30.
Book of Migration
٣٠-
كتاب الهجرة


Mustadrak Al Hakim 4272

The Mother of the Believers, Aisha (may Allah be pleased with her) narrated: When the Messenger of Allah (peace be upon him) left the cave with Abu Bakr (may Allah be pleased with him) and Amir bin Fuhayra (may Allah be pleased with him) and continued the journey of Hijrah, Abu Bakr (may Allah be pleased with him) was ahead of him (the Prophet) and Abdullah bin Ariqat Lithi (may Allah be pleased with him) was behind him. He (the Prophet) set out with them from a low-lying area of Makkah and kept walking until they reached the coast of Usfan. Then they passed through Amj, went ahead of Qadid, left this route and headed towards Hijaz. Passing through Thaniyat al-Marar, they reached Haifa, then Tsaqif, Sahaah, Mazhaj and Dhi al-Ghada, then came to Dhi Qashd, then Jabajab, Dhi Salam, Qaha and reached Arj. Then from there, turning right from Thaniyat al-Gha'ir, they passed through Reem and reached Quba to Bani Amr bin Awf. ** This hadith is Sahih (authentic) according to the criteria of Imam Bukhari (may Allah have mercy on him) and Imam Muslim (may Allah have mercy on him) but the two Sheikhs (Imam Bukhari and Imam Muslim) (may Allah have mercy on them) did not narrate it. **

" ام المومنین حضرت عائشہ رضی اللہ عنہا فرماتی ہیں : جب رسول اللہ ﷺ نے حضرت ابوبکر رضی اللہ عنہ اور حضرت عامر بن فہیرہ رضی اللہ عنہ کی معیت میں غار سے نکل کر ہجرت کا سفر آگے بڑھایا تو حضرت ابوبکر رضی اللہ عنہ آپ ﷺ کے آگے اور حضرت عبداللہ بن اریقط لیثی رضی اللہ عنہ پیچھے تھے ۔ آپ ﷺ ان کے ہمراہ مکہ کے نشیبی علاقے سے روانہ ہوئے اور چلتے چلتے عسفان کے ساحل پر جا نکلے ۔ پھر امج سے گزرتے ہوئے قدید سے آگے نکل کر یہ راستہ چھوڑ دیا اور حجاز کا رخ کیا اور ثنیۃ المرار سے ہوتے ہوئے حفیاء پہنچے ، پھر ثقف ، صحاح ، مذحج اور ذی الغض سے ہوتے ہوئے ذی کشد آئے ، پھر جباجب ، ذی سلم ، قاحہ سے ہوتے ہوئے عرج میں آئے ، پھر وہاں سے دائیں جانب ثنیۃ الغائر سے گزر کر ریم سے ہوتے ہوئے قباء میں بنی عمرو بن عوف کے پاس پہنچے ۔ ٭٭ یہ حدیث امام بخاری رحمۃ اللہ علیہ اور امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ کے معیار کے مطابق صحیح ہے لیکن شیخین رحمۃ اللہ علیہما نے اس کو نقل نہیں کیا ۔"

Umm ul Momineen Hazrat Ayesha Radi Allaho Anha farmati hain : Jab Rasool Allah ﷺ ne Hazrat Abubakar Radi Allaho Anho aur Hazrat Aamir bin Faheera Radi Allaho Anho ki maaiyat mein Ghar se nikal kar Hijrat ka safar aage barhaya to Hazrat Abubakar Radi Allaho Anho aap ﷺ ke aage aur Hazrat Abdullah bin Ariqat Laisi Radi Allaho Anho peeche thay . Aap ﷺ un ke humrah Makkah ke nasheebi ilaqay se rawana huay aur chalte chalte Asfan ke saahil par ja nikle . Phir Amj se guzarte huay Qadeed se aage nikal kar yeh rasta chhor diya aur Hijaz ka rukh kiya aur Saniyatul Marar se hote huay Haifa pahunche , phir Saqf , Sahah , Mazhaj aur Zi Ghaza se hote huay Zi Kashd aaye , phir Jebab , Zi Salam , Qaha se hote huay Arj mein aaye , phir wahan se dayen janib Saniyatul Ghair se guzar kar Reem se hote huay Quba mein Bani Amro bin Auf ke pass pahunche . ** Yeh hadees Imam Bukhari Rehmatullah Alaih aur Imam Muslim Rehmatullah Alaih ke miyaar ke mutabiq sahih hai lekin Shaykhayn Rehmatullah Alaihima ne is ko naqal nahi kiya .

أَخْبَرَنَا أَبُو بَكْرٍ أَحْمَدُ بْنُ كَامِلِ بْنِ خَلَفٍ الْقَاضِي، ثنا مُوسَى بْنُ إِسْحَاقَ الْقَاضِي، ثنا مَسْرُوقُ بْنُ الْمَرْزُبَانِ، ثنا يَحْيَى بْنُ زَكَرِيَّا بْنِ أَبِي زَائِدَةَ، قَالَ: قَالَ ابْنُ إِسْحَاقَ، حَدَّثَنِي مُحَمَّدُ بْنُ جَعْفَرِ بْنِ الزُّبَيْرِ، وَمُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ حُسَيْنٍ، عَنْ عُرْوَةَ بْنِ الزُّبَيْرِ، عَنْ عَائِشَةَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهَا قَالَتْ: «لَمَّا خَرَجَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ مِنَ الْغَارِ مُهَاجِرًا وَمَعَهُ أَبُو بَكْرٍ، وَعَامِرُ بْنُ فُهَيْرَةَ، مُرْدِفُهُ أَبُو بَكْرٍ وَخَلْفَهُ عَبْدُ اللَّهِ بْنُ أُرَيْقِطٍ اللَّيْثِيُّ فَسَلَكَ بِهِمَا أَسْفَلَ مِنْ مَكَّةَ، ثُمَّ مَضَى بِهِمَا حَتَّى هَبَطَ بِهِمَا عَلَى السَّاحِلِ أَسْفَلَ مِنْ عُسْفَانَ، ثُمَّ اسْتَجَازَ بِهِمَا عَلَى أَسْفَلَ أَمَجَ، ثُمَّ عَارَضَ الطَّرِيقَ بَعْدَ أَنْ أَجَازَ قُدَيْدًا، ثُمَّ سَلَكَ بِهِمَا الْحِجَازَ، ثُمَّ أَجَازَ بِهِمَا ثَنِيَّةَ الْمِرَارِ، ثُمَّ سَلَكَ بِهِمَا الْحَفْيَاءَ، ثُمَّ أَجَازَ بِهِمَا مُدْلِجَةَ لِقْفٍ، ثُمَّ اسْتَبْطَنَ بِهِمَا مُدْلِجَةَ مَجَاحٍ، ثُمَّ سَلَكَ بِهِمَا مَذْحِجَ، ثُمَّ بِبَطْنِ مَذْحِجَ مِنْ ذِي الْغُصْنِ، ثُمَّ بِبَطْنِ ذِي كَشْدٍ، ثُمَّ أَخَذَ الْجُبَاجِبَ، ثُمَّ سَلَكَ ذِي سَلْمٍ مِنْ بَطْنٍ أَعْلَى مُدْلِجَةَ، ثُمَّ أَخَذَ الْقَاحَةِ ثُمَّ هَبَطَ الْعَرْجِ، ثُمَّ سَلَكَ ثَنِيَّةَ الْغَائِرِ، عَنْ يَمِينِ رُكُوبِهِ، ثُمَّ هَبَطَ بَطْنَ رِيمٍ فَقَدِمَ قُبَاءَ عَلَى بَنِي عَمْرِو بْنِ عَوْفٍ» هَذَا حَدِيثٌ صَحِيحٌ عَلَى شَرْطِ مُسْلِمٍ وَلَمْ يُخَرِّجَاهُ "" [التعليق - من تلخيص الذهبي] 4272 - سكت عنه الذهبي في التلخيص