27.
Statement of Exegesis (Tafsir)
٢٧-
بیان التفسیر


Explanation of Surah Al-Fath

تفسير سورة الفتح

Mustadrak Al Hakim 3716

Abdullah bin Mughaffal al-Muzani (may Allah be pleased with him) narrates: We were sitting with the Messenger of Allah (peace and blessings be upon him) under the tree that Allah Almighty has mentioned in the Holy Quran. A branch of that tree was touching the blessed back of the Messenger of Allah (peace and blessings be upon him), and I was holding it. At that time, Ali ibn Abi Talib (may Allah be pleased with him) and Suhayl ibn Amr (may Allah be pleased with him) were sitting in front of the Messenger of Allah (peace and blessings be upon him). The Messenger of Allah (peace and blessings be upon him) said to Ali (may Allah be pleased with him): "Write." Then the narrator narrated the hadith, some lines of which are narrated in Bukhari and Muslim with the mention of Suhayl ibn Amr (may Allah be pleased with him). Abdullah bin Mughaffal (may Allah be pleased with him) states: Meanwhile, 30 young men came to this side, armed. They came before us in a frenzy. The Holy Prophet (peace and blessings be upon him) prayed against them, and Allah Almighty blinded them. We went and arrested them all and presented them before you. The Messenger of Allah (peace and blessings be upon him) asked them: "Have you come under someone's responsibility or has someone given you protection?" They replied: "No." So you let them go. Allah Almighty revealed this verse: "And it is He who withheld their hands from you and your hands from them in the valley of Mecca, after He had given you victory over them. And Allah is Seer of what you do." (Al-Fath: 24) (Translation Kanzul Iman, Imam Ahmad Raza Khan, may Allah have mercy on him). ** This hadith is sahih (authentic) according to the criteria of Imam Bukhari (may Allah have mercy on him) and Imam Muslim (may Allah have mercy on him) because it is not unlikely that Thabit heard it from Abdullah bin Mughaffal (may Allah be pleased with him), while Imam Bukhari (may Allah have mercy on him) and Imam Muslim (may Allah have mercy on him) narrated the hadiths of Mu'awiyah ibn Qurrah (may Allah have mercy on him) and Hamid ibn Hilal (may Allah have mercy on him) from Abdullah bin Mughaffal (may Allah be pleased with him), although Thabit al-Bunani (from whom this mentioned narration is) was older than both of them.

" حضرت عبداللہ بن مغفل المزنی رضی اللہ عنہ فرماتے ہیں : ہم رسول اللہ ﷺ کے ہمراہ اس درخت کے نیچے بیٹھے ہوئے تھے جس کا ذکر اللہ تعالیٰ نے قرآن کریم میں کیا ہے ، اس درخت کی ایک ٹہنی رسول اللہ ﷺ کی پشت مبارک سے لگ رہی تھی ، میں اس کو اٹھائے ہوئے تھا ، اس وقت حضرت علی ابن ابی طالب رضی اللہ عنہ اور حضرت سہیل بن عمرو رضی اللہ عنہ رسول اللہ ﷺ کے سامنے بیٹھے ہوئے تھے ۔ رسول اللہ ﷺ نے حضرت علی رضی اللہ عنہ سے فرمایا : لکھو ۔ پھر اس کے بعد راوی نے حدیث بیان کی جس کی کچھ سطریں بخاری و مسلم میں سہیل بن عمرو رضی اللہ عنہ کے ذکر کے ساتھ منقول ہیں ۔ حضرت عبداللہ بن مغفل رضی اللہ عنہ فرماتے ہیں : اسی اثناء میں 30 نوجوان اس طرف آئے جنہوں نے ہتھیار پہن رکھے تھے ، وہ ہمارے سامنے جوش میں آ گئے ۔ نبی اکرم ﷺ نے ان کے لئے بددعا مانگی ، اللہ تعالیٰ نے ان کو اندھا کر دیا ، ہم نے جا کر ان سب کو گرفتار کر کے آپ کی بارگاہ میں پیش کر دیا ۔ رسول اللہ ﷺ نے ان سے پوچھا : کیا تم کسی کی ذمہ داری پر آئے ہو یا کسی نے تمہارے لئے امان لی ہے ؟ انہوں نے جواباً کہا : نہیں ۔ تو آپ نے ان کا راستہ چھوڑ دیا ۔ اللہ تعالیٰ نے یہ آیت نازل فرمائی : وَ ھُوَ الَّذِیْ کَفَّ اَیْدِیَھُمْ عَنْکُمْ وَ اَیْدِیَکُمْ عَنْھُمْ بِبَطْنِ مَکَّۃَ مِنْ بَعْدِ اَنْ اَظْفَرَکُمْ عَلَیْھِمْ وَ کَانَ اللّٰہُ بِمَا تَعْمَلُوْنَ بَصِیْرًا ) ( الفتح : 24 ) ’’ اور وہی ہے جس نے ان کے ہاتھ تم سے روک دیے اور تمہارے ہاتھ ان سے روک دیے وادی مکہ میں بعد اس کے کہ تمہیں ان پر قابو دے دیا تھا ، اور اللہ تمہارے کام دیکھتا ہے ۔‘‘ ( ترجمہ کنزالایمان ، امام احمد رضا رحمۃ اللہ علیہ ) ۔ ٭٭ یہ حدیث امام بخاری رحمۃ اللہ علیہ اور امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ کے معیار کے مطابق صحیح ہے کیونکہ ثابت کا عبداللہ بن مغفل رضی اللہ عنہ سے سماع کوئی بعید نہیں ہے جبکہ امام بخاری رحمۃ اللہ علیہ اور امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ نے معاویہ بن قرہ رحمۃ اللہ علیہ اور حمید بن ھلال رحمۃ اللہ علیہ کی عبداللہ بن مغفل رضی اللہ عنہ سے روایات نقل کی ہیں حالانکہ ثابت البنانی ( جن کی یہ مذکورہ روایت ہے ) ان دونوں سے عمر میں بڑے ہیں ۔"

Hazrat Abdullah bin Mughaffal al-Muzani (رضي الله تعالى عنه) farmate hain : hum Rasul Allah ﷺ ke hamrah is darakht ke neeche baithe hue the jis ka zikr Allah Ta'ala ne Quran Kareem mein kiya hai , is darakht ki ek tehni Rasul Allah ﷺ ki pusht mubarak se lag rahi thi , main is ko uthaye hue tha , is waqt Hazrat Ali Ibn Abi Talib (رضي الله تعالى عنه) aur Hazrat Suhail bin Amr (رضي الله تعالى عنه) Rasul Allah ﷺ ke samne baithe hue the . Rasul Allah ﷺ ne Hazrat Ali (رضي الله تعالى عنه) se farmaya : likho . phir is ke baad ravi ne hadees bayan ki jis ki kuch satren Bukhari wa Muslim mein Suhail bin Amr (رضي الله تعالى عنه) ke zikr ke sath manqool hain . Hazrat Abdullah bin Mughaffal (رضي الله تعالى عنه) farmate hain : isi asna mein 30 naujawan is taraf aaye jinhon ne hathiyar pehan rakhe the , woh hamare samne josh mein aa gaye . Nabi Akram ﷺ ne un ke liye baddua maangi , Allah Ta'ala ne un ko andha kar diya , hum ne ja kar un sab ko giraftar kar ke aap ki bargah mein pesh kar diya . Rasul Allah ﷺ ne un se puchha : kya tum kisi ki zimmedari par aaye ho ya kisi ne tumhare liye aman li hai ? unhon ne jawaban kaha : nahin . to aap ne un ka rasta chhod diya . Allah Ta'ala ne yeh ayat nazil farmai : Wa Huwa Alladhi Kaffa Aidiyahum Ankum Wa Aidiyakum Anhum Bi Batni Makkata Min Ba'di An Azfarakum Alayhim Wa Kana Allahu Bi Ma Ta'maluna Basira ) ( al-Fath : 24 ) '' Aur wohi hai jis ne un ke hath tum se rok diye aur tumhare hath un se rok diye wadi Makkah mein baad is ke ki tumhen un par qaboo de diya tha , aur Allah tumhare kaam dekhta hai .'' ( tarjuma Kanzul Iman , Imam Ahmad Raza Rahmatullah Alaih ) . ٭٭ yeh hadees Imam Bukhari Rahmatullah Alaih aur Imam Muslim Rahmatullah Alaih ke miyaar ke mutabiq sahih hai kyunki Sabit ka Abdullah bin Mughaffal (رضي الله تعالى عنه) se sama' koi ba'eed nahin hai jabki Imam Bukhari Rahmatullah Alaih aur Imam Muslim Rahmatullah Alaih ne Mu'awiyah bin Qurah Rahmatullah Alaih aur Hamid bin Hilal Rahmatullah Alaih ki Abdullah bin Mughaffal (رضي الله تعالى عنه) se rivayaten naql ki hain halanki Sabit al-Banani ( jin ki yeh mazkora riwayat hai ) in donon se umr mein bade hain .

أَخْبَرَنَا أَبُو الْعَبَّاسِ السَّيَّارِيُّ، وَأَبُو أَحْمَدَ الصَّيْرَفِيُّ بِمَرْوَ قَالَا: ثنا إِبْرَاهِيمُ بْنُ هِلَالٍ، ثنا عَلِيُّ بْنُ الْحَسَنِ بْنِ شَقِيقٍ، أَنْبَأَ الْحُسَيْنُ بْنُ وَاقِدٍ، حَدَّثَنِي ثَابِتٌ الْبُنَانِيُّ، عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ مُغَفَّلٍ الْمُزَنِيُّ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ، قَالَ: كُنَّا مَعَ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ بِالْحُدَيْبِيَةِ فِي أَصْلِ الشَّجَرَةِ الَّتِي قَالَ اللَّهُ تَعَالَى فِي الْقُرْآنِ، وَكَانَ غُصْنٌ مِنْ أَغْصَانِ تِلْكَ الشَّجَرَةِ عَلَى ظَهْرِ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، فَرَفَعْتُهُ عَنْ ظَهْرِهِ، وَعَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ وَسُهَيْلُ بْنُ عَمْرٍو جَالِسَانِ بَيْنَ يَدَيْ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ لِعَلِيٍّ: «اكْتُبْ» فَذَكَرَ مِنَ الْحَدِيثِ أَسْطُرًا مُخَرَّجَةً فِي الْكِتَابَيْنِ مِنْ ذِكْرِ سُهَيْلِ بْنِ عَمْرٍو قَالَ عَبْدُ اللَّهِ بْنُ مُغَفَّلٍ: فَبَيْنَا نَحْنُ كَذَلِكَ إِذْ خَرَجَ عَلَيْنَا ثَلَاثُونَ شَابًّا عَلَيْهِمُ السِّلَاحُ، فَثَارُوا فِي وجُوهِنَا فَدَعَا عَلَيْهِمُ النَّبِيُّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فَأَخَذَ اللَّهُ بِأَبْصَارِهِمْ فَقُمْنَا إِلَيْهِمْ فَأَخَذْنَاهُمْ، فَقَالَ لَهُمْ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: «هَلْ جِئْتُمْ فِي عَهْدِ أَحَدٍ أَوْ هَلْ جَعَلَ لَكُمْ أَحَدٌ أَمَانًا؟» فَقَالُوا: اللَّهُمَّ لَا. فَخَلَّى سَبِيلَهُمْ، فَأَنْزَلَ اللَّهُ عَزَّ وَجَلَّ {وَهُوَ الَّذِي كَفَّ أَيْدِيَهُمْ عَنْكُمْ وَأَيْدِيَكُمْ عَنْهُمْ بِبَطْنِ مَكَّةَ مِنْ بَعْدِ أَنْ أَظْفَرَكُمْ عَلَيْهِمْ، وَكَانَ اللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِيرًا} [الفتح: 24] «هَذَا حَدِيثٌ صَحِيحٌ عَلَى شَرْطِ الشَّيْخَيْنِ إِذْ لَا يَبْعُدُ سَمَاعُ ثَابِتٍ مِنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ مُغَفَّلٍ» وَقَدِ اتَّفَقَا عَلَى إِخْرَاجِ حَدِيثِ مُعَاوِيَةَ بْنِ قُرَّةَ عَلَى حَدِيثِ حُمَيْدِ بْنِ هِلَالٍ عَنْهُ وَثَابِتٌ أَسَنُّ مِنْهُمَا جَمِيعًا