phir usne ( umedan kisi momin ko ) qatal kiya, to uske liye koi taubah nahin.

حَدَّثَنِي هَارُونُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ، حَدَّثَنَا أَبُو النَّضْرِ، هَاشِمُ بْنُ الْقَاسِمِ اللَّيْثِيُّ حَدَّثَنَا أَبُو مُعَاوِيَةَ، - يَعْنِي شَيْبَانَ - عَنْ مَنْصُورِ بْنِ الْمُعْتَمِرِ، عَنْ سَعِيدِ بْنِ جُبَيْرٍ، عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ،قَالَ نَزَلَتْ هَذِهِ الآيَةُ بِمَكَّةَ ‏{‏ وَالَّذِينَ لاَ يَدْعُونَ مَعَ اللَّهِ إِلَهًا آخَرَ‏}‏ إِلَى قَوْلِهِ ‏{‏ مُهَانًا‏}‏ فَقَالَ الْمُشْرِكُونَ وَمَا يُغْنِي عَنَّا الإِسْلاَمُ وَقَدْ عَدَلْنَا بِاللَّهِ وَقَدْ قَتَلْنَا النَّفْسَ الَّتِي حَرَّمَ اللَّهُ وَأَتَيْنَا الْفَوَاحِشَ فَأَنْزَلَ اللَّهُ عَزَّ وَجَلَّ ‏{‏ إِلاَّ مَنْ تَابَ وَآمَنَ وَعَمِلَ عَمَلاً صَالِحًا‏}‏ إِلَى آخِرِ الآيَةِ ‏.‏ قَالَ فَأَمَّا مَنْ دَخَلَ فِي الإِسْلاَمِ وَعَقَلَهُ ثُمَّ قَتَلَ فَلاَ تَوْبَةَ لَهُ ‏.‏