27.
Statement of Exegesis (Tafsir)
٢٧-
بیان التفسیر


Explanation of Surah Al-Ikhlas

تفسير سورة الإخلاص

Mustadrak Al Hakim 3987

The virtues of this Surah have already been mentioned in the chapter "Virtues of the Quran". ٭٭ Ubayy bin Ka'b (may Allah be pleased with him) narrated: The polytheists said: "O Muhammad! Tell us the lineage of your Lord." So, Allah Almighty revealed this Surah: قُلْ هُوَ اللّٰهُ أَحَدٌ اللّٰهُ الصَّمَدُ لَمْ يَلِدْ وَلَمْ يُولَدْ وَلَمْ يَكُنْ لَهُ كُفُوًا أَحَدٌ "Say, 'He is Allah, [who is] One, Allah, the Eternal Refuge. He neither begets nor is born, nor is there to Him any equivalent.'" (Translation: Kanz-ul-Imaan, Imam Ahmad Raza Khan, may Allah have mercy on him) "الصَّمَدُ" (You say, "As-Samad" is the One who has no offspring) "لَمْ يَلِدْ وَلَمْ يُولَدْ" Because whoever is born will die, and whoever dies, their inheritance will be divided. And Allah Almighty (was not born) nor will He die, nor will His inheritance be divided. "وَلَمْ يَكُنْ لَهُ كُفُوًا أَحَدٌ" You say: "There is no one comparable to Him, nor is there anyone equal to Him, nor is there anything like Him." ٭٭ This Hadith has a Sahih (authentic) chain of narration, but Imam Bukhari (may Allah have mercy on him) and Imam Muslim (may Allah have mercy on him) did not narrate it.

" اس سورت کے فصائل ’’ فضائل القرآن ‘‘ کے باب میں ذکر کئے جا چکے ہیں ۔ ٭٭ حضرت ابی بن کعب رضی اللہ عنہ فرماتے ہیں : مشرکین نے کہا : اے محمد ! اپنے رب کا نسب بیان کرو تو اللہ تعالیٰ نے یہ سورت نازل فرمائی : قُلْ ھُوَ اللّٰہُ اَحَدٌ اَللّٰہُ الصَّمَدُ لَمْ یَلِدْ وَ لَمْ یُوْلَدْ وَ لَمْ یَکُنْ لَّہٗ کُفُوًا اَحَدٌ ’’ تم فرماؤ وہ اللہ ہے وہ ایک ہے ، اللہ بے نیاز ہے ، نہ اس کی کوئی اولاد اور نہ وہ کسی سے پیدا ہوا ، اور نہ اس کے جوڑ کا کوئی ۔‘‘ ( ترجمہ کنزالایمان ، امام احمد رضا رحمۃ اللہ علیہ ) ’’ الصَّمَدُ ‘‘ ( آپ فرماتے ہیں ’’ الصمد ‘‘ وہ ہوتا ہے جس کی اولاد نہ ہو ) ’’ لَمْ یَلِدْ وَ لَمْ یُوْلَدْ ‘‘ کیونکہ جو بھی پیدا ہو گا ، وہ مرے گا اور جو مرے گا ، اس کی وراثت بھی بٹے گی اور اللہ تعالیٰ ( نہ پیدا ہوا ہے ) نہ مرے گا ، نہ اس کی وراثت بٹے گی ۔ ’’ وَ لَمْ یَکُنْ لَّہٗ کُفُوًا اَحَدٌ ‘‘ آپ فرماتے ہیں : نہ اس سے کسی کی مشابہت ہے ، نہ اس کے کوئی برابر ہے اور نہ ہی اس کی مثل کوئی چیز ہے ۔ ٭٭ یہ حدیث صحیح الاسناد ہے لیکن امام بخاری رحمۃ اللہ علیہ اور امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ نے اسے نقل نہیں کیا ۔"

Iss surat ke fasaail 'Fasaail ul Quran' ke bab mein zikr kiye ja chuke hain. ** Hazrat Ubayy bin Ka'ab (رضي الله تعالى عنه) farmate hain: Mushrikeen ne kaha: Aye Muhammad! Apne Rabb ka nasab bayan karo to Allah Ta'ala ne yeh surat nazil farmai: Qul Huwa Allahu Ahad. Allahu-Samad. Lam yalid wa lam yulad. Wa lam yakun lahu kufuwan ahad. ''Tum farmao woh Allah hai woh ek hai, Allah be niyaz hai, na us ki koi aulad aur na woh kisi se paida hua, aur na us ke joڑ ka koi.'' (Tarjuma Kanzul Iman, Imam Ahmad Raza Rahmatullah Alaih) ''As-Samad'' (Aap farmate hain ''As-Samad'' woh hota hai jis ki aulad na ho) ''Lam yalid wa lam yulad'' Kyunki jo bhi paida hoga, woh marega aur jo marega, us ki wirasat bhi bategi aur Allah Ta'ala (na paida hua hai) na marega, na us ki wirasat bategi. ''Wa lam yakun lahu kufuwan ahad.'' Aap farmate hain: Na us se kisi ki mushabih hai, na us ke koi barabar hai aur na hi us ki misl koi cheez hai. ** Yeh hadees sahih ul isnad hai lekin Imam Bukhari Rahmatullah Alaih aur Imam Muslim Rahmatullah Alaih ne ise naqal nahin kiya.

أَخْبَرَنَا أَبُو عَبْدِ اللَّهِ مُحَمَّدُ بْنُ يَعْقُوبَ الْحَافِظُ، وَأَبُو جَعْفَرٍ مُحَمَّدُ بْنُ عَلِيٍّ قَالَا: ثنا الْحُسَيْنُ بْنُ الْفَضْلِ، ثنا مُحَمَّدُ بْنُ سَابِقٍ، ثنا أَبُو جَعْفَرٍ الرَّازِيُّ، عَنِ الرَّبِيعِ بْنِ أَنَسٍ، عَنْ أَبِي الْعَالِيَةِ، عَنْ أُبَيِّ بْنِ كَعْبٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ، "" أَنَّ الْمُشْرِكِينَ، قَالُوا: يَا مُحَمَّدُ، انْسُبْ لَنَا رَبَّكَ. فَأَنْزَلَ اللَّهُ عَزَّ وَجَلَّ: {قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ اللَّهُ الصَّمَدُ} [الإخلاص: 2] قال: الصمد: الذي لم يلد، {وَلَمْ يُولَدْ وَلَمْ يَكُنْ لَهُ كُفُوًا أَحَدٌ} [الإخلاص: 3] لِأَنَّهُ لَيْسَ شَيْءٌ يُولَدُ إِلَّا سَيَمُوتُ، وَلَيْسَ شَيْءٌ يَمُوتُ إِلَّا سَيُورَثُ، وَإِنَّ اللَّهَ لَا يَمُوتُ وَلَا يُورَثُ {وَلَمْ يَكُنْ لَهُ كُفُوًا أَحَدٌ} [الإخلاص: 4] قَالَ: لَمْ يَكُنْ لَهُ شَبِيهٌ، وَلَا عَدْلٌ وَلَيْسَ كَمِثْلِهِ شَيْءٌ «هَذَا حَدِيثٌ صَحِيحُ الْإِسْنَادِ وَلَمْ يُخَرِّجَاهُ» [التعليق - من تلخيص الذهبي] 3987 - صحيح