23.
Statement of Marriage
٢٣-
بیان النکاح


الأسمالشهرةالرتبة
عَائِشَةَ عائشة بنت أبي بكر الصديق صحابي
عُرْوَةَ عروة بن الزبير الأسدي ثقة فقيه مشهور
ابْنَ شِهَابٍ محمد بن شهاب الزهري الفقيه الحافظ متفق على جلالته وإتقانه
سُلَيْمَانُ بْنُ مُوسَى سليمان بن موسى القرشي صدوق حسن الحديث
ابْنِ جُرَيْجٍ ابن جريج المكي ثقة
حَجَّاجُ بْنُ مُحَمَّدٍ الحجاج بن محمد المصيصي ثقة ثبت
يَحْيَى بْنُ يَحْيَى يحيى بن يحيى النيسابوري ثقة ثبت إمام
إِبْرَاهِيمُ بْنُ عَلِيٍّ الذُّهْلِيُّ إبراهيم بن علي الذهلي ثقة
أَبُو عَمْرِو بْنُ جَعْفَرٍ الْعَدْلُ محمد بن جعفر المزكي ثقة
أَبُو عَبْدِ اللَّهِ مُحَمَّدُ بْنُ نَصْرٍ محمد بن نصر المروزي ثقة فقيه حافظ إمام جبل
أَبُو يَحْيَى أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدٍ السَّمَرْقَنْدِيُّ أحمد بن محمد السمرقندي مجهول الحال
إِسْمَاعِيلُ بْنُ قُتَيْبَةَ إسماعيل بن قتيبة السلمي إمام حجة
أَبُو بَكْرِ بْنُ إِسْحَاقَ الْفَقِيهُ أحمد بن إسحاق الصبغي ثقة ثبت

Mustadrak Al Hakim 2709

"The same hadith is narrated in the aforementioned document. ** From the narrations of trustworthy Imams of Hadith, it is proven that all the narrators of this hadith heard from each other. Therefore, these narrations cannot be declared weak due to the hadith of Ibn Ulayyah, his questioning of Ibn Juraij, and his statement (that I asked Zuhri about this narration, but he could not recognize it, then after narrating a hadith, a trustworthy hafiz (scholar who has memorized Hadith) forgot it). Because this act is proven from many hafiz narrators. (Imam Hakim (may Allah have mercy on him) says) We were informed by Husayn ibn Hasan ibn Ayub that Abu Hatim Muhammad ibn Idris al-Razi narrated this statement of Ahmad ibn Hanbal: This discussion took place in their gathering that Ibn Ulayyah narrates this hadith "La nikah al-abawli" on the authority of Ibn Juraij. While Ibn Juraij says that I myself met Zuhri and asked him about this hadith, but he could not recognize it, however, he praised Sulayman ibn Musa. Imam Ahmad ibn Hanbal said: The books of Ibn Juraij have been compiled. This narration of Ibn Ulayyah about Ibn Juraij is not found in them. Yahya ibn Ma'in said about the hadith "La nikah al-abawli": This is the same one that Ibn Juraij narrates. I said to him: Ibn Ulayyah says that Ibn Juraij said: I asked Zuhri, and he said I don't remember. So Yahya ibn Ma'in said, this statement cannot be from anyone other than Ibn Ulayyah. And Ibn Ulayyah presented the books of Ibn Juraij in front of Abd al-Majid ibn Abd al-Aziz ibn Abi Rawwad, so he corrected the books but did not exert himself for the hadith. Shu'ayb ibn Abu Hamza says: Zuhri told me that both Mak'hul and Sulayman ibn Musa used to come to us, but Sulayman ibn Musa had a stronger memory than both. Imam Hakim (may Allah have mercy on him) says: Now we come back to our principle, from which Imam Bukhari (may Allah have mercy on him) and Imam Muslim (may Allah have mercy on him) have no scope to keep the Sahihs empty. That is the hadith narrated by Abu Ishaq from Abu Burda on the authority of Abu Musa (which is as follows)."

" مذکورہ سند کے ہمراہ بھی سابقہ حدیث منقول ہے ۔ ٭٭ قابل اعتماد ائمہ حدیث کی روایات سے اس حدیث کے تمام راویوں کا ایک دوسرے سے سماع ثابت ہو چکا ہے ۔ لہٰذا یہ روایات ابن علیہ کی حدیث ، اور ان کے ابن جریج سے سوال اور ان کے اس قول ( کہ میں نے زہری سے اس روایت کے متعلق پوچھا تو وہ نہ پہچان سکے تو ایک ثقہ حافظ الحدیث روایت بیان کرنے کے بعد بھول گیا ) کی وجہ سے معلل قرار نہیں دی جا سکتیں ۔ کیونکہ یہ فعل تو متعدد حافظ الحدیث راویوں سے ثابت ہے ۔ ( امام حاکم رحمۃ اللہ علیہ فرماتے ہیں ) ہمیں حسین بن حسن بن ایوب نے بتایا کہ ابوحاتم محمد بن ادریس رازی نے احمد بن حنبل کا یہ قول نقل کیا ہے : ان کے ہاں یہ گفتگو ہوئی کہ ابن علیہ ابن جریج کے حوالے سے یہ حدیث ’’ لانکاح الابولی ‘‘ بیان کرتے ہیں ۔ جبکہ ان جریج کا کہنا ہے کہ میں خود زہری سے ملا اور ان سے اس حدیث کے متعلق پوچھا تو وہ اس کو نہ پہچان سکے تاہم انہوں نے سلیمان بن موسیٰ کی تعریف کی ۔ امام احمد بن حنبل نے کہا : ابن جریج کی کتابیں مدون ہو چکی ہیں ۔ یہ ابن علیہ کی ابن جریج کے حوالے سے جو حکایت ہے یہ ان میں موجود نہیں ہے ۔ یحیی بن معین نے ’’ لانکاح الابولی ‘‘ والی حدیث کے متعلق فرمایا یہ وہی ہے جس کو ابن جریج روایت کرتے ہیں ۔ میں نے ان سے کہا : ابن علیہ فرماتے ہیں کہ ابن جریج نے کہا ہے ۔ میں نے زہری سے پوچھا تو وہ بولے مجھے یاد نہیں ہے ۔ تو یحیی بن معین بولے یہ قول ابن علیہ کے سوا اور کسی کا ہو ہی نہیں سکتا ۔ اور ابن علیہ نے ابن جریج کی کتابیں عبدالمجید بن عبدالعزیز بن ابی رواد کے سامنے پیش کیں تو انہوں نے کتابوں کی اصلاح کر دی لیکن حدیث کے لیے خود محنت نہیں کی ۔ شعیب بن ابوحمزہ فرماتے ہیں : مجھے زہری نے بتایا کہ ہمارے پاس مکحول اور سلیمان بن موسیٰ دونوں آیا کرتے تھے لیکن سلیمان بن موسیٰ دونوں میں زیادہ حافظہ کے مالک تھے ۔ امام حاکم رحمۃ اللہ علیہ فرماتے ہیں اب ہم اپنی اس اصل کی طرف لوٹ آتے ہیں جس سے صحیحین کو خالی رکھنے کی امام بخاری رحمۃ اللہ علیہ اور امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ کے پاس کوئی گنجائش نہیں ہے ۔ وہ ابواسحاق کی ابولبردہ کے حوالے سے ابوموسیٰ سے روایت کردہ حدیث ہے ۔ ( جو کہ درج ذیل ہے )"

Mazkura sanad ke hamrah bhi sabaqa hadees manqol hai. ** qabil aitmad aima hadees ki riwayat se is hadees ke tamam raviyon ka ek dusre se samaa sabit ho chuka hai. Lahaza yeh riwayat ibn aliya ki hadees, aur un ke ibn jarij se sawal aur un ke is qaul (keh maine zahri se is riwayat ke mutalliq pucha to woh na pehchan sake to ek siqa hafiz al hadees riwayat bayan karne ke baad bhul gaya) ki wajah se malul qarar nahi di ja sakti. Kyunki yeh fiqr to mut'addid hafiz al hadees raviyon se sabit hai. (imam hakim rehmatullah alaih farmate hain) hamen hussain bin hassan bin ayub ne bataya ki abu hatim muhammad bin idrees razi ne ahmad bin hanbal ka yeh qaul naqal kia hai: un ke han yeh guftgu hui ki ibn aliya ibn jarij ke hawale se yeh hadees ''la nikah al abwali'' bayan karte hain. Jabke un jarij ka kehna hai ki main khud zahri se mila aur un se is hadees ke mutalliq pucha to woh is ko na pehchan sake taham unhon ne sulaiman bin musa ki tareef ki. Imam ahmad bin hanbal ne kaha: ibn jarij ki kitabein madun ho chuki hain. Yeh ibn aliya ki ibn jarij ke hawale se jo hakikat hai yeh un mein mojood nahi hai. Yahyia bin muin ne ''la nikah al abwali'' wali hadees ke mutalliq farmaya yeh wohi hai jis ko ibn jarij riwayat karte hain. Maine un se kaha: ibn aliya farmate hain ki ibn jarij ne kaha hai. Maine zahri se pucha to woh bole mujhe yaad nahi hai. To yahyia bin muin bole yeh qaul ibn aliya ke siwa aur kisi ka ho hi nahi sakta. Aur ibn aliya ne ibn jarij ki kitabein abdul majid bin abdul aziz bin abi rawad ke samne pesh kin to unhon ne kitaabon ki islaah kar di lekin hadees ke liye khud mehnat nahi ki. Shuaib bin abu hamza farmate hain: mujhe zahri ne bataya ki hamare pass makhul aur sulaiman bin musa dono aaya karte the lekin sulaiman bin musa dono mein zyada hifz ke malik the. Imam hakim rehmatullah alaih farmate hain ab hum apni is asal ki taraf laut aate hain jis se sahihain ko khali rakhne ki imam bukhari rehmatullah alaih aur imam muslim rehmatullah alaih ke pass koi gunjaish nahi hai. Woh ibraheem ki abul burda ke hawale se abu musa se riwayat kardah hadees hai. (jo keh darj zail hai)

فَحَدَّثْنَاهُ أَبُو بَكْرِ بْنُ إِسْحَاقَ الْفَقِيهُ أَنْبَأَ إِسْمَاعِيلُ بْنُ قُتَيْبَةَ، وَأَخْبَرَنِي أَبُو يَحْيَى أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدٍ السَّمَرْقَنْدِيُّ، ثنا أَبُو عَبْدِ اللَّهِ مُحَمَّدُ بْنُ نَصْرٍ، وَأَخْبَرَنِي أَبُو عَمْرِو بْنُ جَعْفَرٍ الْعَدْلُ، ثنا إِبْرَاهِيمُ بْنُ عَلِيٍّ الذُّهْلِيُّ، قَالُوا: ثنا يَحْيَى بْنُ يَحْيَى، أَنْبَأَ حَجَّاجُ بْنُ مُحَمَّدٍ، عَنِ ابْنِ جُرَيْجٍ، أَخْبَرَنِي سُلَيْمَانُ بْنُ مُوسَى، أَنَّ ابْنَ شِهَابٍ، أَخْبَرَهُ أَنَّ عُرْوَةَ أَخْبَرَهُ، أَنَّ عَائِشَةَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهَا أَخْبَرَتْهُ، أَنَّ النَّبِيَّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ: «أَيُّمَا امْرَأَةٍ نُكِحَتْ بِغَيْرِ إِذْنِ وَلِيِّهَا، فَنِكَاحُهَا بَاطِلٌ، وَلَهَا مَهْرُهَا بِمَا أَصَابَ مِنْهَا، فَإِنِ اشْتَجَرُوا فَالسُّلْطَانُ وَلِيُّ مَنْ لَا وَلِيَّ لَهُ» فَقَدْ صَحَّ وَثَبَتَ بِرِوَايَاتِ الْأَئِمَّةِ الْأَثْبَاتِ سَمَاعُ الرُّوَاةِ بَعْضُهُمْ مِنْ بَعْضٍ، فَلَا تُعَلَّلُ هَذِهِ الرِّوَايَاتُ، بِحَدِيثِ ابْنِ عُلَيَّةَ، وَسُؤَالِهِ ابْنَ جُرَيْجٍ عَنْهُ وَقَوْلِهِ: إِنِّي سَأَلْتُ الزُّهْرِيَّ عَنْهُ فَلَمْ يَعْرِفْهُ فَقَدْ يَنْسَى الثِّقَةُ الْحَافِظُ الْحَدِيثَ بَعْدَ أَنْ حَدَّثَ بِهِ، وَقَدْ فَعَلَهُ غَيْرُ وَاحِدٍ مِنْ حُفَّاظِ الْحَدِيثِ "، أَخْبَرَنَا الْحُسَيْنُ بْنُ الْحَسَنِ بْنِ أَيُّوبَ، ثنا أَبُو حَاتِمٍ مُحَمَّدُ بْنُ إِدْرِيسَ الرَّازِيُّ، قَالَ: سَمِعْتُ أَحْمَدَ بْنَ حَنْبَلٍ يَقُولُ: وَذُكِرَ عِنْدَهُ أَنَّ ابْنَ عُلَيَّةَ يَذْكُرُ حَدِيثَ ابْنِ جُرَيْجٍ فِي: «لَا نِكَاحَ إِلَّا بِوَلِيٍّ» قَالَ ابْنُ جُرَيْجٍ: فَلَقِيتُ الزُّهْرِيَّ فَسَأَلْتُهُ عَنْهُ فَلَمْ يَعْرِفْهُ، وَأَثْنَى عَلَى سُلَيْمَانَ بْنِ مُوسَى، قَالَ أَحْمَدُ بْنُ حَنْبَلٍ: " إِنَّ ابْنَ جُرَيْجٍ لَهُ كُتُبْ مُدَوَّنَةٌ، وَلَيْسَ هَذَا فِي كُتُبِهِ يَعْنِي حِكَايَةَ ابْنِ عُلَيَّةَ، عَنِ ابْنِ جُرَيْجٍ سَمِعْتُ أَبَا الْعَبَّاسِ مُحَمَّدَ بْنَ يَعْقُوبَ، يَقُولُ: سَمِعْتُ الْعَبَّاسَ بْنَ مُحَمَّدٍ الدُّورِيَّ يَقُولُ: سَمِعْتُ يَحْيَىَ بْنَ مَعِينٍ يَقُولُ فِي حَدِيثِ: «لَا نِكَاحَ إِلَّا بِوَلِيٍّ» الَّذِي يَرْوِيهِ ابْنُ جُرَيْجٍ، فَقُلْتُ لَهُ: إِنَّ ابْنَ عُلَيَّةَ، يَقُولُ: قَالَ ابْنُ جُرَيْجٍ: فَسَأَلْتُ عَنْهُ الزُّهْرِيَّ فَقَالَ: لَسْتُ أَحْفَظُهُ، فَقَالَ يَحْيَى بْنُ مَعِينٍ: لَيْسَ يَقُولُ هَذَا إِلَّا ابْنُ عُلَيَّةَ، وَإِنَّمَا عَرَضَ ابْنُ عُلَيَّةَ كُتُبَ ابْنِ جُرَيْجٍ عَلَى عَبْدِ الْمَجِيدِ بْنِ عَبْدِ الْعَزِيزِ بْنِ أَبِي رَوَّادٍ فَأَصْلَحَهَا لَهُ، وَلَكِنْ لَمْ يَبْذُلْ نَفْسَهُ لِلْحَدِيثِ حَدَّثَنَا أَبُو عَبْدِ اللَّهِ مُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ، ثنا أَبُو بَكْرِ بْنُ رَجَاءٍ، ثنا مُحَمَّدُ بْنُ الْمُصَفَّى، ثنا بَقِيَّةُ، ثنا شُعَيْبُ بْنُ أَبِي حَمْزَةَ قَالَ: قَالَ لِيَ الزُّهْرِيُّ: إِنَّ مَكْحُولًا يَأْتِينَا، وَسُلَيْمَانُ بْنُ مُوسَى، وَلَعَمْرُ اللَّهِ إِنَّ سُلَيْمَانَ بْنَ مُوسَى لَأَحْفَظُ الرَّجُلَيْنِ قَالَ الْحَاكِمُ: «رَجَعْنَا إِلَى الْأَصْلِ الَّذِي لَمْ يَسَعِ الشَّيْخَيْنِ إِخْلَاءُ الصَّحِيحَيْنِ عَنْهُ، وَهُوَ حَدِيثُ أَبِي إِسْحَاقَ، عَنْ أَبِي بُرْدَةِ، عَنْ أَبِي مُوسَى»