27.
Statement of Exegesis (Tafsir)
٢٧-
بیان التفسیر
Explanation of Surah Al-Ma'un
تفسير سورة الم نشرح
Name | Fame | Rank |
---|---|---|
anas bn mālikin | Anas ibn Malik al-Ansari | Sahabi |
thābitun al-bunānī | Thaabit ibn Aslam al-Banani | Trustworthy |
ḥammād bn slmh | Hammad ibn Salamah al-Basri | His memorization changed a little at the end of his life, trustworthy, devout |
ḥajjāj bn al-minhāl | Al-Hajjaj ibn al-Minhal al-Anmati | Thiqah (Trustworthy) |
wamuḥammad bn yaḥyá al-qazzāz | Muhammad ibn Yahya al-Basri | Saduq Hasan al-Hadith |
abū muslimin | Ibrahim ibn Abdullah al-Kaji | Trustworthy Hadith Scholar, Imam |
‘alī bn ḥamshādh al-‘adl | Ali ibn Hamshad al-Naysaburi | Trustworthy Imam |
الأسم | الشهرة | الرتبة |
---|---|---|
أَنَسِ بْنِ مَالِكٍ | أنس بن مالك الأنصاري | صحابي |
ثَابِتٌ الْبُنَانِيُّ | ثابت بن أسلم البناني | ثقة |
حَمَّادُ بْنُ سَلَمَةَ | حماد بن سلمة البصري | تغير حفظه قليلا بآخره, ثقة عابد |
حَجَّاجُ بْنُ الْمِنْهَالِ | الحجاج بن المنهال الأنماطي | ثقة |
وَمُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى الْقَزَّازُ | محمد بن يحيى البصري | صدوق حسن الحديث |
أَبُو مُسْلِمٍ | إبراهيم بن عبد الله الكجي | ثقة حافظ إمام |
عَلِيُّ بْنُ حَمْشَاذَ الْعَدْلُ | علي بن حمشاد النيسابوري | ثقة إمام |
Mustadrak Al Hakim 3949
Narrated by Anas bin Malik (may Allah be pleased with him): Once, Jibreel (Gabriel), peace be upon him, came to the Prophet Muhammad ﷺ while he was playing with children. Jibreel (peace be upon him) took him, laid him down, and opened his chest. He took out a clot from it and said, "This is the share of Satan in you." Then he washed it with Zamzam water in a golden tray, pressed it together, and put it back in its place. ( Anas (may Allah be pleased with him) said: “The children ran to your foster mother and said: ‘Muhammad ﷺ has been killed.’ So your foster mother went out looking for you. At that time, you were coming back home, and your face was discolored from fright.” Anas (may Allah be pleased with him) said: "We have seen the marks of stitching on your blessed chest ourselves.” ** This hadith is Sahih al-Isnad, but Imam Bukhari (may Allah have mercy on him) and Imam Muslim (may Allah have mercy on him) did not narrate it. While this narration is quoted with a Sahih chain of narration from Umar bin Khattab (may Allah be pleased with him) and Ali bin Abi Talib (may Allah be pleased with him), that one hardship can never overcome two easiness. And there is also a narration from the Prophet ﷺ with a connected chain of narration.
" حضرت انس بن مالک رضی اللہ عنہ سے مروی ہے کہ ایک مرتبہ حضرت جبریل امین علیہ السلام ، رسول اکرم ﷺ کے پاس آئے ، اس وقت آپ بچوں کے ہمراہ کھیل رہے تھے ۔ جبریل علیہ السلام نے آپ کو پکڑ کر لٹا لیا اور آپ کا سینہ چاک کیا اور اس میں سے ایک لوتھڑا نکالا اور بولے : یہ تمہارے اندر شیطان کا حصہ ہے ۔ پھر انہوں نے سونے کے ایک تھال میں رکھ کر آب زم زم کے ساتھ اسے دھویا پھر اس کو سمیٹ کر دوبارہ اپنے مقام پر رکھ دیا ۔ ( حضرت انس رضی اللہ عنہ ) فرماتے ہیں : بچے دوڑتے ہوئے آپ کی رصاعی والدہ کے پاس آئے اور بولے : محمد ﷺ کو قتل کر دیا گیا ہے تو آپ کی رضاعی والدہ ان کی تلاش میں نکل پڑیں ، اس وقت آپ واپس گھر آ رہے تھے ، اس وقت گھبراہٹ کے ساتھ آپ کا رنگ بدلا ہوا تھا ۔ حضرت انس رضی اللہ عنہ فرماتے ہیں : ہم نے خود آپ کے سینہ اقدس پر سلائی کے نشانات دیکھے ہیں ۔ ٭٭ یہ حدیث صحیح الاسناد ہے لیکن امام بخاری رحمۃ اللہ علیہ اور امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ نے اسے نقل نہیں کیا ۔ جبکہ حضرت عمر بن خطاب رضی اللہ عنہ اور حضرت علی بن ابی طالب رضی اللہ عنہ کے حوالے سے یہ روایت صحیح سند کے ہمراہ منقول ہے کہ ایک مشقت کبھی بھی دو آسانیوں پر غالب نہیں آ سکتی اور ایک مرسل سند کے ہمراہ بھی نبی اکرم ﷺ سے روایت موجود ہے ۔"
Hazrat Anas bin Malik (رضي الله تعالى عنه) se marvi hai ki aik martaba Hazrat Jibrail Amin Alaihissalam, Rasul Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) ke pas aaye, us waqt aap bachchon ke humrah khel rahe thay. Jibrail Alaihissalam ne aap ko pakar kar lita liya aur aap ka seena chak kiya aur us mein se ek lothra nikala aur bolay: yeh tumhare andar shaitan ka hissa hai. Phir unhon ne sone ke ek thal mein rakh kar aab e zam zam ke sath usay dhoya phir us ko samet kar dobara apne muqam par rakh diya. (Hazrat Anas (رضي الله تعالى عنه) ) farmate hain: bache daurte hue aap ki rizayi walida ke pas aaye aur bolay: Muhammad (صلى الله عليه وآله وسلم) ko qatal kar diya gaya hai to aap ki rizayi walida un ki talash mein nikal parin, us waqt aap wapas ghar aa rahe thay, us waqt ghabrahat ke sath aap ka rang badla hua tha. Hazrat Anas (رضي الله تعالى عنه) farmate hain: hum ne khud aap ke seena e aqdas par silaayi ke nishan dekhe hain. ** yeh hadees sahih ul isnad hai lekin Imam Bukhari Rahmatullah Alaih aur Imam Muslim Rahmatullah Alaih ne ise naqal nahin kiya. jabki Hazrat Umar bin Khattab (رضي الله تعالى عنه) aur Hazrat Ali bin Abi Talib (رضي الله تعالى عنه) ke hawale se yeh riwayat sahih sand ke humrah manqol hai ki aik mushkil kabhi bhi do asaniyon par ghalib nahin aa sakti aur aik mursal sand ke humrah bhi Nabi Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) se riwayat mojood hai.
حَدَّثَنَاهُ عَلِيُّ بْنُ حَمْشَاذَ الْعَدْلُ، ثنا أَبُو مُسْلِمٍ، وَمُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى الْقَزَّازُ، قَالَا: ثنا حَجَّاجُ بْنُ الْمِنْهَالِ، ثنا حَمَّادُ بْنُ سَلَمَةَ، أَنْبَأَ ثَابِتٌ الْبُنَانِيُّ، عَنْ أَنَسِ بْنِ مَالِكٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ، أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، "" أَتَاهُ جِبْرِيلُ وَهُوَ يَلْعَبُ مَعَ الصِّبْيَانِ، فَأَخَذَهُ فَصَرَعَهُ، فَشَقَّ عَنْ قَلْبِهِ، فَاسْتَخْرَجَ مِنْهُ عَلَقَةً، فَقَالَ: هَذَا حَظُّ الشَّيْطَانِ مِنْكَ، قَالَ: فَغَسَلَهُ فِي طَسْتٍ مِنْ ذَهَبٍ بِمَاءِ زَمْزَمَ ثُمَّ لَأَمَهُ ثُمَّ أَعَادَهُ فِي مَكَانِهِ "" قَالَ: وَجَاءَ الْغِلْمَانُ يَسْعَوْنَ إِلَى أُمِّهِ، يَعْنِي ظِئْرَهُ، فَقَالُوا: إِنَّ مُحَمَّدًا قَدْ قُتِلَ، فَأَقْبَلَتْ ظِئْرُهُ تُرِيدُهُ فَاسْتَقْبَلَهَا رَاجِعًا وَهُوَ مُنْتَقِعُ اللَّوْنِ قَالَ أَنَسٌ: وَقَدْ كُنَّا نَرَى أَثَرَ الْمِخْيَطِ فِي صَدْرِهِ «صَحِيحُ الْإِسْنَادِ وَلَمْ يُخَرِّجَاهُ» . "" وَقَدْ صَحَّتِ الرِّوَايَةُ عَنْ عُمَرَ بْنِ الْخَطَّابِ، وَعَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ: «لَنْ يَغْلِبَ عُسْرٌ يُسْرَيْنِ» وَقَدْ رُوِيَ بِإِسْنَادٍ مُرْسَلٍ عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ "" [التعليق - من تلخيص الذهبي] 3949 - صحيح على شرط مسلم