15.
Statement of Fasting
١٥-
بیان الصوم


Mustadrak Al Hakim 1566

Ibn Abbas (may Allah be pleased with them both) narrated: The Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) had cupping done while he was fasting. **And now listen to the words of the Imam of Hadith of our time regarding this Hadith, so that the truth may be reached through it. (Imam Hakim says)** Abu Bakr bin Ja'far Al-Muzaki narrates from Abu Bakr Muhammad bin Ishaq bin Khuzaymah, who said: It is proven in the Hadiths from the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) that he said: The fast of both the one who performs cupping and the one on whom cupping is performed is broken. However, some of those who disagree with us on this issue say that cupping does not break the fast, and they argue that the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) had cupping done while he was fasting. However, this Hadith does not indicate that cupping does not break the fast, because the Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) had cupping done while he was in the state of Ihram during a journey, but not while he was residing (in his city), because he never entered the state of Ihram while residing in his city. Rather, whenever he entered Ihram, it was during a journey. And it is permissible for a traveler to eat and drink even if he has made the intention to fast and some part of the day has passed, although eating and drinking in this way will break his fast. And what some scholars have misunderstood is not correct, that once a traveler has started fasting, he must complete it and cannot break it. And when it is permissible for a traveler to eat and drink while fasting, even after he has made the intention and some part of the day has passed, then similarly it would be permissible for a fasting person to have cupping done after some part of the day has passed, although cupping will break his fast, just as it is permissible for a traveler to eat and drink while fasting, although it breaks the fast.

" حضرت ابن عباس رضی اللہ عنہما فرماتے ہیں : رسول اللہ ﷺ نے روزہ کی حالت میں پچھنے لگوائے ۔ ٭٭ اور اب اپنے زمانے کے امام المحدثین کا اس حدیث کے متعلق کلام سنئے ، تاکہ اس کے ذریعے حقیقت تک رسائی ممکن ہو سکے ۔ ( امام حاکم فرماتے ہیں ) ابوبکر بن جعفر المزکی ، ابوبکر محمد بن اسحاق بن خزیمہ کا یہ بیان نقل کرتے ہیں : نبی اکرم ﷺ کے حوالے سے یہ احادیث ثابت ہیں کہ آپ ﷺ نے فرمایا : پچھنے لگانے اور لگوانے والے دونوں کا روزہ جاتا رہا ۔ جبکہ بعض وہ لوگ جن کو اس مسئلہ میں ہمارے ساتھ اختلاف ہے وہ کہتے ہیں کہ پچھنے لگانے کے عمل سے روزہ نہیں ٹوٹتا اور دلیل یہ دیتے ہیں کہ نبی اکرم ﷺ نے روزے کی حالت میں پچھنے لگوائے ہیں ۔ حالانکہ یہ حدیث اس بات پر دلالت نہیں کرتی کہ پچھنے لگوانے کا عمل مفطر صوم نہیں ہے کیونکہ رسول اکرم ﷺ نے دورانِ سفر حالتِ احرام میں پچھنے لگوائے ، اقامت میں ایسا نہیں کیا ، کیونکہ آپ اپنے شہر میں مقیم رہتے ہوئے کبھی بھی محرم نہیں ہوئے بلکہ آپ ﷺ جب بھی محرم ہوئے ، حالتِ سفر میں ہی ہوئے ، اور مسافر اگرچہ روزہ کی نیت کر چکا ہو اور اس پر دن کا بعض وقت گزر بھی چکا ہو اور اس کے باوجود اس کے لیے کھانا پینا جائز ہے اگرچہ اس طرح کھانے پینے سے اس کا روزہ ٹوٹ جائے گا ۔ اور وہ بات درست نہیں ہے جس کا بعض علماء کو وہم ہوا ہے کہ مسافر نے جب روزہ شروع کر دیا ، اس کو پورا کرنا ضروری ہو جاتا ہے اور اس کو توڑ نہیں سکتا ۔ اور جب مسافر کے لیے روزہ شروع کرنے کے باوجود ، اس کی نیت کرنے کے باوجود اور دن کا کچھ وقت گزر جانے کے باوجود ، عین روزے کی حالت میں اس کے لیے اکل و شرب ( یعنی کھانا و پینا ) حلال ہے تو اسی طرح روزہ دار کے لیے دن کا کچھ وقت گزر جانے کے بعد پچھنے لگوانا بھی حلال ہو گا ۔ اگرچہ پچھنے لگوانے سے اس کا روزہ ٹوٹ جائے گا ۔ جس طرح روزہ کی حالت میں مسافر کے لیے کھانا پینا حلال ہے اگرچہ اس سے روزہ ٹوٹ جاتا ہے ۔"

Hazrat Ibn Abbas ( (رضي الله تعالى عنه) a farmate hain : Rasool Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) ne roza ki halat mein pachne lagwaye. ** Aur ab apne zamane ke Imamul Muhadditheen ka is hadees ke mutalliq kalaam suniye, taake iske zariye haqeeqat tak rasayi mumkin ho sake. ( Imam Hakim farmate hain ) Abu Bakr bin Jafar Al-Muzani, Abu Bakr Muhammad bin Ishaq bin Khuzayma ka yeh bayan naql karte hain : Nabi Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) ke hawale se yeh ahadees sabit hain ke aap (صلى الله عليه وآله وسلم) ne farmaya : Pachne lagane aur lagwane wale dono ka roza jata raha. Jabke baaz woh log jin ko is masle mein humare sath ikhtilaf hai woh kehte hain ke pachne lagane ke amal se roza nahi tutta aur daleel yeh dete hain ke Nabi Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) ne roza ki halat mein pachne lagwaye hain. Halanke yeh hadees is baat par dalalat nahi karti ke pachne lagwane ka amal muftir saum nahi hai kyunke Rasool Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) ne dauran-e-safar halat-e-ehram mein pachne lagwaye, iqamat mein aisa nahi kiya, kyunke aap apne sheher mein muqeem rehte hue kabhi bhi muhrim nahi hue balke aap (صلى الله عليه وآله وسلم) jab bhi muhrim hue, halat-e-safar mein hi hue, aur musafir agarche roza ki niyat kar chuka ho aur is par din ka baaz waqt guzar bhi chuka ho aur iske bawajood iske liye khana peena jayaz hai agarche is tarah khane peene se iska roza toot jayega. Aur woh baat durust nahi hai jis ka baaz ulma ko wohm hua hai ke musafir ne jab roza shuru kar diya, isko poora karna zaroori ho jata hai aur isko tod nahi sakta. Aur jab musafir ke liye roza shuru karne ke bawajood, iski niyat karne ke bawajood aur din ka kuchh waqt guzar jane ke bawajood, ain roza ki halat mein iske liye akl-o-shurb ( yani khana-o-peena) halal hai to isi tarah rozedaar ke liye din ka kuchh waqt guzar jane ke baad pachne lagwana bhi halal ho ga. Agarche pachne lagwane se iska roza toot jayega. Jis tarah roza ki halat mein musafir ke liye khana peena halal hai agarche is se roza toot jata hai.

كَمَا حَدَّثَنَاهُ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ مُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ الصَّفَّارُ، ثنا أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى الْبَرْتِيُّ، ثنا أَبُو مَعْمَرٍ، ثنا عَبْدُ الْوَارِثِ، عَنْ أَيُّوبَ، عَنْ عِكْرِمَةَ، عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ، رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمَا، «أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ احْتَجَمَ وَهُوَ صَائِمٌ» فَاسْتَمِعِ الْآنَ كَلَامَ إِمَامِ أَهْلِ الْحَدِيثِ فِي عَصْرِهِ بِلَا مُدَافَعَةٍ عَلَى هَذَا الْحَدِيثِ لِتَسْتَدِلَّ بِهِ عَلَى أَرْشَدِ الصَّوَابِ "" سَمِعْتُ أَبَا بَكْرِ بْنَ جَعْفَرٍ الْمُزَكِّي، يَقُولُ: سَمِعْتُ أَبَا بَكْرٍ مُحَمَّدَ بْنَ إِسْحَاقَ بْنِ خُزَيْمَةَ، يَقُولُ: قَدْ ثَبَتَتِ الْأَخْبَارُ عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، أَنَّهُ قَالَ: «أَفْطَرَ الْحَاجِمُ، وَالْمَحْجُومُ» فَقَالَ بَعْضُ مَنْ خَالَفَنَا فِي هَذِهِ الْمَسْأَلَةِ: إِنَّ الْحِجَامَةَ لَا تُفْطِرُ الصَّائِمَ، وَاحْتَجَّ بِأَنَّ «النَّبِيَّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ احْتَجَمَ وَهُوَ صَائِمٌ مُحْرِمٌ» وَهَذَا الْخَبَرُ غَيْرُ دَالٍّ عَلَى أَنَّ الْحِجَامَةَ لَا تُفْطِرُ الصَّائِمَ، لِأَنَّ النَّبِيَّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ إِنَّمَا احْتَجَمَ وَهُوَ صَائِمٌ مُحْرِمٌ فِي سَفَرٍ لَا فِي حَضَرٍ لِأَنَّهُ لَمْ يَكُنْ قَطُّ مُحْرِمًا مُقِيمًا بِبَلَدِهِ، إِنَّمَا كَانَ مُحْرِمًا وَهُوَ مُسَافِرٌ، وَالْمُسَافِرُ وَإِنْ كَانَ نَاوِيًا لِلصَّوْمِ، وَقَدْ مَضَى عَلَيْهِ بَعْضُ النَّهَارِ وَهُوَ مُبَاحٌ الْأَكْلَ وَالشُّرْبَ، وَإِنْ كَانَ الْأَكْلُ وَالشُّرْبُ يُفْطِرَانِهِ لَا كَمَا تَوَهَّمَ بَعْضُ الْعُلَمَاءِ أَنَّ الْمُسَافِرَ إِذَا دَخَلَ فِي الصَّوْمِ لَمْ يَكُنْ لَهُ أَنْ يُفْطِرَ إِلَى أَنْ يُتِمَّ صَوْمَ ذَلِكَ الْيَوْمِ الَّذِي دَخَلَ فِيهِ، فَإِذَا كَانَ لَهُ أَنْ يَأْكُلَ وَيَشْرَبَ وَقَدْ دَخَلَ فِي الصَّوْمِ وَنَوَاهُ وَمَضَى بَعْضُ النَّهَارِ وَهُوَ صَائِمٌ جَازَ لَهُ أَنْ يَحْتَجِمَ وَهُوَ مُسَافِرٌ فِي بَعْضِ نَهَارِ الصَّوْمِ، وَإِنْ كَانَتِ الْحِجَامَةُ تُفْطِرُهُ ""