29.
Biography of the Messenger of Allah (pbuh)
٢٩-
سیرة رسول الله ﷺ


First migration towards Abyssinia

الهجرة الأولى إلى الحبشة

Mustadrak Al Hakim 4255

'Amr bin Dinar (may Allah be pleased with him) said: I asked Urwah bin Zubair (may Allah be pleased with him): How long did the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) stay in Mecca? He said: Ten years. I said: But Ibn Abbas (may Allah be pleased with him) says: Ten years and some Hajj (i.e., a little more than ten years). He said: He (Ibn Abbas) must have taken (this) conclusion from the verses of the poet. Sufian bin Uyainah said: Yahya bin Saeed said that an Ansar woman used to say that I have seen Ibn Abbas (may Allah be pleased with him) many times coming to Sarmah bin Qais to learn these verses: "You stayed in Quraysh for ten Hajj and some time, If only you found a friend who would agree. He (the Prophet) would present himself on the occasions of Hajj, But he found none who would give him shelter, nor any who would invite him. When he came to us and his heart found peace, He became content and pleased in the land of Taybah. And the oppression of the oppressor and the fear of the people's rebellion also came to pass. We have sacrificed our wealth and our lives for him on every occasion of battle and comfort. We consider every person our enemy who is hostile to the truth, Even though he was once our most agreeable friend. We know that there is only one God, and nothing else, And indeed, His book is the source of guidance." **This Hadith is Sahih (authentic) according to the criteria of Imam Bukhari (may Allah have mercy on him) and Imam Muslim (may Allah have mercy on him), but the two Sheikhs (may Allah have mercy on them) did not narrate it. And this Hadith is a very good proof that the Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) stayed in Mecca for more than ten years. (Note): And there is another supporting Hadith which is also Sahih (authentic) according to the criteria of Imam Muslim (may Allah have mercy on him). That supporting Hadith is as follows.'

" حضرت عمرو بن دینار رضی اللہ عنہ کہتے ہیں : میں نے عروہ بن زبیر رضی اللہ عنہ سے پوچھا : نبی اکرم ﷺ کتنا عرصہ مکہ میں رہے ؟ انہوں نے کہا : دس سال ۔ میں نے کہا : ابن عباس رضی اللہ عنہما تو کہتے ہیں : دس اور کچھ حج ۔ ( یعنی دس سال سے کچھ عرصہ زیادہ ) رہے ہیں ۔ انہوں نے کہا : انہوں نے ( یہ ) نتیجہ شاعر کے اشعار سے اخذ کیا ہو گا ۔ سفیان بن عیینہ کہتے ہیں : یحیی بن سعید کا بیان ہے کہ ایک انصاری خاتون کہا کرتی تھیں کہ میں نے کئی مرتبہ ابن عباس رضی اللہ عنہما کو صرمہ بن قیس کے پاس یہ اشعار سیکھنے کے لئے آتے دیکھا ہے ۔ ’’ آپ قریش میں دس حج اور کچھ عرصہ ٹھہرے ہیں ، ذکر کرتا اگر کوئی موافقت کرنے والا دوست پاتا ۔ وہ حج کے موقعوں پر اپنے آپ کو پیش کرتا لیکن کوئی ایسا نہ ملتا جو ٹھکانہ دیتا اور نہ کوئی بلانے والا نظر آتا ۔ جب وہ ہمارے پاس آ گیا اور اس کے دل کو قرار آ گیا تو وہ طیبہ کی سرزمین پر راضی اور مسرور ہو گیا ۔ اور ظالم کے جس ظلم کا اور لوگوں کی بغاوت کا جو خدشہ تھا وہ بھی ہو گیا ۔ ہم نے لڑائی اور تسلی کے ہر موقع پر اپنا مال اور اپنی جانیں ان پر قربان کی ہیں ۔ ہم ہر اس شخص کو اپنا دشمن سمجھتے ہیں جو حق کے ساتھ دشمنی رکھتا ہے اگرچہ وہ پہلے ہمارا کتنا ہی موافقت کرنے والا دوست ہی کیوں نہیں تھا ۔ ہم جانتے ہیں ایک اللہ تعالیٰ ہے اور اس کے سوا کچھ نہیں ہے اور بے شک اس کی کتاب ہدایت کا سرچشمہ ہے ۔‘‘ ٭٭ یہ حدیث امام بخاری رحمۃ اللہ علیہ اور امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ کے معیار کے مطابق صحیح ہے لیکن شیخین رحمۃ اللہ علیہما نے اسے نقل نہیں کیا ۔ اور یہ حدیث رسول اللہ ﷺ کے مکۃ المکرمہ میں دس سالوں سے کچھ زیادہ قیام پر بہت اچھی دلیل ہے ۔ ( نوٹ ) : اور اس کی ایک شاہد حدیث بھی ہے جو کہ امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ کے معیار پر صحیح ہے ۔ وہ شاہد حدیث درج ذیل ہے ۔"

Hazrat Amr bin Dinar (رضي الله تعالى عنه) kehte hain : maine Urwah bin Zubair (رضي الله تعالى عنه) se poocha : Nabi Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) kitna arsa Makkah mein rahe? Unhon ne kaha : Das saal . Maine kaha : Ibn Abbas ( (رضي الله تعالى عنه) a to kehte hain : Das aur kuch Hajj . ( yani Das saal se kuch arsa zyada ) rahe hain . Unhon ne kaha : Unhon ne ( yeh ) Nateeja shayar ke ashaar se akhaz kiya ho ga . Sufiyan bin Uyainah kehte hain : Yahya bin Saeed ka bayan hai ki ek Ansaari khatoon kaha karti thin ki maine kai martaba Ibn Abbas ( (رضي الله تعالى عنه) a ko Sarmah bin Qais ke paas yeh ashaar seekhne ke liye aate dekha hai . '' Aap Quresh mein Das Hajj aur kuch arsa thehre hain , zikar karta agar koi muwafqat karne wala dost pata . Woh Hajj ke mauqon par apne aap ko pesh karta lekin koi aisa na milta jo thikana deta aur na koi bulane wala nazar aata . Jab woh humare paas aa gaya aur uske dil ko qarar aa gaya to woh Taybah ki sarzameen par raazi aur masroor ho gaya . Aur zalim ke jis zulm ka aur logon ki baghawat ka jo khdsha tha woh bhi ho gaya . Humne larai aur tasalli ke har mauqe par apna maal aur apni jaanein un par qurban ki hain . Hum har us shakhs ko apna dushman samajhte hain jo haq ke sath dushmani rakhta hai agarche woh pehle hamara kitna hi muwafqat karne wala dost hi kyon na tha . Hum jaante hain ek Allah Ta'ala hai aur uske siwa kuch nahi hai aur be shak uski kitab hidayat ka sarchashma hai .'' ** Yeh hadees Imam Bukhari Rahmatullah Alaih aur Imam Muslim Rahmatullah Alaih ke miyaar ke mutabiq sahih hai lekin Shaikhain Rahmatullah Alaihema ne ise naql nahi kiya . Aur yeh hadees Rasul Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) ke Makkah al Mukarramah mein Das saalon se kuch zyada qayam par bahut achhi daleel hai . ( Note ) : Aur iski ek shahid hadees bhi hai jo ki Imam Muslim Rahmatullah Alaih ke miyaar par sahih hai . Woh shahid hadees darj zail hai .

أَخْبَرَنَا أَبُو النَّصْرِ أَحْمَدُ بْنُ الْفَضْلِ الْكَاتِبُ بِهَمْدَانَ، ثنا إِبْرَاهِيمُ بْنُ الْحُسَيْنِ بْنِ دِيزِيلَ، ثنا إِبْرَاهِيمُ بْنُ الْمُنْذِرِ الْخُزَامِيُّ، ثنا سُفْيَانُ بْنُ عُيَيْنَةَ، عَنْ عَمْرِو بْنِ دِينَارٍ، قَالَ: قُلْتُ لِعُرْوَةَ بْنِ الزُّبَيْرِ: كَمْ لَبِثَ النَّبِيُّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ بِمَكَّةَ؟ قَالَ: عَشْرُ سِنِينَ، قُلْتُ: فَإِنَّ ابْنَ عَبَّاسٍ يَقُولُ: «لَبِثَ بِضْعَ عَشْرَةَ حَجَّةً» قَالَ: إِنَّمَا أَخَذَهُ مِنْ قَوْلِ الشَّاعِرِ، قَالَ سُفْيَانُ بْنُ عُيَيْنَةَ: ثنا يَحْيَى بْنُ سَعِيدٍ قَالَ: سَمِعْتُ عَجُوزًا مِنَ الْأَنْصَارِ تَقُولُ: رَأَيْتُ ابْنَ عَبَّاسٍ يَخْتَلِفُ إِلَى صِرْمَةِ بْنِ قَيْسٍ يَتَعَلَّمُ مِنْهُ هَذِهِ الْأَبْيَاتَ: [البحر الطويل] ثَوَى فِي قُرَيْشٍ بِضْعَ عَشْرَةَ حَجَّةً ... يُذَكِّرُ لَوْ أَلْفَى صَدِيقًا مُوَاتِيَا وَيَعْرِضُ فِي أَهْلِ الْمَوَاسِمِ نَفْسَهُ ... فَلَمْ يَرَ مَنْ يُؤْوِي وَلَمْ يَرَ دَاعِيَا فَلَمَّا أَتَانَا وَاسْتَقَرَّتْ بِهِ النَّوَى ... وَأَصْبَحَ مَسْرُورًا بِطَيْبَةَ رَاضِيَا وَأَصْبَحَ مَا يَخْشَى ظُلَامَةَ ظَالِمٍ ... بَعِيدٍ وَمَا يَخْشَى مِنَ النَّاسِ بَاغِيَا بَذَلْنَا لَهُ الْأَمْوَالَ مِنْ جُلِّ مَالِنَا ... وَأَنْفُسَنَا عِنْدَ الْوَغَى وَالتَّأَسِّيَا نُعَادِي الَّذِي عَادَى مِنَ النَّاسِ كُلِّهِمْ ... بِحَقٍّ وَإِنْ كَانَ الْحَبِيبُ الْمُوَاتِيَا وَنَعْلَمُ أَنَّ اللَّهَ لَا شَيْءَ غَيْرُهُ ... وَأَنَّ كِتَابَ اللَّهِ أَصْبَحَ هَادِيَا « هَذَا حَدِيثٌ صَحِيحٌ عَلَى شَرْطِ الشَّيْخَيْنِ وَلَمْ يُخَرِّجَاهُ، وَهُوَ أَوْلَى مَا تَقُومُ بِهِ الْحُجَّةُ عَلَى مَقَامِ سَيِّدَنَا الْمُصْطَفَى صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ بِمَكَّةَ بِضْعَ عَشْرَةَ سَنَةً وَلَهُ شَاهِدٌ صَحِيحٌ عَلَى شَرْطِ مُسْلِمٍ» [التعليق - من تلخيص الذهبي] 4255 - على شرط البخاري ومسلم