27.
Statement of Exegesis (Tafsir)
٢٧-
بیان التفسیر


Explanation of Surah Al-Mala'ikah

تفسير سورة الملائكة

Mustadrak Al Hakim 3592

Abu Darda RA narrates: The Messenger of Allah ﷺ said regarding the verse: "And of them are some who wrong themselves, and of them are some who follow a middle course, and of them are some who are foremost in good deeds by Allah's Leave (Surah Fatir: 32)", "The foremost (sincere believer) and the moderate (one who adopts a middle path) will both enter Paradise without any reckoning, and the one who wrongs himself (who does not deny Allah's blessings but is not grateful) will have a light reckoning, and then he too will be sent to Paradise." ** The chain of narration of this hadith includes different reports from A'mash RA (one chain is): (On the authority of Thawri, on the authority of A'mash, on the authority of Abu Thabit, on the authority of Abu Darda RA). (Another chain is): (On the authority of Shu'bah, on the authority of A'mash, on the authority of a man from Thaqif, on the authority of Abu Darda). And this chain is also narrated from A'mash through Thawri, they narrated from Abu Darda RA through Abu Thabit. When the chains of narration of this hadith are multiple, it indicates that there must be an original basis for this hadith.

" حضرت ابوالدرداء رضی اللہ عنہ فرماتے ہیں : رسول اللہ ﷺ نے : فَمِنْھُمْ ظَالِمٌ لِّنَفْسِہٖ وَ مِنْھُمْ مُّقْتَصِدٌ وَ مِنْھُمْ سَابِقٌ بِالْخَیْرٰتِ ( فاطر : 32 ) ’’ تو ان میں کوئی اپنی جان پر ظلم کرتا ہے اور ان میں کوئی میانہ چال پر ہے ، اور ان میں کوئی وہ ہے جو اللہ کے حکم سے بھلائیوں میں سبقت لے گیا ‘‘۔ ( ترجمہ کنزالایمان ، امام احمد رضا رحمۃ اللہ علیہ ) کے متعلق فرمایا : سابق ( مخلص مومن ) اور مقتصد ( میانہ روی کرنے والا ) دونوں بلا حساب جنت میں جائیں گے اور ظالم للنفسہ ( جو نعمت الٰہی کا منکر تو نہ ہو لیکن شکر نہ بجا لائے ) کا کچھ آسان سا حساب لیا جائے گا پھر اس کو بھی جنت میں بھیج دیا جائے گا ۔ ٭٭ اس حدیث کی سند میں اعمش رضی اللہ عنہ سے مختلف روایات منقول ہیں ( ایک سند یوں ہے ) : ( عَنِ الثَّوْرِیِّ ، عَنِ الْاَعْمَشِ ، عَنْ اَبِیْ ثَابِتٍ ، عَنْ اَبِیْ الدَّرْدَائِ رَضِیَ اللّٰہُ عَنْہُ ) ( ایک سند یوں ہے ) : ( عَنْ شُعْبَۃَ ، عَنِ الْاَعْمَشِ ، عَنْ رَجُلٍ مِنْ ثَقِیفٍ ، عَنْ اَبِیْ الدَّرْدَاء ) اور یہی سند ثوری کے واسطے سے بھی اعمش سے منقول ہے ، انہوں نے ابوثابت کے واسطے سے ابوالدرداء رضی اللہ عنہ سے روایت کیا ہے ۔ جب اس حدیث کی سندیں متعدد ہیں تو اس سے یہ پتہ چلتا ہے کہ اس حدیث کی کوئی اصل لازمی موجود ہے ۔"

Hazrat Abu ad-Darda (رضي الله تعالى عنه) farmate hain : Rasul Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) ne : Faminhum Zalimul-linafsihi Wa minhum muqtasidun wa minhum sabiqum bil-khairat ( Fatir : 32 ) ‘’ to in mein koi apni jaan par zulm karta hai aur in mein koi myana chaal par hai, aur in mein koi woh hai jo Allah ke hukm se bhalaiyon mein sabaqat le gaya ‘’ ( Tarjuma Kanzul Iman, Imam Ahmad Raza Rahmatullah Alaih ) ke mutalliq farmaya : Sabiq ( mukhlis Momin ) aur muqtasid ( myana rawi karne wala ) donon bila hisab Jannat mein jayenge aur zalimul linafsihi ( jo naimat ilahi ka munkir to na ho lekin shukr na baja laye ) ka kuchh aasan sa hisab liya jayega phir isko bhi jannat mein bhej diya jayega. ** Is hadees ki sanad mein A'mash (رضي الله تعالى عنه) se mukhtalif riwayat manqool hain ( ek sanad yun hai ) : ( Anil sauri, Anil A'mash, An Abi Sabit, An Abi ad-Darda (رضي الله تعالى عنه) ) ( ek sanad yun hai ) : ( An Shauba, Anil A'mash, An Rajul min thaqeef, An Abi ad-Darda ) aur yehi sanad sauri ke wasite se bhi A'mash se manqool hai, unhon ne Abi Sabit ke wasite se Abu ad-Darda (رضي الله تعالى عنه) se riwayat kiya hai. Jab is hadees ki sanaden muta'adid hain to is se ye pata chalta hai ki is hadees ki koi asl lazmi maujood hai.

أَخْبَرَنَا أَبُو زَكَرِيَّا يَحْيَى بْنُ مُحَمَّدٍ الْعَنْبَرِيُّ، ثنا مُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِ السَّلَامِ، ثنا إِسْحَاقُ بْنُ إِبْرَاهِيمَ، أَنْبَأَ جَرِيرٌ، حَدَّثَنِي الْأَعْمَشُ، عَنْ رَجُلٍ، قَدْ سَمَّاهُ عَنْ أَبِي الدَّرْدَاءِ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ، قَالَ: سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَقُولُ فِي قَوْلِهِ عَزَّ وَجَلَّ: {فَمِنْهُمْ ظَالِمٌ لِنَفْسِهِ وَمِنْهُمْ مُقْتَصِدٌ وَمِنْهُمْ سَابِقٌ بِالْخَيْرَاتِ} [فاطر: 32] قَالَ: «السَّابِقُ وَالْمُقْتَصِدُ يَدْخُلَانِ الْجَنَّةَ بِغَيْرِ حِسَابٍ وَالظَّالِمُ لِنَفْسِهِ يُحَاسَبُ حِسَابًا يَسِيرًا، ثُمَّ يَدْخُلُ الْجَنَّةَ» وَقَدِ اخْتَلَفَتِ الرِّوَايَاتُ عَنِ الْأَعْمَشِ فِي إِسْنَادِ هَذَا الْحَدِيثِ فَرُوِيَ عَنِ الثَّوْرِيِّ، عَنِ الْأَعْمَشِ، عَنْ أَبِي ثَابِتٍ، عَنْ أَبِي الدَّرْدَاءِ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ. وَقِيلَ عَنْ شُعْبَةَ، عَنِ الْأَعْمَشِ، عَنْ رَجُلٍ مِنْ ثَقِيفٍ، عَنْ أَبِي الدَّرْدَاءِ. وَقِيلَ عَنِ الثَّوْرِيِّ أَيْضًا، عَنِ الْأَعْمَشِ قَالَ: ذَكَرَ أَبُو ثَابِتٍ، عَنْ أَبِي الدَّرْدَاءِ. «وَإِذَا كَثُرَتِ الرِّوَايَاتِ فِي الْحَدِيثِ ظَهَرَ أَنَّ لِلْحَدِيثِ أَصْلًا»