27.
Statement of Exegesis (Tafsir)
٢٧-
بیان التفسیر


Explanation of Surah Yusuf

تفسير سورة يوسف

Mustadrak Al Hakim 3325

Abu Hurairah (may Allah be pleased with him) reported that the Messenger of Allah (peace and blessings be upon him) said, "Indeed, Joseph, the son of Jacob, the son of Isaac, the son of Abraham, the Friend of Allah, is the noble son of the noble son of the Most Noble. If I had been imprisoned for as long as Joseph was imprisoned, and then I was given the choice to be released, I would have accepted it. (But such was the forbearance of Joseph) that when the messenger came to him, he said, 'Go back to your master (the king) and ask him about the case of the women who cut their hands. Surely, my Lord knows their guile." **This hadith is sahih (authentic) according to the criteria of Imam Bukhari and Imam Muslim, but they did not narrate it with this chain of narration. However, both of them narrated from Abu Hurairah (may Allah be pleased with him) through Sa'id and Abu Ubaid, "If I had been imprisoned for as long as Joseph was imprisoned."**

" حضرت ابوہریرہ رضی اللہ عنہ فرماتے ہیں کہ رسول اللہ ﷺ نے ارشاد فرمایا : بے شک کریم کے کریم بیٹے کے اکرم بیٹے کا کریم بیٹا ، حضرت ابراہیم خلیل اللہ علیہ السلام کے بیٹے اسحاق علیہ السلام کے بیٹے یعقوب علیہ السلام کا بیٹا یوسف علیہ السلام ہے ۔ یوسف علیہ السلام جس قدر جیل میں رہے ، اگر اتنا عرصہ میں جیل میں رہتا اور پھر میرے پاس رہائی کا پروانہ آتا تو میں قبول کر لیتا ( لیکن کمال حوصلہ ہے یوسف علیہ السلام کا ) کہ جب ان کے پاس قاصد آیا تو آپ نے فرمایا : اپنے رب ( بادشاہ ) کے پاس پلٹ جا ، پھر اس سے پوچھا : ان عورتوں کا کیا حال ہے ، جنہوں نے اپنے ہاتھ کاٹے تھے بے شک میرا رب ان کا فریب جانتا ہے ۔ ٭٭ یہ حدیث امام بخاری رحمۃ اللہ علیہ اور امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ کے معیار کے مطابق صحیح ہے لیکن شیخین رحمۃ اللہ علیہما نے اسے اس اسناد کے ہمراہ نقل نہیں کیا ۔ تاہم شیخین رحمۃ اللہ علیہما نے سعید رضی اللہ عنہ اور ابوعبید رضی اللہ عنہ کے حوالے سے حضرت ابوہریرہ رضی اللہ عنہ سے اتنی حدیث نقل کی ہے ’’ اگر میں اتنا عرصہ جیل میں رہتا جتنا عرصہ یوسف علیہ السلام رہے ‘‘۔"

Hazrat Abu Hurairah (رضي الله تعالى عنه) farmate hain keh Rasul Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) ne irshad farmaya: Be shak Kareem ke kareem bete ke akram bete ka kareem beta, Hazrat Ibrahim Khalilullah Alaihis Salam ke bete Ishaq Alaihis Salam ke bete Yaqub Alaihis Salam ka beta Yusuf Alaihis Salam hai. Yusuf Alaihis Salam jis qadar jail mein rahe, agar itna arsa mein jail mein rehta aur phir mere pass rihai ka parwana aata to main qubool kar leta (lekin kamal hausla hai Yusuf Alaihis Salam ka) keh jab un ke pass qasid aaya to aap ne farmaya: Apne Rab (badshah) ke pass palat ja, phir us se poocha: In auraton ka kya haal hai, jinhon ne apne hath kaate the? Be shak mera Rab un ka fareb janta hai. ** Yeh hadees Imam Bukhari Rahmatullah Alaih aur Imam Muslim Rahmatullah Alaih ke miyaar ke mutabiq sahih hai lekin Sheikhein Rahmatullah Alaihema ne ise is isnad ke hamrah naqal nahin kiya. Taham Sheikhein Rahmatullah Alaihema ne Saeed (رضي الله تعالى عنه) aur Abu Ubaid (رضي الله تعالى عنه) ke hawale se Hazrat Abu Hurairah (رضي الله تعالى عنه) se itni hadees naqal ki hai '' Agar main itna arsa jail mein rehta jitna arsa Yusuf Alaihis Salam rahe ''.

حَدَّثَنَا أَبُو بَكْرٍ أَحْمَدُ بْنُ سَلْمَانَ الْفَقِيهُ بِبَغْدَادَ، ثنا الْحَسَنُ بْنُ مُكْرَمٍ، ثنا يَزِيدُ بْنُ هَارُونَ، أَنْبَأَ مُحَمَّدُ بْنُ عَمْرٍو، عَنْ أَبِي سَلَمَةَ، عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ، قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: "" إِنَّ الْكَرِيمَ ابْنَ الْكَرِيمِ، ابْنِ الْكَرِيمِ، ابْنِ الْكَرِيمِ، يُوسُفَ بْنَ يَعْقُوبَ بْنِ إِسْحَاقَ بْنِ إِبْرَاهِيمَ خَلِيلُ الرَّحْمَنِ، وَلَوْ لَبِثْتُ مَا لَبِثَ يُوسُفُ ثُمَّ جَاءَنِيَ الدَّاعِي لَأَجَبْتُ إِذْ جَاءَهُ الرَّسُولُ فَقَالَ: ارْجِعْ إِلَى رَبِّكَ، فَاسْأَلْهُ مَا بَالُ النِّسْوَةِ اللَّاتِي قَطَّعْنَ أَيْدِيَهُنَّ إِنَّ رَبِّي بِكَيْدِهِنَّ عَلِيمٌ «هَذَا حَدِيثٌ صَحِيحٌ عَلَى شَرْطِ مُسْلِمٍ وَلَمْ يُخْرِجَاهُ بِهَذِهِ السِّيَاقَةِ» إِنَّمَا اتَّفَقَا عَلَى حَدِيثِ الزُّهْرِيِّ، عَنْ سَعِيدٍ وَأَبِي عُبَيْدٍ، عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ: «لَوْ لَبِثْتُ فِي السِّجْنِ مَا لَبِثَ يُوسُفُ» فَقَطْ [التعليق - من تلخيص الذهبي] 3325 - وقد اتفقا على حديث سعيد وابن عبيد عن أبي هريرة