32.
Statement of Knowing the Companions of the Prophet (may Allah be pleased with them)
٣٢-
بیان معرفة الصحابة الكرام رضوان الله علیهم


The merits of Hazrat Abdullah bin Salam (RA)

مناقب حضرت عبد الله بن سلام رضي الله عنه

Mustadrak Al Hakim 5756

Auf bin Malik Ashja'i (may Allah be pleased with him) narrates: I was accompanying the Holy Prophet (peace and blessings of Allah be upon him). As we walked, we arrived at a Jewish synagogue. The Holy Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) said, "O Jews! Present to me ten men who would testify that there is no deity worthy of worship but Allah, and that Muhammad (peace and blessings of Allah be upon him) is the Messenger of Allah. Allah will remove His displeasure from every Jew." The narrator says, upon hearing this, all the Jews fell silent, and no one answered. The Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) repeated the same thing, but again, no one answered. You (peace and blessings of Allah be upon him) said, "You deny (the truth). Whether you accept my words or not, by Allah! I am 'Hashr' (the One who gathers), I am 'Aqib' (the Last), and I am the chosen Prophet of Allah." Then we both returned from there. As we were about to leave, a man called from behind, "O Muhammad (peace and blessings of Allah be upon him), wait a moment." Then, addressing the Jews, he said, "O Jews! Do you recognize my status among you?" They replied, "Yes, by Allah! We know that there is no one among us who knows the Book of Allah better than you, and before you, your father held this position, and before him, your grandfather was the greatest scholar." This man said, "Then listen, I bear witness that this person is indeed the Prophet of Allah, the one whose coming was promised to you in the Torah." Hearing this, they said, "You are lying," thus rejecting his statement, and started saying, "There is evil and mischief in him." The Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) said, "You are liars, your words will not be accepted because just now you were praising his virtues, and when he embraced faith, you rejected him and started making indecent remarks about him." Auf bin Malik (may Allah be pleased with him) narrates: We (when we entered the synagogue, there were 'two' of us, and when we) returned, we were three: the Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him), myself, and Abdullah bin Salam (may Allah be pleased with him) (who had accepted Islam there). Regarding them, Allah revealed this verse: {قُلْ أَرَأَيْتُمْ إِنْ كَانَ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ وَكَفَرْتُمْ بِهِ} [الأحقاف: 10] "Say, "Have you considered if it is from Allah, and you disbelieve in it?" (Translation: Kanz-ul-Iman, Imam Ahmad Raza Khan, may Allah have mercy on him) ** This hadith is sahih (authentic) according to the criteria of Imam Bukhari (may Allah have mercy on him) and Imam Muslim (may Allah have mercy on him), but the two Sheikhs (may Allah have mercy on them both) did not narrate it. However, both of them have narrated the hadith from the chain of Hamid, the words of which are: أَيُّ رَجُلٍ عَبْدُ اللَّهِ بْنُ سَلَّامٍ فِيكُمْ "Which of you is 'Abdullah bin Salam'?"

" حضرت عوف بن مالک اشجعی رضی اللہ عنہ فرماتے ہیں کہ میں نبی اکرم ﷺ کے ہمراہ جا رہا تھا ، چلتے چلتے ہم دونوں یہودیوں کی عبادت گاہ میں جا پہنچے ، نبی اکرم ﷺ نے فرمایا : اے یہودیو ! تم مجھے دس آدمی ایسے پیش کر دو جو اس بات کی گواہی دیں کہ اللہ تعالیٰ کے سوا کوئی عبادت کے لائق نہیں ہے اور محمد ﷺ اللہ کے رسول ہیں ۔ اللہ تعالیٰ ہر یہودی سے اپنی ناراضگی ختم فرما دے گا ۔ راوی کہتے ہیں ، یہ سن کر تمام یہودی خاموش ہو گئے اور کسی نے کوئی جواب نہ دیا ، رسول اللہ ﷺ نے دوبارہ یہی بات دہرائی لیکن دوسری مرتبہ بھی کسی نے کوئی جواب نہ دیا ۔ آپ علیہ السلام نے فرمایا : تم انکار کرتے ہو ، تم میری بات مانو یا نہ مانو ، خدا کی قسم ! میں ’’ حاشر ‘‘ ہوں ، میں ’’ عاقب ‘‘ ہوں اور میں اللہ تعالیٰ کا چنا ہوا نبی ہوں ۔ پھر ہم دونوں وہاں سے واپس لوٹے ۔ ہم وہاں سے نکلا ہی چاہتے تھے کہ ایک آدمی نے پیچھے سے آواز دی اور کہا : اے محمد ﷺ ، کچھ دیر رکیے ، پھر اس نے یہودیوں کو مخاطب کرتے ہوئے کہا : اے یہودیو ! کیا تم اپنے اندر میرا مقام جانتے ہو ؟ انہوں نے کہا : جی ہاں ، خدا کی قسم ! ہم جانتے ہیں کہ ہمارے اندر تجھ سے زیادہ کتاب اللہ کو جاننے والا کوئی نہیں ہے اور تجھ سے پہلے تمہارا والد اسی مقام پر تھا اور اس سے پہلے تیرا دادا سب سے بڑا عالم تھا ، اس آدمی نے کہا : تو سن لو میں گواہی دیتا ہوں کہ یہ شخص اللہ تعالیٰ کا وہی نبی ہے جس کا تورات میں تم سے وعدہ لیا گیا تھا ۔ یہ سن کر وہ لوگ بولے : تم جھوٹ بول رہے ہو ، یہ کہہ کہ انہوں نے اس کی بات کو رد کر دیا ، اور کہنے لگے : اس میں برائی اور فتنہ ہے ، رسول اللہ ﷺ نے فرمایا : تم لوگ جھوٹے ہو ، تمہاری بات نہیں مانی جائے گی ، کیونکہ ابھی تو تم لوگ اس کی شان کے قصیدے گا رہے تھے اور جب یہ ایمان لے آیا تو تم نے اس کو جھٹلا دیا ہے ، اور اس کے بارے میں نازیبا باتیں کرنا شروع کر دی ہیں ۔ حضرت عوف بن مالک رضی اللہ عنہ فرماتے ہیں : ہم ( جب اس عبادت گاہ میں گئے تو ’’ 2 ‘‘ تھے اور جب ) واپس آئے تو تین تھے ۔ رسول اللہ ﷺ ، میں اور حضرت عبداللہ بن سلام رضی اللہ عنہ ( جنہوں نے وہاں پر اسلام قبول کیا تھا ) ان کے بارے میں اللہ تعالیٰ نے یہ آیت نازل فرمائی : {قُلْ أَرَأَيْتُمْ إِنْ كَانَ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ وَكَفَرْتُمْ بِهِ} [الأحقاف: 10] ’’ تم فرماؤ بھلا دیکھو تو اگر وہ قرآن اللہ کے پاس سے ہو اور تم نے اس کا انکار کیا اور بنی اسرائیل کا ایک گواہ ‘‘ ( ترجمہ کنزالایمان ، امام احمد رضا رحمۃ اللہ علیہ ) ٭٭ یہ حدیث امام بخاری رحمۃ اللہ علیہ اور امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ کے معیار کے مطابق صحیح ہے لیکن شیخین رحمۃ اللہ علیہما نے اس کو نقل نہیں کیا ۔ البتہ ان دونوں نے حمید کی انس سے روایت کردہ حدیث نقل کی ہے جس کے الفاظ یوں ہیں ۔ أَيُّ رَجُلٍ عَبْدُ اللَّهِ بْنُ سَلَّامٍ فِيكُمْ ، تم میں ’’ عبداللہ بن سلام ‘‘ کون ہے ؟"

Hazrat Auf bin Malik Ashjai raziallahu anhu farmate hain ke main Nabi Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) ke hamrah ja raha tha, chalte chalte hum donon yahudiyon ki ibadat gah mein ja pahunche, Nabi Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) ne farmaya: Aye yahudiyo! Tum mujhe das aadmi aise pesh kar do jo is baat ki gawahi dein ke Allah ta'ala ke siwa koi ibadat ke layak nahin hai aur Muhammad (صلى الله عليه وآله وسلم) Allah ke rasool hain. Allah ta'ala har yahudi se apni narazgi khatam farma dega. Rawi kahte hain, yeh sunkar tamam yahudi khamosh ho gaye aur kisi ne koi jawab na diya, Rasool Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) ne dobara yahi baat dohrayi lekin dusri martaba bhi kisi ne koi jawab na diya. Aap alaihis salam ne farmaya: Tum inkar karte ho, tum meri baat mano ya na mano, Khuda ki kasam! Main 'Hashar' hun, main 'Aaqib' hun aur main Allah ta'ala ka chuna hua nabi hun. Phir hum donon wahan se wapas lautے. Hum wahan se nikla hi chahte the ke ek aadmi ne peeche se awaz di aur kaha: Aye Muhammad (صلى الله عليه وآله وسلم), kuch der rukiye, phir usne yahudiyon ko mukhatib karte hue kaha: Aye yahudiyo! Kya tum apne andar mera maqam jante ho? Unhon ne kaha: Ji haan, Khuda ki kasam! Hum jante hain ke hamare andar tujhse zyada kitab Allah ko janne wala koi nahin hai aur tujhse pehle tumhara walid isi maqam par tha aur isse pehle tera dada sabse bada alim tha, is aadmi ne kaha: To sun lo main gawahi deta hun ke yeh shakhs Allah ta'ala ka wohi nabi hai jis ka torah mein tumse waada liya gaya tha. Yeh sunkar wo log bole: Tum jhoot bol rahe ho, yeh kah ke unhon ne uski baat ko rad kar diya, aur kehne lage: Isme burai aur fitna hai, Rasool Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) ne farmaya: Tum log jhute ho, tumhari baat nahin mani jayegi, kyunki abhi to tum log iski shan ke qaside ga rahe the aur jab yeh iman le aaya to tumne isko jhutla diya hai, aur iske bare mein nazeba baaten karna shuru kar di hain. Hazrat Auf bin Malik raziallahu anhu farmate hain: Hum (jab is ibadat gah mein gaye to ''2'' the aur jab) wapas aaye to teen the. Rasool Allah (صلى الله عليه وآله وسلم), main aur Hazrat Abdullah bin Salam raziallahu anhu (jinhon ne wahan par Islam qubool kiya tha) inke bare mein Allah ta'ala ne yeh ayat nazil farmai: {Qul ara'aetum in kana min 'indil lahi wakafartum bihi} [Al-Ahqaf: 10] ''Tum farmaao bhala dekho to agar wo Quran Allah ke pass se ho aur tumne iska inkar kiya aur bani Israel ka ek gawah'' (tarjuma Kanzul Iman, Imam Ahmad Raza rehmatullah alaih) ** Yeh hadees Imam Bukhari rehmatullah alaih aur Imam Muslim rehmatullah alaih ke miyaar ke mutabiq sahih hai lekin Sheikhain rehmatullah alaihema ne isko naqal nahin kiya. Albatta in donon ne Hamid ki Anas se riwayat ki hui hadees naqal ki hai jis ke alfaz yun hain. Ayyu rajulun 'abdulllah bin Salam feekum, tum mein ''Abdullah bin Salam'' kaun hai?

حَدَّثَنَا أَبُو الْعَبَّاسِ مُحَمَّدُ بْنُ يَعْقُوبَ، ثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ عَوْفِ بْنِ سُفْيَانَ، ثَنَا أَبُو الْمُغِيرَةِ عَبْدُ الْقُدُّوسِ بْنُ الْحَجَّاجِ، ثَنَا صَفْوَانُ بْنُ عَمْرٍو، حَدَّثَنِي عَبْدُ الرَّحْمَنِ بْنُ جُبَيْرِ بْنِ نُفَيْرٍ، عَنْ أَبِيهِ، عَنْ عَوْفِ بْنِ مَالِكٍ الْأَشْجَعِيِّ، قَالَ: انْطَلَقَ النَّبِيُّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَأَنَا مَعَهُ حَتَّى دَخَلْنَا كَنِيسَةَ الْيَهُودِ، فَقَالَ: «يَا مَعْشَرَ الْيَهُودِ، أَرُونِي اثْنَيْ عَشَرَ رَجُلًا يَشْهَدُونَ أَنَّ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ، وَأَنَّ مُحَمَّدًا رَسُولُ اللَّهِ يَحُطُّ اللَّهُ عَنْ كُلِّ يَهُودِيٍّ تَحْتَ أَدِيمِ السَّمَاءِ الْغَضَبَ الَّذِي غَضِبَ عَلَيْهِمْ» قَالَ: فَأُسْكِتُوا مَا أَجَابَهُ مِنْهُمْ أَحَدٌ، ثُمَّ رَدَّ عَلَيْهِمْ فَلَمْ يُجِبْهُ مِنْهُمْ أَحَدٌ، فَقَالَ: «أَبَيْتُمْ فَوَاللَّهِ لَأَنَا الْحَاشِرُ، وَأَنَا الْعَاقِبُ، وَأَنَا النَّبِيُّ الْمُصْطَفَى، آمَنْتُمْ أَوْ كَذَبْتُمْ» ، ثُمَّ انْصَرَفَ وَأَنَا مَعَهُ حَتَّى كِدْنَا أَنْ نَخْرُجَ، فَإِذَا رَجُلٌ مِنْ خَلْفِنَا يَقُولُ: كَمَا أَنْتَ يَا مُحَمَّدُ، فَقَالَ ذَلِكَ الرَّجُلُ: أَيُّ رَجُلٍ تَعْلِمُونِي فِيكُمْ يَا مَعْشَرَ الْيَهُودِ؟ قَالُوا: وَاللَّهِ مَا نَعْلَمُ أَنَّهُ كَانَ فِينَا رَجُلٌ أَعْلَمُ بِكِتَابِ اللَّهِ مِنْكَ، وَلَا أَفْقَهُ مِنْكَ، وَلَا مِنْ أَبِيكَ قَبْلَكَ، وَلَا مِنْ جَدِّكَ قَبْلَ أَبِيكَ، قَالَ: فَإِنِّي أَشْهَدُ لَهُ بِاللَّهِ أَنَّهُ نَبِيُّ اللَّهِ الَّذِي تَجِدُونَهُ فِي التَّوْرَاةِ، فَقَالُوا: كَذَبْتَ، ثُمَّ رَدُّوا عَلَيْهِ قَوْلَهُ، وَقَالُوا فِيهِ شَرًّا، فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: «كَذَبْتُمْ لَنْ يُقْبَلَ قَوْلُكُمْ أَمَّا آنِفًا فَتُثْنُونَ عَلَيْهِ مِنَ الْخَيْرِ مَا أَثْنَيْتُمْ، وَأَمَّا إِذَا آمَنَ فَكَذَّبْتُمُوهُ، وَقُلْتُمْ فِيهِ مَا قُلْتُمْ فَلَنْ يُقْبَلَ قَوْلُكُمْ» قَالَ: فَخَرَجْنَا وَنَحْنُ ثَلَاثَةٌ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، وَأَنَا وَعَبْدُ اللَّهِ بْنُ سَلَّامٍ وَأَنْزَلَ اللَّهُ تَعَالَى فِيهِ: {قُلْ أَرَأَيْتُمْ إِنْ كَانَ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ وَكَفَرْتُمْ بِهِ} [الأحقاف: 10] الْآيَةَ «صَحِيحٌ عَلَى شَرْطِ الشَّيْخَيْنِ، وَلَمْ يُخَرِّجَاهُ، إِنَّمَا اتَّفَقَا عَلَى حَدِيثِ حُمَيْدٍ، عَنْ أَنَسٍ أَيُّ رَجُلٍ عَبْدُ اللَّهِ بْنُ سَلَّامٍ فِيكُمْ مُخْتَصَرًا» [التعليق - من تلخيص الذهبي] 5756 - على شرط البخاري ومسلم