22.
Regarding fighting with rebels, and this is the last chapter of Jihad
٢٢-
كتاب الجهاد مع البغاة وهو آخر كتاب في الجهاد


Mustadrak Al Hakim 2666

Abu Dhar (may Allah be pleased with him) narrates: The Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) said to me, "What will your state be when people will be herded towards death to the extent that the grave will become the actual abode?" I said, "Whatever Allah and His Messenger choose for me." You (peace and blessings of Allah be upon him) said, "Then what will you do when people will be struck by severe hunger (and weakness would have intensified so much that) you will not even have the strength to pray, to come to bed after prayer, or to get up from bed for prayer?" I said, "Whatever Allah and His Messenger choose for me." You (peace and blessings of Allah be upon him) said, "Adhere to 'Iffat (chastity, purity)." Then you (peace and blessings of Allah be upon him) said, "What will your state be when people will be massacred to the extent that (the place of) Hajar al-Zayt will be drenched in blood?" I said, "Whatever Allah and His Messenger choose for me." (Perhaps it was said) "Allah and His Messenger know best." You (peace and blessings of Allah be upon him) said, "Do not leave your house." (Abu Dhar) says, "I asked, 'In such a situation, shouldn't I strike the necks of those who do such things?" You said, "Then you will also become one of them." I said, "O Messenger of Allah! What if they enter my house (then should I still not raise my sword)?" You (peace and blessings of Allah be upon him) said, "If you fear for your life, then cover your face with a piece of cloth like this, then the burden of your sin and his sin will be upon him. And he will be among the dwellers of Hellfire." ** This Hadith is Sahih (authentic) according to the criteria of both Imam Bukhari (may Allah have mercy on him) and Imam Muslim (may Allah have mercy on him), but neither of them has narrated it. Because Hammad bin Zaid narrated this Hadith from Abu Imran al-Jawni, who said, "Mumbashih bin Tarif narrated this Hadith to me." And he was a judge in Herat. He narrated a similar statement from the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) on the authority of Abdullah bin Samit (may Allah be pleased with him), on the authority of Abu Dhar (may Allah be pleased with him). (Which is as follows).

" حضرت ابوذر رضی اللہ عنہ فرماتے ہیں : رسول اللہ ﷺ نے مجھ سے فرمایا : اس وقت تو کیسا ہو گا جب لوگوں کو موت کے گھاٹ اُتارا جا رہا ہو گا یہاں تک کہ قبر ہی اصل مکان ٹھہرے گی ۔ میں نے کہا : جو اللہ اور اس کا رسول میرے لیے منتخب کریں گے ۔ آپ ﷺ نے فرمایا : تو اس وقت کیا کرے گا ؟ جب لوگ شدید بھوک کا شکار ہوں گے ( اور کمزوری اس قدر شدید ہو چکی ہو گی کہ ) تم میں نماز پڑھ کر بستر تک آنے کی یا بستر سے اُٹھ کر جائے نماز تک آنے کی بھی ہمت نہ ہو گی ۔ میں نے کہا : اللہ اور اس کا رسول جو میرے لیے منتخب کریں گے ۔ آپ ﷺ نے فرمایا :’’ عفت ‘‘ کو اختیار کر لو ۔ پھر آپ ﷺ نے فرمایا : اس وقت تو کیا کرے گا ؟ جب لوگوں میں قتل عام ہو گا یہاں تک کہ ( مقام ) حجارۃ الزیت خون میں ڈوب جائے گا ۔ میں نے کہا : اللہ اور اس کا رسول میرے لیے جو منتخب فرما دے ۔ ( شاید یہ فرمایا ) اللہ اور اس کا رسول بہتر جانتے ہیں ۔ آپ ﷺ نے فرمایا : اپنے گھر سے باہر مت نکلنا ۔ ( ابوذر ) فرماتے ہیں : میں نے عرض کی : کیا ( ایسے حالات میں ) میں ، ایسا کرنے والوں کی گردن نہ ماروں ؟ آپ نے فرمایا : تب تو تُو بھی انہی کا شریک ہو گا ۔ میں نے کہا : یا رسول اللہ ﷺ ! اگر وہ میرے گھر میں گھس آئے ( تو کیا پھر بھی میں تلوار نہ اٹھاؤں ؟ ) آپ ﷺ نے فرمایا : اگر تجھے اپنے قتل کا خوف ہو تو اپنے چہرے پر یوں کر کے کپڑے کا پلو ڈال لینا تو تیرے اور اس کے گناہ کا ذمہ دار وہی ہو گا ۔ اور وہ جہنمی ہو گا ۔ ٭٭ یہ حدیث امام بخاری رحمۃ اللہ علیہ و امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ دونوں کے معیار کے مطابق صحیح ہے لیکن دونوں نے ہی اسے نقل نہیں کیا ۔ کیونکہ حماد بن زید نے اس حدیث کو ابوعمران جونی سے روایت کیا ہے ، وہ فرماتے ہیں : یہ حدیث مجھے منبعث بن طریف نے روایت کی ہے ۔ اور وہ ہرات میں قاضی تھے ۔ انہوں نے عبداللہ بن صامت رضی اللہ عنہ کے ذریعے حضرت ابوذر رضی اللہ عنہ کے واسطے سے نبی اکرم ﷺ کا اسی جیسا فرمان نقل کیا ہے ۔ ( جو کہ درج ذیل ہے )"

Hazrat Abuzar (رضي الله تعالى عنه) farmate hain : Rasul Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) ne mujh se farmaya : Is waqt to kaisa ho ga jab logon ko mout ke ghat utara ja raha ho ga yahan tak ki qabar hi asal makan thehre gi . Main ne kaha : Jo Allah aur us ka Rasul mere liye muntakhib karenge . Aap (صلى الله عليه وآله وسلم) ne farmaya : To is waqt kya kare ga ? Jab log shadeed bhook ka shikar honge ( aur kamzori is qadar shadeed ho chuki ho gi ki ) tum mein namaz parh kar bistar tak aane ki ya bistar se uth kar jaye namaz tak aane ki bhi himmat na ho gi . Main ne kaha : Allah aur us ka Rasul jo mere liye muntakhib karenge . Aap (صلى الله عليه وآله وسلم) ne farmaya : "Uft" ko ikhtiyar kar lo . Phir aap (صلى الله عليه وآله وسلم) ne farmaya : Is waqt to kya kare ga ? Jab logon mein qatal aam ho ga yahan tak ki ( maqam ) Hajr-al-Aswad khoon mein doob jaye ga . Main ne kaha : Allah aur us ka Rasul mere liye jo muntakhib farma de . ( shayad ye farmaya ) Allah aur us ka Rasul behtar jante hain . Aap (صلى الله عليه وآله وسلم) ne farmaya : Apne ghar se bahar mat nikalna . ( Abuzar ) farmate hain : Main ne arz ki : Kya ( aise halaat mein ) main, aisa karne walon ki gardan na marun ? Aap ne farmaya : Tab to tu bhi unhi ka sharik ho ga . Main ne kaha : Ya Rasul Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) ! Agar wo mere ghar mein ghus aaye ( to kya phir bhi main talwar na uthaun ? ) Aap (صلى الله عليه وآله وسلم) ne farmaya : Agar tujhe apne qatl ka khauf ho to apne chehre par yun kar ke kapre ka pallu daal lena to tere aur us ke gunah ka zimma daar wohi ho ga . Aur wo jahannami ho ga . ** Ye hadees Imam Bukhari Rahmatullah Alaih wa Imam Muslim Rahmatullah Alaih donon ke miyaar ke mutabiq sahih hai lekin donon ne hi ise naql nahin kiya . Kyunkay Hammad bin Zaid ne is hadees ko Abu Imran Jouni se riwayat kiya hai, wo farmate hain : Ye hadees mujhe Munbath bin Tarif ne riwayat ki hai . Aur wo Herat mein qazi the . Unhon ne Abdullah bin Saamit (رضي الله تعالى عنه) ke zariye Hazrat Abuzar (رضي الله تعالى عنه) ke waste se Nabi Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) ka isi jaisa farman naql kiya hai . ( jo ki darj zail hai )

أَخْبَرَنَا أَبُو عَبْدِ اللَّهِ مُحَمَّدُ بْنُ عَلِيٍّ الصَّنْعَانِيُّ، ثنا إِسْحَاقُ بْنُ إِبْرَاهِيمَ الدَّبَرِيُّ، أَنْبَأَ عَبْدُ الرَّزَّاقِ، وَأَخْبَرَنَا أَحْمَدُ بْنُ جَعْفَرٍ الْقَطِيعِيُّ، ثنا عَبْدُ اللَّهِ بْنُ أَحْمَدَ بْنِ حَنْبَلٍ، حَدَّثَنِي أَبِي، ثنا عَبْدُ الرَّزَّاقِ، أَنْبَأَ مَعْمَرٌ، عَنْ أَبِي عِمْرَانَ الْجَوْنِيِّ، عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ الصَّامِتِ، عَنْ أَبِي ذَرٍّ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ، قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: «يَا أَبَا ذَرٍّ، كَيْفَ أَنْتَ وَمَوْتٌ يُصِيبُ النَّاسَ حَتَّى يَكُونَ الْبَيْتُ بِالْوَصِيفِ؟» - يَعْنِي الْقَبْرَ - قُلْتُ: مَا خَارَ اللَّهُ لِي وَرَسُولُهُ، ثُمَّ قَالَ: «كَيْفَ أَنْتَ وَجُوعٌ يُصِيبُ النَّاسَ حَتَّى تَأْتِيَ مَسْجِدَكَ، فَلَا تَسْتَطِيعَ أَنْ تَرْجِعَ إِلَى فِرَاشِكَ، وَلَا تَسْتَطِيعَ أَنْ تَقُومَ مِنْ فِرَاشِكَ إِلَى مَسْجِدِكَ؟» قُلْتُ: مَا خَارَ اللَّهُ لِي وَرَسُولُهُ. قَالَ: «عَلَيْكَ بِالْعِفَّةَ» ثُمَّ قَالَ: «كَيْفَ أَنْتَ وَقَتْلٌ يُصِيبُ النَّاسَ حَتَّى تُغْرَقَ حِجَارَةُ الزَّيْتِ بِالدَّمِ؟» قُلْتُ: مَا خَارَ اللَّهُ لِي وَرَسُولُهُ أَوِ اللَّهُ وَرَسُولُهُ أَعْلَمُ. قَالَ: «الْزَمْ مَنْزِلَكَ» قَالَ: فَقُلْتُ: يَا رَسُولَ اللَّهِ، أَفَلَا آخُذُ سَيْفِي فَأَضْرِبُ بِهِ مَنْ فَعَلَ ذَلِكَ؟ قَالَ: «فَقَدْ شَارَكْتَ الْقَوْمَ إِذًا» قُلْتُ: يَا رَسُولَ اللَّهِ، فَإِنْ دَخَلَ بَيْتِي؟ قَالَ: «إِنْ خَشِيتَ أَنْ يَبْهَرَكَ شُعَاعُ السَّيْفِ فَقُلْ هَكَذَا، فَأَلْقِ طَرَفَ ثَوْبِكَ عَلَى وَجْهِكَ فَيَبُوءَ بِإِثْمِهِ وَإِثْمِكَ، وَيَكُونَ مِنْ أَصْحَابِ النَّارِ» هَذَا حَدِيثٌ صَحِيحٌ عَلَى شَرْطِ الشَّيْخَيْنِ، وَلَمْ يُخَرِّجَاهُ "" لِأَنَّ حَمَّادَ بْنَ زَيْدٍ رَوَاهُ، عَنْ أَبِي عِمْرَانَ الْجَوْنِيِّ، قَالَ: حَدَّثَنِي الْمُنْبَعِثُ بْنُ طَرِيفٍ - وَكَانَ قَاضِيًا بِهَرَاةَ - عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ الصَّامِتِ، عَنْ أَبِي ذَرٍّ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ، عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ نَحْوَهُ [التعليق - من تلخيص الذهبي] 2666 - على شرط البخاري ومسلم