32.
Statement of Knowing the Companions of the Prophet (may Allah be pleased with them)
٣٢-
بیان معرفة الصحابة الكرام رضوان الله علیهم


The virtues of Hazrat Abdullah bin Umar bin Khattab (RA)

فضائل حضرت عبد الله بن عمر بن خطاب رضي الله عنه

Mustadrak Al Hakim 6367

Abdullah bin Umar (may Allah be pleased with them both) narrates: Umar (may Allah be pleased with him) bestowed three thousand dirhams from the spoils of war to Usama bin Zaid (may Allah be pleased with him) and two and a half thousand to me. I said, "Dear father! Neither has Usama bin Zaid participated in more battles than me, nor has his father fought more wars than mine, then why have you given more wealth to Usama than me?" Umar (may Allah be pleased with him) replied, "Son, you are absolutely right, but I bear witness that the Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) loved his father more than yours, and he himself loved Usama more than you." ** This hadith is sahih (authentic) in its chain of narration, but Imam Bukhari (may Allah have mercy on him) and Imam Muslim (may Allah have mercy on him) have not included it in their compilations. Imam Hakim (may Allah have mercy on him) says that if someone objects that this virtue belongs to Usama bin Zaid (may Allah be pleased with him), then why is it mentioned under the virtues of Abdullah bin Umar (may Allah be pleased with them both)? The answer to this is that there are two reasons why I have mentioned this hadith here: Number 1: In it is the testimony of Umar (may Allah be pleased with him) for Abdullah bin Umar (may Allah be pleased with them both) that I have also participated in the battle in which Usama (may Allah be pleased with him) participated. Number 2: That Imam Bukhari (may Allah have mercy on him) and Imam Muslim (may Allah have mercy on him) have narrated many authentic hadiths regarding the virtues of Abdullah bin Umar (may Allah be pleased with them both) that meet their criteria. And I am striving to narrate such authentic hadiths which Imam Bukhari (may Allah have mercy on him) and Imam Muslim (may Allah have mercy on him) have omitted.

" حضرت عبداللہ بن عمر رضی اللہ عنہما فرماتے ہیں : حضرت عمر رضی اللہ عنہ نے حضرت اسامہ بن زید رضی اللہ عنہ کو تین ہزار دراہم مال غنیمت عطا کیا اور مجھے اڑھائی ہزار ، میں نے کہا : ابا جی ! نہ اسامہ بن زید نے مجھ سے زیادہ غزوات میں شرکت کی ہے اور نہ ہی اس کے والد نے میرے والد سے زیادہ جنگیں لڑی ہیں ، پھر آپ نے اسامہ کو مجھ سے زیادہ مال کیوں دیا ؟ حضرت عمر رضی اللہ عنہ نے فرمایا : بیٹے تم بالکل سچ کہہ رہے ہو ، لیکن میں یہ گواہی دیتا ہوں کہ اس کے والد سے رسول اللہ ﷺ تیرے والد کہ بہ نسبت زیادہ پیار کرتے تھے اور خود اسامہ کے ساتھ تجھ سے زیادہ محبت کرتے تھے ۔ ٭٭ یہ حدیث صحیح الاسناد ہے لیکن امام بخاری رحمۃ اللہ علیہ اور امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ نے اس کو نقل نہیں کیا ۔ امام حاکم کہتے ہیں اگر کوئی شخص یہ اعتراض کرے کہ یہ فضیلت تو حضرت اسامہ بن زید رضی اللہ عنہ کی ہے پھر اس کو حضرت عبداللہ بن عمر رضی اللہ عنہما کے فضائل کے ضمن میں بیان کیوں کیا ؟ تو اس کا جواب یہ ہے کہ میں نے جو یہ حدیث اس مقام پر ذکر کی ہے اس کی دو وجہیں ہیں ۔ نمبر 1 ۔ اس میں حضرت عمر رضی اللہ عنہ کی ، حضرت عبداللہ بن عمر رضی اللہ عنہما کے لئے یہ گواہی موجود ہے کہ حضرت اسامہ رضی اللہ عنہ جس غزوہ میں شریک ہوئے اس میں ، میں بھی شریک ہوا ہوں ۔ نمبر 2 ۔ یہ کہ امام بخاری رحمۃ اللہ علیہ اور امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ نے حضرت عبداللہ بن عمر رضی اللہ عنہما کے فضائل کے بارے میں بہت ساری مسند احادیث نقل کی ہیں جو ان کے معیار کے عین مطابق ہیں ۔ اور میں اسی کوشش میں ہوں کہ ایسی مسند صحیح حدیث نقل کروں جس کو امام بخاری رحمۃ اللہ علیہ اور امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ نے چھوڑ دیا ہے ۔"

Hazrat Abdullah bin Umar ( (رضي الله تعالى عنه) a farmate hain : Hazrat Umar (رضي الله تعالى عنه) ne Hazrat Usama bin Zaid (رضي الله تعالى عنه) ko teen hazar diram mal ghanimat ata kiya aur mujhe adhai hazar, maine kaha : Abaji! na Usama bin Zaid ne mujhse zyada ghazwaon mein shirkat ki hai aur na hi uske wald ne mere wald se zyada jangain ladhin hain, phir aapne Usama ko mujhse zyada mal kyon diya? Hazrat Umar (رضي الله تعالى عنه) ne farmaya : Bete tum bilkul sach kah rahe ho, lekin mein yeh gawahi deta hun ke uske wald se Rasulullah (صلى الله عليه وآله وسلم) tumhare wald ke be nisbat zyada pyar karte the aur khud Usama ke sath tumse zyada mohabbat karte the. ** Yeh hadees sahih ul asnad hai lekin Imam Bukhari Rahmatullahi Alaih aur Imam Muslim Rahmatullahi Alaih ne isko naqal nahin kiya. Imam Hakim kahte hain agar koi shakhs yeh aitraaz kare ke yeh fazilat to Hazrat Usama bin Zaid (رضي الله تعالى عنه) ki hai phir isko Hazrat Abdullah bin Umar ( (رضي الله تعالى عنه) a ke fazail ke ziman mein bayan kyon kiya? to uska jawab yeh hai ke maine jo yeh hadees is maqam par zikar ki hai iski do wajahen hain. Number 1. Is mein Hazrat Umar (رضي الله تعالى عنه) ki, Hazrat Abdullah bin Umar ( (رضي الله تعالى عنه) a ke liye yeh gawahi mojood hai ke Hazrat Usama (رضي الله تعالى عنه) jis ghazwa mein sharik hue us mein, mein bhi sharik hua hun. Number 2. Yeh ke Imam Bukhari Rahmatullahi Alaih aur Imam Muslim Rahmatullahi Alaih ne Hazrat Abdullah bin Umar ( (رضي الله تعالى عنه) a ke fazail ke bare mein bahut sari musnad ahadees naqal ki hain jo unke miyaar ke ain mutabiq hain. Aur mein isi koshish mein hun ke aisi musnad sahih hadees naqal karun jisko Imam Bukhari Rahmatullahi Alaih aur Imam Muslim Rahmatullahi Alaih ne chhod diya hai.

أَخْبَرَنَا الْحَسَنُ بْنُ يَعْقُوبَ بْنِ يُوسُفَ الْعَدْلُ، ثَنَا يَحْيَى بْنُ أَبِي طَالِبٍ، ثَنَا عَبْدُ اللَّهِ بْنُ إِسْحَاقَ بْنِ الْفَضْلِ، حَدَّثَنِي أَبِي، عَنْ صَالِحِ بْنِ خَوَّاتٍ، عَنْ نَافِعٍ، عَنِ ابْنِ عُمَرَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمَا قَالَ: لَمَّا فَرَضَ عُمَرُ لِأُسَامَةَ بْنِ زَيْدٍ ثَلَاثَةَ آلَافٍ، وَفَرَضَ لِي أَلْفَيْنِ وَخَمْسَ مِائَةٍ، فَقُلْتُ لَهُ: يَا أَبَتِ، لِمَ تَفْرِضُ لِأُسَامَةَ بْنِ زَيْدٍ ثَلَاثَةَ آلَافٍ، وَتَفْرِضُ لِي أَلْفَيْنِ وَخَمْسَ مِائَةٍ؟ وَاللَّهِ مَا شَهِدَ أُسَامَةُ مَشْهَدًا غِبْتُ عَنْهُ وَلَا شَهِدَ أَبُوهُ مَشْهَدًا غَابَ عَنْهُ أَبِي، قَالَ: «صَدَقْتَ يَا بُنَيَّ، وَلَكِنِّي أَشْهَدُ لَأَبُوهُ كَانَ أَحَبَّ النَّاسِ إِلَى رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ مِنْ أَبِيكَ، وَلَهُوَ أَحَبُّ إِلَى رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ مِنْكَ» صَحِيحُ الْإِسْنَادِ، وَلَمْ يُخَرِّجَاهُ، فَإِنْ تَوَهَّمَ مُتَوَهِّمٌ أَنَّ هَذِهِ الْفَضِيلَةَ لِأُسَامَةَ فَلْيَعْلَمْ أَنِّي إِنَّمَا خَرَّجْتُ هَذَا الْحَدِيثَ لِأَمْرَيْنِ: أَحَدُهُمَا شَهَادَةُ عُمَرَ لِابْنِهِ أَنَّهُ لَمْ يَشْهَدْ أُسَامَةُ مَشْهَدًا إِلَّا شَهِدْتُهُ، وَهَذِهِ مِنْ أَجْلِ فَضَائِلِ ابْنِ عُمَرَ، وَالثَّانِي أَنَّ الشَّيْخَيْنِ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمَا قَدْ خَرَّجَا أَكْثَرَ مَا رُوِيَ مِنْ فَضَائِلِ ابْنِ عُمَرَ عَلَى شَرْطِهِمَا مِنَ الْمَسَانِيدِ، فَأَنَا أَجْتَهِدُ فِي تَحْصِيلِ خَبَرِ مُسْنَدٍ صَحِيحٍ لَمْ يُخَرِّجَاهُ "" [التعليق - من تلخيص الذهبي] 6367 - صحيح