27.
Statement of Exegesis (Tafsir)
٢٧-
بیان التفسیر
Explanation of Surah An-Nur
تفسير سورة النور
Mustadrak Al Hakim 3510
Ubayy ibn Ka'b (may Allah be pleased with him) reported: He recited the verse: **"Allah is the Light of the heavens and the earth." (Quran 24:35)** (Translation: Kanz-ul-Iman, Imam Ahmad Raza Khan) Then he said: And those who disbelieve - their deeds are like a mirage in a desolate plain; the thirsty one thinks it is water until, when he comes to it, he finds it is nothing, but he finds Allah before him, Who will pay him his due; and Allah is swift in account. (Quran 24:39) (Translation: Kanz-ul-Iman, Imam Ahmad Raza Khan) Then he said: Likewise, the disbeliever will come on the Day of Judgment thinking that there is much good for him with Allah that he will receive, but Allah will make him enter Hellfire. And he said: Allah has given another example of the disbeliever. He said: **"Or [they are] like darknesses within an unfathomable sea covered by waves, upon which are waves, over which are clouds - darknesses, some of them upon others. When one puts out his hand [therein], he can hardly see it. And he to whom Allah has not granted light - for him there is no light." (Quran 24:40)** (Translation: Kanz-ul-Iman, Imam Ahmad Raza Khan) Five darknesses are mentioned here: 1. The darkness of his speech. 2. The darkness of his deeds. 3. The darkness of the place he enters (the grave). 4. The darkness of the place he will exit (the grave). 5. And his abode in the darkness of Hell on the Day of Judgment. **This Hadith is Sahih al-Isnad, but Imam Bukhari (may Allah have mercy on him) and Imam Muslim (may Allah have mercy on him) did not narrate it.**
" حضرت ابی بن کعب رضی اللہ عنہ نے : اَللّٰہُ نُوْرُ السَّمٰوٰتِ وَالْاَرْضِ ) ( النور : 35 ) ’’ اللہ نور ہے آسمانوں اور زمینوں کا ‘‘۔ ( ترجمہ کنزالایمان ، امام احمد رضا رحمۃ اللہ علیہ ) پوری آیت پڑھی ، پھر فرمایا : وَالَّذِیْنَ کَفَرُوْآ اَعْمَالُھُمْ کَسَرَابٍ بِقِیْعَۃٍ یَّحْسَبُہُ الظَّمْاٰنُ مَآء حَتّٰٓی اذَا جَآءہ لَمْ یَجِدْہُ شَیْئًا وَّ وَجَدَاللّٰہَ عِنْدَہٗ فَوَفّٰاہ حِسَابَہٗ وَاللّٰہُ سَرِیْعُ الْحِسَابِ ( النور : 39 ) ’’ اور جو کافر ہوئے ان کے اعمال ایسے ہیں جیسے دھوپ میں چمکتا ریتا کسی جنگل میں کہ پیاسا اسے پانی سمجھے ، یہاں تک کہ جب اس کے پاس آیا تو اسے کچھ نہ پایا اور اللہ کو اپنے قریب پایا تو اس نے اس کا حساب پورا بھر دیا ، اور اللہ جلد حساب کر لیتا ہے ‘‘۔ ( ترجمہ کنزالایمان ، امام احمد رضا رحمۃ اللہ علیہ ) پھر فرمایا : اسی طرح کافر قیامت کے دن آئے گا اور وہ سمجھ رہا ہو گا کہ اس کے لیے اللہ تعالیٰ کے پاس بہت بھلائی ہے جو اس کو مل جائے گی لیکن اللہ تعالیٰ اس کو جہنم میں داخل فرما دے گا اور فرمایا : اللہ تعالیٰ نے کافر کے لیے ایک اور مثال بیان کی ہے ، فرمایا : اَوْ کَظُلُمٰتٍ فِیْ بَحْرٍ لُّجِّیٍّ یَّغْشٰہُ مَوْجٌ مِّنْ فَوْقِہٖ مَوْجٌ مِّنْ فَوْقِہٖ سَحَابٌ ظُلُمٰتٌ بَعْضُھَا فَوْقَ بَعْضٍ اِذَآ اَخْرَجَ یَدَہٗ لَمْ یَکَدْ یَرٰھَا وَ مَنْ لَّمْ یَجْعَلِ اللّٰہُ لَہٗ نُوْرًا فَمَا لَہٗ مِنْ نُّوْرٍ ( النور : 40 ) ’’ یا جیسے اندھیریاں کسی کنڈے کے ( گہرائی والے ) دریا میں اس کے اوپر موج ، موج کے اوپر اور موج اس کے اوپر بادل ، اندھیرے ہیں ایک پر ایک ، جب اپنا ہاتھ نکالے تو سوجھائی ( دکھائی ) دیتا معلوم نہ ہو اور جسے اللہ نور نہ دے اس کے لیے کہیں نور نہیں ‘‘۔ ( ترجمہ کنزالایمان ، امام احمد رضا رحمۃ اللہ علیہ ) یہاں پر پانچ اندھیرے شمار کیے گئے ہیں : ( 1 ) اس کی گفتگو اندھیرا ۔ ( 2 ) اس کا عمل اندھیرا ۔ ( 3 ) اس کے داخل ہونے کی جگہ اندھیرا ۔ ( 4 ) اس کے نکلنے کی جگہ اندھیرا ۔ ( 5 ) اور قیامت کے دن دوزخ کے اندھیروں میں اس کا ٹھکانہ ۔ ٭٭ یہ حدیث صحیح الاسناد ہے لیکن امام بخاری رحمۃ اللہ علیہ اور امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ نے اسے نقل نہیں کیا ۔"
Hazrat Abi bin Kaab (رضي الله تعالى عنه) ne : Allah-o-Noor-us-Samawati-Wal-Ard (Al Noor : 35) ''Allah noor hai asmanon aur zameenon ka'' - (Tarjuma Kanzul Iman, Imam Ahmad Raza Rahmatullah Alaih) Poori ayat padhi, phir farmaya : Wallazina kafaroo a'maluhum kasarabin biqeeatin yahsabu-huz-zamanu ma'an hatta iza ja'ahu lam yajid-hu shai'aw wa wajadAllaha 'indahoo fawaffah hisabahoo wallahu sare'ul hisab (Al Noor : 39) ''Aur jo kafir hue un ke amal aise hain jaise dhoop mein chamakta rehta kisi jungle mein keh pyasa use pani samjhe, yahan tak ke jab uske pass aaya to use kuch na paya aur Allah ko apne qareeb paya to usne uska hisab poora bhar diya, aur Allah jald hisab kar leta hai'' - (Tarjuma Kanzul Iman, Imam Ahmad Raza Rahmatullah Alaih) Phir farmaya : Isi tarah kafir qayamat ke din aayega aur wo samajh raha hoga ke uske liye Allah Ta'ala ke pass bahut bhalayi hai jo usko mil jayegi lekin Allah Ta'ala usko jahannam mein dakhil farma dega aur farmaya : Allah Ta'ala ne kafir ke liye ek aur misaal bayan ki hai, farmaya : Aw kazulumatin fee bahrin lujjiyyin yaghshahu mawjun min fawqeehi mawjun min fawqeehi sahab zulumatun ba'duha fawqa ba'din iza akhraja yadahulam yakad yraha, wa man lam yaj 'alillahu lahu nooran fa ma lahu min nore (Al Noor : 40) ''Ya jaise andheriyan kisi kande ke (gehraayi wale) darya mein uske upar mauj, mauj ke upar aur mauj uske upar badal, andhere hain ek par ek, jab apna hath nikale to soojhai (dikhai) deta maloom na ho aur jise Allah noor na de uske liye kahin noor nahin'' - (Tarjuma Kanzul Iman, Imam Ahmad Raza Rahmatullah Alaih) Yahan par panch andhere shumar kiye gaye hain : (1) uski guftgu andhera (2) uska amal andhera (3) uske dakhil hone ki jagah andhera (4) uske nikalne ki jagah andhera (5) aur qayamat ke din dozakh ke andheron mein uska thikana ** Yeh hadees sahih al isnad hai lekin Imam Bukhari (Rahmatullah Alaih) aur Imam Muslim (Rahmatullah Alaih) ne ise naqal nahin kiya.
أَخْبَرَنَا أَبُو عَبْدِ اللَّهِ مُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ الزَّاهِدُ، ثنا أَحْمَدُ بْنُ مِهْرَانَ، أَنْبَأَ عُبَيْدُ اللَّهِ بْنُ مُوسَى، أَنْبَأَ أَبُو جَعْفَرٍ الرَّازِيُّ، عَنِ الرَّبِيعِ بْنِ أَنَسٍ، عَنْ أَبِي الْعَالِيَةَ، عَنْ أُبَيِّ بْنِ كَعْبٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ، فِي قَوْلِ اللَّهِ عَزَّ وَجَلَّ: "" {اللَّهُ نُورُ السَّمَوَاتِ وَالْأَرْضِ} فَقَرَأَ الْآيَةَ، ثُمَّ قَالَ: {وَالَّذِينَ كَفَرُوا أَعْمَالُهُمْ كَسَرَابٍ بِقِيعَةٍ يَحْسَبُهُ الظَّمْآنُ مَاءً حَتَّى إِذَا جَاءَهُ لَمْ يَجِدْهُ شَيْئًا، وَوَجَدَ اللَّهَ عِنْدَهُ فَوَفَّاهُ حِسَابَهُ وَاللَّهُ سَرِيعُ الْحِسَابِ} [النور: 39] قَالَ: «وَكَذَلِكَ الْكَافِرُ يَجِيءُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَهُوَ يَحْسِبُ أَنَّ لَهُ عِنْدَ اللَّهِ خَيْرًا يَجِدُهُ وَيُدْخِلُهُ اللَّهُ النَّارَ» قَالَ: وَضَرَبَ مَثَلًا آخَرَ لِلْكَافِرِ، فَقَالَ: {أَوْ كَظُلُمَاتٍ فِي بَحْرٍ لُجِّيٍّ يَغْشَاهُ مَوْجٌ مِنْ فَوْقِهِ مَوْجٌ مِنْ فَوْقِهِ سَحَابٌ ظُلُمَاتٌ بَعْضُهَا فَوْقَ بَعْضٍ، إِذَا أَخْرَجَ يَدَهُ لَمْ يَكَدْ يَرَاهَا وَمَنْ لَمْ يَجْعَلِ اللَّهُ لَهُ نُورًا فَمَا لَهُ مِنْ نُورٍ} [النور: 40] ، فَهُوَ يَنْقُلُهُ فِي خَمْسٍ مِنَ الظُّلَمِ فَكَلَامُهُ ظُلْمَةٌ، وَعَمَلُهُ ظُلْمَةٌ، وَمَدْخَلُهُ ظُلْمَةٌ، وَمَخْرَجُهُ ظُلْمَةٌ، وَمَصِيرُهُ إِلَى الظُّلُمَاتِ إِلَى النَّارِ يَوْمَ الْقِيَامَةِ «هَذَا حَدِيثٌ صَحِيحُ الْإِسْنَادِ وَلَمْ يُخْرِجَاهُ» [التعليق - من تلخيص الذهبي] 3510 - صحيح