27.
Statement of Exegesis (Tafsir)
٢٧-
بیان التفسیر
Explanation of Surah Al-Qamar
تفسير سورة القمر
Name | Fame | Rank |
---|---|---|
ibn ‘abbāsin | Abdullah bin Abbas Al-Qurashi | Companion |
ibn ‘uyaynah | Sufyan bin `Uyainah Al-Hilali | Trustworthy Hadith Scholar |
‘abd al-razzāq | Abd al-Razzaq ibn Hammam al-Himyari | Trustworthy Haafiz |
الأسم | الشهرة | الرتبة |
---|---|---|
ابْنِ عَبَّاسٍ | عبد الله بن العباس القرشي | صحابي |
ابْنُ عُيَيْنَةَ | سفيان بن عيينة الهلالي | ثقة حافظ حجة |
عَبْدُ الرَّزَّاقِ | عبد الرزاق بن همام الحميري | ثقة حافظ |
Mustadrak Al Hakim 3757
Abdullah bin Masood (may Allah be pleased with him) narrates: Before the migration of the Prophet (peace and blessings be upon him), I saw the moon split in two twice in Mecca. One piece was on Jabal Abi Qubais and the other on Mount Suwayda. (Seeing this) the people said: The moon has been bewitched. Then this verse was revealed: "The Hour has drawn near, and the moon has been split." (Quran 54:1) He said: As you have seen the moon split, so know that what I tell you about the approaching Day of Judgment is true. ** This hadith is authentic according to the criteria of Imam Bukhari (may Allah have mercy on him) and Imam Muslim (may Allah have mercy on him) but the two Shaykhs (may Allah have mercy on them both) did not narrate it with this chain of narration. However, Imam Bukhari (may Allah have mercy on him) and Imam Muslim (may Allah have mercy on him) have briefly narrated the narration of Abu Umar from Abdullah (may Allah be pleased with him). And the Companions (may Allah be pleased with them all) cannot be considered independent of each other in this hadith because it contains a source of anger for the disbelievers because it is the first sign of the Shari'ah. When I pondered, I found narrations on this subject from Abdullah bin Abbas (may Allah be pleased with them both), Abdullah bin Umar (may Allah be pleased with him) and Jabir bin Mut'im (may Allah be pleased with him) but Imam Bukhari (may Allah have mercy on him) and Imam Muslim (may Allah have mercy on him) did not narrate them. Except for the hadith of Anas (may Allah be pleased with him). Hadith narrated by Abdullah bin Abbas (may Allah be pleased with them both):
" حضرت عبداللہ بن مسعود رضی اللہ عنہ فرماتے ہیں : نبی اکرم ﷺ کی ہجرت سے پہلے میں نے مکہ میں دو مرتبہ چاند کو پھٹتے دیکھا ۔ اس کا ایک ٹکڑا جبل ابی قبیس پر تھا اور دوسرا حصہ سویداء پہاڑ پر تھا ۔ ( یہ دیکھ کر ) لوگوں نے کہا : چاند پر جادو کر دیا گیا ہے ۔ تب یہ آیت نازل ہوئی : اِقْتَرَبَتِ السَّاعَۃُ وَانْشَقَّ الْقَمَرُ ( القمر : 1 ) ’’ پاس آئی قیامت اور شق ہو گیا چاند ۔‘‘ ( ترجمہ کنزالایمان ، امام احمد رضا رحمۃ اللہ علیہ ) انہوں نے کہا : جیسا کہ تم نے چاند کو پھٹا ہوا دیکھا ، اس سے جان لو کہ میں تمہیں قیامت قریب ہونے کی جو خبر دیتا ہوں ، وہ حق ہے ۔ ٭٭ یہ حدیث امام بخاری رحمۃ اللہ علیہ اور امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ کے معیار کے مطابق صحیح ہے لیکن شیخین رحمۃ اللہ علیہما نے اسے اس اسناد کے ہمراہ نقل نہیں کیا ۔ تاہم امام بخاری رحمۃ اللہ علیہ اور امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ نے ابومعمر کی حضرت عبداللہ رضی اللہ عنہ سے کی ہوئی روایت کو مختصراً نقل کیا ہے ۔ اور اس حدیث میں صحابہ کرام رضوان اللہ علیہم اجمعین کی ایک دوسرے سے متابعت سے مستغنی نہیں ہوا جا سکتا کیونکہ اس سے ملحدوں کے لئے غیظ کا سامان موجود ہے کیونکہ یہ شریعت کی پہلی نشانی ہے ۔ جب میں نے غور کیا تو اس موضوع پر حضرت عبداللہ بن عباس رضی اللہ عنہما ، حضرت عبداللہ بن عمرو رضی اللہ عنہ اور جبیر بن مطعم رضی اللہ عنہ سے مروی احادیث موجود تھیں لیکن امام بخاری رحمۃ اللہ علیہ اور امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ نے ان کو نقل نہیں کیا ۔ سوائے حضرت انس رضی اللہ عنہ کی حدیث کے ۔ حضرت عبداللہ بن عباس رضی اللہ عنہما سے مروی حدیث :"
Hazrat Abdullah bin Masood (رضي الله تعالى عنه) farmate hain : Nabi Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) ki hijrat se pehle maine Makkah mein do martaba chand ko phatte dekha . Is ka ek tukda Jabal Abi Qabees par tha aur doosra hissa Suweda pahar par tha . ( Yeh dekh kar ) logon ne kaha : Chand par jadu kar diya gaya hai . Tab yeh ayat nazil hui : Iqtarabatis sa'atu wa'anshaqqal qamar ( Al-Qamar : 1 ) ' Paas aai qayamat aur shaq ho gaya chand .' ( Tarjuma Kanzul Iman , Imam Ahmad Raza Rahmatullah Alaih ) Unhon ne kaha : Jaisa ke tumne chand ko phata hua dekha , is se jaan lo ke main tumhen qayamat qareeb hone ki jo khabar deta hun , woh haq hai . ** Yeh hadees Imam Bukhari Rahmatullah Alaih aur Imam Muslim Rahmatullah Alaih ke miyaar ke mutabiq sahih hai lekin Sheikhain Rahmatullah Alaihema ne ise is isnad ke hamrah naqal nahin kiya . Taham Imam Bukhari Rahmatullah Alaih aur Imam Muslim Rahmatullah Alaih ne Abu Mu'mar ki Hazrat Abdullah (رضي الله تعالى عنه) se ki hui riwayat ko mukhtasiran naqal kiya hai . Aur is hadees mein Sahaba Kiram Rizwan Allahu Anhum Ajma'een ki ek doosre se mutaba'at se mustaghni nahin ho sakta kyunki is se mulahidon ke liye ghaiz ka saman maujood hai kyunki yeh shari'at ki pehli nishani hai . Jab maine ghaur kiya to is mauzu par Hazrat Abdullah bin Abbas ( (رضي الله تعالى عنه) a , Hazrat Abdullah bin Umar (رضي الله تعالى عنه) aur Jabir bin Mut'im (رضي الله تعالى عنه) se marvi ahadees maujood thin lekin Imam Bukhari Rahmatullah Alaih aur Imam Muslim Rahmatullah Alaih ne in ko naqal nahin kiya . Siwaye Hazrat Anas (رضي الله تعالى عنه) ki hadees ke . Hazrat Abdullah bin Abbas ( (رضي الله تعالى عنه) a se marvi hadees :
أَخْبَرَنَا أَبُو زَكَرِيَّا الْعَنْبَرِيُّ، ثنا مُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِ السَّلَامِ، ثنا إِسْحَاقُ، أَنْبَأَ عَبْدُ الرَّزَّاقِ، أَنْبَأَ ابْنُ عُيَيْنَةَ، وَمُحَمَّدُ بْنُ مُسْلِمٍ، عَنِ ابْنِ أَبِي نَجِيحٍ، عَنْ مُجَاهِدٍ، عَنْ أَبِي مَعْمَرٍ، عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ مَسْعُودٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ، قَالَ: «رَأَيْتُ الْقَمَرَ مُنْشَقًّا بِشِقَّتَيْنِ مَرَّتَيْنِ بِمَكَّةَ قَبْلَ مَخْرَجِ النَّبِيِّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، شِقَّةٌ عَلَى أَبِي قُبَيْسٍ، وَشِقَّةٌ عَلَى السُّوَيْدَاءِ» فَقَالُوا: سُحِرَ الْقَمَرُ، فَنَزَلَتْ {اقْتَرَبَتِ السَّاعَةُ، وَانْشَقَّ الْقَمَرُ} [القمر: 1] يَقُولُ: «كَمَا رَأَيْتُمْ مُنْشَقًّا، فَإِنَّ الَّذِي أَخْبَرْتُكُمْ عَنِ اقْتِرَابِ السَّاعَةِ حَقٌّ» هَذَا حَدِيثٌ صَحِيحٌ عَلَى شَرْطِ الشَّيْخَيْنِ وَلَمْ يُخَرِّجَاهُ بِهَذِهِ السِّيَاقَةِ «إِنَّمَا اتَّفَقَا عَلَى حَدِيثِ أَبِي مَعْمَرٍ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ مُخْتَصَرًا وَهَذَا حَدِيثٌ لَا نَسْتَغْنِي فِيهِ عَنْ مُتَابَعَةِ الصَّحَابَةِ بَعْضٍ لِبَعْضٍ لِمُغَايَظَةِ أَهْلِ الْإِلْحَادِ، فَإِنَّهُ أَوَّلُ آيَاتِ الشَّرِيعَةِ» فَنَظَرْتُ فَإِذَا فِي الْبَابِ مِمَّا لَمْ يُخَرِّجَاهُ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ عَبَّاسٍ وَعَبْدِ اللَّهِ بْنِ عَمْرٍو وَجُبَيْرِ بْنِ مُطْعِمٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمْ وَلَمْ يُخَرِّجَاهُ مِنْهَا إِلَّا حَدِيثُ أَنَسٍ «فَأَمَّا حَدِيثُ ابْنِ عَبَّاسٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمَا» [التعليق - من تلخيص الذهبي] 3757 - على شرط البخاري ومسلم