15.
Statement of Fasting
١٥-
بیان الصوم


الأسمالشهرةالرتبة
أَبِي رَافِعٍ أبو رافع القبطي صحابي
بَكْرِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ الْمُزَنِيِّ بكر بن عبد الله المزني ثقة ثبت
مَطَرٍ الْوَرَّاقِ مطر بن طهمان الوراق وحديثه عن عطاء ضعيف, صدوق كثير الخطأ
سَعِيدِ بْنِ أَبِي عَرُوبَةَ سعيد بن أبي عروبة العدوي ثقة حافظ
رَوْحُ بْنُ عُبَادَةَ روح بن عبادة القيسي ثقة
أَبُو خَيْثَمَةَ زُهَيْرُ بْنُ حَرْبٍ زهير بن حرب الحرشي ثقة ثبت
أَبُو يَعْلَى أبو يعلى الموصلي ثقة مأمون
أَبُو عَلِيٍّ الْحَافِظُ الحسين بن علي النيسابوري ثقة إمام
الْحَسَنُ بْنُ سُفْيَانَ الحسن بن سفيان الشيباني ثقة
أَبُو الْوَلِيدِ حسان بن محمد النيسابوري ثقة
أَحْمَدُ بْنُ النَّضْرِ بْنِ عَبْدِ الْوَهَّابِ أحمد بن النضر النيسابوري ثقة حافظ
عَلِيُّ بْنُ عِيسَى علي بن عيسى الحيري صدوق حسن الحديث
رَوْحُ بْنُ عُبَادَةَ روح بن عبادة القيسي ثقة
مُحَمَّدُ بْنُ سَعْدٍ الْعَوْفِيُّ محمد بن سعد العوفي مقبول
أَحْمَدُ بْنُ كَامِلٍ الْقَاضِي أحمد بن كامل القاضي ثقة

Mustadrak Al Hakim 1567

Abu Rafi (may Allah be pleased with him) narrates that we went to Abu Musa (may Allah be pleased with him) and he was getting cupping done after Maghrib (sunset prayer). I asked him, "Why don't you get cupping done during the day?" He replied, "Are you commanding me to have my blood let out while I am fasting? I heard the Messenger of Allah (peace be upon him) say, 'The fast of both the one who applies cupping and the one who has cupping done is broken.'" **(Imam Hakim states):** Abu 'Ali al-Hafiz said, "I asked 'Abdan al-Ahwazi, 'Is it true that the Prophet (peace be upon him) had cupping done while fasting?' He replied, 'Abbas al-'Anbari said that 'Ali ibn al-Madini said that the hadith of Abu Rafi concerning Abu Musa is sahih (authentic), that the Prophet (peace be upon him) said, "The fast of both the one who applies cupping and the one who has cupping done is broken."' This hadith is sahih according to the criteria of both Imam Bukhari (may Allah have mercy on him) and Imam Muslim (may Allah have mercy on him), but neither of them narrated it. And in this chapter, there are many hadiths with direct chains of narration from a whole group of the Companions (may Allah be pleased with them) that if I were to start writing them here in detail, it would become very lengthy. Abu'l-Hasan Ahmad ibn Muhammad al-'Anbari told me that 'Uthman ibn Sa'id al-Darimi used to say, 'In my view, the hadith of the breaking of the fast of both the one who applies cupping and the one who has cupping done is sahih based on the narration of Thauban and Shaddad ibn Aws.' And I agree with this, and I heard Imam Ahmad ibn Hanbal say the same. And it is also mentioned that they considered the hadith of Thauban and Shaddad to be sahih."

" حضرت ابورافع رضی اللہ عنہ کا بیان ہے کہ ہم ابوموسیٰ رضی اللہ عنہ کے پاس گئے تو وہ مغرب کے بعد پچھنے لگوا رہے تھے ، میں نے ان سے کہا : آپ دن کے وقت پچھنے کیوں نہیں لگواتے ؟ تو انہوں نے جواب دیا : کیا تم مجھے یہ حکم دے رہے ہو کہ میں روزہ کی حالت میں اپنا خون نکلواؤں ؟ میں نے رسول اللہ ﷺ کو فرماتے سنا ہے : پچھنے لگانے اور لگوانے والے دونوں کا روزہ ٹوٹ جاتا ہے ۔ ٭٭ ( امام حاکم فرماتے ہیں ) ابوعلی حافظ فرماتے ہیں : میں نے عبدان الاہوازی سے پوچھا : کیا یہ بات صحیح ہے کہ نبی اکرم ﷺ نے روزہ کی حالت میں پچھنے لگوائے ہیں ؟ انہوں نے جواب دیا : عباس العنبری نے بتایا ہے کہ علی بن المدینی کا کہنا ہے کہ ابورافع کی ابوموسیٰ کے حوالے سے یہ حدیث صحیح کہ نبی اکرم ﷺ نے فرمایا : پچھنے لگانے اور لگوانے والے کا روزہ ٹوٹ جاتا ہے ۔ یہ حدیث امام بخاری رحمۃ اللہ علیہ و امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ دونوں کے معیار کے مطابق صحیح ہے لیکن دونوں نے ہی اسے نقل نہیں کیا ۔ اور اس باب میں صحابہ کرام رضی اللہ عنہم کی پوری ایک جماعت سے مستقیم سندوں کے ہمراہ کئی احادیث مروی ہیں کہ اگر ان کو یہاں پر تفصیل سے لکھنا شروع کر دوں تو بہت زیادہ طوالت ہو جائے گی ، مجھے ابوالحسن احمد بن محمد العنبری نے بتایا ہے کہ عثمان بن سعیدالدارمی کہا کرتے تھے : میرے نزدیک پچھنے لگوانے اور لگانے والے کے روزہ ٹوٹ جانے والی حدیث ثوبان اور شداد بن اوس کی روایت کی بناء پر صحیح ہے ۔ اور میں اسی کا قائل ہوں اور میں نے امام احمد بن حنبل کو بھی یہی فرماتے ہوئے سنا ہے ۔ اور یہ بھی ذکر کیا جاتا ہے کہ ان کے نزدیک ثوبان اور شداد کی حدیث صحیح ہے ۔"

Hazrat Abu Rafi Radi Allaho Anho ka bayan hai ki hum Abu Musa Radi Allaho Anho ke paas gaye to wo Maghrib ke bad pachne lagwa rahe the, maine unse kaha: Aap din ke waqt pachne kyun nahi lagwate? To unhone jawab diya: kya tum mujhe ye hukum de rahe ho ki main roza ki halat mein apna khoon nikalwaun? Maine Rasulullah Sallallaho Alaihe Wasallam ko farmate suna hai: Pachne lagane aur lagwane wale dono ka roza toot jata hai. ** (Imam Hakim farmate hain) Abu Ali Hafez farmate hain: Maine Abdan al-Ahwazi se pucha: kya ye baat sahi hai ki Nabi Akram Sallallaho Alaihe Wasallam ne roza ki halat mein pachne lagwaye hain? Unhone jawab diya: Abbas al-Anbari ne bataya hai ki Ali bin al-Madini ka kehna hai ki Abu Rafi ki Abu Musa ke hawale se ye hadees sahih ki Nabi Akram Sallallaho Alaihe Wasallam ne farmaya: Pachne lagane aur lagwane wale ka roza toot jata hai. Ye hadees Imam Bukhari Rahmatullah Alaih wa Imam Muslim Rahmatullah Alaih dono ke miyaar ke mutabiq sahih hai lekin dono ne hi ise naql nahi kiya. Aur is baab mein Sahaba Kiram Radi Allaho Anhum ki puri ek jamaat se mus مستقیم sando ke hamraah kai ahadees marwi hain ki agar in ko yahan par tafseel se likhna shuru kar dun to bahut zyada tulat ho jayegi, mujhe Abul Hasan Ahmad bin Muhammad al-Anbari ne bataya hai ki Usman bin Sa'id al-Darmi kaha karte the: Mere nazdeek pachne lagwane aur lagane wale ke roza toot jane wali hadees Sauban aur Shaddad bin Aus ki riwayat ki bina par sahih hai. Aur main isi ka qaail hun aur maine Imam Ahmad bin Hanbal ko bhi yahi farmate hue suna hai. Aur ye bhi zikr kiya jata hai ki unke nazdeek Sauban aur Shaddad ki hadees sahih hai.

حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ كَامِلٍ الْقَاضِي، ثنا مُحَمَّدُ بْنُ سَعْدٍ الْعَوْفِيُّ، ثنا رَوْحُ بْنُ عُبَادَةَ، وَحَدَّثَنَا عَلِيُّ بْنُ عِيسَى، ثنا أَحْمَدُ بْنُ النَّضْرِ بْنِ عَبْدِ الْوَهَّابِ، وَحَدَّثَنَا أَبُو الْوَلِيدِ الْفَقِيهُ، ثنا الْحَسَنُ بْنُ سُفْيَانَ، وَأَخْبَرَنِي أَبُو عَلِيٍّ الْحَافِظُ، أَنْبَأَ أَبُو يَعْلَى، قَالُوا: ثنا أَبُو خَيْثَمَةَ زُهَيْرُ بْنُ حَرْبٍ، ثنا رَوْحُ بْنُ عُبَادَةَ، عَنْ سَعِيدِ بْنِ أَبِي عَرُوبَةَ، عَنْ مَطَرٍ الْوَرَّاقِ، عَنْ بَكْرِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ الْمُزَنِيِّ، عَنْ أَبِي رَافِعٍ، قَالَ: دَخَلْنَا عَلَى أَبِي مُوسَى وَهُوَ يَحْتَجِمُ بَعْدَ الْمَغْرِبِ، فَقُلْتُ: أَلَا احْتَجَمْتَ نَهَارًا؟ فَقَالَ: تَأْمُرُنِي أَنْ أُهَرِيقَ دَمِي وَأَنَا صَائِمٌ، سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَقُولُ: «أَفْطَرَ الْحَاجِمُ، وَالْمَحْجُومُ» وَسَمِعْتُ أَبَا عَلِيٍّ الْحَافِظَ، يَقُولُ: قُلْتُ لِعَبْدَانَ الْأَهْوَازِيِّ صَحَّ، «أَنَّ النَّبِيَّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ احْتَجَمَ وَهُوَ صَائِمٌ؟» فَقَالَ: سَمِعْتُ عَبَّاسًا الْعَنْبَرِيَّ، يَقُولُ: سَمِعْتُ عَلِيَّ بْنَ الْمَدِينِيِّ يَقُولُ: قَدْ صَحَّ حَدِيثُ أَبِي رَافِعٍ عَنْ أَبِي مُوسَى، أَنَّ النَّبِيَّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ: «أَفْطَرَ الْحَاجِمُ، وَالْمَحْجُومُ» هَذَا حَدِيثٌ صَحِيحٌ عَلَى شَرْطِ الشَّيْخَيْنِ، وَلَمْ يُخَرِّجَاهُ مُسْلِمٌ، وَفِي الْبَابِ جَمَاعَةٌ مِنَ الصَّحَابَةِ بِأَسَانِيدَ مُسْتَقِيمَةٍ مِمَّا يَطُولُ شَرْحُهُ فِي هَذَا الْمَوْضِعِ سَمِعْتُ أَبَا الْحَسَنِ أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدٍ الْعَنْبَرِيُّ، يَقُولُ: سَمِعْتُ عُثْمَانَ بْنَ سَعِيدٍ الدَّارِمِيَّ، يَقُولُ: قَدْ صَحَّ عِنْدِي حَدِيثُ «أَفْطَرَ الْحَاجِمُ، وَالْمَحْجُومُ» لِحَدِيثِ ثَوْبَانَ وَشَدَّادِ بْنِ أَوْسٍ وَأَقُولُ بِهِ وَسَمِعْتُ أَحْمَدَ بْنَ حَنْبَلٍ، يَقُولُ بِهِ، وَيَذْكُرُ أَنَّهُ صَحَّ عِنْدَهُ حَدِيثُ ثَوْبَانَ وَشَدَّادٌ ""